مطمئناً نسل جدید پورشه ۹۱۱ GT3 یک سلاح توانمند برای پیست است اما آیا در خط مستقیم در برابر برادران قویتر و توربوشارژ خود حرفی برای گفتن دارد؟ برای فهمیدن پاسخ این سؤال، تیم کارواو نبردی سهجانبه بین GT3 جدید نسل ۹۹۲، توربو S نسل ۹۹۲ و GT2 نسل ۹۹۱ ترتیب داده است.
GT3 جدید یکی از چشمگیرترین ۹۱۱هایی است که تاکنون ساخته شده است. این ماشین که مخصوص پیست است، از نیروگاه تنفس طبیعی جذابی بهره میبرد که با ردلاین ۹ هزار rpm یکی از دور بالاترین پیشرانههای امروزی محسوب میشود. این ۴ لیتری شش سیلندر تخت دیوانه ۵۱۰ اسب بخار قدرت و ۴۷۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند و برای انتقال این نیرو خریداران میتوانند گیربکسهای شش سرعتهٔ دستی یا هفت سرعتهٔ دوکلاچه را انتخاب کنند. با گیربکس دوکلاچهٔ سفارشی (که نمونهٔ حاضر در این درگ هم از همین نوع است)، GT3 ظرف تنها ۳.۴ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت میرسد اما آیا این برای رقابت با برادران قویتر کافی است؟
۹۱۱ توربو S نسل ۹۹۲ یک موشک جادهای است. موتور ۳.۸ لیتری شش سیلندر تخت توئین توربوی این خودرو ۶۵۰ اسب بخار قدرت و ۸۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند که این موتور صرفاً به یک گیربکس هشت سرعتهٔ دوکلاچه متصل میشود که بهطور خاص برای ۹۱۱ توربو تنظیم شده است. این ماشین علاوه بر قدرت بیشتر، از سامانهٔ چهارچرخ محرک هم برخوردار است و به همین دلیل ظرف تنها ۲.۲ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت میرسد که از تمام خودروهای درونسوز دنیا سریعتر است.
و درنهایت به GT2 RS میرسیم که متعلق به نسل قبلی ۹۱۱ است. این نسخهٔ اوج نسل ۹۹۱ محسوب میشد. GT2 RS هم مثل توربو S از یک موتور ۳.۸ لیتری شش سیلندر تخت توئین توربو استفاده میکند اما این موتور در اینجا ۷۰۰ اسب بخار قدرت و ۷۵۰ نیوتن متر گشتاور دارد، به یک گیربکس هفت سرعتهٔ دوکلاچه متصل است و نیروی خود را صرفاً به چرخهای عقب انتقال میدهد. خب کدامیک از این پورشههای افسانهای در درگ بهترین خواهد بود؟ پاسخ را در ویدئوی زیر ببینید.
مشخصات فنی
۹۱۱ GT3 | ۹۱۱ Turbo S | ۹۱۱ GT2 RS | |
پیشرانه | ۴ لیتری H6 | ۳.۸ لیتری H6 توئین توربو | ۳.۸ لیتری H6 توئین توربو |
قدرت | ۵۱۰ اسب بخار | ۶۵۰ اسب بخار | ۷۰۰ اسب بخار |
گشتاور | ۴۷۰ نیوتن متر | ۸۰۰ نیوتن متر | ۷۵۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۷ سرعته دوکلاچه | ۸ سرعته دوکلاچه | ۷ سرعته دوکلاچه |
محور محرک | عقب | چهارچرخ | عقب |
وزن | ۱۴۳۵ کیلوگرم | ۱۶۴۰ کیلوگرم | ۱۴۷۰ کیلوگرم |
قیمت | ۱۶۲,۴۵۰ دلار | ۲۰۸,۳۵۰ دلار | ۲۹۴,۴۵۰ دلار |
Kf
۲ دی ۱۴۰۰اگه پول داشتم انتخابم Gt3 بود
viper
۲ دی ۱۴۰۰دقیقا
چون تنفس طبیعی هست دوامش بیشتره
Shirko
۳ دی ۱۴۰۰پورشه با یه طرح ن چندان جذاب ، فک کنم ۱۰۰ مدل داده بیرون !!!
امین
۲ دی ۱۴۰۰Gt3 با چه رویی آخه شده اسپورت؟ تایم در حد کیا استینگر😂 تو پیست هم چیزی نیست
جناب ایکس
۳ دی ۱۴۰۰بازم جک بپراکن
1123
۳ دی ۱۴۰۰تایم زیر 7 دقیقه نوربرگرینگ تورا میخواند
امین
۳ دی ۱۴۰۰اره هوکنهایم زیر ۷۲۰اس ۱۰ سال قبله😂خوب اصلا که چی پیست چه اهمیتی داره؟ چند درصد حتی اونایی که اینارو میخرن پیست براشون اهمیت داره؟ باور کن هیچی ماشین بالای ۱۰۰ هزار تا واسه پز صدا و زیبایی و درگ و رولینگ های اتوبانی هست
1123
۴ دی ۱۴۰۰720s ؟ ده سال؟
بعد ازون اینم بدونید که تو کشور های توسعه یافته تر، پیست های اتومبیل رانی به وفور پیدا میشه و تایم زدن تو پیست چیز عجیبی نیست.
از همه اینا بگذریم جی تی 3 حدود 40 هزار دلار ارزون تر از توربو اسه، که همین سریعتر نبودن در خط مستقیم رو توجیه میکنه
از هندلینگ بسیار خوب این ماشین هم چیزی نمیگم ( در عین اینکه موتور عقب هست)
امین
۳ دی ۱۴۰۰بی اهمیت ترین چیز واسه ماشین بازا همین تایم پیسته چون هیچوقت قرار نیست پیست مسابقه بدی یه چیز بی خود و رسمیه واسه خود شرکتها بین خودشون
TOM KRISTENSEN
۳ دی ۱۴۰۰😂
ehsan
۲ دی ۱۴۰۰عجب ماشینی هست این gt2rs در رولینگ حسابی جدا شد از توربو اس ،
از دوستان کسی خبر داره درگ سالانه موتور ترند کی میاد، فکر کنم دی ماه باشه،
SF90 STRADALE
۲ دی ۱۴۰۰سریع ترین های پیست و جاده در یک قاب 🔥🔥
AMG GT R-CLK GT R
۲ دی ۱۴۰۰توربو اس بنظرم بهترین هست
چون علاوه بر پرفورمنس عالی قابلیت رانندگی شهری و روزانه هم داره
Clean energy (بر باعث بانیش...)
۲ دی ۱۴۰۰gt2 rs خیلی خوبه….
مخصوصا آبیش…. قرمز توی تصویرن عالیه….
ولی اگه بخوام تو مسیر مستقیم آدم نقطه کنم توربو اس ولی اگر توی پیست بخوام نقطه کنم gt2 rs
وییییییی….. عجب رویایی….
حالا برم دعا کنم دفعه بعد قرعه کشی شد یه ۲۰۷ ای چیزی به اسمم در بیاد😐
جناب ایکس
۳ دی ۱۴۰۰به شخصه:
GT2RS : نقره ای
GT3 : آبی
Turbo S جدید : قرمز (البته برای نسل قبلی هم قرمز خیلی خوبه بنظرم)
Clean energy (بر باعث بانیش...)
۳ دی ۱۴۰۰نقره ای gt2rs هم خوشگله…
ولی یکم نقره ای تکراریه … حداقل واسه ما… اینه که بیشتر به رنگ های شاد و پررنگ گرایش دارم….
توربو اس قرمزش هم عالیه…
پورشه چیش بد بوده اینا دومی باشن؟
Lamborghini
۳ دی ۱۴۰۰مدل GT3 رو انتخاب میکنم صدای فوق العاده این مدل آدم رو جذب می کنه شتاب مدل های توربو جذابیت صدای GT3 رو نداره شتابش هم به حد کفایت هست
Porsche 911
۳ دی ۱۴۰۰تو این این درگ و کلا در هر مقایسه ای بین این ۳ تا GT3 میشه گفت خیلی خوبه
چون توی بررسی هایی که ازش دیدم گفتن که به اندازه کافی راحت هست و شاید اندازه یه سدان چهار راحت باشه که واسه این ماشین دستاورد بزرگیه
هم اینکه پروفرمنسش خیلی خوبه و نیازی به شتاب ۲.۲ ثانیه ای توربو اس نمیبینم و برای کسی که علاقه به پیست داره و یه لذت خالص کف پیست بخواد با قیمت نسبتا ارزون در مقایسه با GT2 RS خیلی خوبه
و صدای جذابی هم تولید میکنه
انجین هم بی کم و کسر یه ۴ لیتری ۶ سیلندر تخت تنفس طبیعی با گیربکس PDK یا دستی چه شود!
مهدی
۳ دی ۱۴۰۰توربو اس هماهنگی توربو و موتور و موتور و گیربکس خیلی خوبی داره و همین باعث میشه توی درگ خیلی خوب عمل کنه