شرکت پورشه از نسخه جدید ۹۱۱ کررا S مدل ۲۰۲۵ با ۴۷۳ اسب بخار قدرت رونمایی کرد هرچند این خودرو دیگر با گیربکس دستی در دسترس مشتریان نخواهد بود.
تعداد اعضای خانواده ۹۱۱ یکبار دیگر افزایش یافته است. پورشه به تازگی جزئیات و مشخصات ۹۱۱ کررا S کوپه و کابریوله مدل ۲۰۲۵ را اعلام کرد. این خودرو بین مدل پایه کررا و نسخههای هیبریدی GTS قرار میگیرد و متأسفانه دیگر خبر از گیربکس ۷ سرعته دستی برای کررا S نیست و این خودرو فقط با گیربکس ۸ سرعته دوکلاچه عرضه میشود. ما از دلیل حذف گیربکس دستی پورشه ۹۱۱ کررا ۲۰۲۵ مطلع نیستیم اما امیدواریم به زودی علت این تصمیم اعلام شود. در حال حاضر فقط مدلهای کررا T و GT3 تنها نسخههای دستی ۹۱۱ محسوب میشوند.
البته قدرت کررا S افزایش یافته است. با بهبودهای رخ داده در پیشرانه ۶ سیلندر ۳ لیتری توئین توربو، خروجی این نیروگاه با افزایش ۳۰ اسبی نسبت به کررا S قبلی به ۴۷۳ اسب بخار و گشتاور آن به ۵۲۹ نیوتون متر رسیده است. جالب اینکه قدرت کررا S مدل ۲۰۲۵ به اندازه GTS قبلی است و پورشه میگوید استفاده از توربوشارژرهای جدید و بازنگری در اینترکولرها باعث افزایش قدرت این پیشرانه شده است. با وجود پکیج سفارشی اسپرت کرونو، خودروی موردبحث در عرض ۳.۱ ثانیه از سکون به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت میرسد که نسبت به نسخه قبلی بهبود دو دهم ثانیهای را نشان میدهد. تکمیل کننده تغییرات قوای محرکه هم استفاده از سیستم اگزوز استاندارد است.
البته تغییرات مکانیکی دیگری هم وجود دارند. پورشه ۹۱۱ کررا S مدل ۲۰۲۵ از ترمزهای بزرگتر GTS قبلی استفاده کرده و در بخش جلو و عقب شاهد دیسکهای ترمز ۴۰۸ و ۳۸۰ میلیمتری هستیم. بهینهسازی دامپرها نیز باعث بهبود کیفیت سواری این خودرو میشود. مشتریان میتوانند با پرداخت مبلغ بیشتر سیستم تعلیق اسپرت را انتخاب کنند که سفتتر و کم ارتفاع است. به لیست آپشن ها میتوانیم فرمان پذیری چرخهای عقب و ترمزهای کربن سرامیک را نیز بیفزاییم. البته کررا S مدل ۲۰۲۵ بهصورت استاندارد به دیفرانسیل لغزش محدود و رینگهای ۲۰ و ۲۱ اینچی مجهز است.
پورشه میگوید در داخل کابین از تریم های چرمی بیشتری استفاده کرده هرچند پکیج سفارشی چرم نیز وجود دارد. در کابین خودرو تغییراتی همچون پشت آمپرهای دیجیتالی و استارت دکمهای دیده میشوند. همچنین پکیج سفارشی Manufaktur در دسترس است که باعث ترکیب منحصربهفرد ۴۸ رنگ میشود. همانند دیگر مدلهای ۹۱۱، نسخه کوپه کررا S بهصورت دو نفره عرضه میشود هرچند صندلیهای عقب را میتوان بدون پرداخت مبلغ اضافه سفارش داد. البته مدل کابریوله همچون قبل طراحی ۲+۲ دارد. قیمت پورشه کررا S کوپه و کابریوله مدل ۲۰۲۵ به ترتیب از حدود ۱۴۸ و ۱۶۲ هزار دلار شروع میشود و قرار است اولین نمونههای آن از بهار سال جاری میلادی به دست مشتریان برسند. پورشه به زودی نسخه چهار چرخ محرک کررا 4S را نیز بهصورت کوپه، کابریوله و تارگا تولید خواهد کرد. در آینده جزئیات و مشخصات سایر اعضای خانواده ۹۱۱ نیز در پدال منتشر خواهند شد.
R
۲۱ دی ۱۴۰۳سایپای آلمانیا
nima.jdm
۲۱ دی ۱۴۰۳یاد کاررا جی تی افتادم
پورشه کاررا جی تی تنها ماشینیه که هم ازش متنفری هم عاشقشی
mhdi911turbos
۲۱ دی ۱۴۰۳از کارراجی تی نمیشه متنفر بود
اگه تو کل ماشنای تارخ به من بگن فقط یه ماشین میتونی انتخاب کنی قطعا کاررا جی تی هست
Mosafer
۲۱ دی ۱۴۰۳آخر یه روز خوب میاد ما هم سوار این ماشینا بشیم…. مطمئن باشید میاد
Gh_camry
۲۱ دی ۱۴۰۳لعنتی هیچ وقت طراحیش قدیمی نمیشه
Suge knight
۲۱ دی ۱۴۰۳با تمام احترامی که برای پورشه ۹۱۱ قائلم، معتقدم پورشه ۹۱۱ شایسته موتور وسط بودن هست و ساختار ۲+۲ کاربردی نداره
Kiarash
۲۱ دی ۱۴۰۳هنوزم جذاب و خفن
arvin44
۲۱ دی ۱۴۰۳اینقدر پورشه ها شبیه هم شدن به شخصه دیگه نمیتونم ازهم تشخیصشون بدم و به نظرم این برای یه برند عالی مثل پورشه بَده و باید یکم تو ظاهر مدل ها تفاوت ایجاد کنه
Siyavash
۲۱ دی ۱۴۰۳به نظرم بهترین ماشین برایه استفاده روزانه هست..زیباه..قدرت مناسب..هندلینگ عالی..البته خودم عاشق ۹۱۱ توربوSهستم
رامتین
۲۱ دی ۱۴۰۳حرف نداره. خوبیه 911 اینه در هر طیف قدرتی که دوست داری و در هر طیف قیمتی که مد نظرته از 80000 تا 250000 دلار، محصولات مختلفی داره. من البته به شخصه عاشق موتور 6 سیلندر 4 لیتری تنفس طبیعی پورشه هستم. این موتور حتی با بنزین ایران که توش آب هم قاطی میکنن کار میکنه!