چهار مدل پورشه کیمن GT4 و GT4 RS و ۹۱۱ GT3 و GT3 RS پیشرانه و گیربکس مشترکی دارند اما عملکرد آنها روی مسیر مستقیم ۴۰۰ متر متفاوت خواهد بود.
در خانوادهٔ مدلهای ۹۱۱ و کیمن پورشه، نسخههای GT مناسب رانندگی در پیست هستند. این مدلها همگی با پیشرانهٔ تنفس طبیعی ارائه میشود و گیربکس دستی برای آنها قابل انتخاب است تا نهایت لذت رانندگی را به راننده هدیه دهند. همچنین مدلهای GT به بال بزرگ عقب و تعلیق سفتتر مجهز هستند تا بتوانند در پیست بهترین عملکرد را داشته باشند. این نسخه در خانوادهٔ کیمن، GT4 نام دارد درحالیکه در خانوادهٔ ۹۱۱ با نام GT3 شناخته میشود.
کیمن GT4 و ۹۱۱ GT3 مدلهای ایدهآلی برای رانندگی در پیست هستند اما برای کسانی که مدلی حتی توانمندتر از اینها میخواهند، پورشه نسخههای تهاجمیتر GT4 RS و GT3 RS را ارائه میکند؛ بنابراین، مجموع مدلهای GT در خانوادهٔ کیمن و ۹۱۱ به چهار نمونه میرسد؛ اما از بین این چهار مدل، کدامیک از همه سریعتر است؟ مت واتسون در درگ جدید خود همهٔ آنها را گرد هم جمع کرده تا شاهد رقابت خانوادگی جذابی باشیم. البته خودروها بیشتر برای پیست طراحی شدهاند اما دیدن عملکرد آنها در خط مستقیم هم خالی از لطف نخواهد بود.
همهٔ این چهار مدل از یک پیشرانهٔ ۴ لیتری شش سیلندر تخت تنفس طبیعی و گیربکس هفت سرعتهٔ دوکلاچه استفاده میکنند اما قدرت و وزن آنها باهم متفاوت است. ضعیفترین عضو این جمع خانوادگی، کیمن GT4 است که ۴۲۰ اسب بخار قدرت و ۴۳۰ نیوتن متر گشتاور دارد و با وزن ۱۴۵۰ کیلوگرم، از این لحاظ هم در مقایسه با دیگر برادران خود خیلی شرایط خوبی ندارد. نسخهٔ GT4 RS اما با ۵۰۰ اسب بخار قدرت، ۴۵۰ نیوتن متر گشتاور و ۱۴۱۵ کیلوگرم وزن، اوضاع بسیار بهتری دارد زیرا نهتنها سبکترین عضو جمع محسوب میشود بلکه تنها ۱۰ اسب بخار کمتر از ۹۱۱ GT3 قدرت دارد.
این یعنی در ۹۱۱ شاهد ۵۱۰ اسب بخار قدرت و ۴۷۰ نیوتن متر گشتاور هستیم که در کنار وزن ۱۴۳۵ کیلوگرمی قرار میگیرد. در آخر هم به قویترین و گرانترین خودروی این رقابت یعنی ۹۱۱ GT3 RS هستیم. موتور ۴ لیتری تخت تنفس طبیعی پورشه در اینجا حداکثر قدرت خود را به نمایش میگذارد که ۵۲۵ اسب بخار قدرت است اما عجیب اینکه ۵ نیوتن متر گشتاور کمتری از GT3 دارد. این ۹۱۱ پیست محور با وزن ۱۴۵۰ کیلوگرم، به همراه کیمن GT4 سنگینترین عضو گروه است. همچنین GT3 RS به دلیل قطعات آیرودینامیکی تهاجمیتر، داونفورس بسیار بیشتری تولید میکند که در خط مستقیم میتواند به ضرر آن باشد.
در هر چهار خودرو نیروی موتور فقط به چرخهای عقب منتقل میشود با این تفاوت که ۹۱۱ موتور عقب و کیمن موتور وسط است. خب با توجه به مواردی که بیان شد، فکر میکنید کدامیک از این پورشههای پیست محور در ۴۰۰ متر از همه سریعتر باشد؟ کیمن GT4 RS با کمترین وزن؟ ۹۱۱ GT3 RS با بیشترین قدرت و یا ۹۱۱ GT3 با قدرت، وزن و داونفورس متعادل؟ پاسخ این سؤالات را در ویدئوی زیر ببینید.
نشناسی بهتره
۶ شهریور ۱۴۰۲گروه GT3:👍
گروه GT4:👎
مازیار
۶ شهریور ۱۴۰۲هرچی اسب بخار و لپ تایم بهتر باشه همون لایک … !
البته همه چی بستگی به نوع انتخاب داره، برای استفاده یا برای لایک؟
یادمه یه مقاله خیلی جالب همینجا بود راجع به اینکه شخصی بعد از مدتها تونسته بود اتومبیل محبوب خودش که یه سوبارو ایمپرزا توربو بود رو بخره و بعدش اعتراف کرده بود که اصلا مناسبش نبوده اما خوب اینجا که همه چی دور از دسترسه کف انتخابها توربو اس هست، فارغ از اینکه استفاده از همچین اتومبیلهایی چقدر میتونه با اونچه که از راه دور بنظر میرسه متفاوت باشه
نشناسی بهتره
۶ شهریور ۱۴۰۲هدفم اصلا گرفتن لایک نبود برا این بود که ببینم کدوم سری از خودرو ها محبوب ترن
اگه از کاربرای قدیمی هستی خودت دیدی که یه سریا برا این که کدوم خودرو بهتر یا محبوب تره
از همین لایک دیس لایک استفاده میکنن
مازیار
۶ شهریور ۱۴۰۲گرفتن لایک چیه هموطن؟!!
دستکم پنجاه درصد ریپلی ها در اینجا سوءتفاهم هست
دارم میگم انتخاب مدلها بر اساس اعداد و ارقام، با انتخاب برای استفاده جور در نمیاد
امیدوارم مطلبو رسیده باشه هرچند بعید می دونم
مجتبی .
۶ شهریور ۱۴۰۲این دفعه تقسیم راننده هاش بهتر بود چون متناسب باوزن ماشینا بودن ظاهرا.
Ali
۶ شهریور ۱۴۰۲GT4 RS خوب عمل کرد!🤔
فکر نمیکردم پدال اینقدر سحر خیز باشه! ساعت هفت و نیم صبح و این درگ آدم و سرحال میاره! صبح پاشی و با صدای دل نشین این چهار تا قشنگ آدرنالین میگیری و روزت ساخته میشه!🤣
Reza Waffen SS
۶ شهریور ۱۴۰۲💖 مجمع عشاق 💖
امیر
۶ شهریور ۱۴۰۲این اگه gt3rs ، پس gt2rs دیگه چه هیولایی 😱🇩🇪🔥
دکتر
۶ شهریور ۱۴۰۲این مت واقعا کارش درسته تقریبا هر روز ۱ دونه ویدیوی عالی آپلود میکنه👌🏻
فرشاد
۶ شهریور ۱۴۰۲عجب چیزی اوففف
ADAK
۶ شهریور ۱۴۰۲این خوبه
همه گل هایی از بهشت
Enzo Ferrari 2008
۶ شهریور ۱۴۰۲هیولایی به نام پورشه
❤BMW❤
۶ شهریور ۱۴۰۲از اون یارو gt4 rs سوار خیلی خوشم میاد نمیدونم چرا ؟! 😂
پورشه ها هم که مثل همیشه تاریخ رو تکرار میکنن
ALI.S
۶ شهریور ۱۴۰۲این یارویی که میگی فن لامبورگینیِ!
😂😂😂😂
JDM
۶ شهریور ۱۴۰۲فقط قیافه ینی موقعی که عقب میوفته.
به این میگن درگ
هیجان واقعی
منکه با پورش gt4 حال میکنم پرفورمنس پورش فقط 75 هزار دلار
Arshia m3csl
۶ شهریور ۱۴۰۲۹۱۱ جی تی ۳ ار اس عشقه😍👌🏽
Royal Driver
۶ شهریور ۱۴۰۲GT3 RS عجب ابهتی داره🔥
Siyavash
۶ شهریور ۱۴۰۲بسیار زیباه بود..این درگ مت واقعا قشنگ بود..