پورشه ۹۱۱ GT3RS مدل ۲۰۲۳ نزدیکترین خودروی جادهای به مدلهای مسابقهای این خودروساز است. این محصول بهتازگی توانست نوربرگ رینگ را در زمان قابلتوجه ۶ دقیقه و ۵۴.۹۹ ثانیه طی کند.
محصول اسپرت و دوستداشتنی پورشه از قدرت کافی و آیرودینامیک سطح بالا برای ثبت رکوردهای قابلتوجه در پیستها سود میبرد و حضورش در پیست نوربرگ رینگ به خوبی این موضوع را ثابت میکند. کریستین گبهارت راننده تست اسپرت اتو اخیراً پشت فرمان ۹۱۱ GT3RS جدید نشسته و توانسته یک دور جهنم سبز را در ۶ دقیقه و ۵۴.۹۹ ثانیه طی کند. این رکورد بهتر از زمانگیری قبلی ۶ دقیقه و ۵۹.۴۲ ثانیه با خودروی مجهز به کیت مانتی پرفورمنس بوده است. نیروبخش پورشه ۹۱۱ GT3RS مدل ۲۰۲۳ پیشرانه ۶ سیلندر ۴ لیتری تنفس طبیعی است که ۵۱۸ اسب بخار قدرت تولید میکند. در واقع قدرت تولیدی این خودرو ۱۶ اسب بخار بیشتر از مدل GT3 بوده و یک گیربکس ۷ سرعته PDK نیز نیروی تولیدی را راهی چرخ های عقب میکند. مهندسان پورشه با استفاده از میللنگ جدید، بهبود طراحی برخی قطعات و… توانستهاند چنین قدرت بیشتری را به دست آورند.
البته قوای محرکه خوب تنها بخشی از پرفورمنس را تشکیل میدهند چراکه RS از آیرودینامیک فعال و سیستم کاهش درگ سود میبرد. برای اولین بار است که ژرمنها چنین ویژگیای را در خودرویی تولیدی بکار بردهاند. سیستم آیرودینامیک جدید همچنین به این خودرو اجازه میدهد در سرعت ۲۰۰ کیلومتر در ساعت ۴۰۹ کیلوگرم نیروی رو به پایین (داون فورس) تولید کند. این میزان داون فورس در سرعت ۲۸۵ کیلومتر در ساعت بیش از دو برابر شده و به ۸۶۰ کیلوگرم میرسد. بد نیست بدانید میزان داون فورس تولیدی ۹۱۱ GT3RS مدل ۲۰۲۳ دو برابر نسل پیشین است. حتی سیستم تعلیق دوبل جناغی اکسل جلو نیز داون فورس را افزایش میدهد.
پورشه میگوید این مدل در زمان ۳ ثانیه از سکون به سرعت ۹۶ کیلومتر برساعت میرسد و حداکثر سرعت ۳۰۰ کیلومتر برساعت دارد. ژرمنها برای توقف ایمن خودرو نیز از ترمزهای ۶ و ۴ پیستونه در جلو و عقب استفاده کردهاند. وزن ۹۱۱ GT3RS فقط به ۱۴۹۰ کیلوگرم میرسد که دلیل آن استفاده از پلاستیک تقویت شده با فیبر کربن برای دربها، بالهای جلو، صندلیهای مسابقهای و دیگر قطعات است. البته که استفاده از چنین تکنولوژیهایی هزینهبر بوده و خودروی موردبحث با قیمت ۲۴۴,۶۵۰ دلار عرضه میشود. هرچند سفارش آپشن های متنوع میتواند قیمت خودرو را سریعاً افزایش دهد.
Reza Waffen SS
۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲آقا پورش ۹۱۱ GT3 RS اتاق ۹۹۲ تو تاریخ ۵ اکتبر ۲۰۲۲ با رانندگی جورج برگمستر رکورد ۶:۴۴ رو ثبت کرده بود ها 🙄
مازیار
۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲۶:۵۵ برای اتومبیل ۵۰۰ اسبی ۱۵۰۰ کیلویی
اینه معنی دقیق مهندسی آلمانی
MOHAMMAD.DEMON
۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲البته اگه بهش ۱۸ درصد اختلاف دروغی که کمپانی های آلمانی میگن رو اضافه بکنیم میشه ۵۹۰
مازیار
۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲با احتساب اون هم بی رقیبه میتونی جستجو کنی
MOHAMMAD.DEMON
۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲525 به اضافه 18 درصد اتلاف قدرت که اعلام نمیکنن میشه 619 اسب بخار
1450 کیلو هم وزن داره که میشه 2.34 کیلو وزن برای هر اسب بخار
840 کیلو هم داون فورس ایجاد میکنه
250 هزار دلار هم قیمت داره
با این مشخصات اگه زیر 7 دقیقه رکورد نزنه باید درش تخته کرد وایپر acr با 2.35 کیلو بر هر اسب بخار و گیربکس دستی 7.1 زده بود اونم چند سال پیش
مازیار
۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲خوب اگه قراره وارد جزئیات بشیم شما اون ۵۹۰ که بعدش شد ۶۱۹ رو تا بیشتر نشده روشن کن چون بنظر مبالغه میاد
۱۸ درصد مقدار ثابتی هست که شما در جریانی؟!!
مازیار
۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲صد اسب قدرت رو بالا بردی چهل کیلو وزن رو پائین که به وایپر برسونی اون چند ثانیه اختلاف هم به چند سال قبلش؟
باشه قبول
MOHAMMAD.DEMON
۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲Gt3 rs نه ۵۰۰ بلکه ۵۲۵ اسب بخار هستش
اتلاف قدرت از موتور تا چرخ ۱۸ درصد در بهترین حالت که شرکت های آلمانی اعلامش نمیکنن حتی کم تر هم اعلام میکنن میشه ۶۱۹ اسب بخار
موقع معرفی هم گفتن ۱۴۵۰ کیلو وزن داره و قیمت پایه ۲۳۰ هزار یورو هستش
از وایپر نسبت قدرت به وزن بهتری داره
البته گشتاور وایپر بیشتر از اون طرف وایپر گیربکس دستی هستش
عملا این تایم چیز دندون گیری نیست واسه این پول
فرشاد
۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲جوری حساب کردی که کاملا بدون هدف اتفاقی رسیدی به اینک وایپر بهتر از اینه؟
تاکی موحبات خنده و شادی پدال رو میخواین تامین کنین
بحث اینک تایم این شبیه وایپره رو که کلا ول کن انقد خندیدن رگای دهن و پاره میکنه
ولی در کل الان چیکارکننن مثلا به چه هدفی میگی میخوای پورشه درشو تخته کنه بره وایپر بخره؟
abolfazl poursharif
۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲تا حالا 911 به اندازه این ورژن به دلم ننشسته بود
به چشم من بسیار بسیار زیباست
Amir
۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲چقد خوبه این ۹۱۱
صداش یکی از زیبا ترین صدا های دنیاعه
R
۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲اه اه باز این راننده ناشی حال بهم زن چرا باید همش تایم گیری کنه راننده های خود شرکت خیلی حرفه ای ترن مطمئنا تایم اصلی این ماشین زیر این عدده
Camaro ZL1 427
۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲دیگه بعید میدونم ZO6 از این سریعتر باشه
دوستان به نظر شما جی ام یک نسخه پیست محورتر از ZO6 بیرون میده؟
درمورد تایم پورشه هم باید گفت خود پورشه وقتی تایم زده بود گفت بخاطر باد میزانی داون فورس از دست دادیم
Alireza
۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲اره خوب Z06 آخه رقیب این نیستش اصلا نسخه پایه gt3rs دوبرابر z06 قیمتشه
بهتره با gt3 عادی مقایسه بشه
R@min
۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲رکورد gt3rs برابر 6:49 هست نه این تایم ضعیف مجله دو هزاری و پر حاشیه اسپرت اتو حداقل تایم رسمی خود کمپانی رو یه مرور داشته باش. خبری هم از نسخه سبک وزن نیست و این نسخه rs که قطعاتی از بدنه نمونه مسابقه ای قرض گرفته توسط هیچ برندی انجام نمیشه و واقعا اضافه کاری هست.
این 6:54 تایم تقریبی Z06 می تونه باشه.
Camaro ZL1 427
۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲دوست گرامی
منظور من هم همون تایم ۶.۴۹ پورشه هست که پدال مطلبش رو گذاشت و اشاره به این شد که در زمان نایم گیری مقداری داون فورس از دست دادن و منظور من این رکورد بود
JDM سابق
۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲جیم مرو زد ار وان نسل قبل تو نوربرگرینگ تستش کرد
۷.۰۴ زد ولی در حالی بود که زمین سرد و لغزنده بود و هیچ راننده ای تو همچین شرایطی تایم نمیزنه و مجبور بوده تایم بزنه. جیم مرو گفته تایم ۶.۵۷ هم تو پیست راحت داشته حالا حساب کن اینا تایم های فاقد شرایط درست و غیر کارخونه ای هستن. در ثانی اینم نسل قبل بوده. سی هشت زد او شیش خیلی قلدرتر از نسل قبلی شده
Daruosh
۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲خب چرا با ۹۱۱ توربو s رکورد گیری نمیکنن موتورش خیلی قوی تره که ؟!
Mercedes-AMG PETRONAS F1 team
۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲قوی تر بودن موتور معیاری برای مشخص کردن ماشین سریعتر در پیست نیست
عوامل خیلی مهم تری وجود دارن که توی برتری دو ماشین در پیست دست دارن
مثل دانفورس(نیروی رو به پایین)
سیستم تعلیق
ترمز ها و…
mercedes-benz-new
۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲داونفورس کمتر و تنظیمات متفاوت سیستم تعلیق باعث میشه که موتور قدرتمندتر بازی رو به داونفورس و تعلیق بهبود یافته ببازه
Royal Driver
۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲یک گل کاشتن دیگه از نام نمادین ۹۱۱. پورشه چرا همیشه بهترینه. من هیچ وقت خبره بدی ازش ندیدم. یکی پورشه یکی فراری از برترین برند های خودروسازی قبولشون دارم.
خخخ
۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲پورشه….
همه ماشین هاش شبیه به همن..
موتور بسیار ضعیف….
قیمت بالا….
فقط دوج چلنجر 🤝🗿
کیانوش
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ددج این مسیر ر سالم نمیتونه طی کنه
Mohamad
۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۲با اینکه واقعا عشق داج هستم ولی راست میگی
محمدهادی
۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲تایم لامبورگینی اس تی او چنده در جهنم سبز؟
همایون
۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲چقدر وحشی و تو دسته این ماشین واقعا قابله احترامه👍🏼👍🏼تو تمام پیچها ۱.۸ جی فشارجانبی به بدن راننده وارد میکرد دقیقا انگار زمین رو چنگ میزد و جلو میرفت واقعا یه کوچولو کم گازتر باهاش رانندگی میکردی فکر کنم با دو،سه تا دونه تاچ پدال ترمز کل پیچ رو طی میکرد این هیولا
Cyber truck punk
۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲نگاه استیل گنگ رو نگاه…😎😎
کیانوش
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲طرفدار مرسدس ای ام جی ام اما واقعا تو سوپر اسپورت های جاده ای جی تی ۳ار اس تو ی لول دیگه است خصوصا پیشرانه تنفس طبیعیش هیچ حرفی واسه گفتن باقی نمیذاره اما این اواخر ای ام جی جی تی تو رقابت های موتور اسپورت خیلی قوی تر ظاهر شده اما واسه روندن تو خیابون بهترین اسپورت قطعا جی تی ۳ هست خودم نسخه معمولیس رو ترجیح میدم به ار اس به اندازه ای قدرت داره
عارف رضاییان
۲۴ خرداد ۱۴۰۲خودشو بکشه هم به فراری نمیرسه 😁🔥