پورشه

پورشه 911 GTS تِک آرت با قدرت 553 اسبی و بهبودهای فنی معرفی شد

تِک آرت به عنوان یکی از تیونرهای مشهور دنیا پکیج ارتقای جدیدی را برای پورشه ۹۱۱ GTS معرفی می‌کند. تغییرات رخ داده در این خودروی اسپرت شامل قدرت بیشتر، سیستم تعلیق بهبود یافته، کیت بدنه ملایم و کابینی متمرکز روی پرفورمنس خواهند بود. استفاده از نرم‌افزار تِک ترونیک این تیونر باعث می‌شود قدرت پیشرانه به ۵۵۳ اسب بخار و گشتاور به ۶۷۰ نیوتون متر برسد که نسبت به خروجی و گشتاور استاندارد ۴۷۳ اسبی و ۵۶۹ نیوتون متری ۹۱۱ GTS بهبود محسوسی را نشان می‌دهد. به این ترتیب کوپه اسپرت پورشه در عرض ۳.۱ ثانیه از سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد که سه‌دهم ثانیه سریع‌تر از نسخه استوک خواهد بود. حداکثر سرعت ۹۱۱ GTS تک آرت هم به ۳۲۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد.

تک آرت برای این افزایش قدرت نرم‌افزاری را در نظر گرفته و بنابراین افزایش قدرت زمانی در دسترس خواهد بود که راننده حالت‌های رانندگی اسپرت یا اسپرت پلاس را انتخاب کند. در حالت نرمال رانندگی قدرت پیشرانه نسبت به نسخه استاندارد تغییری نخواهد داشت. این تیونر همچنین فنرهای قابل تنظیم را ارائه می‌کند که باعث کاهش ارتفاع ۱۵ تا ۴۰ میلی‌متری ارتفاع خودرو خواهند شد. سیستم افزایش ارتفاع دماغه نیز وجود دارد که با فشار یک دکمه باعث افزایش ارتفاع چند میلی‌متری بخش جلو می‌شود تا از برخورد با موانع جلوگیری به عمل آید.

کیت آئرودینامیک تک آرت نیز شامل اسپلیتر جلو، رکاب‌های جانبی، اسپویلر سقف و بخش پایینی سپر عقب است. به این موارد باید کاپوت فیبر کربنی را نیز اضافه کنیم که ۲.۵ کیلوگرم سبک‌تر از کاپوت فابریک ۹۱۱ GTS خواهد بود. دو گزینه نیز برای بال عقب در نظر گرفته شده‌اند. تک آرت این خودرو را با رینگ‌های فرمولا VII پیچ مرکزی به نمایش گذاشته که در ابعادشان در جلو و عقب به ترتیب برابر با ۲۰ و ۲۰ اینچ است. مشتریان همچنین می‌توانند رینگ‌هایی با ۵ پیچ را نیز سفارش دهند. در داخل کابین نیز فرمان اسپرت با ترکیبی از چرم و آلکانترا وجود دارد و تریم فیبر کربن نیز در سایر بخش‌ها به چشم می‌خورد. این شرکت همچنین رول بار تائید شده توسط فیا، پوشش آلکانترا، پارچه و چرم را برای صندلی‌ها و درب‌ها ارائه می‌کند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۶ دیدگاه‌ها

  1. Aboalfazl demon

    ۲۳ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (523 ديدگاه)

    عکس های کادیلاک سلستیک رو بزارید

    موافقم 1
    مخالفم 8
  2. مانی

    ۲۳ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (252 ديدگاه)

    به نظر من درباره هیچ ماشینی به اندازه پورشه 911 تو دنیا تبلیغات اغراق آمیز و کاذب نشده.بحث من درباره پرفورمنس این ماشین نیست بلکه طراحی بدنه اون هست.متأسفانه این ماشین تو عکس های خودش خیلی قشنگ تر از زمانی است که اونو عملا تو خیابون می بینید.اگه احیانا تو خیابون این ماشین رو ببینید شاید طراحی اش اصلا شما رو به هیجان نیاره و حتی کمی هم افسردگی بگیرین….پورشه 911 عملا یه ماشین فوق العاده کوچکی هست و کمی هم شبیه اسباب بازی!…پورشه پانامرا خیلی از این قشنگ تره و البته صد برابر پر ابهت تر….

    موافقم 4
    مخالفم 25
    1. AMANTE

      ۲۳ تیر ۱۴۰۱
      سوابق: (1913 ديدگاه)

      زیبا و زشت بودن طراحی بر اساس فرد فرق میکنه، البته حرف شما رو زیاد دیدم و شنیدم که میگن طراحی ۹۱۱ اصلا به عملکرد اش نمیخوره و دربرابر طراحی باقی اسپرت ها و سوپراسپرت ها معمولی و ساده است.

      موافقم 10
      1. TML BN

        ۲۳ تیر ۱۴۰۱
        سوابق: (1059 ديدگاه)

        طراحی ۹۱۱ به یک سوپر کار نمیخوره مثل لکسوس LFA

        موافقم 12
    2. phonix

      ۲۳ تیر ۱۴۰۱
      سوابق: (1878 ديدگاه)

      شما خواستی بخری برو رضوانی بخر انقدر تو طراحیش خطوط شکسته داره که کیف کنی
      این پورشه کوچولو(که اصلا هم کوچیک نیست انقدر) رو برای ما بزار
      انقدر ایراد بنی اسرائیلی نگیرید

    3. Reza Waffen SS

      ۲۳ تیر ۱۴۰۱
      سوابق: (5360 ديدگاه)

      سلایق متفاوته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا