احتمالا شما هم در مطالب پدال با اصطلاحی شبیه «پورشه ۹۱۱ ۹۹۶.۲» مواجه شدهاید؛ اما این کدها چه معنایی دارند و هر یک به کدام نسل اختصاص دارد؟!
بسیاری مانند من کدهای مربوطه به نسلهای مختلف پورشه ۹۱۱ آشنایی ندارند و با خواندن اعداد آنها سردرگرم میشوند. با دانستن این کدها میتوانید بهعنوان یک خودرودوست از نسلهای مختلف این اسپرت محبوب، حدود سال ساخت آن و ترتیب ورود آن به بازار آگاهی داشته باشید. مطلب زیر میتواند راهنمای خوبی برای شناخت کد نامهای پورشه ۹۱۱ باشد.
نسلها بر اساس حروف
۹۰۱: سال ۱۹۶۳ تا ۱۹۶۴
جانشین پورشه ۳۵۶ که در سال ۱۹۶۳ روانه بازار شد اما پس از پژو از کد نام سهگانه (مانند ۲۰۸) برای خودروهایش استفاده کرد، پورشه تصمیم گرفت پس از تولید ۸۰ دستگاه از این خودرو، آن را ۹۱۱ بنامد. این خودرو به جعبهدنده دستی و موتور ۲ لیتری ۶ سیلندر تخت مجهز میشود و ۱۲۸ اسب بخار قدرت تولید میکند.
سری A/ B: سال ۱۹۶۴ تا ۱۹۶۹
موتور ۱۵۸ اسب بخاری ۲ لیتری پس از سال ۱۹۶۶ به 911s میآید. ۹۱۱ تارگا که از پنجرههای سیاه، جداشونده و نرم بهره میبرد پس از ورود این خودرو رونمایی شد. 911T با ۱۱۰ اسب بخار جایگزین ۹۱۲ شده که جایی بین 911T و 911s قرار میگیرد. در سال ۶۹ میلادی فاصله محوری افزایش پیدا کرده است و جعبهدنده نیمه خودکار هم وظیفه انتقال قدرت این محصول را برعهده میگیرد.
سری C/ D: سال ۱۹۷۰ تا ۱۹۷۱
تنها تغییر به حجم موتور ختم میشود که به ۲.۲ لیتر رسیده و در مدلهای 911T و E و S استفاده شده است و بهترتیب ۱۲۳، ۱۵۳ و ۱۷۸ اسب بخار قدرت تولید میکنند.
سری E/ F: سال ۱۹۷۲ تا ۱۹۷۳
۹۱۱ T و E و S اینبار از موتورهای ۲.۴ لیتری استفاده میکردند که بهترتیب ۱۲۸، ۱۶۳ و ۱۸۷ اسب بخار قدرت دارند. ورودی بوق که زیر چراغ قرار گرفته، این دفعه سیاه رنگ میشود و نسخه کاررا RS 2.7 نیز با ۲۰۷ اسب بخار قدرت به بازار اروپا میآید.
سری G/ H/ I و J: سال ۱۹۷۴ تا ۱۹۷۶
سپرهای برآمده ضربهگیر راه خود را به ۹۱۱ پیدا میکنند تا خودرو با قوانین ضدتصادف آمریکا نیز هماهنگ باشد. خانواده ۹۱۱ به مدلهای پایه، S و کاررا ختم میشد که بهترتیب ۱۴۸، ۱۷۳ و ۲۰۷ اسب بخار قدرت داشته و از موتورهای ۲.۷ لیتری بهره میبرند؛ البته مدل کاررا در سال ۱۹۷۶ به موتور ۳ لیتری ۲۰۰ اسب بخاری مجهز شد.
سری K/ L/ A/ B/ C و D: سال ۱۹۷۷ تا ۱۹۸۳
تمام مدلهای بهجز توربو به موتورهای SC 178 اسب بخاری مجهز شده که در دهه ۸۰ قدرتشان به ۲۰۱ اسب بخار ارتقا پیدا میکند. جعبهدنده نیمه خودکار نیز در سال ۷۹ از رده خارج شده و نخستین ۹۱۱ کابریولت در اواخر سال ۸۲ روانه بازار میشود.
سری E/ F/ G/ H/ I و J: سال ۱۹۸۳ تا ۱۹۸۹
نسخه SC با کاررا جدید جایگزین میشود. پورشه حجم موتورهایش را به ۳.۲ لیتر و قدرتشان را به ۲۲۸ اسب بخار میرساند. در سال ۸۵ میلادی بدنه پهن توربو عرضه میشود. سالهای ۸۷ و ۸۹ نیز میزبان کاررا کلاب اسپرت با وزن کمتر و اسپیدستر کلاسیک میشوند.
نسلها بر اساس عدد
نسل ۹۱۲: سال ۱۹۶۵ تا ۱۹۶۸
پورشه با معرفی ۹۱۱ از موتور ۸۹ اسب بخاری ۱.۶ لیتری آن هم رونمایی میکند. این موتور در مدل ۹۱۲ استفاده میشود که جایگزین اصلی ۳۶۵ شده. نمونههای کوپه و تارگا در سال ۶۷ وارد بازار میشوند.
نسل 912E: سال ۱۹۷۶
پورشه در سال ۷۵ مدل ۹۱۴ را از خط خارج میکند اما برای جبران مخارجش، ۹۱۲ را برای یک سال دیگر میسازد. موتور ۲ لیتری ۴ سیلندر تخت ۸۹ اسب بخاری ۹۱۴ نیز به داخل مدل ۹۱۱ انتقال پیدا میکند.
نسل ۹۳۰ (نخستین ۹۱۱ توربو): سال ۱۹۷۴ تا ۱۹۸۹
پورشه با استفاده از موتور ۳ لیتری ۶ سیلندر تخت، ۹۱۱ را وارد عرصه خودروهای سوپراسپرت میکند. در سال ۷۸ یک نمونه ۳.۳ لیتری ۳۰۰ اسب بخاری راه خود را به این کوپه آلمانی پیدا میکند که از در موتور جعبهایتر و اسپویلری بزرگتر داشت. در سال ۸۷ نسخههای کابریولت و تارگا آن هم روانه بازار میشود.
نسل ۹۵۴ (۹۱۱ SC و RS): سال ۱۹۸۴
پورشه تنها ۲۲ عدد از این نسخه مخصوص میسازد تا در گروه B مسابقات شرکت کند. تغییرات این خودرو شامل بدنه توربومانند سبکوزن و سپرهای از جنس کولار میشود که پوششی برای موتور ۳ لیتری ۶ سیلندر ۲۵۱ اسب بخاری آن محسوب میشوند. این خودرو قادر است در عرض ۵ ثانیه به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد.
نسل ۹۵۹/ ۹۶۱: سال ۱۹۸۷ تا ۱۹۸۸
این نسل ۹۱۱ را از خودروی اسپرت به سوپراسپرت زمانه تبدیل کرد. موتور ۶ سیلندر تخت و ۴۴۴ اسب بخاری ۹۵۹ از دو توربو سود میبرد. این موتور درحقیقت یک موتور مسابقهای از نمونه شرکتکننده در لمان این خودرو به شمار میرود که به خنککننده آبی، شاسی با کنترل کامپیوتری و سیستم چهرچرخ محرک مجهز و حداکثر سرعت آن ۳۱۵ کیلومتر بر ساعت تعیین شده است.
نسل ۹۶۵: سال ۱۹۸۷
پورشه قصد دارد تا یک نمونه کوچکتر و ارزانتر از ۹۵۹ را با نام ۹۶۵ تولید کند. قرار است این خودرو به موتور V8 آبخنک مجهز شود اما مدیرعامل وقت، اولریخ بِز، این برنامه را لغو میکند.
نسل ۹۶۴: سال ۱۹۸۹ تا ۱۹۹۳
سپرهای نرمتر و اسپویلر جمعشونده دو تغییر مهم ظاهری در این نسل هستند. موتور ۹۱۱ در این نسل به نمونه ۳.۶ لیتری ۲۴۷ اسب بخاری ارتقا پیدا میکند و حال از فناوریهای روز دنیا مانند ترمز ABS، فرمان برقی، سیستم چهارچرخ محرک و جعبهدنده خودکار تیپترونیک سود میبرد. ۹۱۱ توربو دوباره در سال ۱۹۹۱ تولید میشود.
نسل ۹۹۳: سال ۱۹۹۴ تا ۱۹۹۸
بدنه ۹۱۱ در این سالها از حالت جعبهای خارج شد و فرمی نرم به خود گرفت. اصلیترین تغییر مکانیکی در این نسل، فنربندی عقب از نوع مولتیلینک بود. قدرت موتور از سال ۹۵ به ۲۸۱ اسب بخار افزایش یافت. در همان سال، ۹۱۱ توربو با ۴۰۲ اسب بخار قدرت رونمایی میشود و پس از آن، نخستین ۹۱۱ توربو چهارچرخ محرک هم وارد بازار میشود. نمونه مسابقهای GT2 به ۴۲۴ اسب بخار قدرت مجهز میشود و تنها بهصورت دیفرانسیل عقب به مسابقات میرود.
نسل ۹۹۶: سال ۱۹۹۸ تا ۲۰۰۱
پورشه از سال ۹۸ دوباره به سیستم آبخنک روی میآورد و از موتورهای ۳.۴ لیتری ۶ سیلندر تخت خود، ۲۹۶ اسب بخار قدرت استخراج میکند. نسخه توربو در سال ۲۰۰۰ با ۴۰۹ اسب بخار قدرت روانه بازار میشود که قدرتش را از طریق جعبهدنده ۵ سرعتی تیپترونیک به چرخها منتقل میکند. نخستین نسل 911GT3 با ۳۵۵ اسب بخار قدرا در سال ۹۹ معرفی میشود. پس از آن هم نوبت به 911GT2 میرسد که بهعنوان یک دیفرانسیل عقب به ترمزهای کربنی و ۴۶۲ اسب بخار قدرت مجهز میشود. فرم چراغهای این نسل دیگر تکرار نمیشوند.
نسل ۹۹۶.۲: سال ۲۰۰۱ تا ۲۰۰۴
آلمانیها در این سالها از موتورهای ۳.۶ لیتری ۳.۱۶ اسب بخاری استفاده میکنند. نسخه سرسختتر GT3RS با شمایل نمونههای RS سال ۷۳ طراحی میشوند که برای کاهش وزن از کاپوت کربنی و شیشههای پلاستیکی سود میبرد. نسخه توربو کابریولت هم در سال ۲۰۰۴ معرفی میشود.
نسل ۹۹۷: سال ۲۰۰۴ تا ۲۰۰۷
پورشه چهره خودرو را بهروز میکند و آن را به امکاناتی چون میراگرهای تطیبقی مجهز میکند. خریداران اینبار امکان انتخاب از میان دو موتور را دارند: یک نمونه ۳.۶ لیتری ۳۲۱ اب بخاری برای کاررا یا نمونه ۳.۸ لیتری ۳۵۰ اسب بخاری برای کاررا S. حال GT3 هم از موتور ۳.۶ لیتری با ۴۰۹ اسب بخار قدرت استفاده میکند. نمونه RS آن هم موتور ۳.۸ لیتری و ۴۲۹ اسب بخار قدرت دارد. نمونههای توربو و توربو S هم به موتورهای ۳.۸ لیتری بهترتیب به قدرت ۴۷۳ و ۵۲۳ اسب بخار مجهز میشوند.
نسل ۹۹۷.۲: سال ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۱
فناوری تزریق مستقیم کاررا و کاررا S را بهترتیب به ۳۴۰ و ۳۸۰ اسب بخار قدرت میرساند. خبر بزرگ اصلی این نسل، استفاده از جعبهدنده دوکلاچه PDK محسوب میشود. GT3 RS به ۵۲۲ اسب بخار قدرت مجهز شده است که حاصل تلاش تیم مهندسی پورشه روی موتور ۳.۸ لیتری محسوب میشود. در این سالها، GT3 RS 4.0 افسانهای با ۴۸۶ اسب بخار قدرت و بدون استفاده از توربو روانه بازار میشود. GT2 RS جدید هم به ۶۰۴ اسب بخار قدرت دست مییابد.
نسل ۹۹۱: سال ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۶
۹۱۱ در این سالها به لطف بهرهوری از بهبودهای تجربه کاربری و فرمان برقی پای خود را در کفش گرنتوررها میکند. تارگا بار دیگر و با سقفی بهتر و طراحی الهامگرفته مدل دهه ۷۰ میلادی تولید میشود. موتور ۳.۴ لیتری کاررا ۳۴۵ اسب بخار قدرت و موتور ۳.۸ مدلهای کاررا S و GTS بهترتیب ۳۹۵ و ۴۲۴ اسب بخار قدرت را در اختیار راننده قرار میدهد. GT3 RS به موتور ۴ لیتری مجهز میشود و میزبان فناوری فرمانپذیری چهار چرخ و جعبهدنده PDK میشود.
یکی از مهمترین مدلهای این نسل، 911R به شمار میرود که در حقیقت همان GT3 RS است اما با جعبهدنده دستی. این خودرو از دید نشریات گوناگون بهعنوان یکی از بهترین خودروهای سال انتخاب شد.
نسل ۹۹۱.۲: سال ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۸
کاررا، کاررا S و کاررا GTS بهترتیب ۳۶۵، ۴۱۵ و ۴۴۴ اسب بخار قدرت دارند. در این نسل، GT3 تنها نمونه تنفسطبیعی این خانواده است. قدرت این مدل به مرز ۵۰۰ اسب بخار رسیده و نمونه RS 513 اسب بخار قدرت دارد. پورشه اینبار نمونههای جانبی GT3 تورینگ، GT3 لایت و کاررا T را هم روانه بازار میکند. توربو، توربو S و توربو S Exclusive بهترتیب ۵۳۳، ۵۵۲ و ۵۹۹ اسب بخار قدرت دریافت میکنند.
نسل ۹۹۲ (کنونی): از سال ۲۰۱۹
جدیدترین نسخه ۹۱۱ بهعنوان نسل ۹۹۲ ساخته شده است. این خودرو که بیشتر از هر زمانی از تجهیزات الکترونیکی و برقی سود میبرد، صدای کمتری دارد و بهطور کلی شیکتر شده است. پورشه هماکنون از نمونه GT3 RS با یک موتور ۴ لیتری ۵۱۸ اسب بخار قدرت دارد و یکی از رکوردداران اخیر پیست نوربرگرینگ به شمار میرود.
Reza Waffen SS
۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲اصالت به روایت تصویر 👌💪
Reza Waffen SS
۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲اصالت به روایت تصویر 👌💪
R/T
۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲دقیقا
مردیم از خوشی
۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲خارج از بحث خودرو که پورشه واقعا سر حد نهایی مهندسی هست
بنده قصد بی احترامی به شما را ندارم دوست عزیز
هر چقدر هم عاشق یکسری برند باشید دلیل نمیشه پرچم یک کشور دیگر را بزارید پروفایلتان
این نهایت دون مایگی و بی خردی نسبت به تمدن باشکوه کشور خودتون هست
اگه مشکلی در شرایط فعلی داریم نباید زحمات گذشتگان فراموش بشه و باید تلاش کرد به دوران اوج خود برسیم
فرهنگ سازی ها از همین چیز های ساده شروع میشه
متاسفانه عده ای فکر میکنند با آلمان ها هم نژاد هستند در حالی که نمی دانند ۷۰ درصد کل اروپا آریایی هستند حتی انگلیسی ها هم آریایی هستند ، آمریکایی ها آریایی هستند کانادایی ها آریایی هستند و …
خلاصه بزرگ ترین قوم آریایی هاهستند کلا از این تصورات نژاد پرستانه بیاید بیرون ، زمانی که کل دنیا نژاد پرست بودند این ایرانی ها بودند که ترک و فارس و سامی و … کنار هم زندگی میکردند بی مشکل ما باید برگردیم به اصالت خودمون چیزی فرای بقیه کشور
، تمدنی بی نظیر
یه نفر هست تو سایت پروفایلش درفش کاویانی هست و چه کار زیبای آدم کیف میکنه از این روشن بینی ها
آریا
۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲درود. اتفاقاً بیشتر مردم نمیدونن که قضیه برعکسه. یعنی اینکه ما ایرانیها در اصل از سمت اروپا اومدیم فلات ایران و ساکن شدیم، در واقع نژاد آریایی از اروپا اومده ایران و نه برعکس که ما فکر میکنیم از ایران رفته اروپا.
Mercedes.benz
۱ خرداد ۱۴۰۲در واقع آریایی ها نژاد غرب آسیا و اروپا هستند و خود کلمه آریایی مربوط به کشور ایرانه اگر منبعی دارید لطفا ارائه بدید
TML BN
۱ خرداد ۱۴۰۲داش رضا سر عکس پروف هاش همش قضیه داره😂😂
Reza Waffen SS
۱ خرداد ۱۴۰۲اشکالی نداره نظر دوستان محترمه برام
دلیل تغییر عکس پروفایلم هم فشار گوگل بود وگرنه نه اشتیاقی به تغییرش نداشتم
abolfazl poursharif
۱ خرداد ۱۴۰۲در واقع نگاه شما نژاد پرستانه ست.
شما دارید برای آدمی مرز بندی نژادی، تاریخی و س ی اس ی تعریف می کنید.
این مرز بندی ها فقط میتونه منافع مشترک عده ای که در دوره ای زیر یک پرچم جمع شدن رو تامین کنه.
اگر کمی دوربینتون رو در ارتفاع بالاتری قرار بدید همه ما هم وطن کشوری به نام زمین هستیم.
حالا اون دوستمون دلش خواسته نشان قسمت دیگه ای از کشورش (زمین) رو با هر علت علاقه مندی روی پروفایلش استفاده کنه. آیا آزاری به کسی رسونده؟
چه اصراری دارید همه سینه چاک محدوده ی مرز بندی س ی اس ی محل تولدشون باشن؟ مادامی که آزاری برای موجود زنده ای ندارند چه اشکالی داره به هر جایی که دلشون خواست علاقه داشته باشن؟
مردیم از خوشی
۱ خرداد ۱۴۰۲حرف شما درست زمانی که همه دنیا با شما موافق باشند !
متوجه هستید چی میگم ؟
آلمانی تلاش میکنه پرچم کشوری را بالا نگه داره
آمریکایی تلاش میکنه پرچم کشورش را بالا نگه داره
و…..
اگه تلاش نکنیم برا کشورمان هویت ملی مان نابود میشه در حالی که این هویت را آلمانی ها، آمریکایی ها و … همه حفظ کردن !
چه بسیار جوانان که آرزوی زندگی زیبا داشتند ولی خون غلتیدند تا ایران و ایرانی در آرامش بمانند و فرهنگ زیبای ایرانی حفظ بشه
روشن فکری های شما آمیخته با بی غیرتی تمام است
امروز نبست به چیز های کوچک بی غیرت و بی تفاوت
فردا نسبت به چیز های بزرگ
جنگ میشه مشینی تو خونه
وی
۱ خرداد ۱۴۰۲اکانت مردیم از خوشی کاملا با حرفتون موافقم ما باید همیشه دنبال پاس داشت هویت ملی مون باشیم و این به معنی این نیست که با بقیه کشور ها و نژاد ها مشکلی داریم
بعضی ها درلباس روشن فکری میخوان همه ارزش ها را از بین ببرند و یه ادم منفعل که فقط دنبال راحتی هست بسازند
Python
۱ خرداد ۱۴۰۲دقیقا اما ما نباید به گذشته برگردیم باید الگو بگیریم (نه از شاهان بلکه از عالمان وشاعران وبزرگان ایرانی)
از دانشمندانی مثل زکریای رازی کاشف الکل جابربن حیان پدر علم شیمی جهان بوعلی سینا فخر پزشکیمون
وکلا هزارتا چیز دیگه که از قدیم ایرانی ها معروفن به تواناییشون در فلسفه ونجوم وریاضیات وشیمی وپزشکی
حافظ وسعدی که حضرات عشقند وشهریار ومولوی وهزارتا شاعر دیگه
الان شما برو ببین جوانای ما الگوشون چیه؟
الگوشون شده بی تی اس
ارزوشون شده کره
وضع بده اما خود باختگی فرهنگی وضع بد رو درست نمیکنه بلکه باعث نابودی کامل میشه
من الان چرا کانپست پیتون رو گذاشتم؟
چون بعد صد سال هنوز نتونسیتم یه خودرو با ۲۵۰اسب بخار قدرت بسازیم
اما چیزی که مهمه اینه که ایرانی ها توی طراحی ظاهری عالین که نمونش همین اقای منصوری که تغییرات جالبی توی طراحی انجام میده
یا همین کانپست پیتون که بد نبود زمان خودش
❤BMW❤
۱ خرداد ۱۴۰۲خیلی حقی
عاشق پدال
۱ خرداد ۱۴۰۲ایران در اصل یه سرزمین خیلی گنده هست فکر کنم تا مدیترانه میرسه . از اینور تا چین.
یه سرشم تا یمن و تا استاراخان روسیه.
حالا دقیق تاریخشو یادم نیستش
تا زمان قاجار فارس یا پرس یا پارسیا یا پرشیا اسم کشور بودش بعدش عوض میشه به ایران.
درست میگی زیاد نباید درگیر این پان و اریایی شد. چون همین ایران اقوام غیر اریایی داشته و داره. اریاییها هم ساکن اصلی ایران نبودن در واقع. مهاجر بودن . یه چیزی مثل مغولها که اینور اونور رفتن.
اها یه چیز جالب درباره مغولها. لکه ی ابی چنگیز خان چیزی شنیدی؟ خیلی از اسیایی ها وقتی به دنیا میان یه لکه ی ابی رنگ روی باسن یا بالاتر دارن. که چندماه بعد از بین میره. بهش میگن لکه ابی چنگیز. دنیا اینطوریه.
اها یادم نره
قبل اریایی ها اقوام مختلفی تو ایران ساکن بودن. الان با رد زنی ژنتیک و این چیزا تقریبا به این باور رسیدن اریایی ها ساکن دشتهای سیبری بودن با مغولها هم خویشاوند بودن. یعنی مثلا چند نسل قبلتر مغول و اریاییها یه قبیله یا یه ملت بودن. یه دسته میان ایونور یه دسته میرن اروپا. اقوام اصلی ایرانو قتل عام میکنن. اریایی ها ساکن میشن و الی تا امروز.
بقیش دیگه افسانه ها و زنده نگه داشتن افسانه ها هستش.
اگه یکی میگه من اریایی ام بهترم، بهتره جمع کنه بره سیبری. یه چندتا دوست روسی دارم، ازمایش دی ان ای ۲ سال پیشا دادن . از این ازمایشا که میدی و جد اندر جد ادمو در میارن. چشماشون ابی . موهاشون بور. پوستشون سفید. اما ۵ درصد چینی. ۱۵ درصد مغول. بودن.
Muty
۱ خرداد ۱۴۰۲جناب : مردیم از خوشی
اینکه شما سرت در با.سن زندگی دیگران نباشه اولین گام فرهنگ داشتنه
دوما شاید ایشون مثلا یکی از والدینش آلمانی باشن ، پس کلن انشایی که بالا نوشتی پوفِ هوا میشه
سوما خوده درش کاویانی هم نژاد پرستانه حساب میشه طبق فرمول شما
چهارما برای پاس داشت زحمات گذشتگان و اینایی که گفتی چرا خودتون درش کاویانی یا چیزی که پاسداشت گذشته باشه نذاشتی
دیگه بقیه اشو فاکتور میگیرم دوستان بگن
Reza Waffen SS
۱ خرداد ۱۴۰۲حرف حق 👍
امید
۱ خرداد ۱۴۰۲الان بیام ارم پژو یا سایپا بزنم رو پروفایلم قشنگ میشه به نظرت😂😂
رامتین
۱ خرداد ۱۴۰۲کاملا موافقم. شاید بهترین خودروی تاریخ باشه
jzjdm
۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲تک به تک نسل هاش محشرن
amir-mr
۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲911 جاودانست
Alan.r
۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲🇩🇪German engineering 🇩🇪
TML BN
۱ خرداد ۱۴۰۲یک سوال عکس پروفتون W140 هست؟؟
Alan.r
۱ خرداد ۱۴۰۲بله
Soldat der waffen ss
۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲زمانی که شروع کردم به خرید مجله ماشین و عاشق خودروها شدم نسل ۹۹۶ اومده بود و واقعا هم زیبا بود مخصوصا مدل توربو.یادش بخیر یکی از نسخه های بازی نیدفور اسپید کلا ففط پورشه داشت از نسخه های قدیمی شروع میشد تا نسل ۹۹۶ و مدل باکستر
حمید
۱ خرداد ۱۴۰۲۹۱۱ در کنار کوروت بهترین و اصیل ترین ماشین های اسپورت جهان هستند
Royal Driver
۱ خرداد ۱۴۰۲من اسم کد و همهی مدلای پورشه ۹۱۱ رو با تمام واریانت هاشو بهتر از فرمولای ریاضی بلدم😄. بااصالتترین و رویایی ترین ماشین عمرمه از دوران بچگیم همیشه دوست داشتم یک ۹۱۱ داشته باشم…
POUYAN
۱ خرداد ۱۴۰۲مرسی مقاله خیلی جالبی بود.
متاسفانه از مدل GT2 RS نسل ۹۹۱ چیزی نگفتید توی مقاله.
فرشاد
۱ خرداد ۱۴۰۲حالا فهمیدبن اصالت و همینطور حفظ اصالت ینی چی؟
959.964.996
و جدیدترین 911
واقعا حرف ندارن
RAM1500
۱ خرداد ۱۴۰۲پورشه واقعا حرف نداره ولی عمرا از این کدها و نسل ها چیزی بفهمم😂😂😂
مهدی
۱ خرداد ۱۴۰۲از دیدن این همه مدل سرگیجه گرفتم!
امیررضا
۱ خرداد ۱۴۰۲اعداد معرف نسلها هیچگونه روند افزایشی یا کاهشی مشخص ندارن. یهو دیدی نسل جدید رو گفتن ۹۹۹!
Milad
۱ خرداد ۱۴۰۲خود سازندش هم تو مدل و سری های که ساخته قاتی میکنه😳😂
El Padrino
۱ خرداد ۱۴۰۲تک تک مدل هاش عالیه فقط اون نسل 996 ب نظرم بد بود که چراغ های باکستر رو گذاشتن و خودشون هم فهمیدن چه کار اشتباهیه و از نسل بعدی دوباره چراغ های جلو رو مثل قدیم کردن زیبا ترینشون ب نظرم نسل 912 و 992 هست .
علیرضا یکانی ازبوشهر
۲ خرداد ۱۴۰۲سلام برهمه آقا باید به احترام آلمانی ها کلاه ازسربرداشت درسته هنری فورد بازتولید مدل tخودرو رو همه گیر کرد ولی این مهندسین پورشه با تولید 911بشریت رو ارتقا دادن فقط کافیه صدای روج نواز یکی ازمحصولات پورشه رو بشنوی تا دیگه نتونی بااین حرف مخالفت کنی داداش همون طور که کرمان قالی باف داره اصفهان قلم زن آلمان هم خودرو ساز دیگه از بقیه برندها فاکتور میگیرم عزیزان هرکدوم از مهندسان ایرانی عزیز که عشق من هستن بیان یه جواب بدم به سوال من ایران دیگه هیچ کم نداره نم علیرضا یکانی ازبوشهر هستم خونم نزدیک نیروگاه اتمی هست چندوقت پیش یه قطعه آلمانی پیدا کردم یه بوش زرد رنگ اینو هرچه با هوابرش گرما میدادی جای اینکه ذوب بشه روغن چرب پس میداد حتی اگر 24ساعت به محض اینکه حرارت دورمیشد میتوانستی بادست بلندکنی عزیزان فکرکنید آدم هنگ میکنه آلمانیها کجاهستن اونا جلوترند اگه ماهم توهمون راه قدم برداشته بودیم به خدا جلوتربودیم ببخشید طولانی شد
علی Shelby
۱۲ مرداد ۱۴۰۳واقعا مطلب خوب ولازمی بو
ممنون از اقای صفر پور