پورشه

رکوردگیری پورشه کیمن GT4 RS در نوربرگ‌رینگ را تماشا کنید

خودروسازان آلمانی مدل‌های اسپرت خود را همواره در پیست‌های نوربرگ‌رینگ و هوکنهایم آزمایش می‌کنند و این بار، پورشه کیمن GT4 RS این فرصت را پیدا کرده تا رکورد زنی خود در نوربرگ‌رینگ را به علاقه‌مندان نشان دهد. این پورشهٔ جذاب از همان پیشرانهٔ ۴ لیتری شش سیلندر تخت تنفس طبیعی ۹۱۱ GT3 استفاده می‌کند که در اینجا ۵۰۰ اسب بخار قدرت و ۴۵۰ نیوتن متر گشتاور را در اختیار راننده قرار می‌دهد. این موتور با ردلاین ۹ هزار rpm، کیمن را ظرف ۳.۲ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت می‌رساند و امکان دستیابی به حداکثر سرعت ۳۱۵ کیلومتر بر ساعت را فراهم می‌کند.

برای انتقال نیروی موتور به چرخ‌های عقب تنها یک گیربکس هفت سرعتهٔ دوکلاچه ارائه می‌شود و خبری از گیربکس دستی نیست. در GT4 RS به‌طور گسترده‌ای از فیبر کربن استفاده شده و قسمت‌هایی مثل گلگیرهای جلو و کاپوت از این مادهٔ سبک‌وزن ساخته شده‌اند و از این طریق وزن خودرو به ۱۴۶۴ کیلوگرم رسیده است. برای ارائهٔ بهترین هندلینگ در پیست نیز مردان پورشه این ماشین را به سیستم تعلیق قابل تنظیم با تنظیمات جدید برای کمک‌فنرها و میل موج‌گیرها مجهز کرده‌اند. با توجه به این ویژگی‌ها، نباید عجیب باشد که GT4 RS در این ویدئو در پیست کاملاً پایدار به نظر می‌رسد آن‌هم درحالی‌که همواره شتاب جانبی شدیدی که گاهی به بیش از ۱.۵ جی می‌رسد به آن وارد می‌شود. توانایی ترمز گیری خودرو نیز به همین اندازه قدرتمند است.

رانندهٔ اسپرت اتو موفق می‌شود با کیمن GT4 RS یک دور نوربرگ‌رینگ را ظرف ۷ دقیقه و ۱۶.۱ ثانیه طی کند که به میزان قابل‌توجهی از تایم رسمی ۷ دقیقه و ۴.۵ ثانیه‌ای خود پورشه با رانندگی رانندهٔ مسابقه «یورگ برگمایسر» کُندتر است. این در حالی است که به نظر می‌رسد هردو راننده از ترکیب ۲۰.۶ کیلومتری پیست استفاده کرده‌اند. اسپرت اتو اما با GT4 RS در پیست هوکنهایم هم رکورد زنی کرده و در آنجا نیز زمان قابل‌توجه ۱ دقیقه و ۴۷.۶ ثانیه را ثبت کرده است. قیمت پورشه کیمن GT4 RS از ۱۴۳ هزار دلار شروع می‌شود و تحویل آن به خریداران از تابستان در ایالات‌متحده آغاز خواهد شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۸ دیدگاه‌ها

  1. Ako

    ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (18 ديدگاه)

    دوستان عزیز پدال ممنون بابت زحماتی که میکشید … بسیار سایت عالیه … فقط دوستان دوبله هاتون چی شد ؟
    ممکنه روی یه برنامه دقیق و منظم بزارید که ما هم لذت ببریم و بدونیم کی قراره دوبله جدید بیاد …
    🌹🌷🌹🌷🌹🌷🌹🌷🌹🌷🌹

    موافقم 7
    مخالفم 1
    1. جواد عقیلی

      ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱
      سوابق: (764 ديدگاه)

      درود بر شما. آقای اشتری چند روزی هست ناراحتی حنجره پیدا کردن. به امید خدا با بهبودشون، برنامه دوبله دوباره ازسر گرفته می شه.

      موافقم 12
      مخالفم 0
  2. akrh78

    ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (1358 ديدگاه)

    وقتی میگیم رکورد یه مجله با رکورد خودروساز زمین تا آسمون فرق میکنه اینجا مشخص میشه
    (البته یه مقداریش میتونه به آب و هوا و شرایط پیست وابسته باشه اما عمده تفاوت توی ستاپ و راننده هست)

    موافقم 9
    مخالفم 0
  3. javadhy

    ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (331 ديدگاه)

    با ۵۰۰ اسب بخار و اون وزن تنها پورشه قادر به ساخت ماشینیه که چنین تایم فوق العاده ای رو ثبت کنه که اونم چند دلیل داره یکی هندلینگ و سیستم تعلیق یکی دیگه هم بازه ای از دور موتور که اون قدرتو بهت میده و مهم تر از همه گیربکسش که pdk هست و سریع ترین گیربکس اتوماتیک دنیاست (البته میگن dct فراری هم در همون حد گیربکس پورشست)

    موافقم 11
    مخالفم 3
  4. محمد امین

    ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (2175 ديدگاه)

    ۱۲ ثانیه تفاوت …. ببینید چه قدر فرق میکنه اعداد کارخونه و مجله ها ، دلیلش این هست که کارخونه ستاپ ماشین رو به بهترین شکل ممکن تنظیم می‌کنه
    فراری ۴۸۸ پیستا هم با همین مجله ها تایم ۷ زد ، اگر فراری تایم گیری می‌کرد، مطمئن هست که تایم قابل توجهی می‌شد

    موافقم 11
    مخالفم 1
    1. RezaRs

      ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱
      سوابق: (278 ديدگاه)

      از فراری ممنونم 🗿

      موافقم 6
      مخالفم 0
  5. حسین

    ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (785 ديدگاه)

    مگه میشه یه آلمانی اونم از نوع پورشه رو توی پیست ببینی لذت نبری
    با این توانایی فوق العادش
    بنظرم حتی یه آماتور هم میتونه باهاش تو پیست رانندگی کنه و لذت ببره
    البته نه با این شدت😅

    موافقم 7
    مخالفم 0
  6. Jdm باز

    ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (1062 ديدگاه)

    لذت بردیم

    موافقم 6
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا