پورشهفراریمک لارن

درگ هیجان‌انگیز پورشه 911 GT2 RS، فراری 296 GTB و مک‌لارن 765LT

در این درگ شاهد رقابت جذابی بین پورشه ۹۱۱ GT2 RS با ۷۰۰ اسب بخار، فراری ۲۹۶ GTB با ۸۳۰ اسب بخار و مک‌لارن 765LT با ۷۶۵ اسب بخار خواهیم بود.

هرچند این روزها خودروهای الکتریکی در مسابقات درگ عملکرد خیره‌کننده‌ای را به نمایش می‌گذارند اما هنوز هم دیدن رقابت سوپرکارهای بنزینی قدرتمند در ۴۰۰ متر لذت فوق‌العاده‌ای دارد خصوصاً وقتی حرف از فراری، پورشه و مک‌لارن باشد. کارواو در جدیدترین درگ خود، سه نمونه از قوی‌ترین محصولات این برندها را در برابر هم قرار داده و رقابت بشدت هیجان‌انگیزی را رقم زده است.

البته فراری حاضر در این ویدئو مدل ۲۹۶ GTB است که SF90 قوی‌تر را بالاتر از خود می‌بیند اما این سوپرکار محرک عقب با ۸۳۰ اسب بخار قدرت و ۷۴۰ نیوتن متر گشتاور، به دو مدل پورشه و مک‌لارن نزدیک‌تر است. ۲۹۶ GTB تنها سوپرکار هیبریدی این جمع محسوب می‌شود. این خودرو از یک پیشرانهٔ ۳ لیتری V6 توئین توربو به همراه یک موتور الکتریکی بین گیربکس هشت سرعتهٔ دوکلاچه و پیشرانهٔ بنزینی استفاده می‌کند. هرچند فراری قوی‌ترین عضو جمع محسوب می‌شود اما سیستم هیبریدی به وزن آن اضافه کرده و ۲۹۶ را با ۱۵۷۰ کیلوگرم وزن، به سنگین‌ترین خودروی این رقابت تبدیل کرده است.

از سوی دیگر، عنوان سبک‌ترین عضو گروه به مک‌لارن 765LT با تنها ۱۳۴۰ کیلوگرم وزن می‌رسد. در سینهٔ این خودرو فقط یک پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 با دو توربوشارژر قرار گرفته و بس. این موتور ۷۶۵ اسب بخار قدرت و ۸۰۰ نیوتن متر گشتاور را از طریق یک گیربکس هفت سرعتهٔ دوکلاچه به چرخ‌های عقب تحویل می‌دهد؛ بنابراین، مک‌لارن از رقیب ایتالیایی نسبت قدرت به وزن کمتری دارد.

و نهایتاً به پورشه ۹۱۱ GT2 RS می‌رسیم که هرچند در سال ۲۰۱۷ معرفی شده و در مقابل دو رقیب موتور وسط خود کمی قدیمی به نظر می‌رسد اما هیچ‌گاه نباید یک GT2 RS را دست‌کم گرفت. این خودرو روی محور عقب خود یک موتور ۳.۸ لیتری شش سیلندر تخت توئین توربو با ۷۰۰ اسب بخار قدرت و ۷۵۰ نیوتن متر گشتاور دارد. در اینجا برخلاف توربو S، نیروی موتور توسط یک گیربکس هفت سرعتهٔ دوکلاچه فقط به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود تا از این لحاظ با فراری و مک‌لارن شرایط یکسانی داشته باشد. ۹۱۱ کمترین قدرت را در این رقابت دارد درحالی‌که از لحاظ وزن بین دو رقیب قرار می‌گیرد.

خب پس از مرور مشخصات خودروها بهتر است بدون اتلاف وقت سراغ تماشای این ویدئوی جذاب برویم اما پیش از آن توضیح کوتاهی لازم است. در دو درگ اول در میانهٔ مسیر روی صفحه آمپر فراری هشدار خرابی سیستم کنترل موتور نقش می‌بندد و سرعت خودرو کاهش میابد. البته در درگ‌های بعدی فراری بدون مشکل به پایان مسیر می‌رسد اما در مسابقهٔ رولینگ دوباره ۲۹۶ با مشکل مواجه می‌شود و این بار هشدار از کار افتادن سیستم هیبریدی و مراجعه به نمایندگی به نمایش درمی‌آید.

مقایسه مشخصات فنی

مک‌لارن 765LT

فراری ۲۹۶ GTB

پورشه ۹۱۱ GT2 RS

پیشرانه ۴.۰ لیتری V8 توئین توربو ۳.۰ لیتری V6 توئین توربو هیبریدی ۳.۸ لیتری H6 توئین توربو
قدرت ۷۶۵ اسب بخار ۸۳۰ اسب بخار ۷۰۰ اسب بخار
گشتاور ۸۰۰ نیوتن متر ۷۴۰ نیوتن متر ۷۵۰ نیوتن متر
گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه ۸ سرعته دوکلاچه ۷ سرعته دوکلاچه
محور محرک عقب عقب عقب
وزن ۱۳۴۰ کیلوگرم ۱۵۷۰ کیلوگرم ۱۴۷۰ کیلوگرم
قیمت ۳۵۸ هزار دلار ۳۴۲ هزار دلار ۲۹۴ هزار دلار

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۲۲ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۴۰ دیدگاه‌ها

  1. AMANTE

    ۲۱ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (1907 ديدگاه)

    من علاقه ی به این فراری نداشتم و بخاطر همین مشخصات اش رو نمی دونستم تا اینکه دیدم 830 اسب قدرت داره اصلا به قیافه اش نمیاد این همه قدرت، فراری یک استوک کار تمام عیار ساخته‌.
    در کل درگ بی خودی بود و نتیجه ی جز اینکه اگه به فراری زور زیادی بیاری ممکنه قهر کنه نداشت.

    موافقم 10
    مخالفم 60
    1. Reza Waffen SS

      ۲۱ خرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (5344 ديدگاه)

      قدرت فراری 296 GTB کلا سرجمع 818 اسب بخار هستش

      موافقم 31
      مخالفم 6
      1. امیر دهقان

        ۲۱ خرداد ۱۴۰۲
        سوابق: (751 ديدگاه)

        818 به واحد اسب بخار مکانیکیه
        قدرت درست به واحد اسب بخار متریک یا PS همون 830 هست

        موافقم 43
        مخالفم 1
        1. Reza Waffen SS

          ۲۱ خرداد ۱۴۰۲
          سوابق: (5344 ديدگاه)

          فرمایشات شما درست ولی تو همه نشریه ها و مجله ها بر پایه hp یا Horse Power مینویسن در ضمن وزن مکلارن ۱۲۲۹ و فراری ۱۴۷۰ کیلوگرم هستش

          موافقم 12
          مخالفم 8
        2. امیر دهقان

          ۲۱ خرداد ۱۴۰۲
          سوابق: (751 ديدگاه)

          در مورد خودروهای اروپایی ملاک همون PS هست و تو سایت فراری هم ۸۳۰ اسب اعلام شده
          نشریاتی که شما میگید آمریکایی هستن که همیشه قدرت رو به hp مینویسن

          در مورد وزن هم ۱۴۷۰ وزن خشک فراریه، کارواو وزن رو با مایعات اعلام میکنه معمولا

          موافقم 29
        3. Python

          ۲۱ خرداد ۱۴۰۲
          سوابق: (1082 ديدگاه)

          اقای دهقان در سایت های ایرانی بر چه اساسی قدرتو مینویسن؟
          psیاhp

          موافقم 7
          مخالفم 1
    2. مرتضی علی وحیدی

      ۲۱ خرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (118 ديدگاه)

      پورشه بائو با رنج قیمت خودش درگ میداد مثل کوروت و m پاور

      موافقم 5
      مخالفم 2
    3. مرتضی علی وحیدی

      ۲۲ خرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (118 ديدگاه)

      پورشه نباید اینجا بود باید با هم رنج قیمت خودش مثل کوروت و ب ام و m5 درگ میداد

      موافقم 5
      مخالفم 1
    4. آراد ام کی آر

      ۲۸ خرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (5 ديدگاه)

      دقیقا.منم علاقه ای به این خودرو نداشتم.نظر شخصی من اینه که هیچ وقت یه فراری رو زیر سوال نبرید😎😎😎🔥🔥🔥

  2. deutschland

    ۲۱ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (161 ديدگاه)

    فراری یکی از برند های مورد علاقمه و خیلی دوستش دارم ولی بنظرم اخیرا تکنولوژی بکار رفته در ماشین هاشو خیلی پیچیده کرده و همین موضوع داره بهش لطمه میزنه …. حس میکنم اون حس خالص بودن رانندگی توی فراری کمرنگ شده و داره جاشو به تکنولوژی میده … توی همین درگ هم مشخصه چند بار حین تعویض دنده به مشکل خورد تا اینکه بالاخره درست شد و تونست ادامه بده

    اختلاف قیمت پورشه با مک لارن هم حدود 60 هزار دلاره ، که خب با همین پول میتونی یه ماشین روزمره بگیری برای توی شهر

    و در اخر 911 عزیز که انتخابمه ، واقعا چیه این ماشین ، البته من 911 توربو اس رو نسبت بیشتر به این نسخه دوست دارم ، چون در کنار شتاب و پروفورمنس عالی میتونی استفاده معمولی هم داشته باشی و فقط تمرکزش روی پیست و مسابقه نیست

    موافقم 24
    مخالفم 14
    1. وی

      ۲۱ خرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (386 ديدگاه)

      در نگاه اول اینطور به نظر میاد ولی توی برسی 296 که یه مجله خارجی انجام داده بود و پدال ترجمش کرده بود گفته بودن با وجود پیچیده بودنش حس یه سوپر اسپرت مکانیکی و درگیر کننده رو میده و رضایت خیلی بالایی ازش داشتن

      موافقم 22
      مخالفم 1
    2. Arshia m3csl

      ۲۱ خرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (1203 ديدگاه)

      پورشه ۹۱۱gt2 rs پرچمدار ۹۱۱ هست با توربو اس قابل مقایسه نیست وزنش کمتره ۹۱۱gt2 rs و فرمون پذیریش از توربو اس بهتره و ۹۱۱gt2 rs ماشینیه که ارزشش به مرور زمان خیلی بالا میره توربو اس عالیه ولی یک سوم gt2rs قدرت و زیبایی و خاصی نداره

      موافقم 9
      مخالفم 5
      1. رضا

        ۲۴ خرداد ۱۴۰۲
        سوابق: (154 ديدگاه)

        اصلا چطوره بگی توربو اس پشمه؟!؟!
        توربو اس رکورد یک چهارم ۱۰.۱ثانیه داره

        موافقم 2
        مخالفم 1
  3. Reza Waffen SS

    ۲۱ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (5344 ديدگاه)

    این درگ تکراری نیست بچه ها 🙄

    موافقم 4
    مخالفم 13
  4. blackwing

    ۲۱ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (1321 ديدگاه)

    خیلی پورشه رو دوس داشتم مخصوصاً GT2RS این اتاق 991 ولی اینجا مکلارن رو انتخاب میکنم چون خیلی خاصه و کاملاً یک هایپرکار با قیمت یک سوپرکاره..
    فراری هم این مدلش رو دوس ندارم ، برای‌چندمین بار توی پدال میگم ، 812 کامپتیزیونه اگر بود به همه اینا ترجیحش میدادم 🤌🏼

    موافقم 31
    مخالفم 5
  5. Hamidreza

    ۲۱ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (327 ديدگاه)

    آوردن ۹۱۱ gt2 rs نامردی بود… ولی درگ جذابی بود در کل…

    موافقم 18
    مخالفم 1
  6. Ehsan

    ۲۱ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (620 ديدگاه)

    فراری مثل همیشه ثابت کرد بهترینه

    موافقم 25
    مخالفم 16
    1. Kf

      ۲۲ خرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (524 ديدگاه)

      فراری رو سر ما جا داره ولی این فقط یه درگ بودا

      موافقم 3
      مخالفم 1
  7. Amir

    ۲۱ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (120 ديدگاه)

    ۹۱۱ افسانه ای انتخابم

    موافقم 15
    مخالفم 8
  8. Siyavash

    ۲۱ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (896 ديدگاه)

    فکر نمیکردم gtb296بتونه مک‌لارن رو بزنه. فکر می‌کردم رقیبش آرتور هست ولی ایم قیلم یه چیز دیگه میگه…واقعا آفرین فراری…دوستان توجه کنید که پورشه سنش از دوتا رقیبش بیشتر هست…ولی از عملکرد فراری جلوی مک‌لارن تعجب کردم فکر میکردن 765ltبهتر عملدکنه ولی فراری نزاشت….عالی بود….

    موافقم 22
    مخالفم 7
  9. Scuderia Ferrari

    ۲۱ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (4065 ديدگاه)

    296GTB سریع تره ولی انتخابم مکلارن و پورشه هست
    فراری فعلاً یکه تازه چون خوب هزینه میکنه و سود خوبی هم به جیب میزنه ولی تو سبد محصولاتش جای ماشینی مثل کانسپت F80 با طراحی دیوانه وارِ آدریانو رائلی خالیه که بزنه رقبا رو تار و مار کنه
    هم پولشو داره هم تکنولوژیشو هم مشتری وفادار

    موافقم 22
    مخالفم 2
  10. خاص

    ۲۱ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (240 ديدگاه)

    الآن بعضیا میگن: هشدار خرابی و مراجعه به تعمیرگاهِ فراری، می‌ارزه به کلِ شرکتِ مکلارن و پورشه.

    موافقم 18
    مخالفم 11
  11. Arshia m3csl

    ۲۱ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (1203 ديدگاه)

    پورشه ۹۱۱ انتخابمه این ماشین حرف نداره مخصوصا gt2 rs بی نظیره این ماشین منتظر مدل جدید gt2 rs هستم که بالای ۹۰۰ اسب بخار قدرت داره احتمالا و حداکثر سرعتش فکر کنم ۳۶۰ کیلومتر باشه ۹۱۱ مدل gt2 rs این ماشین ارزشش هم واقعا بالاست میتونه لامبورگینی روئلتو رو راحت مقلوب کنه gt2 rs جدید که قراره چند سال بعد میاد و هیبریدی هم هست به احتمال زیاد ۹۱۱gt2 rs که قدرتش هم بیشتر میتونه بیشتر بکنه موتور برقی کنار موتور بنزینیش

    موافقم 9
    مخالفم 3
  12. امیر

    ۲۱ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (680 ديدگاه)

    عملکرد پورشه معرکه بود !! با اینکه از اون دو تا ضعیف تر بود ولی توی شتاب اولیه تا یه مسافت زیادی باهاشون میومد و توی رولینگ هم اصلا رقیب دست و پا بسته ای نبود و در ضمن فلسفه مدل های gt سری ۹۱۱ رکوردشکنی توی پیست هست ( تو پیست هم مکلارن و هم فراری رو با اختلاف زیادی شکست میده ) و کسی که دنبال عملکرد توی خط مستقیم باشه ، باید بره سراغ توربو s که توی همین carwow تایم ۱۰/۱ برای ۴۰۰ متر ثبت کرده ، من دیروز هم گفتم که بقیه اروپایی ها توی تکنولوژی چندیدن دهه از آلمانی ها عقب تر هستن ، ۷۶۵lt یا ۲۹۶ الان شاهکار چندانی نکردن که سوپرکار پیست محور ۵ سال پیش پورشه رو شکست دادن !! نسل بعدی gt2rs امثال ۲۹۶gtb یا همین مکلارن ، براش حد جوک هم نیستن و توی درگ به رقابت با sf90 و روئلتو میره ( جانشین ۹۱۸ هم کا الکتریکی و حداقل ۱۷۰۰ اسب قدرت داره و دیگه نیازی نیست توضیح بدم که توی درگ و پیست چه میکنه 😂 🇩🇪🇩🇪💪 )

    موافقم 9
    مخالفم 23
    1. joojoo

      ۲۲ خرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (278 ديدگاه)

      فن دهه هشتادی پورشه😂
      باشه اصلا پورشه خدا… فراری هم بنده ی خدا
      تو جوش نیار بات خوب نیست

      موافقم 4
      مخالفم 7
  13. Royal Driver

    ۲۱ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (1289 ديدگاه)

    ۳ تا از بهترین ماشینا هستن. 296GTB واقعا خیلی خوب عمل میکنه و جذابیتی بی پایان داره. GT2 RS هم حرفی نمیزاره وسط یک افسانه به تمام معناست. 765LT میتونه کمی خاص‌تر باشه واقعا یک هیولای تمام عیار در هندلینگه واقعاً خیرکنندست مکلارن.

  14. Ali

    ۲۱ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (42 ديدگاه)

    خیلی بده دو روز قبل بگی پورش همه فراری ها رو لوله میکنه بعد الان فیلمی بیاد که برعکسه و همونطور که پورش میتونه نسل جدید بده با قدرت بیشتر بقیه هم میتونن ! نکتش اینه

    موافقم 10
    مخالفم 4
    1. کارلوس کاستاندا

      ۲۱ خرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (103 ديدگاه)

      المانی پرست متعصبه کلا از رو نمیرن ده تا تراز ازش گذاشتن همه را باختن میان همه را هیت میکنن که فلان و بمان این بده قراره اونا بسازه اینا میزنه اون هیچی نیست یکی نیست بهشون بگه یه اتاق با سیصد تا اسم که دیگه اینهمه ادا اصول و کت و بال نداره والا من به جاشون معذرت میخوام شما به بزرگی خودت ببخش بچه ان

      موافقم 4
      مخالفم 5
  15. JDM سابق

    ۲۱ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (788 ديدگاه)

    اقا ۲۴ ساعته لمانز تمام شد
    کلاس هایپرکار ها فراری تونست با 499p مقام اول رو کسب کنه
    تویوتا تونست دوم بشه
    کادیلاک سوم و چهارم شد

    تو کلاس جی تی هم کوروت ریسینگ با کوروت C8R اول شد
    پروتون کامپتشن با پورشه دوم شد
    ای اف کورس با فراری سوم شدن

    موافقم 11
  16. ADAK

    ۲۱ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (1849 ديدگاه)

    تنها عیب 296 وزنشه
    که با توجه به وزن باطری ها توجیه پذیره.
    اما دوستمون در بالا به نکته ی جالبی اشاره کردن ؛ فراری بیش از حد تکنولوژی هاش داره پیچیده میشه

    موافقم 6
    مخالفم 1
  17. Amin

    ۲۱ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (2184 ديدگاه)

    فراریه با اینکه کلکسیونی از مشکلات داشت ، هم درگ و هم رول رو برد ، و ترمزگیری هم فوق‌العاده بود
    دقت کنید که این ماشین توی رول اس اف نود رو هم میزنه و اینجا مشکل داشت که توی رول اول اینقدر عقب افتاد
    توی پیست هم که مشخصا ماشین سریعی ای هست و قیمت منصفانه ای هم داره در مقابل تکنولوژی و کیفیت رانندگی اش
    درکل ، ۲۹۶ ، gt3rs و z06 هر کدوم توی رده ی خودشون و محدوده ی قیمتی ، بهترین ها هستن فعلا

    موافقم 8
    مخالفم 1
  18. AMIN JAFARI

    ۲۱ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (150 ديدگاه)

    فراری فقط از ارزون ترینش تا گرونترینش

    پورشه ب خاطر قیمتش عملکردش عالیه

    چرا مک لارن سنا تست نمیشه؟

  19. MP

    ۲۱ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (55 ديدگاه)

    یاد اکانت تسلا رو زنده نگه داریم!!!
    از اون روز که درگ رفت و برگشت ب ام و با ماشین موزر و پدال گذاشته کلا محو شده!
    فردا روز هم میاد میگه رفته بودم گودال مارینا ماهیگیری!!!
    😂
    درگ جالبی بود
    عشق است فراری

    موافقم 6
    مخالفم 1
  20. BMW

    ۲۱ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (1496 ديدگاه)

    من از قیافه و این رنگ فراری اصلا خوشم نمیاد پورشه هم که هیچی انتخاب من مک لارن هست

    موافقم 5
    مخالفم 1
  21. مهدی

    ۲۱ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (1748 ديدگاه)

    از کیفیت و لذت رانندگی ۲۹۶ تعریف زیاد میشه به نظرم سوپراسپرت خیلی کاملیه که فقط ظاهر فوق العاده ای نداره

    1. Royal Driver

      ۲۲ خرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (1289 ديدگاه)

      ظاهرش به این تمیزی و خوبی

  22. MasouD

    ۲۱ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (71 ديدگاه)

    توی ماشین بازار از یه زمانی به بعد پیش میاد که دیگه تایم درگ مهم نیست
    بلکه تنظیم شاسی و هماهنگی ماشین اولویت میشه
    مثل پورشه GT3RS که با ۵۲۵ اسب توی نوربرگرینگ ۶و۴۴ میزنه که فوق العاده اس
    مسابقه U drag بررسی بهتر و جذاب‌تری برگزار می‌کنه
    از اون بهتر تایم گیری توی یه پیست کوتاه و تکنیکی هست که البته راننده حرفه ای می‌خواد
    هییییییی ای بابا
    چی میگیم

  23. yaazid

    ۲۱ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (74 ديدگاه)

    رنگ کابین پورش خداس

  24. Monster 765lt

    ۲۲ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (1153 ديدگاه)

    عملکرد مکلارن خوب بود چون سیستم هیبریدی فراری خیلی کمک زیادی بهش میکنه تا همون اول کار فاصله ای رو ایجاد کنه و معمولا مکلارن توی شتاب ثانویه فوق العاده عمل میکنه که اینجا نتونست به خوبی جبرانش کنه هرچند اگر مسیر کمی طولانی تر باشه میتونه فراری رو رد کنه و در نهایت تبریک به فراری و فراری فن ها چون شکست دادن هیولایی مثل 765 کار هر برندی نیست ولی فراری انجامش داد

    موافقم 5
    مخالفم 1
  25. کامبیز

    ۲۲ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (41 ديدگاه)

    فقط فراری و دیگه تمام!!!

    موافقم 2
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا