اوایل هفته بود که پورشه اعلام کرد میخواهد نام سری جدید باکستر و کیمن را تغییر دهد، و مدلهای ۲۰۱۶ این دو مدل، ۷۱۸ باکستر و ۷۱۸ کیمن نام میگیرند. اما جزییات زیادی از موتورهایی که قرار است این پورشهها را لایق دریافت لقب ۷۱۸ کند، منتشر نشده بود.
پورشه ۷۱۸ باکستر و ۷۱۸ کیمن از سال آینده با موتورهای بنزینی جدید توسعهیافته ۲.۰ و ۲.۵ توربوشارژ عرضه میگردند. خب همه ما میدانستیم که فیسلیفت باکستر و کیمن با موتورهای توربو عرضه خواهند شد، اما در حال حاضر ما از برخی از جزئیات در مورد این موتورهای جدید باخبر شدهایم. بر اساس گزارش Autocar پورشه ۷۱۸ باکستر مجهز به موتور چهار سیلندر تخت موسوم به “9A2B4T” خواهد شد. این موتور مجهز به یک توربو هست و قادر به توسعه توانی در حدود ۳۰۰ اسب بخار (۲۲۰ کیلووات) و گشتاور ۳۴۹ نیوتن متر میباشد، که دستیابی به آن در ردلاین یعنی کمی بیش از ۷۴۰۰ دور در دقیقه تنظیم شده است. در زیر کاپوت باکستر S و کیمن S، از موتور ۲.۴ یا ۲.۵ لیتری با قدرت ۳۶۰ اسب بخار (در حدود ۲۶۵ کیلووات) و گشتاور ۴۰۰ نیوتن متر استفاده شده است. توربو شارژر در این موتور احتمالاً از روش اختصاصی توربین هندسه متغیر (VTG) پورشه که در ۹۱۱ نیز استفاده شد، بهرهمند است. ماتیاس هافِستِتِر، سرپرست بخش توسعه پیشرانه ۷۱۸، میگوید:جفتوجور کردن موتور کمی مشکل بود. درنهایت، کار با جایگزینی توربوشارژ به جای دو سیلندر جلوی موتورهای قدیمی، انجام شد. طرحبندی اینترکولر نیز کار بسیار دشواری بود. هوا از قسمت جلو و از سمت چپ ورودی هوا به خنککننده آبی اینترکولر تماس پیدا میکند. این هوا دمای توربوشارژ را از ۱۶۰ درجه سانتیگراد به ۵۰ درجه میرساند و ما به این کاهش درجه حرارت، سیستم اینترکولر میگوییم.
هرچند تغییرات موتور افزایش وزن از ۱۳۰۹ کیلوگرم به ۱۴۰۰ کیلوگرم را برای باکستر به ارمغان آورد، اما بااینحال عملکرد آن عالی است. مدل استاندارد باکستر ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت را در ۵.۵ ثانیه پر میکند درحالیکه باکستر S برای همین کار به ۵ ثانیه زمان نیاز دارد. به لطف کوچکسازی موتور، بهرهوری آن بالا رفته و میزان مصرف سوخت بهاندازه ۱ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر کاهش یافته است.
هر دو مدل اوایل سال آینده رونمایی میشوند و اولین نمایش عمومی آنها بهاحتمالزیاد در ماه مارس و در نمایشگاه ژنو موتور صورت میگیرد.
امين
۲۶ آذر ۱۳۹۴الان فایده کوچیک کردن موتور چی شد؟ وزن که زیاد شده،رد لاین پایینتر اومده،صدای وز وز توربو هم که اضافه شده. بهتر بود همون موتورهای قبلی رو توسعه میدادند به نظر من
KING 918
۲۶ آذر ۱۳۹۴درست میگی برادر موافقم …………
MT82
۲۶ آذر ۱۳۹۴طبق آمار غیر رسمی پورشه فروش بسیار خوبی توی ایران داشته.
شاید این کار رو کردن تا دوباره بتونن بیان تو بازار ایران:)))))))
mehran911
۲۶ آذر ۱۳۹۴دوست عزیز
در چندسال گذشته یکی از مهمترین سیاست های پورشه باتوجه به قوانین و ضرب العجل موجود در مورد آلایندگی سوخت فسیلی و کاهش میزان منابع نفتی رسیدن به مصرف سوخت پایینتر هست که این موضوع باعث توسعه و تولید موتور های با مصرف کمتر شده
البته من هم نگرانی مربوط به موتور های توربو رو زمان معرفی پورشه ماکان 2 لیتری داشتم و دارم
باید به این نکته توجه داشت که برای صحبت در مورد این موتور هنوز خیلی زوده فعلا باید صبر کرد
اما در جواب دوستان میشه گفت
1- پورشه کاری بر ضرر خودش انجام نمیده حداقل چیزی که من تو این چند سال دیدم و فهمیدم اینه
که پورشه زمان خیلی زیادی رو صرف تحقیق وبررسی برای معرفی یا توسعه مدل های جدیدش میکنه
2- این موتور بدلیل اندازه کوچکتر باعث کاهش ارتفاع مرکز ثقل خودرو خواهد شد . کاری که پورشه سالهاست در 911 تجربش کرده و در پانامرا هم از این تجربه استفاده کرد و نتیجه خوبی هم گرفت
3- پورشه زمان زیادی رو صرف توسعه این موتور کرده و بخوبی مصرف سوخت این خودرو رو کاهش داده
4- این موتوربا توجه به مصرف کمتر قدرت بیشتری نسبت به نسل قبلی تولید میکنه
5- بنابر گفته پورشه این موتور از سیستم VTG بهره میبره که علاوه بر افزایش کارایی
زمان تاخیر در توربو شارژر رو به حداقل رسونده
6- پورشه با تغییرات ایجاد کرده در سیستم اگزوز اطمینان داده که این خودور مشکلی در صدای اگزوز نخواهد داشت
به گفته پورشه ما منتظریم تا واکنش بازار رو نسبت به مدل جدید ببینیم و این موضوع در تصمیمات آینده خیلی تاثیر گذاره
امين
۲۶ آذر ۱۳۹۴عرایض شما کاملا صحیحه دوست عزیز
من میگم مشتری های پورشه و مثلا فراری با مشتری های خودروساز های عادی کمی فرق دارن.این سیر کم حجم کردن و توربو دار کردن موتورها بنظرم باید در جای خودش لحاظ بشه. کسی باکستر میخره که میخواد گازشو بگیره و از کشش موتور لذت ببره صدای اگزوزم که بکنار.نمیخواد که 1 لیتر کمتر بسوزونه یا گازهای گلخانه ای کمتر تولید کنه
نمیدونم تونستم منظورمو برسونم یا نه
ارادت
mehran911
۲۷ آذر ۱۳۹۴امین جان منظورتو میفهمم
درسته که اکثر مردمی که بدنبال خرید خودرو سوپر اسپرت هستند و در واقع هزینه گزاف خرید و نگهداری یک سوپر اسپرت رو می پردازند شاید براشون هزینه سوختش چندان هم اهمیت نداشته باشه
اما موضوع مصرف سوخت در آینده نچندان رو به معضلی بزرگ تبدیل خواهد شد
وخودرو ساز ها باید بتوانند خودشون رو با وضعیت وفق بدن تا در صحنه رقابت باقی بمانند
بعنوان مثال شرکتی مثل فراری که همه اون رو با خودرو های نفس طبیعی میشناسند و به هیچ وجه قصدی برای استفاده از توربو نداشت اما میبینیم که بالاخره خطر رو حس کرد و مجبور به استفاده در مدل 488GTB شد
یا لامبورگینی بالاخره مجبور شد در مدل آستریون از پلاگین هیبریدی استفاده کنه
در تاریخ صنعت خودرو سازی از این موارد خیلی زیاد هست که یکی از جالب ترین هاش بحث خودروهای آیرودینامیک ولوو بود و جمله جالب مدیر عامل ولوو که گفته بود
( ما نمی گذاریم باد خودرو هایمان را طراحی کند ) اما …
پس باید به مرور زمان هوشمندانه تغییر کرد البته همینطور که گفتم پورشه منتظر واکنش خریداران هم هست
( برای کشتی های ساکن در دریا این موج ها هستند که تصمیم میگیرند )
VAHI:D
۲۶ آذر ۱۳۹۴به لطف کوچکسازی موتور، بهرهوری آن بالا رفته و میزان مصرف سوخت بهاندازه ۱ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر کاهش یافته است.
آلودگی رو کم کردن بخاطر قوانین شاید
shahab
۳۰ آذر ۱۳۹۴با مصرف سوخت و بازدهکاری ندارم اما موتور تنفس طبیعی یه چیز دیییگست!!!
بنتلی
۲۶ آذر ۱۳۹۴میزخبر:(1)افت فروش2.4درصدی فولکس در نوابر،رشدیک درصدی آئودی درکنار رشد 5.6و7.4درصدی بی ام و و بنز.(2)نسخه جدید جنسیسG90با فاصله محوری بیشترو موتور5l v8در راه است.(3)موتور جدید برای نیسان تیتان،5.6l v8 390hpبا گیربکس هفت سرعته اتومات.(4)تست آئودی A3فیسلیفت190hp باطراحی داخلی جدید همراه با استتار.(5)استفاده لوتوس از گیربکس تویوتا و درنتیجه سواری لذت بخش تر.(6)تست پانامرای جدید باپلتفرم جدید آلمینیومی(استفاده در نسل بعد بنتلی کانتیننتال)با90کیلو وزن کمتر وسه حالت اسپرت توریسمو و پنج در و نسخه کشیده تر
بنتلی
۲۶ آذر ۱۳۹۴میزخبر:(1)افت فروش2.4درصدی فولکس در نوامبر،رشدیک درصدی آئودی درکنار رشد 5.6و7.4درصدی بی ام و و بنز.(2)نسخه جدید جنسیسG90با فاصله محوری بیشترو موتور5l v8در راه است.(3)موتور جدید برای نیسان تیتان،5.6l v8 390hpبا گیربکس هفت سرعته اتومات.(4)تست آئودی A3فیسلیفت190hp باطراحی داخلی جدید همراه با استتار.(5)استفاده لوتوس از گیربکس تویوتا و درنتیجه سواری لذت بخش تر.(6)تست پانامرای جدید باپلتفرم جدید آلمینیومی(استفاده در نسل بعد بنتلی کانتیننتال)با90کیلو وزن کمتر وسه حالت اسپرت توریسمو و پنج در و نسخه کشیده تر
سعید
۲۶ آذر ۱۳۹۴دیدگاه…بنتلی جان بهت توصیه میکنم میز خبرتو تو کامنت نزاری یکم روش کار کن همراه با تصویر بفرست برا پدال خودش منتشر میکنه اینجوری هم خودت حرفه ای تر میشی هم اعتبار مطالبت میره بالاتر
بنتلی
۲۶ آذر ۱۳۹۴سعید جان،من هم دوس دارم همچین کاری انجام بدم ولی وقت و حوصله ترجمه همشون و مرتب کردن و اضافه کردن عکسا رو ندارم،از طرفی این کارا زمان بره و هدف من اطلاع رسانی سریع هس،از طرف دیگه بعضی از خبرا نیاز به مقاله و بررسی جداگانه و کامل دارن،در هرصورت ممنون از راهنماییت دوست عزیز
سعید
۲۶ آذر ۱۳۹۴چاکریم بنتلی جان ولی به هر حال دستت درد نکنه که زحمت میکشی برا اطلاع رسانی
به قول معروف عبادت جز خدمت به خلق نیست(-:
نوید جهرمی
۲۶ آذر ۱۳۹۴بنتلی هرروز میز خبرت رو میخونم و دوست دارم.
گاهی کامنت نمیزاریم و بچه ها منفی دادن ب دل نگیری.
شما کارت درسته.
KING 918
۲۶ آذر ۱۳۹۴خیلی بد شد پورشه بگیری با موتور 2.5 لیتری 4 سیلندر ………….
حیف نیس باکستر اسپایدر با اون موتور و قیافه رو ول کنی 718 بسازی ………..
طرفدار دو اتیشه پورشه ام اما با این 718 باکستر و کیمن پورشه گند زد بد جور ……….
البته قدرت این موتور های 4 سیلندر توربو خیلی عالی شده اما به اسم کمپانی پورشه نمیاد ……….
واقعا کدوم مشتری کیمن gt4 و باکستر اسپایدر رو ول میکنه میاد 718 بگیره مگه زده باشه به سرش …….
جواد
۲۶ آذر ۱۳۹۴تنها مزیت این موتور اجازه ورود به ایران به خاطر حجم موتور و افزایش محصولات پورشه در ایران از 1 یعنی همون ماکان به 3 هستش
نوید جهرمی
۲۶ آذر ۱۳۹۴حالا ک جناب وزیر فهیممون نامه زدن که نمایندگی معین موتور باید تعطیل شه.
امیرحسین
۲۶ آذر ۱۳۹۴هروقت میشنوم که موتور 6 سیلندر رو با 4 سیلندر جایگزین کردن دچار افسردگی میشم.درسته با توربو و سوپرشارژ میشه قدرتی برابر 6 سیلندر از موتور 4 سیلندر گرفت ولی صدای زیبای موتور 6 سیلندر چطور؟؟؟نرمی و روان کار کردن موتور چطور؟؟؟
نکنید آقا نکنید,,موتور 4سیلندر نذارید
KING 918
۲۶ آذر ۱۳۹۴اره والا حالا هیوندا یا کیا این کارو کنن چندان مهم نیست اما پورشه که به موتور های flat 6 معروفه چرا ؟؟؟؟؟؟؟؟؟ واقعا خراب کرد پورشه ………..
نه به موتور v10 carrera gt و v8 608 اسبی 918 نه به این 4 سیلندر های کیمن و باکستر ……….
حسین
۲۶ آذر ۱۳۹۴هزینه سرسام آور طراحی موتور جدید که اگر توربو باشه بیشتر هم میشه ، مورد علاقه شرکت ها نیس!
ولی چون مجبورن مصرف سوخت و آلایندگی رو کم کنن اینکار رو میکنن!
الان رو ون ، فولکس موتور یک لیتری گذاشته!
احسان(احسان)
۲۶ آذر ۱۳۹۴والا مهندسای پورشه از من و شما که کامنت میذاریم تجربشون بیشتره.خودشون میدونن دارن چکار میکنن و حتما بفکر بهتر شدن کیفیت محصولاتشون نیازی به نگرانی ما نیست.
زمانی ایمپالا با موتور 5.7 لیتری 180 اسب بخار تولید می کرد اما الان مالیبو با موتور 2 لیتری 260 اسب بخار تولید میکنه ، با مصرف سوخت و الودگی خیلی کمتر.اینده در دست توربو هست و با پیشرفت تکنولوژی توربو هم به سمت الکتریکی شدن پیش میره و مصرف سوخت پایینتر میاد و قدرت افزایش پیدا میکنه
احمد باقری
۲۶ آذر ۱۳۹۴اتفاقا تجربه شرکت پورشه در زمینه تولید ماشینهایی با طراحیهای تکراری و خسته کننده، خیلی خیلی خیلی خیلی بیشتر از تجربه این شرکت در زمینه تولید موتورهای با کیفیت هست و از این نظر باید بهش آفرین گفت، هم در بهترینها بی نظیره و هم در بدترینها، واقعا این شرکت، رو هواست.
M3 RS 4D
۲۶ آذر ۱۳۹۴جالبه …. یادمه ک گفتن تا سال 2020 یا 2050 باید ماشینا برقی بشن ….
از الان داره حجم موتورها کم میشه و تکنولوژی ها میره بالا …
و یا ماشینا هیبریدی میشن …
نوید جهرمی
۲۶ آذر ۱۳۹۴آره. تا منم ک مخالف ماشینای برقی بودم دیگه کجاب شدم و باهاشون کنار اومدم.
بنتلی
۲۶ آذر ۱۳۹۴نوید جان شما خیلی لطف دارین به بنده،حرفای شما مایه دلگرمی من هس
1A1
۲۷ آذر ۱۳۹۴پورشه کی گند نزده بود.هر رفع با قیافش این بودن با اینا…