شرکت سینگر که در بازسازی و بازتولید پورشه ۹۱۱ تخصص دارد، در جدیدترین پروژهٔ خود خودروی فوقالعادهای بر اساس نسل ۹۶۴ ولی با ظاهر مدل مسابقهای ۹۳۴/۵ ساخته است.
سالها است که میدانیم شرکت سینگر در بازسازی و بازتولید پورشه ۹۱۱ تخصص ویژهای دارد. این شرکت در آخرین پروژهٔ خود، ۹۱۱ نسل ۹۶۴ را با خودروی مسابقهای پورشه ۹۳۴/۵ دههٔ ۷۰ ترکیب کرده است. نتیجهٔ این کار، خودرویی است که DLS Turbo نام گرفته و باورنکردنی به نظر میرسد. این ماشین کاملاً ظاهر جسورانهٔ ۹۳۴/۵ را تداعی میکند و بدنهٔ فیبر کربنی جدید آن شامل گلگیرهای عریض، ورودیهای هوای بزرگ روی گلگیرهای عقب و اسپویلر بزرگ عقب میشود که برای استفاده در پیست قابل تنظیم است.
نمونهٔ نارنجیرنگی که در تصاویر میبینید در اصل نسخهای متمرکز بر پیست است اما سینگر برای کسانی که خودروی رامتری میخواهند، نسخهای متمرکز بر جاده را هم ارائه کرده که در تصاویر به رنگ طلایی دیده میشود. در این نسخه یک اسپویلر دُم اردکی جایگزین بال قابل تنظیم عقب شده و اسپلیتر جلو هم کوچکتر میشود. همچنین برای کسانی که نمیتوانند تصمیم بگیرند کدام نسخه را انتخاب کنند، سینگر میتواند نمونهای را با ویژگیهای هردو نسخه بسازد. در این مدل، میتوان در طول هفته از اسپویلر دم اردکی استفاده کرد و برای آخر هفته و رانندگی در پیست، آن را با بال قابل تنظیم تعویض کرد.
سینگر در این ماشین به جزئیات زیادی توجه داشته است تا کاملاً دوران دههٔ ۷۰ را تداعی کند اما اعمال حال و هوای آن دهه روی ۹۶۴ متعلق به دههٔ ۹۰ و همینطور افزودن عناصر ۹۳۴/۵ روی نه یکی بلکه دو نسخه، بزرگترین چالشی بوده که سینگر در ساخت DLS Turbo با آن مواجه شده است. همچنین توسعهٔ بال عقب بزرگتر با داونفورس بیشتر و دماغهٔ تهاجمی به همراه اسپویلر دم اردکی با درگ کمتر و دماغهٔ کاربردیتر نیز یک چالش بوده است زیرا هردو باید بهطور منسجم با دیگر قسمتهای خودرو کار کنند.
هردو نسخهٔ این پورشه اما به پیشرانهٔ ۳.۸ لیتری توئین توربوی با طراحی سینگر مجهز هستند که بیش از ۷۰۰ اسب بخار قدرت تولید میکند و به ردلاین ۹ هزار rpm میرسد. یک گیربکس شش سرعتهٔ دستی هم این نیرو را به چرخهای عقب ارسال میکند و سیستم تعلیق ارتقاءیافته با کمکفنرهای سفارشی هم به کنترل این قدرت کمک خواهد کرد. وظیفهٔ متوقف کردن این پورشهٔ قدرتمند نیز بر عهدهٔ ترمزهای سرامیکی است که پشت رینگهای تک پیچ ۱۹ اینچی در جلو و ۲۰ اینچی در عقب نصب شدهاند. این رینگها با لاستیکهای میشلن پایلوت اسپرت کاپ ۲ R پوشیده شدهاند.
هر دستگاه از DLS Turbo طبق خواست و سلیقهٔ خریدار ساخته میشود و میتواند یک نمونه با نمونهٔ دیگر تفاوتهای قابلتوجهی داشته باشد. به همین دلیل، قیمت این خودرو مشخص نیست. سینگر اما یک نمونه از این ۹۱۱ جذب را در هفتهٔ اتومبیل مونتری به نمایش درخواهد آورد.
HR3
۷ تیر ۱۴۰۲من پژو روا رو ترجیح میدم 😎
AMD
۷ تیر ۱۴۰۲کی روا سوار مره 😂😂😂😂
M@M@DRZ911
۷ تیر ۱۴۰۲مگه بهتر از ۹۱۱ های سینگر هم هست؟
DLS فوق العاده بود این دیه زده رو دست اون .
رینگ های نسخه متمرکز به پیست بینظیرن .
چقدر گلگیر های و ورودی هوای عقب عریضه !!
*ALI*
۷ تیر ۱۴۰۲مثل این که این شاهکار یه بار دیگه میخواد زنده بشه از فیبر کربن هست این هم سبکتر و هم سرعتی ترش میکنه چقدر ظاهر ماشین بهتر شده و جنگ جویانه شده به نظرم عالی خواهد شد
MehdiTurbo
۷ تیر ۱۴۰۲اینکه این ۹۱۱ یه شاهکار و اسطوره است توش شکی نیس
ولی دست کاری حجم پردازی پشتش خیلی اغراق شده است من نمونه تولیدی کارخانه را بیشتر دوست دارم کمتر شلوغ میکرد پشتش جذاب میشد جلوش خوب شده ولی پشتش. زیادی …داخلشم عالی شده
فرشاد
۷ تیر ۱۴۰۲هیت دادن به همچین شاهکاری فقط یه معنی داره
طرف هبچی از ناشین و اصالت حالیش نی
R/T
۷ تیر ۱۴۰۲به به بنازم
عجب چیزی تولید شد
۷۰۰ اسب ردلاین ۹۰۰۰ با دندا دستی 🤤🤤
Royal Driver
۷ تیر ۱۴۰۲فوقالعاده شده دیوانش شدم، خیلی شبیه مدل مسابقهای ۹۳۴ شده. و البته یک ذره هم از ۹۱۱ کاررا RSR 3.0 و ۹۳۵/۷۷ مادیفای شده تیم کرمر توی بغل الهام گرفته. خیلی خوشم اومد
اسطورهای که هیچ وقت تکراری نمیشه!
محمد امین
۷ تیر ۱۴۰۲تک تک ماشین های سینگر با لب و لوچه آدم بازی میکنه
بی نظیر تو جزئیات و انجین ادگار که اصلا یه دنیا دیگه س
خلیل
۸ تیر ۱۴۰۲عالیه
BMW
۸ تیر ۱۴۰۲انگار داره با روح و روان بازی میکنه 911 دنیایی داره برای خودش