پورشه

درگ پورشه 911 هیبرید جدید با کاررا GTS قبلی، سریع‌تر از اعداد اعلامی!

پورشه ۹۱۱ هم سرانجام وارد عصر الکتریکی‌سازی شد و حالا نسخهٔ هیبریدی جدید آن در مسابقهٔ درگ در برابر GTS غیرهیبریدی قبلی قرار گرفته است.

پورشه ۹۱۱ کاررا GTS قبلی به یک پیشرانهٔ ۳ لیتری شش سیلندر تخت توئین توربو مجهز بود که ۴۸۰ اسب بخار قدرت و ۵۷۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. در کاررا GTS هیبریدی اما شاهد یک پیشرانهٔ ۳.۶ لیتری شش سیلندر تخت جدید هستیم که فقط یک توربوشارژر دارد و خروجی آن با ۴۸۵ اسب بخار قدرت و ۵۷۰ نیوتن متر گشتاور، به‌تنهایی مشابه نسخهٔ قبلی است. بااین‌حال، یک موتور الکتریکی هم در گیربکس دوکلاچه نصب شده است که مجموع خروجی را به ۵۴۰ اسب بخار قدرت و ۶۱۰ نیوتن متر گشتاور می‌رساند.

به دلیل وجود سیستم هیبریدی، طبیعی است که GTS جدید سنگین‌تر از قبل شده باشد اما این افزایش وزن تنها ۵۰ کیلوگرم است و حالا وزن نسخهٔ هیبریدی به ۱۵۹۵ کیلوگرم رسیده درحالی‌که این عدد برای نسخهٔ قبلی ۱۵۴۵ کیلوگرم بود. هردو خودرو دیفرانسیل عقب هستند و هردو از گیربکس هشت سرعته دوکلاچه پورشه استفاده می‌کنند. در این مسابقه بین دو نسخهٔ ۹۱۱ کاررا GTS، مت واتسون به همراه رانندهٔ سابق فرمول یک و سفیر کنونی برند پورشه، «مارک وبر» با خودروها رانندگی می‌کنند.

به دلیل توانایی‌های رانندگی بیشتر وبر، رانندگی با GTS قدیمی به او سپرده می‌شود و مت پشت فرمان نسخهٔ هیبریدی جدید می‌نشیند. ابتدا دو مسابقهٔ درگ با این شرایط برگزار می‌شود که در هردو، ۹۱۱ هیبریدی به لطف قدرت بیشتر به پیروزی می‌رسد حتی با وجودی که در درگ اول با مشکل کشش مواجه می‌شود و ابتدا کمی عقب می‌افتد. سپس راننده‌ها جابجا می‌شوند و اینجا است که مهارت‌های رانندهٔ فرمول یک خود را نشان می‌دهند زیرا وبر استرالیایی پشت فرمان GTS هیبریدی با اختلاف زیادی برنده می‌شود و زمان ۱۰.۹ ثانیه را ثبت می‌کند درحالی‌که ۱۱.۴ ثانیه طول می‌کشد تا مت واتسون با GTS قدیمی از خط پایان عبور کند.

این در حالی است که پورشه برای GTS هیبریدی زمان پیمودن ۴۰۰ متر را ۱۱ ثانیه اعلام کرده و وبر در این مسابقه حتی زمانی بهتر از این را به ثبت می‌رساند. البته وقتی یک رانندهٔ فرمول یک پشت فرمان خودرویی بنشیند، بهتر عمل کرد از اعداد اعلامی سازنده خیلی عجیب نخواهد بود.

مقایسهٔ مشخصات فنی

پورشه ۹۱۱ GTS هیبریدی پورشه ۹۱۱ GTS قبلی
پیشرانه ۳.۶ لیتری H6 توربو ۳.۰ لیتری H6 توئین توربو
قدرت ۵۴۰ اسب بخار ۴۸۰ اسب بخار
گشتاور ۶۱۰ نیوتن متر ۵۷۰ نیوتن متر
گیربکس ۸ سرعته دوکلاچه ۸ سرعته دوکلاچه
عقب عقب عقب
وزن ۱۵۹۵ کیلوگرم ۱۵۴۵ کیلوگرم
قیمت ۱۷۰ هزار یورو ۱۵۵ هزار یورو

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۴ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۳ دیدگاه‌ها

  1. Taha Ayoobi

    ۱۲ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (4317 ديدگاه)

    وقتی میگیم راننده مهم ترین چیزه، یعنی این.

    0.1 ثانیه بهبود داده به عدد.

    باز بگید راننده مهمه نیست.

    موافقم 10
    مخالفم 4
    1. Alan.r

      ۱۲ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (1133 ديدگاه)

      بله راننده مهمه منتها در حد یکی دو دهم ثانیه (البته در درگ) ولی اینکه تایم ثبت شده پنج دهم ثانیه از تایم اعلامی کند تر باشه دیگه ربطی به راننده بدبخت نداره . البته پورشه کلا پرفورمنس محصولاتش رو محافظه کارانه اعلام میکنه

      موافقم 11
      مخالفم 4
      1. سوشیانت

        ۱۲ تیر ۱۴۰۳
        سوابق: (3506 ديدگاه)

        اتفاقا اگر پورشه اعدادش محافظه کارانه بود یه راننده فرمول یک وقتی میشینه پشتش باید خیلی بهتر از عدد کمپانی بزنه نه فقط یک دهم و این یعنی پورشه هم مثل بقیه کمپانی ها برای تست شتاب از بهترین راننده ها استفاده میکنه اون یک دهم هم قطعا بخاطر شرایط آب و هوایی بوده چون امکان نداره همچین راننده حرفه ای انقدر اختلاف تایمش با کمپانی کم باشه در ضمن اتفاقا اختلاف نیم ثانیه میتونه مشکل از راننده باشه بستگی داره که چه سبک ماشینی باشه برای مثال یه ماشین با لاستیک درگ و با ۱۰۲۵ اسبی که فقط به چرخ های عقب منتقل میشه و با این حال زیر ۹ میزنه و سازمان معتبر هم تایید میکنه و عکس برگه درگش هم نشون دهنده ی اثبات حرف کمپانیه اگر نیم ثانیه کند تر از عدد اعلامی باشه یعنی کاملا مشکل از راننده هست

        موافقم 2
        مخالفم 16
        1. QQ

          ۱۲ تیر ۱۴۰۳
          سوابق: (10 ديدگاه)

          حالا باز خوبه یه راننده پیدا میشه که در واقعیت همین اعداد اعلامی رو ثبت کنه . چه بسا بهترشو میزنه
          مورد داریم چندین ماهه گفتند شتاب ۱.۶۶ میزنیم اما هنوز یک راننده هم ثبتش نکرده :)
          و نخواهد کرد :)
          اونو چی میگی ؟

          موافقم 9
          مخالفم 3
        2. سوشیانت

          ۱۲ تیر ۱۴۰۳
          سوابق: (3506 ديدگاه)

          یادمه که شماها میگفتین که تایم ۸.۹۱ دروغه ولی برگه تایمش اومد فعلا هم به جز شما هیتر ها کسی نتونسته ثابت کنه که شتاب ۱.۶۶ دروغه🤣

          موافقم 1
          مخالفم 12
        3. Mohammad

          ۱۳ تیر ۱۴۰۳
          سوابق: (333 ديدگاه)

          خب به فرض قبول کردیم که شتاب ۱.۶۶ ثانیه واقعیه
          کمپانی فراری برای ۸۱۲ شتاب حدودا ۳ ثانیه اعلام کرده
          پس چرا تو خط مستقیم نمیتونه نزدیکش بشه
          https://www.pedal.ir/dodge/dodge-challenger-demon-170-vs-ferrari-812-gts-drag/
          الان میای مسئله قیمت و سوخت جت رو پیش میکشی ، حتی بنزین معمولی هم داشته باشه باید حداقل الان۳ثانیه رو بزنه
          ما نگفتیم چلنجر ماشین به درد نخوریه ولی تعصب الکی راه به جایی نمیبره
          این درگ بالایی رو اگه توضیح بدی چی شد اینطوری شد من ممنون میشم و شتاب ۱.۶۶رو قبول میکنم
          اگر هم میخوای بحث گیربکس رو بکشی وسط باز تقصیر خود کمپانیه که گیربکس ۱۰سال پیش رو انداخته روش و داره ادعای این شتاب رو میکنه ، آدمای ساده ای مثل شما هم باور کردید

          موافقم 9
          مخالفم 1
        4. سوشیانت

          ۱۳ تیر ۱۴۰۳
          سوابق: (3506 ديدگاه)

          محمد این لینک رو بار ها راجبش توضیح دادم دوج به صورت استاندارد با لاستیک درگ عرضه میشه ولی اینجا خبری از پیست درگ نبود حتی تو خود متن هم گفته پیست درگ نیست ولی خب شما ها لینک هایی رو میفرستین که حتی خودتون هم نمیخوانید😂

        5. Mohammad

          ۱۳ تیر ۱۴۰۳
          سوابق: (333 ديدگاه)

          خب منم با آوانس این رقم رو گفتم
          میگم لاستیک و سوخت جت و پیست فراهم نیست ، خب منم عدد اعلامی رو دوبرابر کردم ، شتاب اگه ۳ثانیه باشه باید پابه پای فراری میومد ، این درگ نشون میده با فاصله ای که بینشون بود شتاب دوج چیزی بین ۴ تا ۴.۵ ثانیه اس با شرایط خاص گفته شده خود کمپانی هم میاد زیر ۳ ثانیه ولی هیچوقت عدد ۱.۶۶نمیاد، هیچوقت
          دوست عزیز یکم با چشم و گوش باز ببین قضایا رو ، تعصب مایه جهل و تاریکیه

          موافقم 2
          مخالفم 1
        6. سوشیانت

          ۱۳ تیر ۱۴۰۳
          سوابق: (3506 ديدگاه)

          چه ربطی داره دیمون ۱۷۰ کلا یه نوع لاستیک داره اونم مخصوص درگه و فقط جوری درست شده که بتونی تو شهر تردد کنی مناسب درگ رو آسفالت معمولی نیست پس هر شتابی روی آسفالت بزنه طبیعیه در ضمن این مشکل فراری که نمیتونه ماشینی با همچین مشخصاتی تولید کنه تعصب هم یعنی اینکه جایی گفته باشه شتاب ۱.۶۶ این ماشین دروغه بعد من بیام بگم نه اینطور نیست در حالی که هیچ جایی همچین چیزی نوشته نشده تایم درگ دوج هم اومده بیرون و من لینکش رو قبلا فرستادم و نشون داد که ادعا های شما ها اشتباهه علاوه بر اون سازمان nhra هم تایید کرده

        7. Mohammad

          ۱۴ تیر ۱۴۰۳
          سوابق: (333 ديدگاه)

          کسی که خودشو به خواب بزنه هیچوقت بیدار نمیشه

          موافقم 1
          مخالفم 1
        8. سوشیانت

          ۱۴ تیر ۱۴۰۳
          سوابق: (3506 ديدگاه)

          پس محمد خودت رو نزن به خواب

    2. froG-driVer

      ۱۲ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (1013 ديدگاه)

      تنها خودرویی که هیبریدش هم با وجود نسخه های تمام بنزینی خوبه همین911عه.اما بازم نمیشه جاشو به gts قدیمی داد.

      موافقم 4
      مخالفم 5
  2. Mohsen68

    ۱۲ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (100 ديدگاه)

    اصالت از گرم به گرم متریال این ماشین میچکه
    دمش گرم 👏

    موافقم 7
    مخالفم 1
    1. D2Forged

      ۱۲ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (3 ديدگاه)

      علاوه بر اصالت ، مهندسیو بنازم
      چقد اصولی و منطقی کار کردند
      ۶۰ اسب و ۴۰ نیوتون بیشتر از قبل و تنها ۵۰ کیلو وزن بیشتر ، یعنی در فرایند هیبریدی ، نسبت بالاتر از یک به یک رو برای پرفورمنس بهتر ماشین انتخاب کردند
      وزن ماشین عالیه و ۱.۶ تن کاملا مناسبه
      بجای این که بیاد یه پک باتری غول آسا و نیم تنی بندازه رو ماشین ، معقول و منطقی کار میکنه
      بیخود نیست که مظهر اصالت و پرفورمنس اروپاست این پورشه

      موافقم 7
      مخالفم 1
  3. محی

    ۱۲ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (170 ديدگاه)

    بعدش بی ام و m5 رو ۵۰۰ کیلو سنگین کرد و کندتر هن کرد

  4. Yazdan

    ۱۲ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (69 ديدگاه)

    تو بخش مشخصات اسم ماشین ها جابجا نوشته شده

  5. Joker

    ۱۲ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (603 ديدگاه)

    بی ام و یه کلاس خصوصی پیش بوگاتی و پورشه بره تا یاد بگیره چطور هیبریدی بدون افزایش وزن بسازه😂🤣🤣🤣🤣واسه چُس بخار اسب بیشتر وزن
    یه پراید گذاشته تَنگِش🤣🤣🤣🤣

    موافقم 8
    مخالفم 2
    1. D2Forged

      ۱۲ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (3 ديدگاه)

      بیمر که گند زده . همین ۹۱۱ هیبریدی از M2 که درون سوز خالصه و کوچکترین عضو M بیمره ۱۳۰ کیلو سبک تره !

      موافقم 5
      مخالفم 2
    2. Mohammad

      ۱۲ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (333 ديدگاه)

      Joker جان کوئنیگزگ یسکو چند روز پیش رکورد صفر تا چهارصد کیلومتر رو به صورت رسمی شکست
      به فکر اون ۲۰تا کامنت تخریبی خودت در مورد کوئنیگزگ باش ببینیم حالا چی میشه ، رکورد رو ببینی متوجه میشی که بوگاتی تو خواب هم نمیتونه نزدیکش بشه
      بوگاتی رو نوه ی پورشه یعنی فردیناند پژ (پیک) سوم زنده کرد بوگاتی کلا فراموش و ورشکست شده بود
      اونوقت یه بچه سال داره از پورشه ایراد میگیره
      برو رکورد های ۹۱۹ رو ببین تا الکی تا از خواب بیدار شی

      موافقم 3
      مخالفم 5
      1. B

        ۱۲ تیر ۱۴۰۳
        سوابق: (865 ديدگاه)

        اینبار گردن نگرفت رکورد کونیگزگو گفت رکورد نمنه … همه بدن من خوبم من میفهمم

  6. راستگو

    ۱۲ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (181 ديدگاه)

    بی رقیب

    موافقم 1
    مخالفم 1
  7. زیزیگولو

    ۱۲ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (6035 ديدگاه)

    ۹۱۱ همیشه یکی از بهترینای دنیا واسه درگ و رولینگ هستش👍

  8. R@min

    ۱۲ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (2050 ديدگاه)

    قبلا هم گفتیم این سیستم هیبریدی برای پاس کردن قوانین اروپایی گذاشته شد و در پرفورمنس کار خاصی نمی کنه.

    با اینکه eray دوست ندارم ولی به مراتب بهتر در اومد.

    موافقم 1
    مخالفم 8

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا