پورشه

پورشه 911 GT2RS کلاب اسپرت EVO با بهبودهای فنی معرفی شد

پورشه موتور اسپرت از جدیدترین نسخه ۹۱۱ GT2RS کلاب اسپرت مجهز به کیت جدید EVO رونمایی کرد. این کیت باعث بهبود عملکرد خودروی مسابقه یاد شده در پیست مسابقه خواهد شد.

پیکربندی جدید پورشه ۹۱۱ GT2RS کلاب اسپرت EVO که با اولویت حضور در مسابقات GT2 و کلاب اسپرت طراحی شده تمرکز اصلی خود را روی راندمان آیرودینامیکی و پرفورمنس پایدار در مسیرهای طولانی گذاشته است. خودروی موردبحث بر پایه نسل ۹۹۱ از پورشه ۹۱۱ GT2RS شکل می‌گیرد و پیشرانه ۶ سیلندر ۳.۸ لیتری توئین توربو را در خود جای می‌دهد.

البته وجود کیت EVO به معنی بهینه‌سازی راندمان آیرودینامیکی، استفاده از رینگ‌های ۱۸ اینچی جدید، جذب‌کننده‌های شوک بازنگری شده و ویژگی‌های ایمنی بهبود یافته خواهد بود. مدیر فروش پورشه موتور اسپرت می‌گوید کمپانی یاد شده با معرفی این خودرو می‌خواسته دلیل موجهی برای ادامه حضور تیم‌ها در مسابقات GT2 بدهد. پیکربندی جدید ۹۱۱ GT2RS کلاب اسپرت اوو باعث بازنگری وسیع در راندمان آیرودینامیکی می‌شود به گونه‌ای که اسپلیتر جلو و بال عقب بهبود یافته تا توازن خودرو بیشتر شود. بخش جلویی خودرو به آپرون جدید مجهز شده و ورودی‌های هوا نیز برای بهبود خنک کردن ترمزها و رادیاتور تغییر یافته‌اند. همچنین لبه جلویی زیر سپر نیز طراحی متفاوتی دارد. تنظیمات جدید جذب‌کننده‌های شوک نیز استهلاک لاستیک‌ها در زمان مسابقات را کاهش می‌دهد که تمامی این موارد به معنی ثبت زمان‌های سریع‌تر در پیست خواهد بود.

کیت جدید EVO همچنین شامل گلگیرهای جلو و عقب پهن‌تر است تا جا برای نصب رینگ‌های پهن‌تر مهیا شود. رکاب‌های جانبی جدید نیز باعث ایجاد طراحی بصری شناور بین چرخ ها خواهند شد. علاوه بر این ورودی‌های هوای بزرگ در آپرون عقب باعث تهویه بهتر هوا و هدایت آن به سمت پیشرانه و ترمزها می‌شوند و فشار گرمایی روی این قطعات به ویژه در پیست‌هایی با هوای گرم کاهش می‌یابد. جدیدترین پیکربندی پورشه برای ۹۱۱ GT2RS کلاب اسپرت EVO اواخر هفته جاری در سری مسابقات GT2 در مونزا ایتالیا معرفی خواهد شد. در ادامه شش رویداد نیز برگزار می‌شود که هریک شامل ۲ مسابقه با زمان بیش از ۵۰ دقیقه خواهد بود. چراغ‌های باران جدید نیز با قوانین فیا همخوانی دارند و پکیج SRO هم شامل سیستم سوخت‌رسانی جدید به همراه پوشش تقویت شده برای مقاومت در برابر برخوردهای جانبی است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۷ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۸ دیدگاه‌ها

  1. مهردادکمال

    ۴ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (1981 ديدگاه)

    البته هنوز پورشه برای نسل جدید gt2رو معرفی نکرده چون معمولا پورشه آخر عمر نسل که میرسه این کارو میکنه. بی صبرانه من یکی منتظرم ببینم قراره چه رکوردهایی شکسته بشن

    موافقم 28
  2. Reza Waffen SS

    ۴ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (5360 ديدگاه)

    یا خود خدا پشمام فر خورد

    موافقم 23
    مخالفم 1
  3. Si

    ۴ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (527 ديدگاه)

    یعنی اومده تمام پیست هارو به جهنم برای بقیه برند ها تبدیل کنه

    موافقم 25
    مخالفم 1
    1. کیانوش

      ۵ اردیبهشت ۱۴۰۲
      سوابق: (826 ديدگاه)

      قطعا به استون مارتین والکری و ای ام جی وان نمیرسه اما تو خودرو های زیر یک میلیون دلار حاده ای اره ممکنه بتونه بلک سریس ای ام جی رو رد کنه که اونم قابل انتظاره چند سال تو رقابت توسعه ژمان زیادیه تو صنعت خودرو سازی و چند سال بعد از رکورد ششکنی پورشه بازممرسدسدمیتونه بالای دو ثانیه رکورد بزنه در کل تودنیای خودروهای جاده ای اسپورت تو این دهه اخیر مرسدس و پورشه حرف اول رو میزنن مرسدس قبلنا علاقه ای به توسعه خودرو حاده ای که تو پیست سریع باشه نداشت مثلا سری سی بلک سریس دو نسل قبل ی خودروی وحشی بود واسه دیوانکان خودرو و به درد پیست نمیهود نشوند دهنده ناتوانی مرسدس نبود بلکه سیاستش بود اون موقع اعداد و ارقام پیست ها خیلی واسه رسانه ها و خریدار ها اهمیت نداشتاما از اون موقع کم کم همه دنبال رکورد های تو نورنبرگ رینگ میگشتن و هوادار های فرمول یک و موتور اسپورت شدیدا رفت بالا و مرسدس تغییر سیاست داده و حتی خودش رسما وارد فرمول یک شد تا قبل از اون به عنوان تامین کننده موتور و شریک تو فرمول یک بود و خب با کمال احترام واسه فراری به نظر بچه های اشتوتگارد مزسدس و پورشه حرف اول رو تو خودرو های اسپورت میزنن بی ام و هم بد نیست اما ایرادش اینحاست که خیلی وقته هیچ خودروی سوپر اسپورت یا ختی ی کوپه با پلتفرم اختصاصی نداده بیرون و همه ام هاش بر اساس پلتفرم های سدان ها توسعه پیدا کردن و شدیدا وزنشون بالاست و اصلا قابل قیاس نیستن با امثال ای ام جی جی تی یا نیسان حی تی ار و پورشه مه پلتفرم اختصاصی خودشون رو دارن و ازاول واسه جر دادن پیست عا توسعه پیدا کردن البته بی ام و ی کوپه با پلتفرم اختصاصی داشت اونم زی فو بود این اواخر که واقعا حیف شد ظرفیت بالایی داشت اون خودرو اما تویوتا خیلی بهتر از اون پلتفرم استفاده کرد تا خود بی ام و و به نظرم سوپرا خیلی بهتر اززد ۴ بود و زد فور اصلا حس و حال اسپورت نداشت فقط ی رودستر متوسط بود مه ی حورایی انگار بی ام و هروزتوذوقش زده بود تو بچگی و عقده ای بار اومده بود اما برادر دوقلوش سوپرا برعکس هم طراحی خیلی خوشکلتری داشت همتویوتا بهتر ازپلتفرم کار گشیده بود

      موافقم 5
      مخالفم 1
  4. arshiaSVJ

    ۴ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (1750 ديدگاه)

    یه لحظه واژه GT2RS رو دیدم چشام گرد شد
    گفتم مگه همیشه اخرای نسل ۹۱۱ نمیاد مگه بعد دیدم بابا بر پایه همون نسل قبله

    موافقم 19
  5. بهنام

    ۴ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (904 ديدگاه)

    و این قورباغه ی دلربا و دوست داشتنی.

    موافقم 14
  6. محمدهادی

    ۴ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (2406 ديدگاه)

    اینکه یک رفرش آئرودینامیکی بر روی نسل موجوده!
    من فککردم نسل جدید جی تی ۲ معرفی شد

  7. کیانوش

    ۵ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (826 ديدگاه)

    من واقعا جی تی ۳ار رو ترجیح میدم به حیدتی ۲ ار اس امیدوارم جی تی تری ار تا ابد فروشش ادامه داشته باشه با همین انجین و همین پلتفرم فعلی خیلی رویاییه و امیدوارم مرسدس هم ی کوپه با انجین تنفس ظبیعی بده بیرون خیلی حیفه لااق این ده سالی که ازعمر بنزینی ها مونده هر کدوم ی اسپورت تنفس طبیعی بدن بیرون واسهروزای اخر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا