پورشهتجربه و آزمایش

رانندگی با پورشه 718 اسپایدر RS، آخرین باکستر بنزینی

پورشه ۷۱۸ اسپایدر RS که آخرین نسخهٔ باکستر بنزینی محسوب می‌شود، مدل مناسبی برای خداحافظی با این اسپرت موتور وسط دوست‌داشتنی خواهد بود.

پورشه ۷۱۸ اسپایدر RS افراطی‌ترین باکستری است که تاکنون ساخته شده است. این خودرو همچنین اولین پورشهٔ روبازی محسوب می‌شود که نشان RS گرفته است و به گفتهٔ پورشه، آخرین باکستر با پیشرانهٔ بنزینی خواهد بود. یکی دیگر از ویژگی‌های اسپایدر RS نیز قیمت ۱۲۵,۵۰۰ پوندی است که آن را به گران‌ترین باکستر تاریخ تبدیل می‌کند. این خودرو که به‌نوعی نسخهٔ روباز کیمن GT4 RS محسوب می‌شود، از همان پیشرانهٔ شش سیلندر تخت تنفس طبیعی فوق‌العاده استفاده می‌کند.

این موتور که در ۹۱۱ GT3 هم استفاده می‌شود، بی‌نظیر است و با ردلاین ۹ هزار rpm، در اینجا ۵۰۰ اسب بخار قدرت و ۴۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. اسپایدر RS با وزن ۱۴۱۰ کیلوگرم، ظرف تنها ۳.۴ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد و به حداکثر سرعت ۳۰۷ کیلومتر بر ساعت دست پیدا می‌کند. هرچند این ماشین نشان RS دارد اما مثل کیمن GT4 RS روی پیست متمرکز نیست و درحالی‌که کیمن با تعلیق بسیار سفت و پکیج آیرودینامیکی تهاجمی، برای ثبت بهترین لپ تایم‌ها طراحی شده، اسپایدر RS ارائهٔ حداکثر لذت در جاده را هدف قرار داده است.

سیستم تعلیق تطبیقی این خودرو حدود ۵۰ درصد نرم‌تر از تعلیق GT4 RS شده و آیرودینامیک آن بجای تولید داون‌فورس، نیروی رو به بالا را در سرعت‌های زیاد کاهش می‌دهد. نتیجهٔ این کار خلق خودرویی کمتر تهاجمی است که همچنان بسیار سریع پیچ‌ها را طی می‌کند و از باکستر اسپایدر معمولی تهاجمی‌تر احساس می‌شود. هرچند این خودرو مثل همهٔ مدل‌های RS پورشه، فقط با گیربکس هفت سرعتهٔ دوکلاچه ارائه می‌شود اما با استفاده از پدال‌های تعویض دنده در حالت رانندگی اسپرت می‌توان موتور را به ردلاین ۹ هزار rpm رساند.

پیشرانهٔ با تنفس از طریق ورودی‌های هوای فیبر کربنی در طرفین کابین، همه نوع صدایی تولید می‌کند که پشت کابین طنین‌انداز می‌شود و از طریق سر اگزوزها فریاد می‌کشد. البته اگر با پدال گاز مدارا کنید می‌توان این صدا را کاهش داد ولی به‌طورکلی، اسپایدر RS هرگز خودروی ساکتی نیست. بدون شک، این سروصدا برای برخی خیلی زیاد خواهد بود اما کسانی که می‌خواهند پایان کار موتورهای درون‌سوز را جشن بگیرند آن را دوست خواهند داشت.

این مدل همچنین مکانیسم سقف پیچیده‌ای دارد که خاص اسپایدر RS است. این سیستم دوتکه که تا حد امکان سبک و جمع‌وجور طراحی شده، از سقف یک‌لایه و بادگیر مجزا تشکیل شده است. این سقف را باید به‌صورت دستی با اتصال به ضامن‌هایی در ریل بالای شیشهٔ جلو و اتصال کابل‌ها و گیره‌های عقب نصب کرد. کل قطعات سیستم سقف تنها ۸ کیلوگرم وزن دارند و به‌راحتی زیر در صندوق بار جای می‌گیرند اما به دلیل همین ساختار سبک‌وزن، در هنگام نصب سقف نباید انتظار سکوت را از داخل کابین خودرو داشته باشید.

هرچند این باکستر خودروی سبکی است اما آپشن‌های سبک‌وزنی هم برای آن ارائه می‌شود که با سفارش آن‌ها می‌توان چند کیلو از وزن خودرو را کاهش داد. به‌عنوان‌مثال، رینگ‌های ۲۰ اینچی منیزیومی با قیمت ۱۱,۵۷۳ دلار، ۱۰ کیلوگرم سبک‌تر از رینگ‌های استاندارد هستند. همچنین پکیج وایساخ هم کاپوت، آینه‌ها و ورودی‌های فیبر کربنی به همراه سر اگزوزهای تیتانیومی را به همراه دارد. هرچند باکستر اسپایدر RS مدل تولید محدودی نیست اما پورشه تعداد خیلی زیادی از آن تولید نخواهد کرد و قطعاً تقاضا برای آن از عرضه فراتر خواهد رفت.

جمع‌بندی

۷۱۸ اسپایدر RS مدلی افراطی است که خداحافظی احساسی با باکستر محسوب می‌شود. شخصیت واقعاً وحشی، پرفورمنس نفس‌گیر و هندلینگ فوق‌العادهٔ این ماشین دقیقاً همان چیزهایی است که از یک پورشهٔ RS انتظار می‌رود اما سقف پردردسر آن نشان می‌دهد که اسپایدر RS بیشتر برای کسانی مناسب است که به دنبال هیجان آخر هفته هستند. بااین‌حال، این خودرو به‌عنوان نسخه‌ای پایانی، خداحافظی مناسبی از سوی پورشه به‌حساب می‌آید.

مشخصات فنی

Porsche 718 Spyder RS

پیشرانه ۴ لیتری H6
قدرت ۵۰۰ اسب بخار
گشتاور ۴۵۰ نیوتن متر
گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه
محور محرک عقب
شتاب صفرتاصد ۳.۴ ثانیه
حداکثر سرعت ۳۰۷ کیلومتر/ساعت
مصرف سوخت ۱۳.۰ لیتر ترکیبی
تولید آلایندگی ۲۹۴ گرم/کیلومتر
قیمت پایه ۱۶۳,۶۵۰ دلار
امتیاز ۵.۰ از ۵.۰

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۴۰ رای
منبع
AutoExpress

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۳۴ دیدگاه‌ها

  1. فقط چین

    ۱۵ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (107 ديدگاه)

    جائکو کبیر معرفی شده اما شما همچنان درگیر‌ پوشش جرمن ها هستید .

    موافقم 4
    مخالفم 81
    1. net

      ۱۵ شهریور ۱۴۰۲
      سوابق: (3404 ديدگاه)

      رنگ رینگ خاکستری تیره خوبه.رنگ چراغ عقب قرمز نیست بد شده.روی کاپوت نوار برچسب مشکی هست بد شده

      موافقم 1
      مخالفم 36
      1. بردیا

        ۱۷ شهریور ۱۴۰۲
        سوابق: (3 ديدگاه)

        از ۲۰۷ سقف قرمز که بهتره
        الکی چیزیو نقد نکن وقتی نمیدونی اون برچسب نیست فیبر کربنه

    2. فرشاد

      ۱۵ شهریور ۱۴۰۲
      سوابق: (932 ديدگاه)

      پدال مجله ماشینه ماشین پوشش میده

      موافقم 22
      مخالفم 1
    3. Moein

      ۱۵ شهریور ۱۴۰۲
      سوابق: (913 ديدگاه)

      خدا حافظ ای داغ بر دل نشسته

      موافقم 23
  2. .Amir.

    ۱۵ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (63 ديدگاه)

    Hard top +
    Soft top –

    موافقم 34
    مخالفم 3
  3. مردیم از خوشی

    ۱۵ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (1457 ديدگاه)

    چه ظلمی در حق جوانان این مملکت شد
    نه تنها نتوانستیم سوار اینا بشیم بلکه حتی اجازه ندادن تو خیابان ها هم از دیدنشون لذت ببریم

    قرار بود خیلی چیزا مفت بشه ولی تنها چیزی که مفت شد جان مردم این کشور بود
    قضیه ما داستان طرفی هست که تو جیبش الماس بود خم شد گردو را برداره الماس افتاد تو چاه و گردو هم پوک بود

    موافقم 83
    مخالفم 4
    1. MC20

      ۱۵ شهریور ۱۴۰۲
      سوابق: (2348 ديدگاه)

      🤣🤣🤣

      🤢🤢🤢

      🤒🤒🤒

      😭😭😭

      مردیم از خوشی ، این بهترین کامنتی بود که گذاشتی … یه جوری شدم با خوندنش … هم خندیدم و هم غمگین شدم … حالمو گرفتی با این کامنتت … ولی دمت گرم …

      موافقم 14
      مخالفم 2
  4. ARIAN

    ۱۵ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (346 ديدگاه)

    خداحافظ عشق من. خداحافظ😭😞 تمام ماشین هایی که باعث ماشین باز شدن ماها شدن یکی یکی دارن میمیرن و انگار عمر ماشین بازی ماها هم به سر اومده چون با الکتریکی شدن همه ماشین ها من اونروز دست از ماشین باز بودن برای همیشه میکشم.

    موافقم 38
    مخالفم 2
    1. Skyline 34

      ۱۵ شهریور ۱۴۰۲
      سوابق: (3 ديدگاه)

      درحالی عمرشون داره تموم میشه که ما حتی تجربه دیدنشونم نداریم و فقط تو عکس و گیم باهاشون عشق کردیم :)

      موافقم 10
      مخالفم 1
      1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

        ۱۵ شهریور ۱۴۰۲
        سوابق: (2916 ديدگاه)

        باکستر هست در ایران ولی خیلی کمتر از پانامرا و کاین

        موافقم 16
        مخالفم 1
  5. R@min

    ۱۵ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (2061 ديدگاه)

    163k واقعا قیمت خیلی زیادی برای این ماشین هست و عملا هیچ چیز منحصربفردی هم نداره.

    موافقم 7
    مخالفم 41
    1. MC20

      ۱۵ شهریور ۱۴۰۲
      سوابق: (2348 ديدگاه)

      از نظر من 115K تا نهایتا 120K ، بیشتر فی نمیخوره … ولی چون آخرین بنزینیه ، پورشه داره با فشار ، وارد پارکینگ خونه های مردم میکنه اش … در دراز مدت هم ، احتمالا ارزش افزوده خواهد داشت … البته اگه منع تردد پیدا نکنه …

      موافقم 4
      مخالفم 15
      1. مردیم از خوشی

        ۱۵ شهریور ۱۴۰۲
        سوابق: (1457 ديدگاه)

        پورشه با فشار وارد پارکینگ میکنه ؟
        بیش تر میخوره مازراتی با فشار وارد میکنه
        شما امتیاز را نگاه ۵ از ۵

        موافقم 16
        مخالفم 4
        1. MC20

          ۱۵ شهریور ۱۴۰۲
          سوابق: (2348 ديدگاه)

          اون فشاری که منظورم بود با این فشاری از حرف من برداشت کردی ، فرق میکنه … منظورم این نبود که پورشه با زحمت و به سختی میفروشدش ، منظورم این بود که هرکی این رو بخره به خیلی از جاها از جمله جیبش ، فشار وارد میشه …

      2. R@min

        ۱۵ شهریور ۱۴۰۲
        سوابق: (2061 ديدگاه)

        کلا نباید تو مرز قیمتی ۹۱۱ باشه، فقط نون اسم پورشه میخوره. ماشین بی خودیه خود ۹۱۱ بزاریم پنج شش مدل بهتر وجود داره چه جی تی چه پرفورمنس.

        موافقم 2
        مخالفم 23
        1. MC20

          ۱۵ شهریور ۱۴۰۲
          سوابق: (2348 ديدگاه)

          پورشه این و برای جوریه جنسش زده بیشتر به نظرم … 500 اسبش چیز دندون گیری نیست ولی به خاطر سبکیش ، شتابش خیلی خوبه … کلا باید عاشق پورشه باشی که به این پول بدی و چشماتو ببندی … دوره ، دوره جابجا کردنه دیگه … پورشه ام که استادیه واسه خودش … از نظر من هم هیچ توجیهی نداره ولی حتما میخرن که این برچسب قیمتی رو روش گذاشتن … از نظر من که نهایتا همون 120k ، تازه اگه عاشق پورشه باشی …

          موافقم 3
          مخالفم 6
  6. datsun

    ۱۵ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (3961 ديدگاه)

    فقط سایپا

  7. Enzo Ferrari 2008

    ۱۵ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (1208 ديدگاه)

    ولی این پورشه هستش 😍

    موافقم 19
    مخالفم 1
  8. MC20

    ۱۵ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (2348 ديدگاه)

    [[[ سیستم تعلیق تطبیقی این خودرو حدود ۵۰ درصد نرم‌تر از تعلیق GT4 RS شده و آیرودینامیک آن بجای تولید داون‌فورس، نیروی رو به بالا را در سرعت‌های زیاد کاهش می‌دهد … ]]]

    پدال جان کاهش می دهد یا افزایش ؟

    1. امیر دهقان

      ۱۵ شهریور ۱۴۰۲
      سوابق: (745 ديدگاه)

      لیفت یا نیروی رو به بالا، مخالف داون‌فورس یا نیروی رو به پایینه و در سرعت‌های بالا باعث کاهش پایداری و چسبندگی ماشین میشه
      درنتیجه، این نیرو هرچه کمتر باشه بهتره

      موافقم 11
      1. MC20

        ۱۵ شهریور ۱۴۰۲
        سوابق: (2348 ديدگاه)

        جناب دهقان عزیز خدا قوت و سپاس از زحمات شما و دوستان …

        متن میگه. : { نتیجهٔ این کار خلق خودرویی کمتر تهاجمی است که … }
        سوال من اینه اگه هدفشون تعمدا خلق خودرویی کمتر تهاجمی بوده ( به خاطر وزن سبک و عدم همپوشانی با دیگر محصولات و قیمت و … ) ، نباید نیروی رو به بالا رو افزایش بدهد ؟

        درست متوجه نشدم و سر این گیر دارم
        🙏🙏🙏

        1. امیر دهقان

          ۱۵ شهریور ۱۴۰۲
          سوابق: (745 ديدگاه)

          ارادت
          خیر نیروی لیفت در هیچ ماشینی خوب نیست، این همون نیروییه که باعث بلند شدن هواپیما از زمین میشه و قطعاً برای ماشین اصلاً خوب نخواهد بود

          موافقم 10
        2. MC20

          ۱۵ شهریور ۱۴۰۲
          سوابق: (2348 ديدگاه)

          ممنون جناب دهقان عزیز … ارادت و خداقوت … پاینده باشید 🙏🙏🙏

  9. M.83

    ۱۵ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (206 ديدگاه)

    این به کنار ۹۱۱ که اینقدر توقع هارو برده بالا برقیش چی میخواد بشه
    به هر حال کوروتو به همشون ترجیح میدم

    موافقم 3
    مخالفم 14
  10. آلمانی باز

    ۱۵ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (208 ديدگاه)

    فقط از پورش بر میاد با ۵۰۰ اسب اینطوری بقیه رو به خاک و خون بکشه
    صفر تا صد ۳.۴! حداکثر سرعت ۳۰۷!! مهم تر از همه پیست

    موافقم 11
    مخالفم 3
  11. کاربر۳

    ۱۵ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (157 ديدگاه)

    من اوایل زیاد از پورشه خوشم نمیومد.انگار با طراحیش نمیتونستم ارتباط بگیرم.ولی الان که میبینم چقدر این کمپانی خودرو هاش از نظر هندلینگ و چسبندگی،صفر تا صد نسبت به اسب بخار و توان موتورو…
    خوبه واقعا عاشقش شدم.نمیدونم دقت کردین یا نه ولی امریکایی ها میبینی ۷۰۰ اسب قدرت دارن ولی صفر تا صدشون یه چیز در حد ۴ ثانیه هست.اما پورش با ۵۰۰ اسب صفر تا صد ۳/۴ رو میده.این نشون میده که از یک یک اسب بخار های ماشین نهایت استفاده رو میبرند.درسته ماشین وزنش کمتره نسبت به امریکاییا ولی واقعا از نظر فنی پورشه بینظیره.

    موافقم 17
    مخالفم 5
    1. JDM

      ۱۵ شهریور ۱۴۰۲
      سوابق: (1185 ديدگاه)

      ببین آمریکایی ها یه چیزیو در نظر میگیرن اونم نسبت قدرت به وزنه مثلا موستانگ یا کامارو هیچوقت از حد خودشون بالاتر نرفتن و صرفا هدفشون لذتی هست که به خریدار میدن و بهترین مشخصاتو تو بازه قیمتی خودشون دارن یا کوروت با قیمت پایین تر مشخصاتش از این 718 خیلی بهتره
      پورشه بینظیره اما همین 718 اسپایدر اصلا ارزش این قیمتو نداره رسما وارد محدوده 911 شده

      موافقم 4
      مخالفم 10
  12. کاربر۳

    ۱۵ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (157 ديدگاه)

    درسته.کسی که میره سمت امریکاییا قطعا دلایل خودشو داشته و براش اون غرش صدای اگزوز لذت بخشه و اون طراحی کلاسیک.ولی صحبتم اینه که واقعا دونه دونه ی اسب های پورشه دقیقه.امریکایی ها هم ارزش خرید بالایی دارن نسبت به قیمت.

  13. حامد .مهدی پناه

    ۱۶ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (24 ديدگاه)

    بارها بهم ثابت شده ماشین های پورش از عکساشون خیلی خیلی با ابهت ترن

  14. parhamiof

    ۱۶ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (753 ديدگاه)

    مناسب و لایق اسم پورشه و اسپرت

  15. همایون

    ۱۶ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (110 ديدگاه)

    کاشکی حالا که همچین باکستر به اصطلاح اخرین قدنی ساختند یه حرکت افراطی و خاص و انقلابی نیزدند و برای اولین و اخرین بار یه باکستر با سقف تارگا مثل 911 تارگا میساختند مه تو تاریخ دیگه کنالا جاودانه میشد

  16. k-jafaee

    ۱۶ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (44 ديدگاه)

    زنجیره‌ی تکنولوژی خودروی برقی کامل نیست و فقط در بعضی نقاط دنیا زیرساخت شارژ داره. چطور می‌خوان بنزینی رو تعطیل کنن؟ مگر اینکه بازار هدفشون فقط ایالات متحده باشه. بیش‌از ۹۵٪ جاده‌های دنیا فاقد امکانات شارژ هستند. پورشه هم که ماشین شهری نیست، واسه جاده‌ست. خیلی عجیبه این حرکت

    1. عطا

      ۱۹ شهریور ۱۴۰۲
      سوابق: (24 ديدگاه)

      از موتور ۴ لیتری ۵۰۰ اسب بیرون کشیده بدون پرخوران اعجاب انگیزه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا