مدل RSR 3.8 Strassenversion نسخهٔ بسیار خاصی از ۹۱۱ نسل ۹۶۴ است که تنها دو نمونهٔ جادهای از آن ساخته شد. این خودرو به پیشرانهٔ ۳.۸ لیتری لمان مجهز بود.
از پورشه ۹۱۱ RSR 3.8 Strassenversion تنها دو نمونهٔ جادهای ساخته شد که یکی از آنها اخیراً در حراجی ابوظبی فروخته شده است. قیمت دقیق این خودرو دو میلیون و ۱۲۷ هزار دلار است که رقمی نجومی برای یک ۹۱۱ قدیمی به نظر میرسد اما همانطور که اشاره شد، این یک ۹۱۱ معمولی نسل ۹۶۴ نیست. RSR 3.8 توسط پورشه موتوراسپرت در حدود ۵۰ دستگاه ساخته شد که اکثر آنها برای مسابقات در نظر گرفته شده بودند ولی دو نمونهٔ جادهای هم با پسوند استراسنورژن وجود دارند.
به همین دلیل، این مدل خاص بسیار موردعلاقهٔ کلکسیونرها است و وقتی هرکدام از این دو دستگاه برای فروش گذاشته میشود با قیمتهای باورنکردنی به فروش میرسد. RSR به پیشرانهٔ ۳.۸ لیتری لمان مجهز شده بود که در هر سیلندر دو شمع داشت. به گفتهٔ پورشه، این موتور ۳۲۰ اسب بخار قدرت داشت اما آزمایشهای پرفورمنس خیلی زود نشان داد که این رقم کمتر از واقع بوده و قدرت واقعی موتور چیزی در حدود ۳۷۵ اسب بخار است.
نمونهای که اخیراً در حراجی فروخته شده، توسط یک مشتری خاص پورشه سفارش داده شده است. گفته میشود سفارشات مختلف وی آنقدر زیاد بوده که چندین سال طول کشیده است تا پورشه بتواند خودروها را تحویل دهد.
هرچند تولید نسل ۹۶۴ در سال ۱۹۹۳ پایان یافت اما این RSR در ۲۵ می ۱۹۹۶ در بریتانیا به خریدار تحویل داده شده است. این خودرو که تنها ۱۰ کیلومتر کار کرده بود، بعداً در یک کلکسیون خصوصی ناپدید شد و دیگر هیچگاه دیده نشد تا اینکه در سال ۲۰۱۷ به مالکی دیگر رسید.
طی این سالها، خودرو کاملاً دستنخورده باقیماند و با آن رانندگی نشده است. باوجود پوشش محافظ کارخانه، رنگ بدنه آسیب دیده و این RSR باید بهخوبی تمیز شود. همچنین به نظر میرسد اگر مالک جدید بخواهد با آن رانندگی کند به تعمیراتی اساسی نیاز داشته باشد.
خریدار اولیهٔ این RSR که خودرو را با رنگ نقرهای متالیک قطبی سفارش داد، از پورشه خواست این ۹۱۱ مسابقهای را به برخی ویژگیهای جادهای مجهز کند. یکی از این سفارشات، تودوزی چرمی کاملی است که تا روی سقف، ستون فرمان و حتی رول کیج هم کشیده شده است. باک بنزین ۱۲۰ لیتری، صندلی سرنشین، رینگهای تک پیچ و دیفرانسیل قفل شونده هم از دیگر ویژگیهای خاص این RSR هستند.
حال که این ۹۱۱ بسیار کمیاب است و کارکرد بسیار پایینی هم دارد، بهاحتمالزیاد با وجود فروش به مالکی جدید، بازهم هیچگاه آن را در جادهها نخواهیم دید و همچنان در محلی سرپوشیده نگهداری خواهد شد. البته ۹۱۱ موردبحث در سال ۲۰۱۷ هم با قیمت ۲.۲۵ میلیون فروخته شد و بنابراین مالک قبلی هیچ سودی نکرده است. نمونهٔ دوم RSR استراسنورژن هم با کارکرد ۶۵ کیلومتر، حدود ۲.۵ میلیون دلار ارزش دارد.
وی
۹ آذر ۱۴۰۲پیشنهاد میکنم صداشو برید بشنوید👌
Amir
۲۱ آذر ۱۴۰۲عاشق سه تا چیز این ماشینم صداش_طراحی بدنه_طراحی داخلی🤤 که از هم بیشتر عاشقشم
Enzo Ferrari 2008
۹ آذر ۱۴۰۲زیبا خاص کلاسیک
احمدرضا
۹ آذر ۱۴۰۲سود نکرده چون بد نگهداری کرده
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۹ آذر ۱۴۰۲چیزی که من میبینم، براثر آقتاب و بارون آسیب دبده، یا شاید محل نگهداری رطوبت بالا داشته
بعید میدونم رنگ پورشه به این راحتی از بین بره
amir
۹ آذر ۱۴۰۲اول از همه کلکسیونر باس بره یه کاور بندازه البته ارزش کلکسیونیشم ممکنه از بین بره مگر اینکه تحت عنوان بازسازی بگن
Arshia m3csl
۹ آذر ۱۴۰۲خیلی فوق العاده و عالیه ولی کی gt2 مدل ۹۴ رو ول میکنه ۹۱۱ rsr بخره؟
Reza Waffen SS
۹ آذر ۱۴۰۲وای خدای من قلبم گرفت 💖
amir-mr
۹ آذر ۱۴۰۲الماس ناب آلمانیها👑
علیرضا ۷۷۱۴
۱۰ آذر ۱۴۰۲بنام خدا. پورشه افسانه ای که به واقعیت پیوست. پورشه مهندسی ناب رادر زمانی که ژاپنیها و حتی امریکاییها (البته درباره خودرو) به دنبالش بودند متبلور کرد. ای کاش سیاست و اقتصاد سرنوشت پورشه را بیش از این دچار چالش نکنند. ۹۱۱افسانه ای که به واقعیت پیوست و ای کاش بیشتر تولید میشد و امکان داشت که در دسترس همگان چون بیتل قرار گیرد تا ماهم این افسانه را تجربه میکردیم .باتشکر و ادای احترام
پوریا چالش
۲۱ آذر ۱۴۰۲اینو چند روز پیش ویدئو شو تو یوتیوب دیدم کنار کونتاش فیلم سینمای گرگ وال استریت پارک شده بود