پورشه

جزئیات موتورهای چهار سیلندر توربوی پورشه ۷۱۸

اوایل هفته بود که پورشه اعلام کرد می‌خواهد نام سری جدید باکستر و کیمن را تغییر دهد، و مدل‌های ۲۰۱۶ این دو مدل، ۷۱۸ باکستر و ۷۱۸ کیمن نام می‌گیرند. اما جزییات زیادی از موتورهایی که قرار است این پورشه‌ها را لایق دریافت لقب ۷۱۸ کند، منتشر نشده بود.

porsche 718
Porsche 718
پورشه ۷۱۸ باکستر و ۷۱۸ کیمن از سال آینده با موتورهای بنزینی جدید توسعه‌یافته ۲.۰ و ۲.۵ توربوشارژ عرضه می‌گردند.
Porsche 718
Porsche 718
خب همه ما می‌دانستیم که فیس‌لیفت باکستر و کیمن با موتورهای توربو عرضه خواهند شد، اما در حال حاضر ما از برخی از جزئیات در مورد این موتورهای جدید باخبر شده‌ایم. بر اساس گزارش Autocar پورشه ۷۱۸ باکستر مجهز به موتور چهار سیلندر تخت موسوم به “9A2B4T” خواهد شد. این موتور مجهز به یک توربو هست و قادر به توسعه توانی در حدود ۳۰۰ اسب بخار (۲۲۰ کیلووات) و گشتاور ۳۴۹ نیوتن متر می‌باشد، که دستیابی به آن در ردلاین یعنی کمی بیش از ۷۴۰۰ دور در دقیقه تنظیم شده است.
Porsche 718
Porsche 718
در زیر کاپوت باکستر S و کیمن S، از موتور ۲.۴ یا ۲.۵ لیتری با قدرت ۳۶۰ اسب بخار (در حدود ۲۶۵ کیلووات) و گشتاور ۴۰۰ نیوتن متر استفاده شده است. توربو شارژر در این موتور احتمالاً از روش اختصاصی توربین هندسه متغیر (VTG) پورشه که در ۹۱۱ نیز استفاده شد، بهره‌مند است.
Porsche 718
Porsche 718
ماتیاس هافِستِتِر، سرپرست بخش توسعه پیشرانه ۷۱۸، می‌گوید:

جفت‌وجور کردن موتور کمی مشکل بود. درنهایت، کار با جایگزینی توربوشارژ به جای دو سیلندر جلوی موتورهای قدیمی، انجام شد. طرح‌بندی اینترکولر نیز کار بسیار دشواری بود. هوا از قسمت جلو و از سمت چپ ورودی هوا به خنک‌کننده آبی اینترکولر تماس پیدا می‌کند. این هوا دمای توربوشارژ را از ۱۶۰ درجه سانتی‌گراد به ۵۰ درجه می‌رساند و ما به این کاهش درجه حرارت، سیستم اینترکولر می‌گوییم.

هرچند تغییرات موتور افزایش وزن از ۱۳۰۹ کیلوگرم به ۱۴۰۰ کیلوگرم را برای باکستر به ارمغان آورد، اما بااین‌حال عملکرد آن عالی است. مدل استاندارد باکستر ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت را در ۵.۵ ثانیه پر می‌کند درحالی‌که باکستر S برای همین کار به ۵ ثانیه زمان نیاز دارد. به لطف کوچک‌سازی موتور، بهره‌وری آن بالا رفته و میزان مصرف سوخت به‌اندازه ۱ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر کاهش یافته است.

Porsche 718
Porsche 718
هر دو مدل اوایل سال آینده رونمایی می‌شوند و اولین نمایش عمومی آن‌ها به‌احتمال‌زیاد در ماه مارس و در نمایشگاه ژنو موتور صورت می‌گیرد.
Porsche 718
Porsche 718
منبع: autocar, motor1

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مهرداد فراهانی

مهندس صنایع و از علاقه‌مندان تکنولوژی و خودرو هستم، قبل از پیوستن به پدال در وب‌سایت های خبری دیگر در حوضه آی‌تی می‌نوشتم و وظیفه سردبیر و مدیریت وبسایتی در زمینه آی‌تی و خودرو را هم دارم. درحال حاضر مفتخر به نویسندگی در سایت پدال هستم.

مطالب مشابه

‫۲۶ دیدگاه‌ها

  1. امين

    ۲۶ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (57 ديدگاه)

    الان فایده کوچیک کردن موتور چی شد؟ وزن که زیاد شده،رد لاین پایینتر اومده،صدای وز وز توربو هم که اضافه شده. بهتر بود همون موتورهای قبلی رو توسعه میدادند به نظر من

    1. KING 918

      ۲۶ آذر ۱۳۹۴
      سوابق: (2493 ديدگاه)

      درست میگی برادر موافقم …………

    2. MT82

      ۲۶ آذر ۱۳۹۴
      سوابق: (11 ديدگاه)

      طبق آمار غیر رسمی پورشه فروش بسیار خوبی توی ایران داشته.
      شاید این کار رو کردن تا دوباره بتونن بیان تو بازار ایران:)))))))

    3. mehran911

      ۲۶ آذر ۱۳۹۴
      سوابق: (2119 ديدگاه)

      دوست عزیز
      در چندسال گذشته یکی از مهمترین سیاست های پورشه باتوجه به قوانین و ضرب العجل موجود در مورد آلایندگی سوخت فسیلی و کاهش میزان منابع نفتی رسیدن به مصرف سوخت پایینتر هست که این موضوع باعث توسعه و تولید موتور های با مصرف کمتر شده

      البته من هم نگرانی مربوط به موتور های توربو رو زمان معرفی پورشه ماکان 2 لیتری داشتم و دارم
      باید به این نکته توجه داشت که برای صحبت در مورد این موتور هنوز خیلی زوده فعلا باید صبر کرد
      اما در جواب دوستان میشه گفت
      1- پورشه کاری بر ضرر خودش انجام نمیده حداقل چیزی که من تو این چند سال دیدم و فهمیدم اینه
      که پورشه زمان خیلی زیادی رو صرف تحقیق وبررسی برای معرفی یا توسعه مدل های جدیدش میکنه
      2- این موتور بدلیل اندازه کوچکتر باعث کاهش ارتفاع مرکز ثقل خودرو خواهد شد . کاری که پورشه سالهاست در 911 تجربش کرده و در پانامرا هم از این تجربه استفاده کرد و نتیجه خوبی هم گرفت
      3- پورشه زمان زیادی رو صرف توسعه این موتور کرده و بخوبی مصرف سوخت این خودرو رو کاهش داده
      4- این موتوربا توجه به مصرف کمتر قدرت بیشتری نسبت به نسل قبلی تولید میکنه

      5- بنابر گفته پورشه این موتور از سیستم VTG بهره میبره که علاوه بر افزایش کارایی
      زمان تاخیر در توربو شارژر رو به حداقل رسونده

      6- پورشه با تغییرات ایجاد کرده در سیستم اگزوز اطمینان داده که این خودور مشکلی در صدای اگزوز نخواهد داشت
      به گفته پورشه ما منتظریم تا واکنش بازار رو نسبت به مدل جدید ببینیم و این موضوع در تصمیمات آینده خیلی تاثیر گذاره

      1. امين

        ۲۶ آذر ۱۳۹۴
        سوابق: (1 ديدگاه)

        عرایض شما کاملا صحیحه دوست عزیز
        من میگم مشتری های پورشه و مثلا فراری با مشتری های خودروساز های عادی کمی فرق دارن.این سیر کم حجم کردن و توربو دار کردن موتورها بنظرم باید در جای خودش لحاظ بشه. کسی باکستر میخره که میخواد گازشو بگیره و از کشش موتور لذت ببره صدای اگزوزم که بکنار.نمیخواد که 1 لیتر کمتر بسوزونه یا گازهای گلخانه ای کمتر تولید کنه
        نمیدونم تونستم منظورمو برسونم یا نه
        ارادت

      2. mehran911

        ۲۷ آذر ۱۳۹۴
        سوابق: (2119 ديدگاه)

        امین جان منظورتو میفهمم
        درسته که اکثر مردمی که بدنبال خرید خودرو سوپر اسپرت هستند و در واقع هزینه گزاف خرید و نگهداری یک سوپر اسپرت رو می پردازند شاید براشون هزینه سوختش چندان هم اهمیت نداشته باشه
        اما موضوع مصرف سوخت در آینده نچندان رو به معضلی بزرگ تبدیل خواهد شد
        وخودرو ساز ها باید بتوانند خودشون رو با وضعیت وفق بدن تا در صحنه رقابت باقی بمانند
        بعنوان مثال شرکتی مثل فراری که همه اون رو با خودرو های نفس طبیعی میشناسند و به هیچ وجه قصدی برای استفاده از توربو نداشت اما میبینیم که بالاخره خطر رو حس کرد و مجبور به استفاده در مدل 488GTB شد
        یا لامبورگینی بالاخره مجبور شد در مدل آستریون از پلاگین هیبریدی استفاده کنه
        در تاریخ صنعت خودرو سازی از این موارد خیلی زیاد هست که یکی از جالب ترین هاش بحث خودروهای آیرودینامیک ولوو بود و جمله جالب مدیر عامل ولوو که گفته بود
        ( ما نمی گذاریم باد خودرو هایمان را طراحی کند ) اما …
        پس باید به مرور زمان هوشمندانه تغییر کرد البته همینطور که گفتم پورشه منتظر واکنش خریداران هم هست

        ( برای کشتی های ساکن در دریا این موج ها هستند که تصمیم میگیرند )

    4. VAHI:D

      ۲۶ آذر ۱۳۹۴
      سوابق: (474 ديدگاه)

      به لطف کوچک‌سازی موتور، بهره‌وری آن بالا رفته و میزان مصرف سوخت به‌اندازه ۱ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر کاهش یافته است.
      آلودگی رو کم کردن بخاطر قوانین شاید

    5. shahab

      ۳۰ آذر ۱۳۹۴
      سوابق: (647 ديدگاه)

      با مصرف سوخت و بازدهکاری ندارم اما موتور تنفس طبیعی یه چیز دیییگست!!!

  2. بنتلی

    ۲۶ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (1626 ديدگاه)

    میزخبر:(1)افت فروش2.4‎درصدی فولکس در نوابر،رشدیک درصدی آئودی درکنار رشد‎ 5.6‎و7.4درصدی بی ام و و بنز.(2)نسخه جدید جنسیسG90با فاصله محوری بیشترو موتور5l v8در راه است.(3)موتور جدید برای نیسان تیتان،5.6l v8 390hpبا گیربکس هفت سرعته اتومات.(4)تست آئودی ‏A3فیسلیفت‏190hp‏ باطراحی داخلی جدید همراه با استتار.(5)استفاده لوتوس از گیربکس تویوتا و درنتیجه سواری لذت بخش تر.(6)تست پانامرای جدید باپلتفرم جدید آلمینیومی(استفاده در نسل بعد بنتلی کانتیننتال)با90کیلو وزن کمتر وسه حالت اسپرت توریسمو و پنج در و نسخه کشیده تر

  3. بنتلی

    ۲۶ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (1626 ديدگاه)

    میزخبر:(1)افت فروش2.4‎درصدی فولکس در نوامبر،رشدیک درصدی آئودی درکنار رشد‎ 5.6‎و7.4درصدی بی ام و و بنز.(2)نسخه جدید جنسیسG90با فاصله محوری بیشترو موتور5l v8در راه است.(3)موتور جدید برای نیسان تیتان،5.6l v8 390hpبا گیربکس هفت سرعته اتومات.(4)تست آئودی ‏A3فیسلیفت‏190hp‏ باطراحی داخلی جدید همراه با استتار.(5)استفاده لوتوس از گیربکس تویوتا و درنتیجه سواری لذت بخش تر.(6)تست پانامرای جدید باپلتفرم جدید آلمینیومی(استفاده در نسل بعد بنتلی کانتیننتال)با90کیلو وزن کمتر وسه حالت اسپرت توریسمو و پنج در و نسخه کشیده تر

  4. سعید

    ۲۶ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (477 ديدگاه)

    دیدگاه…بنتلی جان بهت توصیه میکنم میز خبرتو تو کامنت نزاری یکم روش کار کن همراه با تصویر بفرست برا پدال خودش منتشر میکنه اینجوری هم خودت حرفه ای تر میشی هم اعتبار مطالبت میره بالاتر

  5. بنتلی

    ۲۶ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (1626 ديدگاه)

    سعید جان،من هم دوس دارم همچین کاری انجام بدم ولی وقت و حوصله ترجمه همشون و مرتب کردن و اضافه کردن عکسا رو ندارم،از طرفی این کارا زمان بره و هدف من اطلاع رسانی سریع هس،از طرف دیگه بعضی از خبرا نیاز به مقاله و بررسی جداگانه و کامل دارن،در هرصورت ممنون از راهنماییت دوست عزیز

    1. سعید

      ۲۶ آذر ۱۳۹۴
      سوابق: (477 ديدگاه)

      چاکریم بنتلی جان ولی به هر حال دستت درد نکنه که زحمت میکشی برا اطلاع رسانی
      به قول معروف عبادت جز خدمت به خلق نیست(-:

    2. نوید جهرمی

      ۲۶ آذر ۱۳۹۴
      سوابق: (3792 ديدگاه)

      بنتلی هرروز میز خبرت رو میخونم و دوست دارم.
      گاهی کامنت نمیزاریم و بچه ها منفی دادن ب دل نگیری.
      شما کارت درسته.

  6. KING 918

    ۲۶ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (2493 ديدگاه)

    خیلی بد شد پورشه بگیری با موتور 2.5 لیتری 4 سیلندر ………….
    حیف نیس باکستر اسپایدر با اون موتور و قیافه رو ول کنی 718 بسازی ………..
    طرفدار دو اتیشه پورشه ام اما با این 718 باکستر و کیمن پورشه گند زد بد جور ……….
    البته قدرت این موتور های 4 سیلندر توربو خیلی عالی شده اما به اسم کمپانی پورشه نمیاد ……….
    واقعا کدوم مشتری کیمن gt4 و باکستر اسپایدر رو ول میکنه میاد 718 بگیره مگه زده باشه به سرش …….

  7. جواد

    ۲۶ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (990 ديدگاه)

    تنها مزیت این موتور اجازه ورود به ایران به خاطر حجم موتور و افزایش محصولات پورشه در ایران از 1 یعنی همون ماکان به 3 هستش

    1. نوید جهرمی

      ۲۶ آذر ۱۳۹۴
      سوابق: (3792 ديدگاه)

      حالا ک جناب وزیر فهیممون نامه زدن که نمایندگی معین موتور باید تعطیل شه.

  8. امیرحسین

    ۲۶ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (335 ديدگاه)

    هروقت میشنوم که موتور 6 سیلندر رو با 4 سیلندر جایگزین کردن دچار افسردگی میشم.درسته با توربو و سوپرشارژ میشه قدرتی برابر 6 سیلندر از موتور 4 سیلندر گرفت ولی صدای زیبای موتور 6 سیلندر چطور؟؟؟نرمی و روان کار کردن موتور چطور؟؟؟
    نکنید آقا نکنید,,موتور 4سیلندر نذارید

    1. KING 918

      ۲۶ آذر ۱۳۹۴
      سوابق: (2493 ديدگاه)

      اره والا حالا هیوندا یا کیا این کارو کنن چندان مهم نیست اما پورشه که به موتور های flat 6 معروفه چرا ؟؟؟؟؟؟؟؟؟ واقعا خراب کرد پورشه ………..
      نه به موتور v10 carrera gt و v8 608 اسبی 918 نه به این 4 سیلندر های کیمن و باکستر ……….

  9. حسین

    ۲۶ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (3003 ديدگاه)

    هزینه سرسام آور طراحی موتور جدید که اگر توربو باشه بیشتر هم میشه ، مورد علاقه شرکت ها نیس!
    ولی چون مجبورن مصرف سوخت و آلایندگی رو کم کنن اینکار رو می‌کنن!
    الان رو ون ، فولکس موتور یک لیتری گذاشته!

  10. احسان(احسان)

    ۲۶ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (2876 ديدگاه)

    والا مهندسای پورشه از من و شما که کامنت میذاریم تجربشون بیشتره.خودشون میدونن دارن چکار میکنن و حتما بفکر بهتر شدن کیفیت محصولاتشون نیازی به نگرانی ما نیست.
    زمانی ایمپالا با موتور 5.7 لیتری 180 اسب بخار تولید می کرد اما الان مالیبو با موتور 2 لیتری 260 اسب بخار تولید میکنه ، با مصرف سوخت و الودگی خیلی کمتر.اینده در دست توربو هست و با پیشرفت تکنولوژی توربو هم به سمت الکتریکی شدن پیش میره و مصرف سوخت پایینتر میاد و قدرت افزایش پیدا میکنه

  11. احمد باقری

    ۲۶ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (4716 ديدگاه)

    اتفاقا تجربه شرکت پورشه در زمینه تولید ماشینهایی با طراحیهای تکراری و خسته کننده، خیلی خیلی خیلی خیلی بیشتر از تجربه این شرکت در زمینه تولید موتورهای با کیفیت هست و از این نظر باید بهش آفرین گفت، هم در بهترینها بی نظیره و هم در بدترینها، واقعا این شرکت، رو هواست.

  12. M3 RS 4D

    ۲۶ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (108 ديدگاه)

    جالبه …. یادمه ک گفتن تا سال 2020 یا 2050 باید ماشینا برقی بشن ….

    از الان داره حجم موتورها کم میشه و تکنولوژی ها میره بالا …
    و یا ماشینا هیبریدی میشن …

    1. نوید جهرمی

      ۲۶ آذر ۱۳۹۴
      سوابق: (3792 ديدگاه)

      آره. تا منم ک مخالف ماشینای برقی بودم دیگه کجاب شدم و باهاشون کنار اومدم.

  13. بنتلی

    ۲۶ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (1626 ديدگاه)

    نوید جان شما خیلی لطف دارین به بنده،حرفای شما مایه دلگرمی من هس

  14. 1A1

    ۲۷ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (144 ديدگاه)

    پورشه کی گند نزده بود.هر رفع با قیافش این بودن با اینا…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا