پورشه

پورشه 911 کررا S مدل 2025 با 473 اسب بخار قدرت معرفی شد

شرکت پورشه از نسخه جدید ۹۱۱ کررا S مدل ۲۰۲۵ با ۴۷۳ اسب بخار قدرت رونمایی کرد هرچند این خودرو دیگر با گیربکس دستی در دسترس مشتریان نخواهد بود.
پورشه 911 کررا S مدل 2025

تعداد اعضای خانواده ۹۱۱ یک‌بار دیگر افزایش یافته است. پورشه به تازگی جزئیات و مشخصات ۹۱۱ کررا S کوپه و کابریوله مدل ۲۰۲۵ را اعلام کرد. این خودرو بین مدل پایه کررا و نسخه‌های هیبریدی GTS قرار می‌گیرد و متأسفانه دیگر خبر از گیربکس ۷ سرعته دستی برای کررا S نیست و این خودرو فقط با گیربکس ۸ سرعته دوکلاچه عرضه می‌شود. ما از دلیل حذف گیربکس دستی پورشه ۹۱۱ کررا ۲۰۲۵ مطلع نیستیم اما امیدواریم به زودی علت این تصمیم اعلام شود. در حال حاضر فقط مدل‌های کررا T و GT3 تنها نسخه‌های دستی ۹۱۱ محسوب می‌شوند.

البته قدرت کررا S افزایش یافته است. با بهبودهای رخ داده در پیشرانه ۶ سیلندر ۳ لیتری توئین توربو، خروجی این نیروگاه با افزایش ۳۰ اسبی نسبت به کررا S قبلی به ۴۷۳ اسب بخار و گشتاور آن به ۵۲۹ نیوتون متر رسیده است. جالب اینکه قدرت کررا S مدل ۲۰۲۵ به اندازه GTS قبلی است و پورشه می‌گوید استفاده از توربوشارژرهای جدید و بازنگری در اینترکولرها باعث افزایش قدرت این پیشرانه شده است. با وجود پکیج سفارشی اسپرت کرونو، خودروی موردبحث در عرض ۳.۱ ثانیه از سکون به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت می‌رسد که نسبت به نسخه قبلی بهبود دو دهم ثانیه‌ای را نشان می‌دهد. تکمیل کننده تغییرات قوای محرکه هم استفاده از سیستم اگزوز استاندارد است.

البته تغییرات مکانیکی دیگری هم وجود دارند. پورشه ۹۱۱ کررا S مدل ۲۰۲۵ از ترمزهای بزرگ‌تر GTS قبلی استفاده کرده و در بخش جلو و عقب شاهد دیسک‌های ترمز ۴۰۸ و ۳۸۰ میلی‌متری هستیم. بهینه‌سازی دامپرها نیز باعث بهبود کیفیت سواری این خودرو می‌شود. مشتریان می‌توانند با پرداخت مبلغ بیشتر سیستم تعلیق اسپرت را انتخاب کنند که سفت‌تر و کم ارتفاع است. به لیست آپشن ها می‌توانیم فرمان پذیری چرخ‌های عقب و ترمزهای کربن سرامیک را نیز بیفزاییم. البته کررا S مدل ۲۰۲۵ به‌صورت استاندارد به دیفرانسیل لغزش محدود و رینگ‌های ۲۰ و ۲۱ اینچی مجهز است.

پورشه می‌گوید در داخل کابین از تریم های چرمی بیشتری استفاده کرده هرچند پکیج سفارشی چرم نیز وجود دارد. در کابین خودرو تغییراتی همچون پشت آمپرهای دیجیتالی و استارت دکمه‌ای دیده می‌شوند. همچنین پکیج سفارشی Manufaktur در دسترس است که باعث ترکیب منحصربه‌فرد ۴۸ رنگ می‌شود. همانند دیگر مدل‌های ۹۱۱، نسخه کوپه کررا S به‌صورت دو نفره عرضه می‌شود هرچند صندلی‌های عقب را می‌توان بدون پرداخت مبلغ اضافه سفارش داد. البته مدل کابریوله همچون قبل طراحی ۲+۲ دارد. قیمت پورشه کررا S کوپه و کابریوله مدل ۲۰۲۵ به ترتیب از حدود ۱۴۸ و ۱۶۲ هزار دلار شروع می‌شود و قرار است اولین نمونه‌های آن از بهار سال جاری میلادی به دست مشتریان برسند. پورشه به زودی نسخه چهار چرخ محرک کررا 4S را نیز به‌صورت کوپه، کابریوله و تارگا تولید خواهد کرد. در آینده جزئیات و مشخصات سایر اعضای خانواده ۹۱۱ نیز در پدال منتشر خواهند شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲۶ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۰ دیدگاه‌ها

  1. R

    ۲۱ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (1229 ديدگاه)

    سایپای آلمانیا

    موافقم 6
    مخالفم 38
  2. nima.jdm

    ۲۱ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (456 ديدگاه)

    یاد کاررا جی تی افتادم
    پورشه کاررا جی تی تنها ماشینیه که هم ازش متنفری هم عاشقشی

    موافقم 7
    مخالفم 8
    1. mhdi911turbos

      ۲۱ دی ۱۴۰۳
      سوابق: (1 ديدگاه)

      از کارراجی تی نمیشه متنفر بود
      اگه تو کل ماشنای تارخ به من بگن فقط یه ماشین میتونی انتخاب کنی قطعا کاررا جی تی هست

      موافقم 10
      مخالفم 1
  3. Mosafer

    ۲۱ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (242 ديدگاه)

    آخر یه روز خوب میاد ما هم سوار این ماشینا بشیم…. مطمئن باشید میاد

    موافقم 15
    مخالفم 2
  4. Gh_camry

    ۲۱ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (46 ديدگاه)

    لعنتی هیچ وقت طراحیش قدیمی نمیشه

  5. Suge knight

    ۲۱ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (46 ديدگاه)

    با تمام احترامی که برای پورشه ۹۱۱ قائلم، معتقدم پورشه ۹۱۱ شایسته موتور وسط بودن هست و ساختار ۲+۲ کاربردی نداره

  6. Kiarash

    ۲۱ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (706 ديدگاه)

    هنوزم جذاب و خفن

  7. arvin44

    ۲۱ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (85 ديدگاه)

    اینقدر پورشه ها شبیه هم شدن به شخصه دیگه نمیتونم ازهم تشخیصشون بدم و به نظرم این برای یه برند عالی مثل پورشه بَده و باید یکم تو ظاهر مدل ها تفاوت ایجاد کنه

    موافقم 6
    مخالفم 1
  8. Siyavash

    ۲۱ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (941 ديدگاه)

    به نظرم بهترین ماشین برایه استفاده روزانه هست..زیباه..قدرت مناسب..هندلینگ عالی..البته خودم عاشق ۹۱۱ توربوSهستم

    موافقم 2
    مخالفم 1
  9. رامتین

    ۲۱ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (3250 ديدگاه)

    حرف نداره. خوبیه 911 اینه در هر طیف قدرتی که دوست داری و در هر طیف قیمتی که مد نظرته از 80000 تا 250000 دلار، محصولات مختلفی داره. من البته به شخصه عاشق موتور 6 سیلندر 4 لیتری تنفس طبیعی پورشه هستم. این موتور حتی با بنزین ایران که توش آب هم قاطی میکنن کار میکنه!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا