پورشه 911GT3 RS جدید طوفانی در فضای مجازی بر پا کرده است. ظاهر مخوف، آئرودینامیک فوقالعاده و پرفورمنس میخکوب کننده ثابت میکنند هیچکسی بهتر از پورشه نمیتواند یک خودرو را مهندسی کند. وقتی بحث پرفورمنس سطح بالا در پیست باشد همه خودروسازان دیگر باید نظارهگر هنرمندی پورشه باشند. البته 911GT3 RS از یک ویژگی هوشمند سود میبرد که تمامی خودروسازان میبایست آن را امتحان کرده و بکار گیرند زیرا ویژگی فوقالعادهای است. این ویژگی سیستم تعلیق کاملاً قابل تنظیم پورشه خواهد بود. میخواهیم با یکدیگر نگاهی به سیستم تعلیق این سوپرکار جذاب داشته باشیم.
اگر با خود فکر میکنید سالهای سال است که سیستم تعلیق کاملاً قابل تنظیم در بازار حضور دارد و توسط چندین برند عرضه میشود حق دارید. برای مثال بی ام و M4 GTS از چنین سیستمی سود میبرد اما یک تفاوت بزرگ بین پورشه و دیگر برندها وجود دارد چراکه سیستم تعلیق پورشه را میتوان از داخل کابین تنظیم کرد. با وجود سیستم تعلیقهای فنر پیچشی قابل تنظیم میتوان تنظیمات را در خود فنر انجام داد. در واقع تنظیم این نوع سیستم تعلیقها بهصورت دستی انجام میشود بنابراین اگر بخواهید تنظیمات دامپرها و ریباندها را تغییر دهید باید نگاهی به زیر کاپوت و سیستم تعلیق جلو انداخته و دست به آچار شوید؛ اما در پورشه میتوانید این کار را از روی غربیلک فرمان انجام دهید و تنظیمات را نیز روی پشت آمپرهای دیجیتالی تماشا کنید، کاری که پورشه بسیار خوب انجام داده است.
کاری که راننده پورشه 911GT3 RS انجام میدهد فشار یک دکمه روی غربیلک فرمان است که پس از آن چهار نشانگر جداگانه روی نمایشگر پدیدار میشود. سپس میتوانید تنظیمات مربوط به دمپینگ و ریباند سیستم تعلیق در هر چهار گوشه خودرو را انجام دهید؛ بنابراین نیازی به توقف خودرو و تنظیم فیزیکی سیستم تعلیق نخواهد بود. اگرچه برخی ماشین بازها چنین کارهای دستی را دوست دارند اما روش پورشه نه تنها راحتتر است بلکه سریعتر هم خواهد بود؛ و از طرفی رانندگان بهتر میتوانند تنظیمات مدنظر خود را به دست آوردند چراکه تغییرات رخ داده را سریعتر حس میکنند.
به گزارش پدال و به نقل از بی ام و بلاگ، دیگر مزیت بزرگ این سیستم را میتوان تنظیمات سریع برای پیست و جاده دانست. به همین خاطر در زمان خروج از خانه میتوانید تنظیمات جادهای را انتخاب کرده و در زمان ورود به پیست و در عرض چند ثانیه تنظیمات سیستم تعلیق پورشه 911GT3 RS را تغییر دهید. اگر هم در ترافیکی خسته کننده گیر کردهاید اما میخواهید از یک راه فرعی و جذاب عبور کنید در عرض چند ثانیه تنظیمات جدید را انتخاب خواهید کرد.
بدون راندن خودرو نمیتوانیم قضاوت دقیقی درباره میزان تأثیر این تنظیمات روی حس واقعی سیستم تعلیق داشته باشیم اما ایده آن عالی است. دیگر خودروسازان باید سیستمهای مشابهی را تولید کنند زیرا باعث میشود توازن بهتری بین سواری و هندلینگ ایجاد شود. همچنین خودروسازان میتوانند تنظیمات توصیه شده برای موقعیتهای معین را ارائه کنند تا مالکان بتوانند آنها را انتخاب کنند. قطعاً چنین سیستم تعلیقی در پورشه 911GT3 RS قیمت بالایی دارد اما توسعه آن برای محصولات ردهبالا میتواند نقطه شروع خوبی باشد. امیدواریم خودروسازان دیگر نیز متوجه این کار شوند ولی تا آن زمان پورشه پیشتاز این قضیه خواهد بود.
corvette
۱۷ مهر ۱۴۰۱این با کسی شوخی نداره
Reza Waffen SS
۱۷ مهر ۱۴۰۱( هیچکسی بهتر از پورشه نمیتواند یک خودرو را مهندسی کند. وقتی بحث پرفورمنس سطح بالا در پیست باشد همه خودروسازان دیگر باید نظارهگر هنرمندی پورشه باشند )
این جمله رو باید با طلا نوشت 🥇
AMANTE
۱۷ مهر ۱۴۰۱پورشه همیشه در زمینه ی مهندسی عالی بوده و هست همین 911 با سیستم موتور عقب و دیفرانسیل عقب روی کاغذ نباید کنترل پذیری خوبی داشته باشه ولی پورشه جوری 911 رو ساخته که نه تنها کنترل پذیری خوبی داره بلکه زبان زد بقیه هم هست.
GT3RS هم همیشه خوب بوده و خوب میمونه و من با دیدن اش بیشتر از قبل منتظر GT2RS هستم.
RezaRs
۱۷ مهر ۱۴۰۱این gt3 rs جدید بد جور دل مارو برده لعنتی
R@min
۱۷ مهر ۱۴۰۱GT3 معمولی رو محصولی معقول تر و متوازن تر بین دو دنیای داخل و خارج پیست می دونم.
محصولاتی از این دست که دان فورس بالا و بادی کیت ریسینگ دارن خیلی از مسائل راحتی رو فدای رکوردزنی می کنن و افرادی سمتش میرن که بخش اعظمی از تفریحشون شخم زدن پیست ها باشه.
Sina
۱۷ مهر ۱۴۰۱پس واسه همچین چیزهاییه که ۷۰ هزار دلار از رقباش مثل کوروت ZO6 بیشتره…
ما مطلب خونها فقط اسب بخارو گشتاورو موقع مقایسه نگاه میکنیم در صورتی پشت پرده خیلی نکات فنی نهفته واسه خوره های پیست وجود داره
Behnam1012
۱۷ مهر ۱۴۰۱هفتاد هزار دلار مربوط به نسخه پایه میشه نه نسخه ی rs
قیمت پایه این مدل 229 هزار یورو شروع میشه
Royal Driver UK 70
۱۷ مهر ۱۴۰۱پورشست دیگه شکی نیست ازش باید جلوش سر خم کرد. این چهار تا دکمه مود رانندگی رو ببین واو خیلی باحالن. به قول مت واتسون Porsche magic buttons. دمت گرم پورشه♥️
ارین صاحب جمعی
۱۷ مهر ۱۴۰۱دیگر خودروسازان توقع داری بخش N اشغال هیوندای اینجوری تولید کنه
Khosrow
۱۷ مهر ۱۴۰۱شصت سال رو یک محصول کار کنی انتظار دیگه ای نمیره ازش که در سطح عالی نباشه / ولی الماس فقط مرسدس اس ال بلک سریز ..
REZA
۱۸ مهر ۱۴۰۱البته 60 سال با مهندسی پورشه راستی ایرا خودرو هم چیزی تا 60 سالگیش نمونده
برای مهندسیه خودروهاش برای پیکان و پژوهاش برای فرقونعای تکراری برای کشته شدن تو گاری برای اون همه داغداری ی بخاطر یه مشت گاری برای سایپا با پراید قاتل برای اون همه نیسان ابی تکراری برای ثبت نامهاشون و اون همه کلاه برداری برای اون قیمتهای وحشتناک و اجباری برای رنگ سفید یخچالی
برای از ما بخره اجباری برای این همه تولیده تکراری برای………
مهدی
۱۸ مهر ۱۴۰۱دیروز شبکه مستند یا آموزش برنامه از نو بسازیم در باره احیای یک خودرو پورشه 911 نقره ایی بود بسیار برنامه زیبا و جالبی بود برید ببینید
ضمنا در این مستندها یک برنامه خط تولید است که تا الان چندین برنامه خط تولید خودرو سازیهای معرو ف بنز و بی ام و و تویو تا و … را نشان داده حدود 30 تا 45 دقیقه خط تولید یک خودرو را کامل نشان میده با اکثر جزییات آن