پورشه ۹۱۱ GT3 RS جدید خودرویی خارقالعاده است. هیچ ماشینی مثل این وجود ندارد. البته شاید برخی به مکلارن سنا اشاره کنند اما من مطمئن نیستم که حتی این هایپرکار یک میلیون دلاری هم در پیست بهاندازهٔ پورشه هیجانانگیز باشد. این سوپرکار اشتوتگارتی خودرویی با تمرکز کامل روی حمله به پیستها است. ترمزهای کربن سرامیکی این ماشین درخشان هستند و GT3 RS با پنجههای شیطانی خود به آسفالت چنگ میزند. این ماشینی بیقرار و عصبانی است که من را تحقیر کرده و فریاد میزند یک رانندهٔ مناسب برایم بیاورید.
من به حافظهٔ خود فشار میآورم اما نمیتوانم هیچ خودروی جادهای دیگری پیدا کنم که از GT3 RS به یک خودروی مسابقهای نزدیکتر باشد؛ اما در خانوادهٔ خود پورشه، رقیبی جدی به اسم کیمن GT4 برای این ۹۱۱ مسابقهای وجود دارد. این دو ماشین پیشرانهٔ مشترکی دارند و هردو از موتور ۴ لیتری شش سیلندر تخت تنفس طبیعی استفاده میکنند که البته خروجی آن با ۵۲۵ اسب بخار قدرت و ۴۶۵ نیوتن متر گشتاور در ۹۱۱ کمی از کیمن با ۵۰۰ اسب بخار قدرت و ۴۵۰ نیوتن متر گشتاور بیشتر است. از سوی دیگر، کیمن ۳۵ کیلوگرم وزن سبکتری دارد.
به همین دلیل، در خط مستقیم GT4 RS چندان کندتر است GT3 RS نیست. بااینحال، ۹۱۱ میتواند هر آنچه که موتور ۴ لیتری در چنته دارد را هر زمانی که بخواهید ارائه کند. برای بیرون کشیدن تمام تواناییهای این موتور در ۹۱۱ کنترل دقیق دیفرانسیل و کمکفنرها را خواهید داشت و درنتیجه، برتری GT3 RS نسبت به GT4 RS فقط در سرعت بیشتر نیست بلکه این کشش است که ۹۱۱ را از کیمن متمایز میکند. البته از سوی دیگر، رانندگی با GT4 RS بهطور قابلتوجهی نرمتر و راحتتر است. همچنین تعادل این ماشین هم هنگام ترمز گیری و پیچیدن بسیار خوب است و تفاوت بین دو خودرو در همینجا است. GT4 RS به خاطر ترکیب موتور وسط تعادل طبیعیتری دارد.
این در حالی است برای دستیابی به توانایی بهرهگیری از ترکیب موتور عقب بهمنظور استفادهٔ حداکثری از خودرو، رانندگی با GT3 RS علاوه بر شجاعت به تکنیک و درک خودرو نیاز دارد. البته این موضوع همیشه در مورد ۹۱۱ صدق میکند اما در اینجا ظرافت و دقت پاسخهای ماشین به حدی بالا است که گویی در سطح کاملاً جدیدی رانندگی میکنید؛ و در آخر به ترمزها میرسیم که در بین همهٔ خودروهای آزمایشی ما فقط دو مدل از GT3 RS بهتر هستند. یکی از این دو، یک پورشهٔ دیگر یعنی ۹۱۸ اسپایدر و دیگری مکلارن 720S است. GT3 RS با توقف از سرعت ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت در ۷۴.۶ متر و ثبت حداکثر شتاب جانبی ۲ جی، همهٔ خودروهای دیگر از مکلارن P1 گرفته تا فراری SF90 را مغلوب کرد.
این دو پورشه نسبت به تواناییهایی که ارائه میکنند، قیمت مناسبی دارند. هردوی آنها برای رانندگی کاملاً جذاب هستند و استانداردهای جدیدی را برای تمرکز روی پیست و درگیری راننده در جاده تعیین میکنند. برای یک GT3 RS باید حداقل ۱۷۸,۵۰۰ پوند پرداخت کنید اما این ماشین به تمام قطعات مسابقهای سفارشی هم نیاز دارد که قیمت را به ۲۱۰ هزار پوند میرساند. این در حالی است که GT4 RS با قیمت ۱۱۳,۷۰۰ پوندی یکی از مناسبتری قیمتها را در این کلاس دارد و به رول کیج یا رینگهای منیزیومی هم نیازی نخواهد داشت. به همین دلیل، من کیمن GT4 RS را نهتنهای بجای GT3 RS بلکه بجای هر هایپرکاری انتخاب میکنم.
Reza Waffen SS
۵ دی ۱۴۰۱پورشه ۹۱۱ GT3 RS : لایک
کیمن GT4 RS : دیسلایک
❤BMW❤
۵ دی ۱۴۰۱فقط۹۱۱ gtr rs بقیه بچه بازیه
Reza Waffen SS
۶ دی ۱۴۰۱۹۱۱ gtr rs ؟؟؟؟
نداریم همچین نسخه ای ، منظورتون GT3 هستش ؟
Royal Driver
۱۶ دی ۱۴۰۱Porsche: Pure German monster!
مازیار
۵ دی ۱۴۰۱پورشه ماشین بسازه آدم کیف کنه
والا
BMW/M-POWER
۵ دی ۱۴۰۱مازیار جان به نظرم تو این مدته یکی دوساله دوتا از ارزشمند ترین رکورد هایی که جابه جا شد یکی رکورد خارق العاده amg gt black series بود که حد نهایی یه خودروی موتور جلو رو به نمایش گذاشت و سوپر اسپرت های مید انجین رو شکست داد یکی هم gt3rs جدید بود که با اون نسبت قدرت به وزن هیچ خودرویی نمیتونه حتی به رکوردش نزدیک بشه
رکورد این دو تا خودرو رو با شرایط یکسان فکر نکنم حالا حالاها کسی بتونه بزنه
مازیار
۵ دی ۱۴۰۱نظر منم دقیقا همینه
هر کدوم از این دو مورد کار فوق العاده ای بود که توسط دو غول مهندسی خودرو انجام شد
و اینکه واقعا نمیشه از هیچ کدومش براحتی گذشت هم رکورد یه موتور جلو نسبت به اون همه موتور وسط و هم پورشه با اون نسبت قدرت به وزن که مهمترین فاکتور در عملکرد توی پیست هست
S
۵ دی ۱۴۰۱در کل زده رکوردشونو چون اون دوستمون گفت رکورد اینارو حالا حالا کسی نمیتونه بزنه فقط خواستم بگم amg one زده رکوردشونو حالا موتورش هرجا بوده باشه بازم زده. من دلیل منفی دادن دوستان نمیدونم چرا منفی دادن به پیام من چون من حرفم درست بود دلیل منفی دادنشون نمیدونم 😅😅😅😅😅😅😅😅😅
S
۵ دی ۱۴۰۱Amg one رکورد همشون زد دوست عزیز…
مازیار
۵ دی ۱۴۰۱AMG ONE یه موتور وسط هیبریدی هست با اون شرایط خاص که میدونیم
اینجا حرف از کار فوق العاده یه موتور جلو توی پیست بود
TESLA
۵ دی ۱۴۰۱gt3rs اینه دیگه فکرشو کنید پرچمدار نسخه های gt یعنی gt2rs ( نسل ۹۹۲ ) قراره چه هیولایی بشه 😍😍🇩🇪🇩🇪🔥🔥🚀
TESLA
۵ دی ۱۴۰۱۳ تا محصول پورشه هستن که بیصبرانه منتظرم تا رونمایی بشن : اولی – جانشین ۹۱۸ اسپایدر ، دومی – نسخه ۱۰۰۰ اسبی تایکان ( برای رقابت با تسلا s پلد ) و سومی هم – نسل جدید gt2rs که مطمئنم از امثال : پروجکت وان ، آونتادور svj و مکلارن سنا در پیست خیلی سریع تر خواهد بود ( مگه فقط جانشین ۹۱۸ بتونه تو نورنبرگ ازش سریع تر باشه و گرنه بقیه به گرد پاش هم نخواهند رسید )
زیزیگولو
۵ دی ۱۴۰۱پورشه ۹۱۱ یکی از بهترین ماشینایی هستش که کمپانی پورشه تو طول ۹۰ سال فعالیت خودش تو زمینه خودروسازی ساخته و هر سالم با تکنولوژیای جدیدترو بروز تر این ماشینو مجهزترو قدرتمندتر میکنه تا جایی که ۹۱۱ سندی بر عملکرد فوق العاده کمپانی پورشه به عنوان یکی از بهترین سوپر اسپرت سازای جهان هستش و حتی خیلی از کارشناسا این ماشینو یکی از بهترین ماشینای تاریخ میدونن❤️❤️❤️👍👍👍
Siyavash
۵ دی ۱۴۰۱نهایت مهندسی و تعادل رو میبینم تویه این دوتا ماشین…موتور ۶ سیلندر طبیعی و ۵۲۵ اسب قدرت….
واقعا شاهکار هستن جفتشون….
امیرحسین
۵ دی ۱۴۰۱پورشه ۹۱۱ عالیه
Pouyan
۶ دی ۱۴۰۱به نظرم کیمن GT4 RS حتی از توقعات خود پورشه هم ماشین بهتری شد.و تبدیل شد به بزرگترین رقیب 911 GT3 و GT3 RS
وحید اسماعیل نسپ
۷ دی ۱۴۰۱عشق ۹۱۱ و بس