در اقدامی جالب توجه، یک شرکت مهندسی و تیونینگ مستقل از پورشه، ۹۶۴ کلاسیک کروک را به پیشرانهی تمام الکتریکی مجهز کرده است. این مدل، دو برابر نسخهی بنزینی ۹۶۴-۹۱۱ قدرت دارد و تواناییهای فنی مشابه ۹۱۱ مدرن ارائه میکند.
تجهیز خودروهای کلاسیک به ادوات مدرن و قوای محرک جدید، اقدامی معمول در کشورهای مختلف دنیا است. طی سالهای اخیر، بازتولید (رستومود Restomod) انواع جگوار و بیامو با موتور برقی در بریتانیا انجام شد و توسط خریداران، مورد توجه قرار گرفت. این فرایند، تا امروز برای خودروهای کلاسیک پورشه سابقه نداشت اما بهتازگی روی ۹۶۴ کابریوله به نتیجه رسید.
بین سالهای ۱۹۸۹ تا ۱۹۹۳ تعداد ۶۳۷۶۲ دستگاه پورشه ۹۱۱ تیپ ۹۶۴ تولید شد. این مدل، با استقبال بازار اروپا و امریکا، به موفقیت تجاری رسید و محبوبیت زیادی پیدا کرد. پورشه ۹۱۱ مدل ۹۶۴، با پیشرانههای متنوع تولید شد؛ اما در نسخهی مجهز به موتور ۳/۶ لیتر با قدرت ۲۵۰ اسب بخار و گشتاور ۳۱۰ نیوتنمتر، فروش بیشتری داشت. این نمونه، سرعتگیری صفر تا صد کیلومتر برساعت ۵/۵ ثانیه ارائه میکرد و نهایت سرعت ۲۶۰ کیلومتر برساعت با میانگین مصرف سوخت ۱۰ لیتر در صد کیلومتر داشت. همچنین مدل توربو با قدرت ۳۸۰ اسب بخار، سرعتگیری صفر تا صد کیلومتر برساعت ۴ ثانیه و نهایت سرعت ۲۹۰ کیلومتر برساعت نیز تولید شد.
شرکت اوِراتی (Everrati specializes) در آکسفوردشایر انگلیس، میان راه لندن تا بیرمنگام واقع است. این مجموعهی فنی و مهندسی بازسازی خودروهای کلاسیک، حدود یک سال پیش خبر از تولید ۹۱۱ تیپ ۹۶۴ برقی داده بود. شرکت اوِراتی تاکنون، فورد GT کلاسیک، مرسدس بنز 280SL پاگودا، لندرور نسل اول و بسیاری دیگر خودروهای قدیمی را با پیشرانهی الکتریکی عرضه کرده است. فورد GT40 برقی اوراتی، ۸۰۰ اسب بخار قدرت و ۸۰۰ نیوتنمتر گشتاور دارد؛ درحالیکه فقط ۱۳۲۰ کیلوگرم است.
پورشه ۹۱۱ کابریوله ۹۶۴ برقی، براساس نسخهی تارگا عرضه شده است. یک موتور برقی در عقب، ۵۰۰ اسب بخار قدرت و ۵۰۰ نیوتنمتر گشتاور به این خودرو میدهد تا سرعتگیری صفر تا صد کیلومتر برساعت ۴ ثانیه فراهم شود. این خودرو مجهز به ۶۲ کیلووات ساعت باتری برای رانندگی تا شعاع ۳۲۲ کیلومتر است.
پورشه برقی اوراتی، در کابین و سیستم تعلیق هم تفاوتهایی با مدل بنزینی ساخت قرن بیستم دارد. فنربندی از برند TracTive روی خودرو استفاده شده و پنل دیجیتال برای نمایش عملکرد باتری نزدیک دستهدنده، نصب شده است. شرکت سازنده ادعا میکند؛ امکان ارائهی خودرو با تجهیزات اصلی ساخت پورشه، کاملا مشابه نسخهی اصلی را دارد.
پورشه ۹۱۱ تیپ ۹۶۴ الکتریکی، بهزودی در اروپا فروخته میشود. یک شرکت مونتاژکننده در کالیفرنیا امریکا نیز وجود دارد که میتواند تجهیزات برقی اوراتی را برای نسخهی کلاسیک بنزینی، نصب کند. قیمت این خودروی کروک، هنوز اعلام نشده است اما سال قبل، نسخهی کوپه (سقف فلزی) با قیمتی ۲۸۰ هزار دلار فروخته شد.
MASOUD 0099
۱۴ مهر ۱۴۰۱مثل همیشه عالی و زیبا 👌👌👌
Alan.r
۱۴ مهر ۱۴۰۱ماشین کلاسیک الکتریکی معنی نداره مگه موتور خودش چشه که برقیش میکنید ؟
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۱۴ مهر ۱۴۰۱سال قبل مدل سقف فلزی برقی از همین پورشه ساختن و به قیمت 280 هزار دلار فروختن
وقتی مشتری هست، تولید کننده هم وجود داره
جالبه که مدل بنزینی این ماشین، البته نسخه پایه، با قیمت کمتر از 70 هزار دلار قابل خرید هست
https://bringatrailer.com/listing/1990-porsche-911-carrera-2-coupe-15/
حتی 20-30 هزار دلار هم دیدم در سایت های امریکایی
Reza Waffen SS
۱۴ مهر ۱۴۰۱تو کل دنیا احترام خاصی بهش قائلن بخصوص بخصوص تو آمریکا
mustangbrc
۱۴ مهر ۱۴۰۱ولی با موتور بنزینی یه چیز دیسگت!
M
۱۴ مهر ۱۴۰۱بهترین کار برای اوراق نکردن و نجات دادن این خودرو های فرسوده و پرصدا جایگزین کردن موتور بنزین سوز و روغنی کثیف با باتری های پاک و موتور قدرتمند الکتریکی است.
ShoBeIR
۱۴ مهر ۱۴۰۱بقول نقی معمولی :
فدای تو بشم ممممممن :))
واقعا طراحی خیلی حقی داره
ولی ابهت این ماشین میره زیر سوال با موتور الکتریکی
این ماشین باید زوزه بکشه
پدرام
۱۴ مهر ۱۴۰۱آقا برید ماشین برقی بسازید چی کار به این ماشین های کلاسیک دارید که انگلکش می کنید
مثل این می مونه بیای یه در های تاریخی کاخ نیاوران رو برقی گذاشت که بالا و پایین بشه یا مثلا جای تلویزیون کلاسیک تو اتاق ها همشو ال ای دی کرد!! جور در نمیاد بعضی چیزا
Royal Driver UK 70
۱۴ مهر ۱۴۰۱به به مگه میشه دوستش نداشت. یک پورشه واقعی
اما برقی رو اعصابمه :(
۹۱۱
۱۴ مهر ۱۴۰۱کاش برقی نبود
احمدرضا
۱۴ مهر ۱۴۰۱لذت رانندگی این ماشین با موتور فابریک خودش باعث محبوبیتش شده
نمیدونم برقیش همون لذت داره یا نه ؟
بعید میدونم
Payfast
۱۴ مهر ۱۴۰۱زشت
کسرا
۱۵ مهر ۱۴۰۱کوپه اش خوشگلتره