پورشه ۷۱۸ اسپایدر RS که آخرین نسخهٔ باکستر بنزینی محسوب میشود، مدل مناسبی برای خداحافظی با این اسپرت موتور وسط دوستداشتنی خواهد بود.
پورشه ۷۱۸ اسپایدر RS افراطیترین باکستری است که تاکنون ساخته شده است. این خودرو همچنین اولین پورشهٔ روبازی محسوب میشود که نشان RS گرفته است و به گفتهٔ پورشه، آخرین باکستر با پیشرانهٔ بنزینی خواهد بود. یکی دیگر از ویژگیهای اسپایدر RS نیز قیمت ۱۲۵,۵۰۰ پوندی است که آن را به گرانترین باکستر تاریخ تبدیل میکند. این خودرو که بهنوعی نسخهٔ روباز کیمن GT4 RS محسوب میشود، از همان پیشرانهٔ شش سیلندر تخت تنفس طبیعی فوقالعاده استفاده میکند.
این موتور که در ۹۱۱ GT3 هم استفاده میشود، بینظیر است و با ردلاین ۹ هزار rpm، در اینجا ۵۰۰ اسب بخار قدرت و ۴۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. اسپایدر RS با وزن ۱۴۱۰ کیلوگرم، ظرف تنها ۳.۴ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت میرسد و به حداکثر سرعت ۳۰۷ کیلومتر بر ساعت دست پیدا میکند. هرچند این ماشین نشان RS دارد اما مثل کیمن GT4 RS روی پیست متمرکز نیست و درحالیکه کیمن با تعلیق بسیار سفت و پکیج آیرودینامیکی تهاجمی، برای ثبت بهترین لپ تایمها طراحی شده، اسپایدر RS ارائهٔ حداکثر لذت در جاده را هدف قرار داده است.
سیستم تعلیق تطبیقی این خودرو حدود ۵۰ درصد نرمتر از تعلیق GT4 RS شده و آیرودینامیک آن بجای تولید داونفورس، نیروی رو به بالا را در سرعتهای زیاد کاهش میدهد. نتیجهٔ این کار خلق خودرویی کمتر تهاجمی است که همچنان بسیار سریع پیچها را طی میکند و از باکستر اسپایدر معمولی تهاجمیتر احساس میشود. هرچند این خودرو مثل همهٔ مدلهای RS پورشه، فقط با گیربکس هفت سرعتهٔ دوکلاچه ارائه میشود اما با استفاده از پدالهای تعویض دنده در حالت رانندگی اسپرت میتوان موتور را به ردلاین ۹ هزار rpm رساند.
پیشرانهٔ با تنفس از طریق ورودیهای هوای فیبر کربنی در طرفین کابین، همه نوع صدایی تولید میکند که پشت کابین طنینانداز میشود و از طریق سر اگزوزها فریاد میکشد. البته اگر با پدال گاز مدارا کنید میتوان این صدا را کاهش داد ولی بهطورکلی، اسپایدر RS هرگز خودروی ساکتی نیست. بدون شک، این سروصدا برای برخی خیلی زیاد خواهد بود اما کسانی که میخواهند پایان کار موتورهای درونسوز را جشن بگیرند آن را دوست خواهند داشت.
این مدل همچنین مکانیسم سقف پیچیدهای دارد که خاص اسپایدر RS است. این سیستم دوتکه که تا حد امکان سبک و جمعوجور طراحی شده، از سقف یکلایه و بادگیر مجزا تشکیل شده است. این سقف را باید بهصورت دستی با اتصال به ضامنهایی در ریل بالای شیشهٔ جلو و اتصال کابلها و گیرههای عقب نصب کرد. کل قطعات سیستم سقف تنها ۸ کیلوگرم وزن دارند و بهراحتی زیر در صندوق بار جای میگیرند اما به دلیل همین ساختار سبکوزن، در هنگام نصب سقف نباید انتظار سکوت را از داخل کابین خودرو داشته باشید.
هرچند این باکستر خودروی سبکی است اما آپشنهای سبکوزنی هم برای آن ارائه میشود که با سفارش آنها میتوان چند کیلو از وزن خودرو را کاهش داد. بهعنوانمثال، رینگهای ۲۰ اینچی منیزیومی با قیمت ۱۱,۵۷۳ دلار، ۱۰ کیلوگرم سبکتر از رینگهای استاندارد هستند. همچنین پکیج وایساخ هم کاپوت، آینهها و ورودیهای فیبر کربنی به همراه سر اگزوزهای تیتانیومی را به همراه دارد. هرچند باکستر اسپایدر RS مدل تولید محدودی نیست اما پورشه تعداد خیلی زیادی از آن تولید نخواهد کرد و قطعاً تقاضا برای آن از عرضه فراتر خواهد رفت.
جمعبندی
۷۱۸ اسپایدر RS مدلی افراطی است که خداحافظی احساسی با باکستر محسوب میشود. شخصیت واقعاً وحشی، پرفورمنس نفسگیر و هندلینگ فوقالعادهٔ این ماشین دقیقاً همان چیزهایی است که از یک پورشهٔ RS انتظار میرود اما سقف پردردسر آن نشان میدهد که اسپایدر RS بیشتر برای کسانی مناسب است که به دنبال هیجان آخر هفته هستند. بااینحال، این خودرو بهعنوان نسخهای پایانی، خداحافظی مناسبی از سوی پورشه بهحساب میآید.
مشخصات فنی
Porsche 718 Spyder RS | |
پیشرانه | ۴ لیتری H6 |
قدرت | ۵۰۰ اسب بخار |
گشتاور | ۴۵۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۷ سرعته دوکلاچه |
محور محرک | عقب |
شتاب صفرتاصد | ۳.۴ ثانیه |
حداکثر سرعت | ۳۰۷ کیلومتر/ساعت |
مصرف سوخت | ۱۳.۰ لیتر ترکیبی |
تولید آلایندگی | ۲۹۴ گرم/کیلومتر |
قیمت پایه | ۱۶۳,۶۵۰ دلار |
امتیاز | ۵.۰ از ۵.۰ |
فقط چین
۱۵ شهریور ۱۴۰۲جائکو کبیر معرفی شده اما شما همچنان درگیر پوشش جرمن ها هستید .
net
۱۵ شهریور ۱۴۰۲رنگ رینگ خاکستری تیره خوبه.رنگ چراغ عقب قرمز نیست بد شده.روی کاپوت نوار برچسب مشکی هست بد شده
بردیا
۱۷ شهریور ۱۴۰۲از ۲۰۷ سقف قرمز که بهتره
الکی چیزیو نقد نکن وقتی نمیدونی اون برچسب نیست فیبر کربنه
فرشاد
۱۵ شهریور ۱۴۰۲پدال مجله ماشینه ماشین پوشش میده
Moein
۱۵ شهریور ۱۴۰۲خدا حافظ ای داغ بر دل نشسته
.Amir.
۱۵ شهریور ۱۴۰۲Hard top +
Soft top –
مردیم از خوشی
۱۵ شهریور ۱۴۰۲چه ظلمی در حق جوانان این مملکت شد
نه تنها نتوانستیم سوار اینا بشیم بلکه حتی اجازه ندادن تو خیابان ها هم از دیدنشون لذت ببریم
قرار بود خیلی چیزا مفت بشه ولی تنها چیزی که مفت شد جان مردم این کشور بود
قضیه ما داستان طرفی هست که تو جیبش الماس بود خم شد گردو را برداره الماس افتاد تو چاه و گردو هم پوک بود
MC20
۱۵ شهریور ۱۴۰۲🤣🤣🤣
🤢🤢🤢
🤒🤒🤒
😭😭😭
مردیم از خوشی ، این بهترین کامنتی بود که گذاشتی … یه جوری شدم با خوندنش … هم خندیدم و هم غمگین شدم … حالمو گرفتی با این کامنتت … ولی دمت گرم …
ARIAN
۱۵ شهریور ۱۴۰۲خداحافظ عشق من. خداحافظ😭😞 تمام ماشین هایی که باعث ماشین باز شدن ماها شدن یکی یکی دارن میمیرن و انگار عمر ماشین بازی ماها هم به سر اومده چون با الکتریکی شدن همه ماشین ها من اونروز دست از ماشین باز بودن برای همیشه میکشم.
Skyline 34
۱۵ شهریور ۱۴۰۲درحالی عمرشون داره تموم میشه که ما حتی تجربه دیدنشونم نداریم و فقط تو عکس و گیم باهاشون عشق کردیم :)
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۱۵ شهریور ۱۴۰۲باکستر هست در ایران ولی خیلی کمتر از پانامرا و کاین
R@min
۱۵ شهریور ۱۴۰۲163k واقعا قیمت خیلی زیادی برای این ماشین هست و عملا هیچ چیز منحصربفردی هم نداره.
MC20
۱۵ شهریور ۱۴۰۲از نظر من 115K تا نهایتا 120K ، بیشتر فی نمیخوره … ولی چون آخرین بنزینیه ، پورشه داره با فشار ، وارد پارکینگ خونه های مردم میکنه اش … در دراز مدت هم ، احتمالا ارزش افزوده خواهد داشت … البته اگه منع تردد پیدا نکنه …
مردیم از خوشی
۱۵ شهریور ۱۴۰۲پورشه با فشار وارد پارکینگ میکنه ؟
بیش تر میخوره مازراتی با فشار وارد میکنه
شما امتیاز را نگاه ۵ از ۵
MC20
۱۵ شهریور ۱۴۰۲اون فشاری که منظورم بود با این فشاری از حرف من برداشت کردی ، فرق میکنه … منظورم این نبود که پورشه با زحمت و به سختی میفروشدش ، منظورم این بود که هرکی این رو بخره به خیلی از جاها از جمله جیبش ، فشار وارد میشه …
R@min
۱۵ شهریور ۱۴۰۲کلا نباید تو مرز قیمتی ۹۱۱ باشه، فقط نون اسم پورشه میخوره. ماشین بی خودیه خود ۹۱۱ بزاریم پنج شش مدل بهتر وجود داره چه جی تی چه پرفورمنس.
MC20
۱۵ شهریور ۱۴۰۲پورشه این و برای جوریه جنسش زده بیشتر به نظرم … 500 اسبش چیز دندون گیری نیست ولی به خاطر سبکیش ، شتابش خیلی خوبه … کلا باید عاشق پورشه باشی که به این پول بدی و چشماتو ببندی … دوره ، دوره جابجا کردنه دیگه … پورشه ام که استادیه واسه خودش … از نظر من هم هیچ توجیهی نداره ولی حتما میخرن که این برچسب قیمتی رو روش گذاشتن … از نظر من که نهایتا همون 120k ، تازه اگه عاشق پورشه باشی …
datsun
۱۵ شهریور ۱۴۰۲فقط سایپا
Enzo Ferrari 2008
۱۵ شهریور ۱۴۰۲ولی این پورشه هستش 😍
MC20
۱۵ شهریور ۱۴۰۲[[[ سیستم تعلیق تطبیقی این خودرو حدود ۵۰ درصد نرمتر از تعلیق GT4 RS شده و آیرودینامیک آن بجای تولید داونفورس، نیروی رو به بالا را در سرعتهای زیاد کاهش میدهد … ]]]
پدال جان کاهش می دهد یا افزایش ؟
امیر دهقان
۱۵ شهریور ۱۴۰۲لیفت یا نیروی رو به بالا، مخالف داونفورس یا نیروی رو به پایینه و در سرعتهای بالا باعث کاهش پایداری و چسبندگی ماشین میشه
درنتیجه، این نیرو هرچه کمتر باشه بهتره
MC20
۱۵ شهریور ۱۴۰۲جناب دهقان عزیز خدا قوت و سپاس از زحمات شما و دوستان …
متن میگه. : { نتیجهٔ این کار خلق خودرویی کمتر تهاجمی است که … }
سوال من اینه اگه هدفشون تعمدا خلق خودرویی کمتر تهاجمی بوده ( به خاطر وزن سبک و عدم همپوشانی با دیگر محصولات و قیمت و … ) ، نباید نیروی رو به بالا رو افزایش بدهد ؟
درست متوجه نشدم و سر این گیر دارم
🙏🙏🙏
امیر دهقان
۱۵ شهریور ۱۴۰۲ارادت
خیر نیروی لیفت در هیچ ماشینی خوب نیست، این همون نیروییه که باعث بلند شدن هواپیما از زمین میشه و قطعاً برای ماشین اصلاً خوب نخواهد بود
MC20
۱۵ شهریور ۱۴۰۲ممنون جناب دهقان عزیز … ارادت و خداقوت … پاینده باشید 🙏🙏🙏
M.83
۱۵ شهریور ۱۴۰۲این به کنار ۹۱۱ که اینقدر توقع هارو برده بالا برقیش چی میخواد بشه
به هر حال کوروتو به همشون ترجیح میدم
آلمانی باز
۱۵ شهریور ۱۴۰۲فقط از پورش بر میاد با ۵۰۰ اسب اینطوری بقیه رو به خاک و خون بکشه
صفر تا صد ۳.۴! حداکثر سرعت ۳۰۷!! مهم تر از همه پیست
کاربر۳
۱۵ شهریور ۱۴۰۲من اوایل زیاد از پورشه خوشم نمیومد.انگار با طراحیش نمیتونستم ارتباط بگیرم.ولی الان که میبینم چقدر این کمپانی خودرو هاش از نظر هندلینگ و چسبندگی،صفر تا صد نسبت به اسب بخار و توان موتورو…
خوبه واقعا عاشقش شدم.نمیدونم دقت کردین یا نه ولی امریکایی ها میبینی ۷۰۰ اسب قدرت دارن ولی صفر تا صدشون یه چیز در حد ۴ ثانیه هست.اما پورش با ۵۰۰ اسب صفر تا صد ۳/۴ رو میده.این نشون میده که از یک یک اسب بخار های ماشین نهایت استفاده رو میبرند.درسته ماشین وزنش کمتره نسبت به امریکاییا ولی واقعا از نظر فنی پورشه بینظیره.
JDM
۱۵ شهریور ۱۴۰۲ببین آمریکایی ها یه چیزیو در نظر میگیرن اونم نسبت قدرت به وزنه مثلا موستانگ یا کامارو هیچوقت از حد خودشون بالاتر نرفتن و صرفا هدفشون لذتی هست که به خریدار میدن و بهترین مشخصاتو تو بازه قیمتی خودشون دارن یا کوروت با قیمت پایین تر مشخصاتش از این 718 خیلی بهتره
پورشه بینظیره اما همین 718 اسپایدر اصلا ارزش این قیمتو نداره رسما وارد محدوده 911 شده
کاربر۳
۱۵ شهریور ۱۴۰۲درسته.کسی که میره سمت امریکاییا قطعا دلایل خودشو داشته و براش اون غرش صدای اگزوز لذت بخشه و اون طراحی کلاسیک.ولی صحبتم اینه که واقعا دونه دونه ی اسب های پورشه دقیقه.امریکایی ها هم ارزش خرید بالایی دارن نسبت به قیمت.
حامد .مهدی پناه
۱۶ شهریور ۱۴۰۲بارها بهم ثابت شده ماشین های پورش از عکساشون خیلی خیلی با ابهت ترن
parhamiof
۱۶ شهریور ۱۴۰۲مناسب و لایق اسم پورشه و اسپرت
همایون
۱۶ شهریور ۱۴۰۲کاشکی حالا که همچین باکستر به اصطلاح اخرین قدنی ساختند یه حرکت افراطی و خاص و انقلابی نیزدند و برای اولین و اخرین بار یه باکستر با سقف تارگا مثل 911 تارگا میساختند مه تو تاریخ دیگه کنالا جاودانه میشد
k-jafaee
۱۶ شهریور ۱۴۰۲زنجیرهی تکنولوژی خودروی برقی کامل نیست و فقط در بعضی نقاط دنیا زیرساخت شارژ داره. چطور میخوان بنزینی رو تعطیل کنن؟ مگر اینکه بازار هدفشون فقط ایالات متحده باشه. بیشاز ۹۵٪ جادههای دنیا فاقد امکانات شارژ هستند. پورشه هم که ماشین شهری نیست، واسه جادهست. خیلی عجیبه این حرکت
عطا
۱۹ شهریور ۱۴۰۲از موتور ۴ لیتری ۵۰۰ اسب بیرون کشیده بدون پرخوران اعجاب انگیزه