پورشه

پورشه 911 هیبرید تابستان آینده رونمایی خواهد شد

پورشه رسماً اعلام کرده است که نسخۀ فیس‌لیفت نسل کنونی ۹۱۱ اوایل تابستان پیش رو با نسخه‌های هیبریدی فوق اسپرت معرفی خواهد شد.

مدت‌ها است که میدانیم پورشه روی توسعهٔ ۹۱۱ هیبریدی کار می‌کند اما حالا رسماً اعلام شده است فیس‌لیفت نسل کنونی این ماشین که با کد ۹۹۲.۲ شناخته می‌شود، اوایل تابستان امسال با یک نسخهٔ هیبریدی پرفورمنس بالا رونمایی خواهد شد. به گفتهٔ مدیرعامل پورشه «الیور بلوم»، ۹۱۱ هیبریدی یکی دیگر از خودروهای تولیدی این شرکت خواهد بود که از تکنولوژی موتوراسپرت بهره می‌برد.

به گفتهٔ پورشه، هر نسل از ۹۱۱ در تکنولوژی رانندگی به نقاط عطف جدیدی مثل توربوشارژر، سامانهٔ چهارچرخ محرک، پیشرانهٔ آب خنک و گیربکس دوکلاچه دست پیدا کرده است و گام بزرگ بعدی در تاریخ این ماشین ارائهٔ نسخهٔ هیبریدی فوق اسپرت خواهد بود. ازآنجایی‌که سیستم هیبریدی ۹۱۱ از موتوراسپرت گرفته خواهد شد، میدانیم که پلاگین‌هیبریدی نخواهد بود و نمی‌تواند به برق وصل شود. موضوع مهم‌تر اما اینکه در خودروی موردبحث پرفورمنس بر قابلیت پیمایش تمام الکتریکی در اولویت قرار دارد.

بلوم قبلاً گفته بود که ۹۱۱ هیبریدی در صدر خانوادهٔ این ماشین قرار خواهد گرفت که این یعنی GT2 RS قرار است هیبریدی باشد اما پورشه حالا اعلام کرده است که نسخه‌های منتخب خانوادهٔ ۹۱۱ هیبریدی خواهند شد. این یعنی بیش از یک نسخه از ۹۱۱ به پیشرانهٔ هیبریدی مجهز می‌شود. بااین‌حال، بلوم صریحاً گفته است که هرچند خودروهای اسپرت الکتریکی یک اولویت مشخص هستند اما پورشه همچنان به تولید خودروهای بنزینی و هیبریدی ادامه خواهد داد. این یعنی فعلاً خبری از ۹۱۱ تمام الکتریکی نخواهد بود. البته میدانیم که نسل بعدی ۷۱۸ الکتریکی خواهد بود و ماکان الکتریکی هم به‌تازگی معرفی شده است اما خوشبختانه هنوز حداقل یک دهه با ۹۱۱ الکتریکی فاصله داریم.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۸ دیدگاه‌ها

  1. Ahmad

    ۲۵ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (194 ديدگاه)

    دوستان یه سوال؟ پورشه ۹۱۱ از لحاظ ظاهری برای شما جذاب هست ؟با بحث فنی اش کار ندارم قطعا از لحاظ پرفورمنس دیوانه کننده هست ولی با ظاهرش نمیتونم کنار بیام ماشین سوپر اسپرت باید کارکتر هیولاییه مردونه داشته باشه مثل جی تی ار ولی ۹۱۱ استایلش واقعا مثل غورباقه هست که برام جذاب نیست البته در پیشرفته بودن ماشینی مثل ۹۱۱ شکی نیست فقط ظاهرش رو میگم

    موافقم 5
    مخالفم 15
    1. Taha Ayoobi

      ۲۵ اسفند ۱۴۰۲
      سوابق: (4323 ديدگاه)

      خب خیلی ها دوست دارن این قیافه رو
      یکی از خوبی های 911 اینه که اصالت رو حفظ کرده
      از قدیم همینجوری بوده

      موافقم 15
      مخالفم 1
    2. Mohammad

      ۲۵ اسفند ۱۴۰۲
      سوابق: (333 ديدگاه)

      من که دوسش دارم
      نماد اصالت پورشه هست که هنوزم حفظ شده
      یکی هم اینکه از نزدیک ببینی خیلی فرق داره با گوشی
      قطعا جذابتره

      موافقم 13
      مخالفم 1
    3. فرشاد

      ۲۵ اسفند ۱۴۰۲
      سوابق: (932 ديدگاه)

      بخاطر اینه ک فقط تو گوشیت دیدیش
      طراحی911مجموع سن تو و پدرگرامیتون که زود تر از موعد اجازه حضور در محازی رو بهتون دادن اصالت داره
      طرافدار خریدار و قیمتی هم داره که میشه باهاش تقریبا هر ماشینی خرید
      پورشه خاص و لوکس سازه شما دنبال تنوع طراحی هستی برو دنبال تویوتا

      موافقم 9
      مخالفم 4
    4. رامتین

      ۲۵ اسفند ۱۴۰۲
      سوابق: (3254 ديدگاه)

      تو عکس شاید جذابیت نداشته باشه ولی از نزدیک ببینید اصلا اینطور نیست. بنده تاپ ترین خودروی مورد علاقم همین 911 هست.

      موافقم 6
      مخالفم 2
    5. 𝐀𝐥𝐢

      ۲۵ اسفند ۱۴۰۲
      سوابق: (1543 ديدگاه)

      اتفاقا به نظر من کنار ظاهر غورباقه ایش خیلی شیک و مردونه اس مخصوصا تو نسل فعلیش

      موافقم 2
      مخالفم 1
    6. Navid A J

      ۲۶ اسفند ۱۴۰۲
      سوابق: (3793 ديدگاه)

      من هروقت میبینمش کیف میکنم. نمیدونم از چیش خوشم میاد. ولی بین پورشه و تمام ماشین ها، فقط پورشه و فراری دودل میشم. پورشه رو مقابل هرچیزی بزارن، اونو انتخاب میکنم.

    7. حامد .مهدی پناه

      ۲۶ اسفند ۱۴۰۲
      سوابق: (24 ديدگاه)

      احمد از نزدیک ببینی حرفتو پس میگیری

    8. blackwing

      ۲۷ اسفند ۱۴۰۲
      سوابق: (1303 ديدگاه)

      باید از نزدیک دید ، لطفاً به نسخه ۹۹۲.۱ GT3 مراجعه کن

  2. محمد

    ۲۵ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (164 ديدگاه)

    امیدوارم بهتر از کوروت ای ری باشه

    موافقم 6
    مخالفم 4
    1. Joker

      ۲۵ اسفند ۱۴۰۲
      سوابق: (603 ديدگاه)

      فکر کن نباشه،به احتمال زیاد بالاتر از توربوs قرار بگیره و شتابش هم که دیگه قابل وصف نیست…

      موافقم 7
      مخالفم 8
      1. سوشیانت

        ۲۵ اسفند ۱۴۰۲
        سوابق: (3512 ديدگاه)

        باز آلمانی فن ها توهم زدن😂

        موافقم 5
        مخالفم 11
        1. blackwing

          ۲۷ اسفند ۱۴۰۲
          سوابق: (1303 ديدگاه)

          اکثر امریکایی‌ها ، چه مردم عادی ، چه ماشین بازها ، پادکست‌های ماشینی ، چنل یوتوب ، سلبریتی‌ها… به اتفاق قبول دارن پورشه ۹۱۱ یکی از بهترین ماشین‌های تاریخه و انتخاب خودشون برای گاراژ رویایی یا ماشین استفاده‌ روزمره ، همین پورشه ۹۱۱ هست. کمتر کسی گفت چارجر کامارو ماستنگ کوروت… همه یه وجه مشترک دارن و اونم پورشه ۹۱۱ هستش… باید بشینی توش ، بعدش دیگه بقیه فراموش میشن.

          تعصب فقط واسه ما ایرانیاست

          موافقم 2
          مخالفم 1
  3. Dark Knight

    ۲۵ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (580 ديدگاه)

    من نمیدونم این چه اصرار مزخرفی هست که ۹۱۱ باید تا ۲۰۳۰ بنزینی تولید بشه ! وقتی پورشه تونسته یه سدان مثل تایکان رو تو نسخه توربو gt تبدیل به هیولا پیست و خط مستقیم کنه واقعا چه اصراری هست که نباید بقیه محصولاتش هم اینطوری کنه ! اون تازه سدان بود با بالا ۲ تن وزن این ۹۱۱ که دیگه برقی بشه هم amg one یا آستون مارتین والکری رو تو پیست پاره میکنه و هم تو خط مستقیم نورا ، جانشین شیرون یا هنسی f5 رو به خاک و خون میکشه در صورتی که با موتور درونسوز اینکار ها رو تو خواب هم نمیتونه ببینه ! دوره قوای محرکه وابسته به درونسوز تموم شده یا حداقل برای پورشه که شایستگی خودش رو با الکتریکی ها اثبات کرده تموم شده اینم یه چیزی گفتن تا ۲۰۳۰ موتور بنزینی رو حفظ میکنن وقتی ببینن چطور مشتری ها عاشق نسل جدید تایکان یا ماکان برقی شدن قطعا در مورد سرنوشت ۹۱۱ افسانه ای هم دوباره فکر میکنن ( ۹۱۱ هیچوقت به صداش معروف نشده به پرفورمنسی که تو طول تاریخ داشته معروف شده )

    موافقم 2
    مخالفم 13
    1. khashayar0

      ۲۵ اسفند ۱۴۰۲
      سوابق: (188 ديدگاه)

      این چیزایی رو که گفتی میشه با مدل های درونسوز هم بهش رسید. حالا چه اصراریه که بخوایم وزن خودرو رو افزایش بدیم. و هندلینگش رو کم کنیم. مثلا میشه با سوپاپ روتاری تا 50 درصد قدرت رو افزایش داد. و حتی نیاز به توربوشارژ یا سوپرشارژ هم دیگه نیست و وزن موتور و قطعات متحرک هم خیلی کم میشه و انداره موتور هم کوچیکتر میشه. به طبع اون عملکرد خودرو خبلی بهتر میشه. ولی توسط فورمول 1 ممنوع شد. امیدوارم بشه توی خودروهای جاده ای بکار برده بشه.

      موافقم 10
      مخالفم 2
      1. Dark Knight

        ۲۵ اسفند ۱۴۰۲
        سوابق: (580 ديدگاه)

        اتفاقا برقی کردن ماشین ها از اونجایی که باتری ها در زیر ماشین تعبیه میشن باعث افزایش مرکز ثقل و بهبود هندلینگ میشه و اگه تا حالا یه ویدئو بررسی ماشین های تسلا ( که تازه از نظر لذت رانندگی جزو معمولی های الکتریکی هستن ) همه بررسی کننده هندلینگش رو تشویق کردن از اون مدل ۳ ارزون گرفته تا مدل x علت این که برقی ها نمیتونن تو پیست خوب نتیجه بگیرن هندلینگ ضعیف نیست چون اتفاقا از این نظر خیلی بهتر از بنزینی ها هستن بلکه وزن بالایی هست که دارن و این وزن بالا باعث افزایش شدید دما ترمز ها موقع ورود به پیچ های تند میشه و داغ شدن ترمز یعنی کاهش پرفورمنس شدید تو پیست چون به هر حال باعث میشه راننده نتونه با اطمینان قبلی پیچ ها رو بزنه ، که البته با ترمز های کربن سرامیکی این مشکل هم دیگه تقریبا حل شده چون همین الان توربو gt از همه سدان های بنزینی نوربرگ رینگ سریع تر هست

        موافقم 2
        مخالفم 5
        1. Amir Machine

          ۲۵ اسفند ۱۴۰۲
          سوابق: (1279 ديدگاه)

          یه نگاه به تایم پورشه 911 GT3 RS و ریماک نورا تو نوربرگ رینگ بندازی دلیل اصرار مزخرف رو میفهمی
          ماشین 500 اسبی بنزینی 20 ثانیه سریعتر از هایپرکار 2000 اسبی برقی

          موافقم 8
          مخالفم 2
        2. khashayar0

          ۲۵ اسفند ۱۴۰۲
          سوابق: (188 ديدگاه)

          اصلا و ابدا هیچ چیزی در مورد خودروهای بنزینی و حتی الکتریکی نمیدونی. واقعا ناراحت میشم که اینجور آدما رو میبینم. تعصب و مطالعه سطحی باعث بدبختی جهان سوم شده. که هر ننه قمری بیاد و درباره پرفورمنس و … نظر بده. تو حتی نمیدونی میشه با همین موتور بنزینی گشتاور آنی تولید کرد. و حتی میشه ترمزهای دیسکی رو کلا حذف کرد و بجاش از چیزی استفاده کرد که باعث ذخیره فوری انرژی میشه (منظورم استفاده از موتور الکتریکی به عنوان ژنراتور نیست بلکه تکنولوژی دیگه ای است که امثال تو و گریپاژ و پیام و سوشیانت و … نمیفهمین).

          موافقم 9
          مخالفم 3
      2. Dark Knight

        ۲۵ اسفند ۱۴۰۲
        سوابق: (580 ديدگاه)

        موتور بنزینی یا کلا درونسوز هیچوقت نمیتونه شتاب آنی الکترو موتور ها رو داشته باشه برای مثل شیرون که دیگه حد نهایی پرفورمنس یه خودرو درونسوز با ۴ تا توربو و هزار تا تکنولوژی پیشرفته دیگه تو موتور ۱۶ سیلندر محسوب میشه ، تو درگ ریمک نورا پودرش کرد و تسلا plaid سدان هم نسخه معمولی شیرون و divo رو داغون کرد و در ضمن از نظر تایم پیست هم نورا بهتر از شیرون بوده

        موافقم 1
        مخالفم 7
  4. AMANTE

    ۲۵ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (1913 ديدگاه)

    مثل اینکه پورشه قراره با مدل GT2 RS هیبرید یک سلامی به رکورد AMG One در جهنم سبز بکنه.

    موافقم 7
    مخالفم 2
  5. 𝐀𝐥𝐢

    ۲۵ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (1543 ديدگاه)

    باز خداروشکر چراغ های دایره ای خودش رو حفظ کرده

    موافقم 8
    مخالفم 1
  6. ar-ma-n

    ۲۵ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (223 ديدگاه)

    دوستان ی سوال بنظرتون با این سرعت برقی شدن ماشین های سرنوشت درون سوز ها چی میشه ؟؟
    ایا به یک سیاست برای پول بیشتر برای خودروساز میشه

    با انواع مدل های تک ساخت و…
    البته میدونم ربطی به این پست نداره.

    چون از موقعی که اسب ها یا چهارپا ها جاشون دادن به ماشین ها بدتر ارزش اسب ها بیشتر شد و تبدیل به نماد اشرافیت شد و حتا قیمت بعضی از مدل ها بیشتر از یک یا چند خودرو هست ؟؟

    1. دایناسور دانا

      ۲۵ اسفند ۱۴۰۲
      سوابق: (29 ديدگاه)

      بنظرم دقیقا همین میشه که میگی

      1. VHF

        ۲۵ اسفند ۱۴۰۲
        سوابق: (4 ديدگاه)

        چه نام کاربری جالبی

  7. amir-mr

    ۲۵ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (401 ديدگاه)

    مهندسی پورشه💯
    افسانه قرار با یک لباس دیگه بیاد 👑

    موافقم 5
    مخالفم 1
  8. Amir

    ۲۵ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (155 ديدگاه)

    کم مونده بود تر بخوره به اصالت ۹۱۱ که اونم خورد
    صنعت خودروسازی روز به روز داره از دوران اوج هنر و مهندسی میرسه به جارو برقی های الکتریکی و هیبریدی
    😔 حیف

    موافقم 2
    مخالفم 1
  9. محمد

    ۲۵ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    خودرویی زیبا و بااصالت که ظاهره کلاسیکش رو به خوبی حفظ کرده 😍😍😍😍

  10. Arshia m3csl

    ۲۵ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (1173 ديدگاه)

    خیلی ۹۱۱ هایبرید عالی میشه جاش خالی بود ۹۱۱ هایبرید شدید سریع میشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا