در این درگ شاهد رقابت جذابی بین پورشه ۹۱۱ GT2 RS با ۷۰۰ اسب بخار، فراری ۲۹۶ GTB با ۸۳۰ اسب بخار و مکلارن 765LT با ۷۶۵ اسب بخار خواهیم بود.
هرچند این روزها خودروهای الکتریکی در مسابقات درگ عملکرد خیرهکنندهای را به نمایش میگذارند اما هنوز هم دیدن رقابت سوپرکارهای بنزینی قدرتمند در ۴۰۰ متر لذت فوقالعادهای دارد خصوصاً وقتی حرف از فراری، پورشه و مکلارن باشد. کارواو در جدیدترین درگ خود، سه نمونه از قویترین محصولات این برندها را در برابر هم قرار داده و رقابت بشدت هیجانانگیزی را رقم زده است.
البته فراری حاضر در این ویدئو مدل ۲۹۶ GTB است که SF90 قویتر را بالاتر از خود میبیند اما این سوپرکار محرک عقب با ۸۳۰ اسب بخار قدرت و ۷۴۰ نیوتن متر گشتاور، به دو مدل پورشه و مکلارن نزدیکتر است. ۲۹۶ GTB تنها سوپرکار هیبریدی این جمع محسوب میشود. این خودرو از یک پیشرانهٔ ۳ لیتری V6 توئین توربو به همراه یک موتور الکتریکی بین گیربکس هشت سرعتهٔ دوکلاچه و پیشرانهٔ بنزینی استفاده میکند. هرچند فراری قویترین عضو جمع محسوب میشود اما سیستم هیبریدی به وزن آن اضافه کرده و ۲۹۶ را با ۱۵۷۰ کیلوگرم وزن، به سنگینترین خودروی این رقابت تبدیل کرده است.
از سوی دیگر، عنوان سبکترین عضو گروه به مکلارن 765LT با تنها ۱۳۴۰ کیلوگرم وزن میرسد. در سینهٔ این خودرو فقط یک پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 با دو توربوشارژر قرار گرفته و بس. این موتور ۷۶۵ اسب بخار قدرت و ۸۰۰ نیوتن متر گشتاور را از طریق یک گیربکس هفت سرعتهٔ دوکلاچه به چرخهای عقب تحویل میدهد؛ بنابراین، مکلارن از رقیب ایتالیایی نسبت قدرت به وزن کمتری دارد.
و نهایتاً به پورشه ۹۱۱ GT2 RS میرسیم که هرچند در سال ۲۰۱۷ معرفی شده و در مقابل دو رقیب موتور وسط خود کمی قدیمی به نظر میرسد اما هیچگاه نباید یک GT2 RS را دستکم گرفت. این خودرو روی محور عقب خود یک موتور ۳.۸ لیتری شش سیلندر تخت توئین توربو با ۷۰۰ اسب بخار قدرت و ۷۵۰ نیوتن متر گشتاور دارد. در اینجا برخلاف توربو S، نیروی موتور توسط یک گیربکس هفت سرعتهٔ دوکلاچه فقط به چرخهای عقب منتقل میشود تا از این لحاظ با فراری و مکلارن شرایط یکسانی داشته باشد. ۹۱۱ کمترین قدرت را در این رقابت دارد درحالیکه از لحاظ وزن بین دو رقیب قرار میگیرد.
خب پس از مرور مشخصات خودروها بهتر است بدون اتلاف وقت سراغ تماشای این ویدئوی جذاب برویم اما پیش از آن توضیح کوتاهی لازم است. در دو درگ اول در میانهٔ مسیر روی صفحه آمپر فراری هشدار خرابی سیستم کنترل موتور نقش میبندد و سرعت خودرو کاهش میابد. البته در درگهای بعدی فراری بدون مشکل به پایان مسیر میرسد اما در مسابقهٔ رولینگ دوباره ۲۹۶ با مشکل مواجه میشود و این بار هشدار از کار افتادن سیستم هیبریدی و مراجعه به نمایندگی به نمایش درمیآید.
مقایسه مشخصات فنی
مکلارن 765LT | فراری ۲۹۶ GTB | پورشه ۹۱۱ GT2 RS | |
پیشرانه | ۴.۰ لیتری V8 توئین توربو | ۳.۰ لیتری V6 توئین توربو هیبریدی | ۳.۸ لیتری H6 توئین توربو |
قدرت | ۷۶۵ اسب بخار | ۸۳۰ اسب بخار | ۷۰۰ اسب بخار |
گشتاور | ۸۰۰ نیوتن متر | ۷۴۰ نیوتن متر | ۷۵۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۷ سرعته دوکلاچه | ۸ سرعته دوکلاچه | ۷ سرعته دوکلاچه |
محور محرک | عقب | عقب | عقب |
وزن | ۱۳۴۰ کیلوگرم | ۱۵۷۰ کیلوگرم | ۱۴۷۰ کیلوگرم |
قیمت | ۳۵۸ هزار دلار | ۳۴۲ هزار دلار | ۲۹۴ هزار دلار |
AMANTE
۲۱ خرداد ۱۴۰۲من علاقه ی به این فراری نداشتم و بخاطر همین مشخصات اش رو نمی دونستم تا اینکه دیدم 830 اسب قدرت داره اصلا به قیافه اش نمیاد این همه قدرت، فراری یک استوک کار تمام عیار ساخته.
در کل درگ بی خودی بود و نتیجه ی جز اینکه اگه به فراری زور زیادی بیاری ممکنه قهر کنه نداشت.
Reza Waffen SS
۲۱ خرداد ۱۴۰۲قدرت فراری 296 GTB کلا سرجمع 818 اسب بخار هستش
امیر دهقان
۲۱ خرداد ۱۴۰۲818 به واحد اسب بخار مکانیکیه
قدرت درست به واحد اسب بخار متریک یا PS همون 830 هست
Reza Waffen SS
۲۱ خرداد ۱۴۰۲فرمایشات شما درست ولی تو همه نشریه ها و مجله ها بر پایه hp یا Horse Power مینویسن در ضمن وزن مکلارن ۱۲۲۹ و فراری ۱۴۷۰ کیلوگرم هستش
امیر دهقان
۲۱ خرداد ۱۴۰۲در مورد خودروهای اروپایی ملاک همون PS هست و تو سایت فراری هم ۸۳۰ اسب اعلام شده
نشریاتی که شما میگید آمریکایی هستن که همیشه قدرت رو به hp مینویسن
در مورد وزن هم ۱۴۷۰ وزن خشک فراریه، کارواو وزن رو با مایعات اعلام میکنه معمولا
Python
۲۱ خرداد ۱۴۰۲اقای دهقان در سایت های ایرانی بر چه اساسی قدرتو مینویسن؟
psیاhp
مرتضی علی وحیدی
۲۱ خرداد ۱۴۰۲پورشه بائو با رنج قیمت خودش درگ میداد مثل کوروت و m پاور
مرتضی علی وحیدی
۲۲ خرداد ۱۴۰۲پورشه نباید اینجا بود باید با هم رنج قیمت خودش مثل کوروت و ب ام و m5 درگ میداد
آراد ام کی آر
۲۸ خرداد ۱۴۰۲دقیقا.منم علاقه ای به این خودرو نداشتم.نظر شخصی من اینه که هیچ وقت یه فراری رو زیر سوال نبرید😎😎😎🔥🔥🔥
deutschland
۲۱ خرداد ۱۴۰۲فراری یکی از برند های مورد علاقمه و خیلی دوستش دارم ولی بنظرم اخیرا تکنولوژی بکار رفته در ماشین هاشو خیلی پیچیده کرده و همین موضوع داره بهش لطمه میزنه …. حس میکنم اون حس خالص بودن رانندگی توی فراری کمرنگ شده و داره جاشو به تکنولوژی میده … توی همین درگ هم مشخصه چند بار حین تعویض دنده به مشکل خورد تا اینکه بالاخره درست شد و تونست ادامه بده
اختلاف قیمت پورشه با مک لارن هم حدود 60 هزار دلاره ، که خب با همین پول میتونی یه ماشین روزمره بگیری برای توی شهر
و در اخر 911 عزیز که انتخابمه ، واقعا چیه این ماشین ، البته من 911 توربو اس رو نسبت بیشتر به این نسخه دوست دارم ، چون در کنار شتاب و پروفورمنس عالی میتونی استفاده معمولی هم داشته باشی و فقط تمرکزش روی پیست و مسابقه نیست
وی
۲۱ خرداد ۱۴۰۲در نگاه اول اینطور به نظر میاد ولی توی برسی 296 که یه مجله خارجی انجام داده بود و پدال ترجمش کرده بود گفته بودن با وجود پیچیده بودنش حس یه سوپر اسپرت مکانیکی و درگیر کننده رو میده و رضایت خیلی بالایی ازش داشتن
Arshia m3csl
۲۱ خرداد ۱۴۰۲پورشه ۹۱۱gt2 rs پرچمدار ۹۱۱ هست با توربو اس قابل مقایسه نیست وزنش کمتره ۹۱۱gt2 rs و فرمون پذیریش از توربو اس بهتره و ۹۱۱gt2 rs ماشینیه که ارزشش به مرور زمان خیلی بالا میره توربو اس عالیه ولی یک سوم gt2rs قدرت و زیبایی و خاصی نداره
رضا
۲۴ خرداد ۱۴۰۲اصلا چطوره بگی توربو اس پشمه؟!؟!
توربو اس رکورد یک چهارم ۱۰.۱ثانیه داره
Reza Waffen SS
۲۱ خرداد ۱۴۰۲این درگ تکراری نیست بچه ها 🙄
blackwing
۲۱ خرداد ۱۴۰۲خیلی پورشه رو دوس داشتم مخصوصاً GT2RS این اتاق 991 ولی اینجا مکلارن رو انتخاب میکنم چون خیلی خاصه و کاملاً یک هایپرکار با قیمت یک سوپرکاره..
فراری هم این مدلش رو دوس ندارم ، برایچندمین بار توی پدال میگم ، 812 کامپتیزیونه اگر بود به همه اینا ترجیحش میدادم 🤌🏼
Hamidreza
۲۱ خرداد ۱۴۰۲آوردن ۹۱۱ gt2 rs نامردی بود… ولی درگ جذابی بود در کل…
Ehsan
۲۱ خرداد ۱۴۰۲فراری مثل همیشه ثابت کرد بهترینه
Kf
۲۲ خرداد ۱۴۰۲فراری رو سر ما جا داره ولی این فقط یه درگ بودا
Amir
۲۱ خرداد ۱۴۰۲۹۱۱ افسانه ای انتخابم
Siyavash
۲۱ خرداد ۱۴۰۲فکر نمیکردم gtb296بتونه مکلارن رو بزنه. فکر میکردم رقیبش آرتور هست ولی ایم قیلم یه چیز دیگه میگه…واقعا آفرین فراری…دوستان توجه کنید که پورشه سنش از دوتا رقیبش بیشتر هست…ولی از عملکرد فراری جلوی مکلارن تعجب کردم فکر میکردن 765ltبهتر عملدکنه ولی فراری نزاشت….عالی بود….
Scuderia Ferrari
۲۱ خرداد ۱۴۰۲296GTB سریع تره ولی انتخابم مکلارن و پورشه هست
فراری فعلاً یکه تازه چون خوب هزینه میکنه و سود خوبی هم به جیب میزنه ولی تو سبد محصولاتش جای ماشینی مثل کانسپت F80 با طراحی دیوانه وارِ آدریانو رائلی خالیه که بزنه رقبا رو تار و مار کنه
هم پولشو داره هم تکنولوژیشو هم مشتری وفادار
خاص
۲۱ خرداد ۱۴۰۲الآن بعضیا میگن: هشدار خرابی و مراجعه به تعمیرگاهِ فراری، میارزه به کلِ شرکتِ مکلارن و پورشه.
Arshia m3csl
۲۱ خرداد ۱۴۰۲پورشه ۹۱۱ انتخابمه این ماشین حرف نداره مخصوصا gt2 rs بی نظیره این ماشین منتظر مدل جدید gt2 rs هستم که بالای ۹۰۰ اسب بخار قدرت داره احتمالا و حداکثر سرعتش فکر کنم ۳۶۰ کیلومتر باشه ۹۱۱ مدل gt2 rs این ماشین ارزشش هم واقعا بالاست میتونه لامبورگینی روئلتو رو راحت مقلوب کنه gt2 rs جدید که قراره چند سال بعد میاد و هیبریدی هم هست به احتمال زیاد ۹۱۱gt2 rs که قدرتش هم بیشتر میتونه بیشتر بکنه موتور برقی کنار موتور بنزینیش
امیر
۲۱ خرداد ۱۴۰۲عملکرد پورشه معرکه بود !! با اینکه از اون دو تا ضعیف تر بود ولی توی شتاب اولیه تا یه مسافت زیادی باهاشون میومد و توی رولینگ هم اصلا رقیب دست و پا بسته ای نبود و در ضمن فلسفه مدل های gt سری ۹۱۱ رکوردشکنی توی پیست هست ( تو پیست هم مکلارن و هم فراری رو با اختلاف زیادی شکست میده ) و کسی که دنبال عملکرد توی خط مستقیم باشه ، باید بره سراغ توربو s که توی همین carwow تایم ۱۰/۱ برای ۴۰۰ متر ثبت کرده ، من دیروز هم گفتم که بقیه اروپایی ها توی تکنولوژی چندیدن دهه از آلمانی ها عقب تر هستن ، ۷۶۵lt یا ۲۹۶ الان شاهکار چندانی نکردن که سوپرکار پیست محور ۵ سال پیش پورشه رو شکست دادن !! نسل بعدی gt2rs امثال ۲۹۶gtb یا همین مکلارن ، براش حد جوک هم نیستن و توی درگ به رقابت با sf90 و روئلتو میره ( جانشین ۹۱۸ هم کا الکتریکی و حداقل ۱۷۰۰ اسب قدرت داره و دیگه نیازی نیست توضیح بدم که توی درگ و پیست چه میکنه 😂 🇩🇪🇩🇪💪 )
joojoo
۲۲ خرداد ۱۴۰۲فن دهه هشتادی پورشه😂
باشه اصلا پورشه خدا… فراری هم بنده ی خدا
تو جوش نیار بات خوب نیست
Royal Driver
۲۱ خرداد ۱۴۰۲۳ تا از بهترین ماشینا هستن. 296GTB واقعا خیلی خوب عمل میکنه و جذابیتی بی پایان داره. GT2 RS هم حرفی نمیزاره وسط یک افسانه به تمام معناست. 765LT میتونه کمی خاصتر باشه واقعا یک هیولای تمام عیار در هندلینگه واقعاً خیرکنندست مکلارن.
Ali
۲۱ خرداد ۱۴۰۲خیلی بده دو روز قبل بگی پورش همه فراری ها رو لوله میکنه بعد الان فیلمی بیاد که برعکسه و همونطور که پورش میتونه نسل جدید بده با قدرت بیشتر بقیه هم میتونن ! نکتش اینه
کارلوس کاستاندا
۲۱ خرداد ۱۴۰۲المانی پرست متعصبه کلا از رو نمیرن ده تا تراز ازش گذاشتن همه را باختن میان همه را هیت میکنن که فلان و بمان این بده قراره اونا بسازه اینا میزنه اون هیچی نیست یکی نیست بهشون بگه یه اتاق با سیصد تا اسم که دیگه اینهمه ادا اصول و کت و بال نداره والا من به جاشون معذرت میخوام شما به بزرگی خودت ببخش بچه ان
JDM سابق
۲۱ خرداد ۱۴۰۲اقا ۲۴ ساعته لمانز تمام شد
کلاس هایپرکار ها فراری تونست با 499p مقام اول رو کسب کنه
تویوتا تونست دوم بشه
کادیلاک سوم و چهارم شد
تو کلاس جی تی هم کوروت ریسینگ با کوروت C8R اول شد
پروتون کامپتشن با پورشه دوم شد
ای اف کورس با فراری سوم شدن
ADAK
۲۱ خرداد ۱۴۰۲تنها عیب 296 وزنشه
که با توجه به وزن باطری ها توجیه پذیره.
اما دوستمون در بالا به نکته ی جالبی اشاره کردن ؛ فراری بیش از حد تکنولوژی هاش داره پیچیده میشه
Amin
۲۱ خرداد ۱۴۰۲فراریه با اینکه کلکسیونی از مشکلات داشت ، هم درگ و هم رول رو برد ، و ترمزگیری هم فوقالعاده بود
دقت کنید که این ماشین توی رول اس اف نود رو هم میزنه و اینجا مشکل داشت که توی رول اول اینقدر عقب افتاد
توی پیست هم که مشخصا ماشین سریعی ای هست و قیمت منصفانه ای هم داره در مقابل تکنولوژی و کیفیت رانندگی اش
درکل ، ۲۹۶ ، gt3rs و z06 هر کدوم توی رده ی خودشون و محدوده ی قیمتی ، بهترین ها هستن فعلا
AMIN JAFARI
۲۱ خرداد ۱۴۰۲فراری فقط از ارزون ترینش تا گرونترینش
پورشه ب خاطر قیمتش عملکردش عالیه
چرا مک لارن سنا تست نمیشه؟
MP
۲۱ خرداد ۱۴۰۲یاد اکانت تسلا رو زنده نگه داریم!!!
از اون روز که درگ رفت و برگشت ب ام و با ماشین موزر و پدال گذاشته کلا محو شده!
فردا روز هم میاد میگه رفته بودم گودال مارینا ماهیگیری!!!
😂
درگ جالبی بود
عشق است فراری
BMW
۲۱ خرداد ۱۴۰۲من از قیافه و این رنگ فراری اصلا خوشم نمیاد پورشه هم که هیچی انتخاب من مک لارن هست
مهدی
۲۱ خرداد ۱۴۰۲از کیفیت و لذت رانندگی ۲۹۶ تعریف زیاد میشه به نظرم سوپراسپرت خیلی کاملیه که فقط ظاهر فوق العاده ای نداره
Royal Driver
۲۲ خرداد ۱۴۰۲ظاهرش به این تمیزی و خوبی
MasouD
۲۱ خرداد ۱۴۰۲توی ماشین بازار از یه زمانی به بعد پیش میاد که دیگه تایم درگ مهم نیست
بلکه تنظیم شاسی و هماهنگی ماشین اولویت میشه
مثل پورشه GT3RS که با ۵۲۵ اسب توی نوربرگرینگ ۶و۴۴ میزنه که فوق العاده اس
مسابقه U drag بررسی بهتر و جذابتری برگزار میکنه
از اون بهتر تایم گیری توی یه پیست کوتاه و تکنیکی هست که البته راننده حرفه ای میخواد
هییییییی ای بابا
چی میگیم
yaazid
۲۱ خرداد ۱۴۰۲رنگ کابین پورش خداس
Monster 765lt
۲۲ خرداد ۱۴۰۲عملکرد مکلارن خوب بود چون سیستم هیبریدی فراری خیلی کمک زیادی بهش میکنه تا همون اول کار فاصله ای رو ایجاد کنه و معمولا مکلارن توی شتاب ثانویه فوق العاده عمل میکنه که اینجا نتونست به خوبی جبرانش کنه هرچند اگر مسیر کمی طولانی تر باشه میتونه فراری رو رد کنه و در نهایت تبریک به فراری و فراری فن ها چون شکست دادن هیولایی مثل 765 کار هر برندی نیست ولی فراری انجامش داد
کامبیز
۲۲ خرداد ۱۴۰۲فقط فراری و دیگه تمام!!!