پورشه میگوید ۹۱۱ هیبریدی که شاید دو سال دیگر معرفی شود، نباید خیلی سنگین شود و قوای محرکهٔ هیبریدی آن بیشتر روی پرفورمنس تمرکز خواهد داشت تا مصرف سوخت.
پورشه سالها است که در مورد الکتریکیسازی اجتنابناپذیر ۹۱۱ حرف میزند اما این سوپراسپرت هیبریدی هنوز به بازار نیامده است و تا پایان سال ۲۰۲۴ هم خبری از آن نخواهد بود. انتظار میرود اولین نسخههای فیسلیفت نسل کنونی ۹۱۱ که با نام ۹۹۲.۲ شناخته میشود، سال آینده راهی بازار شوند اما تمام مدلهای اولیه این سری صرفاً از پیشرانهٔ بنزینی استفاده میکنند. موتورترند با نایبرئیس بخش مدلهای ۹۱۱ و ۷۱۸ پورشه «فرانک موزر» مصاحبه کرده است. وی گفته پورشه در حال کار روی ۹۹۲.۲ و توسعهٔ یک نسخهٔ هیبریدی پرفورمنس برای این سری است که حدوداً اواسط دههٔ جاری معرفی میشود.
به گفتهٔ موزر، شاید دو سال دیگر بتوانیم ۹۱۱ هیبریدی را ببینیم. این یعنی هیچکدام از نسخههای اولیه ۹۹۲.۲ هیبریدی نخواهند بود و پورشه نسخهٔ هیبریدی را برای یکی از اعضای پرفورمنس بالای خانوادهٔ گستردهٔ ۹۱۱ در نظر گرفته است. در همین حال، به گفتهٔ پورشه، نسخهٔ هیبریدی ۹۱۱ صرفنظر از اینکه چه مدلی باشد، نباید خیلی سنگین شود. در پروتوتایپی که از ۹۹۲.۲ شکار عکاسان جاسوس شده، برچسب گرد زردرنگی در گوشهٔ سمت چپ بالای شیشهٔ عقب دیده میشود که نشاندهندهٔ قوای محرکهٔ هیبریدی آن است. علاوه بر این، روی پلاک خودرو هم حروف EV به چشم میخورد.
طبق گزارشها، این خودرو یک مدل هیبریدی معمولی بدون قابلیت اتصال به برق خواهد بود که منطقی است زیرا خودروهای پلاگینهیبریدی باطری بزرگتری دارند که به وزن و پیچیدگی اضافه میکنند و در خودروی اسپرتی مثل ۹۱۱ مشکلات جانمایی قطعات را هم به دنبال خواهد داشت. اوایل امسال، اتوکار گزارش داد که GT2 RS جدید از قوای محرکهٔ هیبریدی استفاده خواهد کرد تا به سریعترین و قویترین ۹۱۱ تاریخ تبدیل شود. ظاهراً این خودرو به پیشرانهٔ ۳.۸ لیتری شش سیلندر تخت توربو S و سیستم هیبریدی خفیف برگرفته از خودروی مسابقهای استقامتی ۹۶۳ LMDh مجهز میشود که بیش از ۷۰۰ اسب بخار قدرت خواهد داشت. گشتاور این مدل هم به میزان قابلتوجهی نسبت به ۸۰۰ نیوتن متر توربو S بیشتر خواهد بود.
به گفتهٔ اتوکار، اضافهوزن سیستم هیبریدی در GT2 RS از ۱۰۰ کیلوگرم بیشتر نخواهد بود. برای مقایسه، توربو S کوپه ۱۶۵۰ کیلوگرم وزن دارد. پورشه بارها گفته است که ۹۱۱ تمام الکتریکی در دههٔ جاری ساخته نخواهد شد و بنابراین، در نسل ۹۹۲ چنین مدلی را نخواهیم دید. ۹۱۱ آخرین محصول پورشه خواهد بود که با پیشرانهٔ درونسوز ارائه میشود و امیدواریم به لطف سرمایهگذاری این شرکت روی سوختهای مصنوعی، این پیشرانهها جان تازهای پیدا کنند.
P
۴ آبان ۱۴۰۲چقدر این 911 خوبه لعنتی ،ازوناست که همیشه دوست داشتنیه
amir
۴ آبان ۱۴۰۲پورشه ۹۱۱ نماد مهندسی و خودروسازی آلمانی هستش نه قدیمی میشه و خفنه طراحی داره که نیازی به بروزرسانی نیستش و صرفا با یه تغییرات کوچولو عرضه میکنن که این خوبه
Enzo Ferrari 2008
۴ آبان ۱۴۰۲ولی فکر کنم قیافش تغییر نکنه
فقط LED تو چراغ تغییر می کنه
ولی هیولای آلمانی پورشه 911 هیبرید میشه
ولی برقی نمیشه!
𝐀𝐥𝐢
۴ آبان ۱۴۰۲همون جذاب همیشگی
مازیار
۴ آبان ۱۴۰۲GT2RS جدید بیاد یه گردگیری تو نوربرگ رینگ راه بندازه بعدش میخواد برقی بشه بادی بشه هرچی بشه
parhamiof
۴ آبان ۱۴۰۲روزی که سوخت مصنوعی به نتیجه برسه دوران اوج خودرو سازی و بازگشت اسطوره های صنعت خودرو عه
F16
۴ آبان ۱۴۰۲آلمان اگه روزی بخواد با یه ماشین تمام اصالت ، تمام مهندسی و تمام دانش خودش رو به رخ بکشه قطعا اون ماشین ۹۱۱ خواهد بود .
بقیه کمپانیاشم بی نظیرن اما همیشه زیر سایهی مهندسی ۹۱۱ هستند .
noir
۴ آبان ۱۴۰۲موندم چرا بیمر مثل آئودی یا بنز سوپر اسپرت نمیسازه البته آئودی هم دیگه تولید r8 رو متوقف کرد ولی خالی بودن سبد بیمر تو این بخش یکم عجیبه برام
amir
۵ آبان ۱۴۰۲چون یه سدان میزنه نصف سوپر اسپرت هارو میخوره
m5 هم شاهده
amir-mr
۴ آبان ۱۴۰۲پایان ناپذیر 👑
Hamilton1970
۴ آبان ۱۴۰۲بی صبرانه منتظریم برای GT2RS…
مهردادکمال
۴ آبان ۱۴۰۲اگر ادعاهای گفته شده درست باشه و جرمش تغییر نکرده باشه کابوس فراری و مک لارن قراره بیاد! بهترین خواهد بود بی شک
Arshia m3csl
۴ آبان ۱۴۰۲پورشه ۹۱۱ عالیه واقعا هایبریدش باید بیاد با هایبرید شدن به شدت توانش زیاد و قوی میشه
❤ ب ت bugatti
۴ آبان ۱۴۰۲۹۱۱ از اولین بار که اومد عالی بود الانم خوبه
طرفداران عزیز بی ام دبلیو بهتره نگن بهترین بی ام و هستش
این ۹۱۱ دیوانه وار هیچوقت قدیمی نمیشه
من پورشه دوستدارم مخصوصا هیبریدیشو
امیر
۴ آبان ۱۴۰۲متاسفانه ۹۱۱ فقط تا سال ۲۰۳۰ با پیشرانه درونسوز عرضه میشه ( طبق گفته سایت porsche newsrooms) و از این سال بعد مثل بقیه محصولات این شرکت صرفا در نسخه تمام الکتریکی عرضه میشه
❤ ب ت bugatti
۵ آبان ۱۴۰۲بهتر متاسفانه چیه؟
Hadi
۴ آبان ۱۴۰۲GT2RS بیاد یه طوفانی به پا کنه 🔥
blackwing
۴ آبان ۱۴۰۲به به ، چه رقابتی بشه بین کوروت C8 ZR1 و پورشه 911 GT2RS
🇺🇸🇩🇪
corvette
۴ آبان ۱۴۰۲دو خودرو ساید متفاوتی دارن
جی تی ۲ آر اس میشه گفت به شدت ترک فوکسد میشه
اما جی ام ترجیح داده zr1 دیلی تر باشه و نرم تر باشه
۲ خودرو توسط مجلات زیاد مقایسه میشن اما سایدشون متفاوته
میشه گفت فقط از لحاظ لپ تایم تو پیست اگر قیاس بشن
احتمال زیاد c8 zr1 بالاتر از gt3rs و پایین تر از gt2rs میشه
و قیمتش هم به شدت ارزون تره
مازیار
۴ آبان ۱۴۰۲این توالی مدلها که گفتی درسته
اما معجزه هم دور از دسترس نخواهد بود
انتظار هیجان انگیزی هست
امیر
۴ آبان ۱۴۰۲من فقط منتظر مدل zora و رقابتش با sf90 و روئلتو هستم چه در پیست و چه خط مستقیم 🔥
amir
۵ آبان ۱۴۰۲خداوند شما را عاقبت به خیر کند با این فینگلیش حرف زدنتون
نگی من پیرمرد ۶۰ سالم که زبان بلد نباشم
ولی قاطی نکن
یا اینوری یا اونوری
فرشاد
۵ آبان ۱۴۰۲این بزرگوار با انیجن توربو الکتریکای گشتاور انی رو تو لانچ جا میزاره
هیبرید بشه که خون به پا میکنه
ماکان
۵ آبان ۱۴۰۲سلام . ببخشید من با اینکه می دونم پورشه 911 خودروی خیلی خوبی هستش ، اما در هر صورت من از بین مدل هایی که فعلاً پورشه از خودش داره ، مدل کاین و پانامرا را بیشتر دوست دارم .