پورشه رسماً اعلام کرده است که نسخۀ فیسلیفت نسل کنونی ۹۱۱ اوایل تابستان پیش رو با نسخههای هیبریدی فوق اسپرت معرفی خواهد شد.
مدتها است که میدانیم پورشه روی توسعهٔ ۹۱۱ هیبریدی کار میکند اما حالا رسماً اعلام شده است فیسلیفت نسل کنونی این ماشین که با کد ۹۹۲.۲ شناخته میشود، اوایل تابستان امسال با یک نسخهٔ هیبریدی پرفورمنس بالا رونمایی خواهد شد. به گفتهٔ مدیرعامل پورشه «الیور بلوم»، ۹۱۱ هیبریدی یکی دیگر از خودروهای تولیدی این شرکت خواهد بود که از تکنولوژی موتوراسپرت بهره میبرد.
به گفتهٔ پورشه، هر نسل از ۹۱۱ در تکنولوژی رانندگی به نقاط عطف جدیدی مثل توربوشارژر، سامانهٔ چهارچرخ محرک، پیشرانهٔ آب خنک و گیربکس دوکلاچه دست پیدا کرده است و گام بزرگ بعدی در تاریخ این ماشین ارائهٔ نسخهٔ هیبریدی فوق اسپرت خواهد بود. ازآنجاییکه سیستم هیبریدی ۹۱۱ از موتوراسپرت گرفته خواهد شد، میدانیم که پلاگینهیبریدی نخواهد بود و نمیتواند به برق وصل شود. موضوع مهمتر اما اینکه در خودروی موردبحث پرفورمنس بر قابلیت پیمایش تمام الکتریکی در اولویت قرار دارد.
بلوم قبلاً گفته بود که ۹۱۱ هیبریدی در صدر خانوادهٔ این ماشین قرار خواهد گرفت که این یعنی GT2 RS قرار است هیبریدی باشد اما پورشه حالا اعلام کرده است که نسخههای منتخب خانوادهٔ ۹۱۱ هیبریدی خواهند شد. این یعنی بیش از یک نسخه از ۹۱۱ به پیشرانهٔ هیبریدی مجهز میشود. بااینحال، بلوم صریحاً گفته است که هرچند خودروهای اسپرت الکتریکی یک اولویت مشخص هستند اما پورشه همچنان به تولید خودروهای بنزینی و هیبریدی ادامه خواهد داد. این یعنی فعلاً خبری از ۹۱۱ تمام الکتریکی نخواهد بود. البته میدانیم که نسل بعدی ۷۱۸ الکتریکی خواهد بود و ماکان الکتریکی هم بهتازگی معرفی شده است اما خوشبختانه هنوز حداقل یک دهه با ۹۱۱ الکتریکی فاصله داریم.
Ahmad
۲۵ اسفند ۱۴۰۲دوستان یه سوال؟ پورشه ۹۱۱ از لحاظ ظاهری برای شما جذاب هست ؟با بحث فنی اش کار ندارم قطعا از لحاظ پرفورمنس دیوانه کننده هست ولی با ظاهرش نمیتونم کنار بیام ماشین سوپر اسپرت باید کارکتر هیولاییه مردونه داشته باشه مثل جی تی ار ولی ۹۱۱ استایلش واقعا مثل غورباقه هست که برام جذاب نیست البته در پیشرفته بودن ماشینی مثل ۹۱۱ شکی نیست فقط ظاهرش رو میگم
Taha Ayoobi
۲۵ اسفند ۱۴۰۲خب خیلی ها دوست دارن این قیافه رو
یکی از خوبی های 911 اینه که اصالت رو حفظ کرده
از قدیم همینجوری بوده
Mohammad
۲۵ اسفند ۱۴۰۲من که دوسش دارم
نماد اصالت پورشه هست که هنوزم حفظ شده
یکی هم اینکه از نزدیک ببینی خیلی فرق داره با گوشی
قطعا جذابتره
فرشاد
۲۵ اسفند ۱۴۰۲بخاطر اینه ک فقط تو گوشیت دیدیش
طراحی911مجموع سن تو و پدرگرامیتون که زود تر از موعد اجازه حضور در محازی رو بهتون دادن اصالت داره
طرافدار خریدار و قیمتی هم داره که میشه باهاش تقریبا هر ماشینی خرید
پورشه خاص و لوکس سازه شما دنبال تنوع طراحی هستی برو دنبال تویوتا
رامتین
۲۵ اسفند ۱۴۰۲تو عکس شاید جذابیت نداشته باشه ولی از نزدیک ببینید اصلا اینطور نیست. بنده تاپ ترین خودروی مورد علاقم همین 911 هست.
𝐀𝐥𝐢
۲۵ اسفند ۱۴۰۲اتفاقا به نظر من کنار ظاهر غورباقه ایش خیلی شیک و مردونه اس مخصوصا تو نسل فعلیش
Navid A J
۲۶ اسفند ۱۴۰۲من هروقت میبینمش کیف میکنم. نمیدونم از چیش خوشم میاد. ولی بین پورشه و تمام ماشین ها، فقط پورشه و فراری دودل میشم. پورشه رو مقابل هرچیزی بزارن، اونو انتخاب میکنم.
حامد .مهدی پناه
۲۶ اسفند ۱۴۰۲احمد از نزدیک ببینی حرفتو پس میگیری
blackwing
۲۷ اسفند ۱۴۰۲باید از نزدیک دید ، لطفاً به نسخه ۹۹۲.۱ GT3 مراجعه کن
محمد
۲۵ اسفند ۱۴۰۲امیدوارم بهتر از کوروت ای ری باشه
Joker
۲۵ اسفند ۱۴۰۲فکر کن نباشه،به احتمال زیاد بالاتر از توربوs قرار بگیره و شتابش هم که دیگه قابل وصف نیست…
سوشیانت
۲۵ اسفند ۱۴۰۲باز آلمانی فن ها توهم زدن😂
blackwing
۲۷ اسفند ۱۴۰۲اکثر امریکاییها ، چه مردم عادی ، چه ماشین بازها ، پادکستهای ماشینی ، چنل یوتوب ، سلبریتیها… به اتفاق قبول دارن پورشه ۹۱۱ یکی از بهترین ماشینهای تاریخه و انتخاب خودشون برای گاراژ رویایی یا ماشین استفاده روزمره ، همین پورشه ۹۱۱ هست. کمتر کسی گفت چارجر کامارو ماستنگ کوروت… همه یه وجه مشترک دارن و اونم پورشه ۹۱۱ هستش… باید بشینی توش ، بعدش دیگه بقیه فراموش میشن.
تعصب فقط واسه ما ایرانیاست
Dark Knight
۲۵ اسفند ۱۴۰۲من نمیدونم این چه اصرار مزخرفی هست که ۹۱۱ باید تا ۲۰۳۰ بنزینی تولید بشه ! وقتی پورشه تونسته یه سدان مثل تایکان رو تو نسخه توربو gt تبدیل به هیولا پیست و خط مستقیم کنه واقعا چه اصراری هست که نباید بقیه محصولاتش هم اینطوری کنه ! اون تازه سدان بود با بالا ۲ تن وزن این ۹۱۱ که دیگه برقی بشه هم amg one یا آستون مارتین والکری رو تو پیست پاره میکنه و هم تو خط مستقیم نورا ، جانشین شیرون یا هنسی f5 رو به خاک و خون میکشه در صورتی که با موتور درونسوز اینکار ها رو تو خواب هم نمیتونه ببینه ! دوره قوای محرکه وابسته به درونسوز تموم شده یا حداقل برای پورشه که شایستگی خودش رو با الکتریکی ها اثبات کرده تموم شده اینم یه چیزی گفتن تا ۲۰۳۰ موتور بنزینی رو حفظ میکنن وقتی ببینن چطور مشتری ها عاشق نسل جدید تایکان یا ماکان برقی شدن قطعا در مورد سرنوشت ۹۱۱ افسانه ای هم دوباره فکر میکنن ( ۹۱۱ هیچوقت به صداش معروف نشده به پرفورمنسی که تو طول تاریخ داشته معروف شده )
khashayar0
۲۵ اسفند ۱۴۰۲این چیزایی رو که گفتی میشه با مدل های درونسوز هم بهش رسید. حالا چه اصراریه که بخوایم وزن خودرو رو افزایش بدیم. و هندلینگش رو کم کنیم. مثلا میشه با سوپاپ روتاری تا 50 درصد قدرت رو افزایش داد. و حتی نیاز به توربوشارژ یا سوپرشارژ هم دیگه نیست و وزن موتور و قطعات متحرک هم خیلی کم میشه و انداره موتور هم کوچیکتر میشه. به طبع اون عملکرد خودرو خبلی بهتر میشه. ولی توسط فورمول 1 ممنوع شد. امیدوارم بشه توی خودروهای جاده ای بکار برده بشه.
Dark Knight
۲۵ اسفند ۱۴۰۲اتفاقا برقی کردن ماشین ها از اونجایی که باتری ها در زیر ماشین تعبیه میشن باعث افزایش مرکز ثقل و بهبود هندلینگ میشه و اگه تا حالا یه ویدئو بررسی ماشین های تسلا ( که تازه از نظر لذت رانندگی جزو معمولی های الکتریکی هستن ) همه بررسی کننده هندلینگش رو تشویق کردن از اون مدل ۳ ارزون گرفته تا مدل x علت این که برقی ها نمیتونن تو پیست خوب نتیجه بگیرن هندلینگ ضعیف نیست چون اتفاقا از این نظر خیلی بهتر از بنزینی ها هستن بلکه وزن بالایی هست که دارن و این وزن بالا باعث افزایش شدید دما ترمز ها موقع ورود به پیچ های تند میشه و داغ شدن ترمز یعنی کاهش پرفورمنس شدید تو پیست چون به هر حال باعث میشه راننده نتونه با اطمینان قبلی پیچ ها رو بزنه ، که البته با ترمز های کربن سرامیکی این مشکل هم دیگه تقریبا حل شده چون همین الان توربو gt از همه سدان های بنزینی نوربرگ رینگ سریع تر هست
Amir Machine
۲۵ اسفند ۱۴۰۲یه نگاه به تایم پورشه 911 GT3 RS و ریماک نورا تو نوربرگ رینگ بندازی دلیل اصرار مزخرف رو میفهمی
ماشین 500 اسبی بنزینی 20 ثانیه سریعتر از هایپرکار 2000 اسبی برقی
khashayar0
۲۵ اسفند ۱۴۰۲اصلا و ابدا هیچ چیزی در مورد خودروهای بنزینی و حتی الکتریکی نمیدونی. واقعا ناراحت میشم که اینجور آدما رو میبینم. تعصب و مطالعه سطحی باعث بدبختی جهان سوم شده. که هر ننه قمری بیاد و درباره پرفورمنس و … نظر بده. تو حتی نمیدونی میشه با همین موتور بنزینی گشتاور آنی تولید کرد. و حتی میشه ترمزهای دیسکی رو کلا حذف کرد و بجاش از چیزی استفاده کرد که باعث ذخیره فوری انرژی میشه (منظورم استفاده از موتور الکتریکی به عنوان ژنراتور نیست بلکه تکنولوژی دیگه ای است که امثال تو و گریپاژ و پیام و سوشیانت و … نمیفهمین).
Dark Knight
۲۵ اسفند ۱۴۰۲موتور بنزینی یا کلا درونسوز هیچوقت نمیتونه شتاب آنی الکترو موتور ها رو داشته باشه برای مثل شیرون که دیگه حد نهایی پرفورمنس یه خودرو درونسوز با ۴ تا توربو و هزار تا تکنولوژی پیشرفته دیگه تو موتور ۱۶ سیلندر محسوب میشه ، تو درگ ریمک نورا پودرش کرد و تسلا plaid سدان هم نسخه معمولی شیرون و divo رو داغون کرد و در ضمن از نظر تایم پیست هم نورا بهتر از شیرون بوده
AMANTE
۲۵ اسفند ۱۴۰۲مثل اینکه پورشه قراره با مدل GT2 RS هیبرید یک سلامی به رکورد AMG One در جهنم سبز بکنه.
𝐀𝐥𝐢
۲۵ اسفند ۱۴۰۲باز خداروشکر چراغ های دایره ای خودش رو حفظ کرده
ar-ma-n
۲۵ اسفند ۱۴۰۲دوستان ی سوال بنظرتون با این سرعت برقی شدن ماشین های سرنوشت درون سوز ها چی میشه ؟؟
ایا به یک سیاست برای پول بیشتر برای خودروساز میشه
با انواع مدل های تک ساخت و…
البته میدونم ربطی به این پست نداره.
چون از موقعی که اسب ها یا چهارپا ها جاشون دادن به ماشین ها بدتر ارزش اسب ها بیشتر شد و تبدیل به نماد اشرافیت شد و حتا قیمت بعضی از مدل ها بیشتر از یک یا چند خودرو هست ؟؟
دایناسور دانا
۲۵ اسفند ۱۴۰۲بنظرم دقیقا همین میشه که میگی
VHF
۲۵ اسفند ۱۴۰۲چه نام کاربری جالبی
amir-mr
۲۵ اسفند ۱۴۰۲مهندسی پورشه💯
افسانه قرار با یک لباس دیگه بیاد 👑
Amir
۲۵ اسفند ۱۴۰۲کم مونده بود تر بخوره به اصالت ۹۱۱ که اونم خورد
صنعت خودروسازی روز به روز داره از دوران اوج هنر و مهندسی میرسه به جارو برقی های الکتریکی و هیبریدی
😔 حیف
محمد
۲۵ اسفند ۱۴۰۲خودرویی زیبا و بااصالت که ظاهره کلاسیکش رو به خوبی حفظ کرده 😍😍😍😍
Arshia m3csl
۲۵ اسفند ۱۴۰۲خیلی ۹۱۱ هایبرید عالی میشه جاش خالی بود ۹۱۱ هایبرید شدید سریع میشه