امسال رونمایی از نسخههای ویژه برای ۹۱۱ بیش از گذشته بود. دلیل این شرایط، گرامیداشت پنجاهسال تولید کررا RS 2.7 است.
نسل اول ۹۱۱ به مدت ۲۵ سال تولید شد. این خودرو از ۱۹۶۴ تا ۱۹۸۹ مدلهای متنوع با تواناییهای متفاوت داشت. در ابتدا پیشرانهی ۲ لیتر ۱۱۰ اسب بخار روی ۹۱۱ نصب شد اما در آخرین سالهای تولید، نسخهی ۳/۳ لیتر توربو با قدرت ۳۰۰ اسب بخار نیز ارائه کرد.
در میان مدلهای مختلف ۹۱۱ کلاسیک، کررا RS 2.7 با عملکرد فنی بسیار خوب و فروش قابل توجه مواجه شد. این نسخه، از ۱۹۷۴ تا ۱۹۷۷ به تولید رسید و دو نوع پیشرانه ۲/۷ لیتری با قدرت ۱۵۰ و ۱۷۵ اسب بخار داشت. با این شرایط، پورشه ۹۱۱ کررا RS 2.7 توانست استانداردهای سختگیرانهی امریکا در دههی ۷۰ میلادی را رعایت کند و فروش گسترده در بازار این کشور را به دست آورد.
در مجموع، حدود ۳ هزار دستگاه کررا RS 2.7 ساخته شد. نسخهی ۲/۷ لیتری با قدرت ۲۱۰ اسب بخار و گشتاور ۲۵۵ نیوتنمتر نیز با کد G وجود داشت. این مدل با وزن خالص ۱۰۷۵ کیلوگرم، سرعتگیری صفر تا صد کیلومتر برساعت ۵/۷ ثانیه و نهایت سرعت ۲۴۰ کیلومتر برساعت ارائه کرد. از دیدگاه شرکت سازنده، کررا RS 2.7 یکی از ۱۰ خودروی تاریخساز پورشه محسوب میشود.
نسخهی ویژه از 911GT3 RS مدرن با پکیج کررا RS، قیمت ۳۱۴ هزار دلار خواهد داشت تا ۹۰ هزار دلار گرانتر از مدل استاندارد 911GT3 RS باشد. مهمترین آپشن سفارشی این خودرو، پکیج وایزاخ (Weissach) با تجهیزات فنی شامل سیستم تعلیق مخصوص پیست، رینگهای منیزم و صندلیهای اسپرت است که ۳۳,۵۲۰ قیمت دارد.
جزئیات سبزرنگ (Python Green) برای بدنه و چرخها، نمای نسخهی ویژه را مشابه کررا RS 2.7 کلاسیک نشان میدهد. روی بال عقب هم، نشان تجاری RS و پرچم امریکا حک شده است. در کابین نیز، خط دوختهای سبز پایتون دیده میشوند و دستگیرهی طنابی مشابه مدل کلاسیک وجود دارد.
خریدار 911GT3 RS با پکیج کررا RS علاوهبر مالکیت خودرویی قدرتمند و پرشتاب، هدایای جالبی هم دریافت میکند. ساعت کورونوگراف پورشه با قیمتی حدود ۸ هزار دلار، همراه با ۲ ماکت ارزشمند در اندازه ۱:۴۳ با خودرو ارائه میشود. مدلهای کوچک که تقریبا ۱۰ سانتیمتر طول دارند؛ کررا RS ساخت ۱۹۷۳ و GT3 RS ساخت ۲۰۲۳ هستند.
پورشه 911GT3 RS با پیشرانهی ۴ لیتر ۶ سیلندر تخت، ۵۱۸ اسب بخار قدرت و ۴۶۵ نیوتنمتر گشتاور دارد. بیشترین قدرت و گشتاور به ترتیب در ۸۵۰۰ و ۶۳۰۰ دور بر دقیقه تولید میشود. این مدل در زمان ۲/۸ ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت میرسد و نهایت سرعت ۳۲۰ کیلومتر برساعت دارد. پورشه 911GT3 RS به تازگی موفق به ثبت زمان ۶ دقیقه و ۴۹/۳۲۸ ثانیه در مسیر نوردشلیف نوربرگ رینگ (Nürburgring Nordschleife) شد. دیگر محصول پورشه با نام ۹۱۱ توربو، ۶۴۰ اسب بخار قدرت و سرعتگیری صفر تا صد کیلومتر برساعت ۲/۱ ثانیه، همراه آستانه قیمت ۱۸۵ هزار دلار دارد.
miladzm
۳۰ مهر ۱۴۰۱قیافه ها که از همون 90 سال پیش و روزی که خودروسازی پورشه به دنیا اومد کم و بیش همونه و پورشه به اینش معروفه حالا ببینیم نقد و بررسی های این نسخه های خاص چجوری از اب در میاد .
مازیار
۳۰ مهر ۱۴۰۱نقد و بررسیش که از آب دراومد
جایی در شمال آلمان مشهور به نوربرگ رینگ
miladzm
۳۰ مهر ۱۴۰۱والا چی بگم . این جنرال موتورز هم ما رو اخرش میکشه تایم رسمی زد صفر 6 رو توی نوردشلایف اعلام نمیکنه که بالاخره توی این دویل یک ساله میتونه مچ 911 رو بخوابنه یا نه .
Muty
۳۰ مهر ۱۴۰۱جنرال موتورز نتونه قطعا کیا هیوندای میتونن.
البتع مچ پورشه را جای دیگه اش رو…
بی خیال اسم
۳۰ مهر ۱۴۰۱این حفظ اصالت پورشه هست
نه مثل کادیلاک با این سلستیکش که داخلش یک ذره بوی کپی هم می ده
miladzm
۳۰ مهر ۱۴۰۱” اصالت ” کلمه ای که میتوان به کمکش در پوش گذاشت روی هر مشکل و ایرادی . منظور من که جناب مازیار هم در پایین به کامنتم ری اکت دادن این بود که متاسفانه ظاهر محصولات پورشه و به خصوص 911 که اسم سوپر اسپورت رو یدک میکشه اصلا اون حس درندگی و خشونت و تهاجمی که از محصول در این کلاس انتظار داریم رو القا نمیکنه . 911 رو از نزدیک ملاقات کردم . پست قبلی هم گفتم خیلی زیباست ولی چهره ش خیلی معصوم و سوسولیه و این به نظرم برای یه سوپراسپورت ناموزونه . البته خب از ظاهرش نمیشه خیلی ایراد گرفت بالاخره 911 هست و ریشه ش برمیگرده به همون بیتل خودمون و انقد 911 به ریشه های بیتلی خودش وفادار بود که تا همین چند وقت پیش هوا خنک بود و خیلی جاها بهش میگن فولکس بیتل فیس لیفت ( شوخی ) و کسی هم از ظاهر یه بیتل انتظار خطوط تند و تیز و تهاجمی و خشن نداره. بگذریم . میشه به ما بگی که کدیلاک داخل سلستیک رو از کی کپی کرده ؟
مدافع حریم امنیت
۳۰ مهر ۱۴۰۱فعلا که با همون قیافه ، که باب میلت نیست ، بهترین اسپورت ساز به گواه تاریخ و تجربه و کاربرا و متخصصان و طرفدارانه ، مردم هم واسه خریدنش صف میکشن ، ضمنا تو در تمام عمرت ، حتی یک دونه ۹۱۱ ، از نزدیک ندیدی . حاضرم قسم بخورم ندیدی . مرد حسابی فقط داخل کابین پورشه ، ده سال پیشو ببینی هنگ میکنی . بعدشم ویدیوهای درگ هلکت و دیمن همه جا هست ، که از ماشینای آلمانی و ژاپنی شکست میخورن ، همه جا پر پره . وقتی هست ! ، و شکست میخوره ! چی بگیم !؟ بگیم نیست !!!؟؟؟
سوشیانت
۳۰ مهر ۱۴۰۱آلمان و ژاپن هروقت تونستن یه کوپه بنزینی بسازن که بتونه شتاب صفرتاصد ۲.۳ دوج دیمون رو داشته باشن اون موقع بگو آلمان و ژاپن بهترن شتاب پورشه ۹۱۱ توربو اس ۲.۷ نیسان جی تی آر نیسمو ۲.۵ در ضمن اگه یکم اطلاعات راجب ماشین داشتی میدونستی که مهم ترین دلیل برنده شدن یا بازنده شدن خودرویی تو درگ مهارت راننده هست
بی خیال اسم
۳۰ مهر ۱۴۰۱طراحی پورشه مشکله چی می گی؟😂😂😂
سلیقه هست طراحی ممکنه شما خوشت نیاد بقیه ممکنه مثل من خوششون بیاد
بعدش باطنش یک هیولاست داداش
الان می گم
نمایشگر بالاش رو دیدی چقدر شبیه مرسدس بنز EQXX هست
و اون قسمت پایینش که شبیه لوسید ایر
بی خیال اسم
۳۰ مهر ۱۴۰۱آره ساختن پورشه ۹۱۱ توربو اس لایت ویت که طبق اعلام پورشه ۲.۱ شتابش هست
جی تی آر نیسمو هم ۶۰۰ اسب بخار هست
دیمن ۸۰۸(۸۴۰)
اختلاف رو نگاه کن
سوشیانت
۳۰ مهر ۱۴۰۱کی خود پورشه ۲.۱ رو اعلام کرده اون عدد موتور ترنده نه خود پورشه
بی خیال اسم
۳۰ مهر ۱۴۰۱آقای سوشیانت
پورشه ۹۱۱ توربو اس لایت ویت ۲.۱ و ۹.۹ برای ۴۰۰ متر ثبت کرده
https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://www.pedal.ir/porsche/porsche-911-turbo-s-lightweight/&ved=2ahUKEwi_9KThqPT6AhWtgf0HHXwxBNQQFnoECBMQAQ&usg=AOvVaw2id4r7KJUQUGLWrfx_4jI8
دیمن هم سر آسفالت کاش ۳ بزنه 😂😂😂
سوشیانت
۱ آبان ۱۴۰۱من گفتم از خود سایت رسمی پورشه بیار در ضمن دوج چلنجر دیمون بدون حالت رول اوت و با حذف آپشن ها مثلا سانروف و صندلی سرنشین جلو و عقب شتابش میشه ۲.۱ اون ۲.۳ با آپشن های کامل و بدون حالت رول اوت هست این رو خود دوج هم تایید کرده😂😂😂
https://www.pedal.ir/dodge/%D8%B4%D8%AA%D8%A7%D8%A8-%D8%B3%D8%B1%D8%B9%D8%AA-%D8%AF%D8%A7%D8%AC-%DA%86%D9%84%D9%86%D8%AC%D8%B1-%D8%AF%DB%8C%D9%85%D9%86/
بی خیال اسم
۱ آبان ۱۴۰۱مهم تست ماشین هست چیزی که پورشه می گی یعنی ۲.۶ با ۲.۷ یک راننده آماتور هم می زنه
خوبه خودت هم بگی بدون لوازم و احتساب رول اوت اگه اینطور باشه پورشه ۲ ثانیه هم بزنه😂😂😂
سوشیانت
۱ آبان ۱۴۰۱اعداد اعلامی کمپانی از چند تا مجله و سایت معتبر تره اگه ۲.۱ رو در نظر نگیریم چون فقط باید تک صندلی باشه و بگیم ۲.۳ باز هم از ۲.۷ پورشه سریع تره😂😂😂 در ضمن این رو هم در نظر بگیر که دیمون نزدیک ۲ تن وزنشه و دیفرانسیل عقب هست
سوشیانت
۳۰ مهر ۱۴۰۱میشه بر اساس چه منطقی یه ماشین لوکس رو با یه ماشین اسپرت مقایسه میکنی😐
سوشیانت
۳۰ مهر ۱۴۰۱میشه بگی*
مدافع حریم امنیت _ آلمانی و ژاپنی و کره ای .
۳۰ مهر ۱۴۰۱الان ، شما ، طراحی این ماشینو با مدل ۱۹۳۰ خودش ، مثل هم میبینی !!!؟؟؟ ، اگه قرار بر این باشه که دوچ چارجر خیلی خیلی بیشتر شبیهه اجدادشه !!!!!
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۳۰ مهر ۱۴۰۱پورشه 911 پایه با قیمت 107 هزار دلار
صفر تا صد 3/5 ثانیه داره
عملکرد عالی، قیمت منطقی
holbay با ۲ کاربرات ۴ دهنه وبر
۳۰ مهر ۱۴۰۱زمان تولید کاررا کلاسیک و نازمنگولی ماشین های ساخت چین چقدر قدرت داشتن
A.A.S
۳۰ مهر ۱۴۰۱فقط جای یک هایپر کار توی پورشه خالیه😕
بی نظیره اما فقط امیدوارم یکم طراحی رو به روز تر بکنه پورشه
Amirreza.M
۳۰ مهر ۱۴۰۱موافقم یه هایپر کار که جانشین لایق ۹۱۸ باشه بسازه خیلی عالی میشه
البته در مورد قسمت دوم صحبتاتون موافق نیستم چون بهنظرم اولا اصالت تو این طراحی موج مکزیکی میره دوما با بروزرسانی های ریزی که پورشه انجام داده این طراحی کاملا بروز احساس میشه و اصلا حس قدیمی بودن نداره و به نظرم هنوز تکراری نشده
مازیار
۳۰ مهر ۱۴۰۱آخه راز این جذابیت بی پایان 911 چیه؟
برخلاف بعضی نظرها درمورد کم اهمیت بودن طراحی بدنه در 911، بنظرم کار طراحان خیلی سخته اما عالی عمل میکنن که یه فرم کلی از پیش تعیین شده رو هر دفعه بهتر از قبل درمیارن
من که از تماشای اون عکس دوم سیر نمیشم
Reza Waffen SS
۳۰ مهر ۱۴۰۱من که بهش ایمان دارم
بی خیال اسم
۳۰ مهر ۱۴۰۱عالیه
GTC فقط المانی و انگلیسی و ایتالیایی
۳۰ مهر ۱۴۰۱باید به طراح این خودرو جایزه داد که این ماشین طراحی 10 سال قبل رو داره اما بافیس لیفت چنانی عوض میشه که انگار نسل جدیده
یانکی.من هم فرزند کسی هستم.آبان سرخ.
۳۰ مهر ۱۴۰۱گندش رو در آوردن کی میخوان طراح های بدنه مفت خور پورشه یه طرح جدید بزنن.پشت سنت قایم شدن تا کار نکنن.خدا وکیلی این ظاهر احمقانه کجاش قشنگه.نکته بعدی قیمته.یه عمره همین موتورها رو دارن و بدنه پس هزینه طراحی اتاق و انجین گیربکس نمیکنن پس باید قیمت بیاد پایین وقتی به یه روند پیش میری ولی بدتر میره بالا.کوروت نسل جدید رو قطعه قطعه و جز به جز از صفر ساخته یعنی ملیونها دلار هزینه ولی قیمت افزایش پیدا نمیکنه.فکر کنید پورشه فقط یه انجین مثل کوروت از صفر بسازه و بزاره رو یه ماشین حداقل 500 هزار دلار قیمت میزاره.حالا این جی تی3 یه صدای خوب داره دلت خوش باشه اون مدلهای توربو که اصلا هیچ صدایی تولید نمیکنن.باز تو امریکا 911 رو بگیری برات چندتا چارجر تاهو میفرستن.اونم مسلح.
مدافع حریم امنیت
۳۰ مهر ۱۴۰۱حالت خوشه تو !؟ ، خب ، شما وقتی تشریف بردی خرید ، اونو نخر ، بجاش چیز دیگ۶ بخر ، مثلا من خودم بلک سریز مرسدس جی تی رو میخرم . ولی حرف خنده دار نزن . وقتی چهار تا کارشناس بزرگ تر از من و تو ، حرفی میزنن ، درسته . پس ، ببند . تمام .
مدافع حریم امنیت
۳۰ مهر ۱۴۰۱ضمنا ، ارزش اون توربو اس ، به بی صدا بودنشه ، اسپورتو قدرتمند و راحت با شتاب عالی و پر آپشن ، بدون سر و صدا . مگه همه سر و صدا دوست دارند !؟ ، جنگه مگه !؟ جو گیر شدی .
d1123
۳۰ مهر ۱۴۰۱شما اختلاف عملکرد بین نسل هارو نمیبینی؛ نه؟
بی خیال اسم
۳۰ مهر ۱۴۰۱جوک نگو برو 😂😂😂
akrh78
۳۰ مهر ۱۴۰۱اینقد که تو از اروپایی ها فشار میخوری یه تار موی مشکی برات نباید مونده باشه
تو که قیمت نقل و نبات رو نمیدونی چرا میای طومار مینویسی خودتو خوار میکنی
این مدل حتی دستگیره دربشم از مدلای دیگه حتی gt3 معمولی گرفته نشده بعد میگی اتاق یکیه
اینکه حجم و ارایش موتور تغییر نمیکنه بخاطر اینه که فلسفه 911 همینه، گیربکس pdk پورشه اگه نگیم بهترین همیشه جزو تاپ 3 بوده از زمان معرفی تا حالا و همیشه. چرا پورشه ترکیب برنده رو تغییر بده؟
امریکا اگه عرضه داره همین ماشینی که میگی اتاق و موتور و شاسیش از 50 سال قبل تغییر نکرده و تو پیست شکست بده. اون 250 اسب بخار برتری کوروت هم آوانس میدیم بهش
سعی کن مغرت رو از پوشراد و کاربرات فراتر ببری
Muty
۳۰ مهر ۱۴۰۱اون بابایی که تو بازار آزاد کشورهای جهان اول سر و دست میشکنه براش و میلیونره نمی فهمه !!!
بابا خداوکیلی دست بردارین از توهم دانایی
وا بده برار
Alan.r
۳۰ مهر ۱۴۰۱پورشه هم دیگه داره شورشو در میاره دوهزار تا مدل مختلف از ۹۱۱ ساخته به جز چند نسخشون بعضیاشون هیچ تفاوت خاصی با هم ندارن (به جز جند تا برچسب و قطعات تزئینی و ظاهری در داخل کابین و بدنه)
مهردادکمال
۳۰ مهر ۱۴۰۱خدایی بعضی شرکت ها گدابازی در میارن!! صد هزار تا هم میذاشتین روش مسواک و قاب عکس ۱۲سالگی فردیناند پورشه و هر چی تو انبار دارین رو روش میذاشتین