به تازگی فرصت تست و بررسی آخرین نسخه بنزین سوز از پورشه باکستر در قالب ۷۱۸ اسپایدر RS فراهم شده و آنچه میخوانید ماحصل همین تجربه است.
شمال ولز را میتوان بهشت رانندگی دانست چراکه جادهها واقعاً اعجاببرانگیز هستند و از پیچهای تند و پیدرپی به همراه شیبهای ملایم و البته مسیرهای مستقیم تشکیل شده و اگر خودرو را کنار جاده پارک کرده و یک ساعتی استراحت کنید شاید شاهد عبور سه یا چهار خودرو باشید. در واقع حین رانندگی در این جادهها فقط گوسفندها را مشاهده خواهید کرد.
چه چیزی بهتر از راندن پورشه ۷۱۸ اسپایدر RS به عنوان آخرین باکستر بنزینی در این جاده وجود دارد؟ این خودرو از پیشرانه ۶ سیلندر ۴ لیتری تخت با ۴۹۳ اسب بخار قدرت و ردلاین ۹ هزار سود میبرد و شاسی خودرو نیز توسط بخش موتور اسپرت پورشه تنظیم شده هرچند برای کاربری جادهای بهینه گردیده است. خودروی موردبحث از سال ۲۰۱۶ تاکنون تولید میشود هرچند ساختار اصلیاش به نسل ۹۸۱ از باکستر ۲۰۱۲ بازمیگردد. از نظر استانداردهای خودرویی با یک محصول قدیمی روبرو هستیم اما این خودرو احساس فوقالعادهای دارد.
پورشه پایه و اساس باکستر را به خوبی پیریزی کرده و در تمامی نسخهها توازن هندلینگ عالی و تجربه سواری لذت بخشی را ارائه نموده است. باید دانست باکستر معمولاً سبکتر از برادر خود کیمن است و همین موضوع درباره اسپایدر RS نیز صدق میکند. نکته جالب اینکه ژرمنها از خودروی تست شده با عنوان باکستر نام نمیبرند بلکه فقط نام ۷۱۸ اسپایدر RS را استفاده میکنند که جای تعجب دارد چراکه باکستر همیشه توانایی تردد روزمره را با هیجان یک خودروی اسپرت ترکیب میکند اما اسپایدر RS کمی حالت اول را قربانی سواری اسپرت تر کرده است.
سواری خودرو در سرعتهای پایین کاملاً خشن است و دندهها نیز نسبتهای کوتاهی دارند و پیشرانه در سرعتهای بالا میغرد. همچنین سوار شدن و بیرون آمدن از صندلیهای اسپرت نیز کار سختی به نظر میرسد. برای سواری روزمره باکستر GTS انتخاب بهتری است. اسپایدر RS قیمت بالاتری داشته و البته چیزهای بیشتری هم ارائه میکند. در واقع این خودرو باکستر را وارد سطح جدیدی کرده است. سیستم تعلیقی که در سرعتهای پایین خشک است با افزایش سرعت عملکرد نرمتری دارد و خودرو به خوبی تمامی ناهمواریها را دفع میکند. حالت اسپرت سیستم تعلیق برای جادههای ولز کمی بیش از حد خشک است اما دامپرها کار خود را به خوبی انجام میدهند.
همانند تمامی باکسترهای قبلی، هندلینگ اسپایدر بسیار خوب تنظیم شده و شاسی هم با دقت زیاد به دستورات راننده واکنش نشان میدهد. همانند کیمن GT4 RS، این خودرو بسیار سریع است اما کاملاً در اختیار راننده قرار دارد. ترمزهای بزرگ نیز اعتمادبهنفس راننده را دو چندان میکنند. اگر کسی درباره فرمان برقی شک دارد باید اسپایدر RS را براند چراکه فرمان خودرو عملکرد بسیار خوبی دارد.
نوبت به پیشرانه میرسد که به آسانی میتوان آن را بهترین پیشرانه نصب شده روی باکستر دانست چراکه حس و حال یک پیشرانه مسابقهای واقعی را دارد. این پیشرانه در دروهای میانی گشتاور شگفتانگیزی تولید میکند و صدای آن نیز بسیار جذاب و اعتیادآور است. گیربکس PDK پورشه نیز عملکرد مثالزدنی خود را حفظ کرده و بنابراین شما میتوانید نبود حالت دستی گیربکس را فراموش کنید. شاید نسبت کوتاهتر دنده آخر در بزرگراه عصبیکننده باشد اما شما میتوانید از اسب بخار بیشتر پیشرانه در اکثر اوقات لذت ببرید. تعویض دندهها نیز همانند گیربکس سکونشئال مسابقهای سریع و همانند گیربکس اتوماتیک سنتی نرم است.
پرفورمنس خودرو حرف ندارد و هر زمان بخواهید قدرت در اختیار شماست. چسبندگی زیادی توسط لاستیکهای میشلن پایلوت اسپرت کاپ ۲ تولید میشود و حس توازن در هر لحظهای وجود دارد. بخش زیادی از تلاشهای موتور اسپرت پورشه در سالهای اخیر روی تولید محصولات پیست محور متمرکز شده و به همین خاطر قابلیت استفاده روزمره این خودروها تا حدی کمرنگ شده است اما این موضوع درباره اسپایدر RS صدق نمیکند. ما مطمئن هستیم این پورشه در پیست هیجان بسیار زیادی خواهد داشت اما واقعیت آن است که اسپایدر RS به حیاتوحش و طبیعت تعلق دارد، جایی میان گوسفندان جادههای ولز…
مشخصات پورشه ۷۱۸ اسپایدر RS مدل ۲۰۲۴ | |
پیشرانه | ۶ سیلندر ۴ لیتری تخت |
قدرت/گشتاور (اسب بخار/نیوتون متر) | ۴۹۳/۴۴۹ |
گیربکس | ۷ سرعته دوکلاچه، دیفرانسیل عقب |
صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت (ثانیه) | ۳.۲ |
حداکثر سرعت (کیلومتر در ساعت) | ۳۰۷ |
وزن (کیلوگرم) | ۱۴۵۸ |
مصرف سوخت شهری/بزرگراهی/ترکیبی (لیتر در صد کیلومتر) | ۱۶.۸/۱۲.۳/۱۴.۷ |
قیمت پایه (دلار) | ۱۶۷,۴۹۵ |
قیمت مدل تست شده (دلار) | ۱۸۸,۷۷۵ |
Arshia m3csl
۳۰ مرداد ۱۴۰۳چقدر پورشه ۷۱۸ اسپایدر زیبا و خاصه😍 قیمتش تو بازار ازاد مطمئنم حداقل ۲۷۰ هزار دلاره کیفیتش هم واقعا خوبه و حس سوپراسپرت هم واقعا داره پورشه حرف نداره واقعا پورشه و مکلارن ثابت کردن سوپراسپرت فقط لامبورگینی و فراری نیست
OldSchool
۳۰ مرداد ۱۴۰۳جملهی آخر رو باید اصلاح کرد
«مکلارن و لامبورگینی میخوان اثبات کنند سوپراسپورت فقط فراری و پورشه نیست»
البته این ۷۱۸ اسپرت تلقی میشه . ( نگاه به قیمتشم نکنید چون دیگه این قیمتا عادی شده برا اروپا و امریکا . برای مثال میانگین قیمت مکلارن ها حدود ۳۰۰ هزار دلاره ) . ۹۱۱ وظیفه سوپراسپرت رو ایفا میکنه و به بهترین شکل هم اینکارو انجام میده
MehdiTurbo
۳۱ مرداد ۱۴۰۳فقط میشه گفت عشق
امیدوارم پورش این کابین طراحی حفظ کنه و مثل بقیه نزن جاده خاکی
ممد ژانگولر
۳۰ مرداد ۱۴۰۳اون گوسفنده چرا ازش خون آبی زده بیرون ؟!
car lover
۳۱ مرداد ۱۴۰۳داداش اون خون نیست، علامت گذاری گوسفندهاست
محمدهادی
۲ شهریور ۱۴۰۳عاششق اینجور سوال هام😄
ایول❤️
Kiarash
۳۰ مرداد ۱۴۰۳پورشه همیشه تو خودرو های سوپر اسپرت برازندس
nikan
۲ شهریور ۱۴۰۳ولی به نظرم این میره تو رده اسپورت
Yazdan
۳۰ مرداد ۱۴۰۳از همه نظر عالیه
یه پکیج کامل
محمدهادی
۲ شهریور ۱۴۰۳ولی من نمیدونم چرا حس میکنم بامسر های قدیم قد و ارتفاع شون ازین نسل جدید کمی کوتاه تر و خفن تر بود
hosen
۳۰ مرداد ۱۴۰۳مگه میشه عاشق این ماشین نبود؟
کیفیت ساخت بالا، شاسی دقیق، هندلینگ بی نظیر، موتور 6 سیلندر دور بالا
تو بحث لذت رانندگی هیچ ماشین اسپورتی مثلش نیست.
محمد
۳۰ مرداد ۱۴۰۳۹۱۱ تمام نشدنیه.
هر هفته یک خبر در موردش تو پدال می خونم.
رامتین
۳۰ مرداد ۱۴۰۳طراحیش واقعا عالی هست و در نمای جلو حتی بهتر از 911. اما بنظر دوران تولیدش تموم شده متاسفانه.
مازیار
۳۰ مرداد ۱۴۰۳تو سی سال اخیر هر مقاله بررسی یه پورشه که خوندم انگار به فن پورشه داره محبوب خودش رو وصف میکنه. بس که خوبه این خودرو
Ali
۳۰ مرداد ۱۴۰۳نسل جدیدش قرار نیست درون سوز باشه؟
عارف رضائیان
۳۰ مرداد ۱۴۰۳عالیه ولی فراری سره
مهردادکمال
۳۰ مرداد ۱۴۰۳با توجه به موقعیت موتور بنظرم امکان تیون خوبی داره که خیلی تعادل ماشین بهم نخوره و مثلا دچار کم فرمانی یا بیش فرمانی نشه. فقط موضوع قیمت خیلی بالاشه که باعث یک رقابت با ۹۱۱میشه که شاید گزینه بهتری باشه
آرین صاحب جمعی
۳۱ مرداد ۱۴۰۳ای کاش تمام کمپانی ها شبیه پورشه بودن😎😎❤❤
mosafer
۳۱ مرداد ۱۴۰۳الهه خودروسازی
Lamberto
۳۱ مرداد ۱۴۰۳هیچی آلفارومئو 4c نمیشه
از معدود ماشین های واقعی که حس و حال تمام ابعاد جاده و مکانیکی بودن فرمون تو روح و بدنت حس میشه
فقط در آلفا شما میتوانید راننده واقعی باشید نه یک اپراتور در خدمت ماشین
Großer Hitler
۱ شهریور ۱۴۰۳خودروسازی که از خاکستر بلند شد و الان هیچ رقیبی نداره اینه مهندسی آلمان با همین ۴۰۰ اسب قدرت ماشین های ۸۰۰ اسبی رو هم سوسک میکنه.