پورشهنیسان

رقابت درگ پورشه 911 توربو S، نیسان GT-R و سوپربایک دوکاتی

نتیجه این مسابقه با آن چیزی که تصورش را می‌کنید متفاوت است.

برند ایتالیایی دوکاتی در تولید سوپربایک‌های سریع مهارت بسیار زیادی دارد. یکی از مشهورترین محصولات این برند مشهور موتورسیکلت‌ساز، مدل پانیگال V4S به شار می‌رود که با بهره‌مندی از قدرت و عملکرد بسیار خیره‌کننده، بسیاری از سوپراسپرت‌های مدرن جهان را شکست می‌کشد. به همین دلیل است که برخی از مالکان خودروهای اسپرت، به خروجی پیشرانه‌های استاندارد خود بسنده نمی‌کنند.

هیمن مسئله یک رقابت سطح بالا را میان مالکان این دستگاه‌های سریع راه می‌اندازد که با استفاده از آن می‌توانند مخارج بالای خود را به رخ یکدیگر بکشند. مشخصا همه ما مانند بسیاری دیگر بر این باور هستیم که موتورسیکلت‌ها به دلیل وزن کمتر و نسبت قدرت‌به‌وزن خیره‌کننده، سوپراسپرت‌ها را به فراموشی می‌سپارند. اما خودروها مزایای خود را هم دارند؛ برای مثال می‌توان به بهره‌مندی آن‌ها از قدرت بیشتر اشاره کرد. ناگفته نماند که این قدرت در خودروهایی مانند پورشه ۹۱۱ توربو S و نیسان GT-R ازطریق یک جعبه‌دنده سریع و توانمند به هر چهار چرخ منتقل می‌شود و شتابی خیره‌کننده را در اختیار راننده این خودروها قرار می‌دهد. خودرو با بهره‌مندی از سیستم الکترونیکی پیشرفته‌تر می‌تواند نواقص انسانی را هم برطرف کند.

یک کانال یوتیوبی برای پاسخ‌دادن به این سوال دو خودروی یادشده را در برابر سوپربایک دوکاتی قرار داده است. نیسان GT-R حاضر در این رقابت تقویت‌شده و حال از ۱,۱۵۷ اسب بخار قدرت سود می‌برد که می‌تواند هر ابرخودرویی را به‌راحتی به چالش بکشد. پس ممکن است بتواند با دوکاتی هم رقابت کند. اما رقیب چهار چرخ دیگر این خودرو، پورشه ۹۹۲ ۹۱۱ توربو S تقویت‌‌شده هم از ۱,۰۸۲ اسب بخار قدرت سود می‌برد.

سوپربایک دوکاتی پانیگل V4S با ثبت زمان ۱۰.۰۸ ثانیه به مقام آخر دست پیدا کرد درحالی‌که پورشه ۹۱۱ موفق شد همان مسیر را در عرض ۹.۴۵ ثانیه و حداکثر سرعت ۲۴۶ کیلومتر بر ساعت طی کند. هرچند GT-R برای رسیدن به خط پایان از مرز سرعت ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت هم عبور کرد اما برای پیمایش همان مسافت به ۹.۹۵ ثانیه زمان نیاز داشت.

به این ترتیب دیدیم که برخلاف تصوراتی که داشتیم، در این رقابت سوپربایک دوکاتی که حکم بوگاتی موتورسیکلت‌ها را دارد، به مقام آخر دست پیدا کرد و بازی را به رقبای قدرتمند دیگرش، نیسات GT-R و پورشه ۹۱۱ توربو S، واگذار کرد. نظر شما درباره این رقابت جذاب چیست؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۸ رای

علی صفرپور

نویسنده و مترجم سایت پدال٬ کارشناس مهندسی مکانیک

مطالب مشابه

‫۷ دیدگاه‌ها

  1. Ali.B

    ۲۶ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (16 ديدگاه)

    رقابت خوب و نزدیکی بود به نظرم واقعا جی تی ار خیلی عالی بود مخصوصا تو بخش اولیه که پورشه و v4 محو شدن
    انتخابم GTR

    موافقم 8
    مخالفم 6
    1. Nr

      ۲۶ دی ۱۴۰۳
      سوابق: (105 ديدگاه)

      اتفاقا درگ استانداردی نبود… جی تی ار تو ریس اول جامپ استارت زد… پورشه تو چند تا ریس بعدی به خاطر ضرایب دنده بهترش سر خط استارت برد

  2. Mosafer

    ۲۶ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (245 ديدگاه)

    دوکاتی بوگاتی موتورسیکلتها….به نظر زیادی اغراق فرمودین

    موافقم 9
    مخالفم 4
    1. Alireza.Gil

      ۲۶ دی ۱۴۰۳
      سوابق: (12 ديدگاه)

      نویسنده با h2r آشنا نشده هنوز

      موافقم 10
      مخالفم 3
  3. فريد

    ۲۶ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (533 ديدگاه)

    اصلا درگ تمیز و حرفه ای نبود

    موافقم 6
    مخالفم 3
  4. محمدرضا

    ۲۶ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (59 ديدگاه)

    نمیدونم چرا از ویدیو های درگ این پسره خوشم نمیاد زیاد !!!

    موافقم 2
    مخالفم 1
  5. MP

    ۲۶ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (60 ديدگاه)

    راکب دوکاتی فک کنم باید بره به شغل آشپزی مشغول بشه اینجوری خیلی براش بهتره!

    موافقم 1
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا