استفاده از خودروهای اسپرت و سوپراسپرت برای طبیعتگردی، متداول نیست اما ظاهرا برندهایی مثل پورشه و لامبورگینی برای این هدف تلاش میکنند. حالا علاقهمندان ۹۱۱ میتوانند نیز میتوانند از این خودرو برای رانندگی در مسیرهای سخت خارج جاده بهره برند.
علاوهبر افتخارات متعدد در پیستهای سراسر جهان، پورشه دارای سابقهی درخشان در رالی و آفرود است. شرکت آلمانی در سال ۱۹۸۴، نسخهای از ۹۱۱ را مخصوص رقابت در رالی پاریس -داکار تجهیز کرد. این خودرو به نام پورشه ۹۵۳ همراه سیستم دو دیفرانسیل و پیشرانهی ۳۰۰ اسب بخار، به قهرمانی داکار رسید.
پورشه ۹۱۱ داکار مدل ۲۰۲۳ به یادبود افتخار آفرینی در رالی ۱۹۸۴ تولید شده است. مهمترین تفاوت این خودرو با ۹۱۱ استاندارد، سیستم تعلیق تقویت شده با افزیش ارتفاع ۸ سانتیمتر فراهم میکند. راننده میتواند ارتفاع کف خودرو تا سطح جاده را تنظیم کند تا هنگام حرکت در خیابان، ۵ سانتیمتر بلندتر از ۹۱۱ معمولی باشد.
تنظیمات شرکت سازنده به ۹۱۱ داکار اجازه میدهد تا هنگام رانندگی با نهایت سرعت ۱۷۰ کیلومتر برساعت، بالاترین ارتفاع سیستم تعلیق استفاده شود. در سرعتهای بیشتر، سیستم تعلیق به حالت استاندارد باز خواهد گشت. نهایت سرعت ۹۱۱ داکار در جادههای معمولی، محدود شده به ۲۴۰ کیلومتر برساعت است. این خودرو قابلیت فرمانپذیری چرخهای عقب نیز دارد.
دیگر تفاوت مهم ۹۱۱ داکار با دیگر خودروهای اسپرت پورشه، نصب تایرهای پیرلی اسکورپیون با پهنای ۲۹۵ میلیمتر روی چرخهای ۲۰ اینچ است. البته خریدار میتواند انواع دیگری از تایرهای چهارفصل و آفرود عاجدار نیز برای ۹۱۱ داکار سفارش دهد.
پیشرانهی ۳ لیتر ۶ سیلندر تخت توئین توربوشارژ برای ۹۱۱ داکار، ۴۷۳ اسب بخار قدرت و ۵۷۰ نیوتنمتر گشتاور تولید میکند. تجهیزات محرک این خودرو، مشابه 911GTS و ۹۱۱ تارگا است با این تفاوت که گیربکس ۸ سرعته PKD به صورت استاندارد روی ۹۱۱ داکار نصب خواهد شد. جالبتر اینکه، سرعتگیری صفر تا صد کیلومتر برساعت خودرو با تایرهای عاجدار به عدد تحسینبرانگیز ۳/۲ ثانیه رسیده است. نسخهی استاندارد 911GTS در زمان ۳/۹ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر برساعت میرسد. این شرایط، ۹۱۱ داکار را به عنوان یکی از پرشتابترین خودروهای آفرود جهان میرسد.
نرمافزار کنترل و مدیریت سیستم تعلیق ۹۱۱ داکار به گونهای است که تنظیمات متفاوت برای رانندگی در جاده یا مسیرهای خاکی فراهم میکند. حتی برای شتابگیری سریع (Launch Control) و کنترل لغزش و تعادل خودرو، بهینهسازیی انجام شده است.
پورشه ۹۱۱ داکار با رنگهای استاندارد و فاقد تزئینات اضافی ارائه میشود. بال عقب این خودرو ثابت است و البته خریدار میتواند طرح ویژهی رالی (Rallye Design Package) مشابه پورشه ۹۵۳ قهرمان داکار ۱۹۸۴ نیز سفارش دهد. روی کاپوت جلو نیز، بدنهی CFRP مشابه 911GT3 وجود دارد. برای سقف، ریل باربند با نورافکنهای LED و قابلیت حمل بار ۴۲ کیلوگرم ارائه میشود. مالک همچنین میتواند ساعت یادبود ویژه این خودرو را از پورشه خریداری کند.
مدلهای مختلف پورشه ۹۱۱، تنوعی بینظیر برای یک خودرو فراهم میکنند. حالا علاوهبر نسخههای استاندارد کررا، GTS، تارگا، GT3، توربو و …، محصولی مناسب رانندگی خارج جاده نیز تولید شده است. پورشه ۹۱۱ داکار از ابتدای سال ۲۰۲۳ با آستانه قیمت ۲۲۴ هزار دلار عرضه میشود.
GMA
۲۶ آبان ۱۴۰۱مگه بهتر از 911 هم ساخته شده؟؟؟
new reventon
۲۶ آبان ۱۴۰۱بجون مدیرعامل ایرانخوردو قسم این همینجوری استوک بره مسابقات رالی داکار جزو سه تیم برتر میشه
MILADZM
۲۶ آبان ۱۴۰۱فکرشو بکن
یه فولسک قورباغه ای بیتل ساخته بشه
ولی تو بعد از اینهمه سال باز هم دست از سر کچلش بر نداری
یه روز چرخاشو گنده کنی بگی نسخه داکار
یه روز اسپویلر بزرگ بزاری بگی نسخه پیست محور
لامصب حداقل اون فولسک قورباغه ای رو یه فیس لیفت میکردی
رسما با قطعات بیتل سر هم بندی شده
البته من خودم عاشق پورشه م خدای نکرده قصد هیت کردن ندارم اینا همشون شوخی هستن فکر کنم اکثر دوستان باهام موافق باشن .
BPN
۲۶ آبان ۱۴۰۱بله اصلا هم هیتر نیستی.همین فولکس بیتلی که داری هیت میکنی بهترین پرفورمنس تو آلمان که هیچ تو دنیا داره ارائه میده و با اینکه ظاهرش تغییر خاصی نکرده ولی هنوزم جزو جذاب ترین خودرو های بازاره و هر سال هم آمار فروشش نسبت به کلاسی که داره بهتر میشه.
شنتیا
۲۶ آبان ۱۴۰۱عالیه 👍
ساسان
۲۶ آبان ۱۴۰۱کل کل درون خانوادگی !
یاد پس گرفتن رکوردهای متوالی این دوبرند تو نور برینگ افتادم.
امیدوارم لامبو تاجشو پس بگیره بزودی
Arshia m3csl
۲۶ آبان ۱۴۰۱پورشه ساکت نشسته لامبورگینی کار سختی در پیش داره برای رقابت با ۹۱۱ پورشه ۹۱۱ ارتفاع بیشتری هم نصبت به لامبورگینی هوراکان استراتو داره که یعتی اینکه عملکرد بهتری تو مسیر های خارج از جاده ای خواهد داشت لامبورگینی هوراکان استراتو کار سختی در برابر پورشه ۹۱۱ داکار خواهد داشت هیچوقت نباید ۹۱۱ رو دسته کم گرفت همیشه عالی و فوق العاده بوده ولی لامبورگینی هوراکان استراتو هم عالیه
Radmehr
۲۶ آبان ۱۴۰۱عالی
ولی استراتو رو ترجیح میدم
ممد ژانگولر
۲۶ آبان ۱۴۰۱دم همشون گرم جدیدا ارتفاع ماشیناشون بردن بالا به حرفمون توجه کردن
فوق العاده شده
ashkan-car
۲۶ آبان ۱۴۰۱قلبم گرفت 😍😍
طراحی عجیب و غریبی نداره ولی خیلی قشنگه
Arshia m3csl
۲۶ آبان ۱۴۰۱عاشق پورشه ۹۱۱ هستم عالیه این ماشین فکر کن با این ادم بره تو مسیر های خاکی و گلی چه کیفی میده روندنش اینو به لامبورگینی هوراکان استراتو ترجیح میدم ارتفاع این ۹۱۱ بیشتر از لامبورگینی هوراکان استراتو هست که بیشتر به درد خارج از جاده میخوره و ماشین اسپرت و خوبیه و پورشه توی رالی هم تجربه داشته این ماشین چیز عالی ای میشه😍👌🏽
Reza Waffen SS
۲۶ آبان ۱۴۰۱وقتی به مرز ها اعتقاد نداری
Ferrari 🇮🇹
۲۶ آبان ۱۴۰۱واقعا
یانکی.من هم فرزند کسی هستم.آبان سرخ.
۲۶ آبان ۱۴۰۱خجالت نمیکشن اسم آفرود گذاشتن رو این بدترکیب.خیلی جالبه لاستیکهاش ارزونتر از نمونه پیست محوره تجهیزات فنر بندیش بدون شک سادهتر و ارزونتره کیت دانفورس هم برداشتن و خیلی چیزای دیگه به جا اینکه قیمتش رو حداقل 30 الی 40 هزار دلار کم کنن به سکل عجیبی افزایش دادنفکر کن چقدر طرف باید احمق باشه که دنبال آفرود باشه و با پولی که میشه رم تیرکس و رپتور بخره در حالی که 1400 اسب گیرش میاد با کوهی از تکنولوژی آفرود اونوقت این سوسک چهره غیر طبیعی رو بخره.همیشه گفتم هر کی طرفدار 911 هست فقط با خودش لج کرده.والا بارها تو خیابون دیدم 911 رو یعنی انقدر این ماشین زشت و حال بهم زنه که دلت نمیخواد دوبار نگاهش کنی.ولی اینم بگم نسلهای قدیشم رو دوست دارم چونکه برا اون زمان بدک نبوده اونم از پشت و بغل جلوش تو کتم نمیره.خدا وکیلی هر وقت هم میرفتم درگ هبچ کس دور پورشه ها جمع نمیشد همه سعی میکردن با آمریکاییها عکس بگیرن و وحشی گری اونا رو ببینن.البته حق داشتن وقتی طرف با کیمن حریف یه بیوئیک اسکای لارک که فقط یه کاربراتور هولی و هدرز داشت نمیشد.
Arshia m3csl
۲۶ آبان ۱۴۰۱پورشه ۹۱۱ کجاش بد ترکیبه؟ خیلی هم زیبا و خاصه ۹۱۱ و کلی مدل و تنوع پیشرانه داره و اصالت بالایی داره بعدشم این ماشین رو ساختن تا یک ماشین اسپرت با قابلیت های خارج جاده ای به وجود بیاد تا اونایی که عشق ماشین اسپرتن بتونن تو جاده های خاکی کلی لذت ببرن از ماشینشون و لذت سواری ماشین اسپرت هم ببرن لامبورگینی هوراکان استراتو و ۹۱۱ داکار خیلی عالی هستن و میتونن انقلاب زیادی تو ماشین های سوپراسپرت و اسپرت به پا کنن
GMA
۲۶ آبان ۱۴۰۱یه پیشنهاد: اگر 911 باعث شکنجه روحی و روانی شما میشه و حالتو خراب میکنه اصلا مقاله های مربوط بهش رو باز نکن،تا آرامش اعصابت حفظ بشه.
Porsche 911
۲۶ آبان ۱۴۰۱طرح بدنه ۹۵۳ اش خیلی زیباست که یادآور رالی داکار ۱۹۸۴ هست
منتظرش بودم و با قدرت معرفی شد
به عنوان رقیب استراتو میتونه بهتر باشه چون طراحی بدنه و ارتفاعش باعث عبور بهترش از مسیر های ناهموار میشه ولی درکل از این دوتا نمیشه انتظار آفرود حرفه ای داشت
Hadi
۲۶ آبان ۱۴۰۱911 خودرویی برای تمام راه ها !
Royal Driver UK 70
۲۶ آبان ۱۴۰۱پورشه اسب تکتاز آلمانی!
بهنام
۲۶ آبان ۱۴۰۱عاشق ماشین ها هستی ولی ۹۱۱ رو دوست نداری ؟ اینجا قطعا یه مشکلی وجود داره .
عاشق پدال
۲۷ آبان ۱۴۰۱عاشق این شدم