پورشه ۹۱۱ هم سرانجام وارد عصر الکتریکیسازی شد و حالا نسخهٔ هیبریدی جدید آن در مسابقهٔ درگ در برابر GTS غیرهیبریدی قبلی قرار گرفته است.
پورشه ۹۱۱ کاررا GTS قبلی به یک پیشرانهٔ ۳ لیتری شش سیلندر تخت توئین توربو مجهز بود که ۴۸۰ اسب بخار قدرت و ۵۷۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. در کاررا GTS هیبریدی اما شاهد یک پیشرانهٔ ۳.۶ لیتری شش سیلندر تخت جدید هستیم که فقط یک توربوشارژر دارد و خروجی آن با ۴۸۵ اسب بخار قدرت و ۵۷۰ نیوتن متر گشتاور، بهتنهایی مشابه نسخهٔ قبلی است. بااینحال، یک موتور الکتریکی هم در گیربکس دوکلاچه نصب شده است که مجموع خروجی را به ۵۴۰ اسب بخار قدرت و ۶۱۰ نیوتن متر گشتاور میرساند.
به دلیل وجود سیستم هیبریدی، طبیعی است که GTS جدید سنگینتر از قبل شده باشد اما این افزایش وزن تنها ۵۰ کیلوگرم است و حالا وزن نسخهٔ هیبریدی به ۱۵۹۵ کیلوگرم رسیده درحالیکه این عدد برای نسخهٔ قبلی ۱۵۴۵ کیلوگرم بود. هردو خودرو دیفرانسیل عقب هستند و هردو از گیربکس هشت سرعته دوکلاچه پورشه استفاده میکنند. در این مسابقه بین دو نسخهٔ ۹۱۱ کاررا GTS، مت واتسون به همراه رانندهٔ سابق فرمول یک و سفیر کنونی برند پورشه، «مارک وبر» با خودروها رانندگی میکنند.
به دلیل تواناییهای رانندگی بیشتر وبر، رانندگی با GTS قدیمی به او سپرده میشود و مت پشت فرمان نسخهٔ هیبریدی جدید مینشیند. ابتدا دو مسابقهٔ درگ با این شرایط برگزار میشود که در هردو، ۹۱۱ هیبریدی به لطف قدرت بیشتر به پیروزی میرسد حتی با وجودی که در درگ اول با مشکل کشش مواجه میشود و ابتدا کمی عقب میافتد. سپس رانندهها جابجا میشوند و اینجا است که مهارتهای رانندهٔ فرمول یک خود را نشان میدهند زیرا وبر استرالیایی پشت فرمان GTS هیبریدی با اختلاف زیادی برنده میشود و زمان ۱۰.۹ ثانیه را ثبت میکند درحالیکه ۱۱.۴ ثانیه طول میکشد تا مت واتسون با GTS قدیمی از خط پایان عبور کند.
این در حالی است که پورشه برای GTS هیبریدی زمان پیمودن ۴۰۰ متر را ۱۱ ثانیه اعلام کرده و وبر در این مسابقه حتی زمانی بهتر از این را به ثبت میرساند. البته وقتی یک رانندهٔ فرمول یک پشت فرمان خودرویی بنشیند، بهتر عمل کرد از اعداد اعلامی سازنده خیلی عجیب نخواهد بود.
مقایسهٔ مشخصات فنی
پورشه ۹۱۱ GTS هیبریدی | پورشه ۹۱۱ GTS قبلی | |
پیشرانه | ۳.۶ لیتری H6 توربو | ۳.۰ لیتری H6 توئین توربو |
قدرت | ۵۴۰ اسب بخار | ۴۸۰ اسب بخار |
گشتاور | ۶۱۰ نیوتن متر | ۵۷۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۸ سرعته دوکلاچه | ۸ سرعته دوکلاچه |
عقب | عقب | عقب |
وزن | ۱۵۹۵ کیلوگرم | ۱۵۴۵ کیلوگرم |
قیمت | ۱۷۰ هزار یورو | ۱۵۵ هزار یورو |
Taha Ayoobi
۱۲ تیر ۱۴۰۳وقتی میگیم راننده مهم ترین چیزه، یعنی این.
0.1 ثانیه بهبود داده به عدد.
باز بگید راننده مهمه نیست.
Alan.r
۱۲ تیر ۱۴۰۳بله راننده مهمه منتها در حد یکی دو دهم ثانیه (البته در درگ) ولی اینکه تایم ثبت شده پنج دهم ثانیه از تایم اعلامی کند تر باشه دیگه ربطی به راننده بدبخت نداره . البته پورشه کلا پرفورمنس محصولاتش رو محافظه کارانه اعلام میکنه
سوشیانت
۱۲ تیر ۱۴۰۳اتفاقا اگر پورشه اعدادش محافظه کارانه بود یه راننده فرمول یک وقتی میشینه پشتش باید خیلی بهتر از عدد کمپانی بزنه نه فقط یک دهم و این یعنی پورشه هم مثل بقیه کمپانی ها برای تست شتاب از بهترین راننده ها استفاده میکنه اون یک دهم هم قطعا بخاطر شرایط آب و هوایی بوده چون امکان نداره همچین راننده حرفه ای انقدر اختلاف تایمش با کمپانی کم باشه در ضمن اتفاقا اختلاف نیم ثانیه میتونه مشکل از راننده باشه بستگی داره که چه سبک ماشینی باشه برای مثال یه ماشین با لاستیک درگ و با ۱۰۲۵ اسبی که فقط به چرخ های عقب منتقل میشه و با این حال زیر ۹ میزنه و سازمان معتبر هم تایید میکنه و عکس برگه درگش هم نشون دهنده ی اثبات حرف کمپانیه اگر نیم ثانیه کند تر از عدد اعلامی باشه یعنی کاملا مشکل از راننده هست
QQ
۱۲ تیر ۱۴۰۳حالا باز خوبه یه راننده پیدا میشه که در واقعیت همین اعداد اعلامی رو ثبت کنه . چه بسا بهترشو میزنه
مورد داریم چندین ماهه گفتند شتاب ۱.۶۶ میزنیم اما هنوز یک راننده هم ثبتش نکرده :)
و نخواهد کرد :)
اونو چی میگی ؟
سوشیانت
۱۲ تیر ۱۴۰۳یادمه که شماها میگفتین که تایم ۸.۹۱ دروغه ولی برگه تایمش اومد فعلا هم به جز شما هیتر ها کسی نتونسته ثابت کنه که شتاب ۱.۶۶ دروغه🤣
Mohammad
۱۳ تیر ۱۴۰۳خب به فرض قبول کردیم که شتاب ۱.۶۶ ثانیه واقعیه
کمپانی فراری برای ۸۱۲ شتاب حدودا ۳ ثانیه اعلام کرده
پس چرا تو خط مستقیم نمیتونه نزدیکش بشه
https://www.pedal.ir/dodge/dodge-challenger-demon-170-vs-ferrari-812-gts-drag/
الان میای مسئله قیمت و سوخت جت رو پیش میکشی ، حتی بنزین معمولی هم داشته باشه باید حداقل الان۳ثانیه رو بزنه
ما نگفتیم چلنجر ماشین به درد نخوریه ولی تعصب الکی راه به جایی نمیبره
این درگ بالایی رو اگه توضیح بدی چی شد اینطوری شد من ممنون میشم و شتاب ۱.۶۶رو قبول میکنم
اگر هم میخوای بحث گیربکس رو بکشی وسط باز تقصیر خود کمپانیه که گیربکس ۱۰سال پیش رو انداخته روش و داره ادعای این شتاب رو میکنه ، آدمای ساده ای مثل شما هم باور کردید
سوشیانت
۱۳ تیر ۱۴۰۳محمد این لینک رو بار ها راجبش توضیح دادم دوج به صورت استاندارد با لاستیک درگ عرضه میشه ولی اینجا خبری از پیست درگ نبود حتی تو خود متن هم گفته پیست درگ نیست ولی خب شما ها لینک هایی رو میفرستین که حتی خودتون هم نمیخوانید😂
Mohammad
۱۳ تیر ۱۴۰۳خب منم با آوانس این رقم رو گفتم
میگم لاستیک و سوخت جت و پیست فراهم نیست ، خب منم عدد اعلامی رو دوبرابر کردم ، شتاب اگه ۳ثانیه باشه باید پابه پای فراری میومد ، این درگ نشون میده با فاصله ای که بینشون بود شتاب دوج چیزی بین ۴ تا ۴.۵ ثانیه اس با شرایط خاص گفته شده خود کمپانی هم میاد زیر ۳ ثانیه ولی هیچوقت عدد ۱.۶۶نمیاد، هیچوقت
دوست عزیز یکم با چشم و گوش باز ببین قضایا رو ، تعصب مایه جهل و تاریکیه
سوشیانت
۱۳ تیر ۱۴۰۳چه ربطی داره دیمون ۱۷۰ کلا یه نوع لاستیک داره اونم مخصوص درگه و فقط جوری درست شده که بتونی تو شهر تردد کنی مناسب درگ رو آسفالت معمولی نیست پس هر شتابی روی آسفالت بزنه طبیعیه در ضمن این مشکل فراری که نمیتونه ماشینی با همچین مشخصاتی تولید کنه تعصب هم یعنی اینکه جایی گفته باشه شتاب ۱.۶۶ این ماشین دروغه بعد من بیام بگم نه اینطور نیست در حالی که هیچ جایی همچین چیزی نوشته نشده تایم درگ دوج هم اومده بیرون و من لینکش رو قبلا فرستادم و نشون داد که ادعا های شما ها اشتباهه علاوه بر اون سازمان nhra هم تایید کرده
Mohammad
۱۴ تیر ۱۴۰۳کسی که خودشو به خواب بزنه هیچوقت بیدار نمیشه
سوشیانت
۱۴ تیر ۱۴۰۳پس محمد خودت رو نزن به خواب
froG-driVer
۱۲ تیر ۱۴۰۳تنها خودرویی که هیبریدش هم با وجود نسخه های تمام بنزینی خوبه همین911عه.اما بازم نمیشه جاشو به gts قدیمی داد.
Mohsen68
۱۲ تیر ۱۴۰۳اصالت از گرم به گرم متریال این ماشین میچکه
دمش گرم 👏
D2Forged
۱۲ تیر ۱۴۰۳علاوه بر اصالت ، مهندسیو بنازم
چقد اصولی و منطقی کار کردند
۶۰ اسب و ۴۰ نیوتون بیشتر از قبل و تنها ۵۰ کیلو وزن بیشتر ، یعنی در فرایند هیبریدی ، نسبت بالاتر از یک به یک رو برای پرفورمنس بهتر ماشین انتخاب کردند
وزن ماشین عالیه و ۱.۶ تن کاملا مناسبه
بجای این که بیاد یه پک باتری غول آسا و نیم تنی بندازه رو ماشین ، معقول و منطقی کار میکنه
بیخود نیست که مظهر اصالت و پرفورمنس اروپاست این پورشه
محی
۱۲ تیر ۱۴۰۳بعدش بی ام و m5 رو ۵۰۰ کیلو سنگین کرد و کندتر هن کرد
Yazdan
۱۲ تیر ۱۴۰۳تو بخش مشخصات اسم ماشین ها جابجا نوشته شده
Joker
۱۲ تیر ۱۴۰۳بی ام و یه کلاس خصوصی پیش بوگاتی و پورشه بره تا یاد بگیره چطور هیبریدی بدون افزایش وزن بسازه😂🤣🤣🤣🤣واسه چُس بخار اسب بیشتر وزن
یه پراید گذاشته تَنگِش🤣🤣🤣🤣
D2Forged
۱۲ تیر ۱۴۰۳بیمر که گند زده . همین ۹۱۱ هیبریدی از M2 که درون سوز خالصه و کوچکترین عضو M بیمره ۱۳۰ کیلو سبک تره !
Mohammad
۱۲ تیر ۱۴۰۳Joker جان کوئنیگزگ یسکو چند روز پیش رکورد صفر تا چهارصد کیلومتر رو به صورت رسمی شکست
به فکر اون ۲۰تا کامنت تخریبی خودت در مورد کوئنیگزگ باش ببینیم حالا چی میشه ، رکورد رو ببینی متوجه میشی که بوگاتی تو خواب هم نمیتونه نزدیکش بشه
بوگاتی رو نوه ی پورشه یعنی فردیناند پژ (پیک) سوم زنده کرد بوگاتی کلا فراموش و ورشکست شده بود
اونوقت یه بچه سال داره از پورشه ایراد میگیره
برو رکورد های ۹۱۹ رو ببین تا الکی تا از خواب بیدار شی
B
۱۲ تیر ۱۴۰۳اینبار گردن نگرفت رکورد کونیگزگو گفت رکورد نمنه … همه بدن من خوبم من میفهمم
راستگو
۱۲ تیر ۱۴۰۳بی رقیب
زیزیگولو
۱۲ تیر ۱۴۰۳۹۱۱ همیشه یکی از بهترینای دنیا واسه درگ و رولینگ هستش👍
R@min
۱۲ تیر ۱۴۰۳قبلا هم گفتیم این سیستم هیبریدی برای پاس کردن قوانین اروپایی گذاشته شد و در پرفورمنس کار خاصی نمی کنه.
با اینکه eray دوست ندارم ولی به مراتب بهتر در اومد.