این شما و این پورشه ۹۱۱ اسپرت کلاسیک، یک مدل تولیدمحدود که برای گرامیداشت مدلهای افسانهای پورشه در دهه ۶۰ میلادی تولید شده است. این مدل دنبالهروی ۹۱۱ تارگا 4S هریتیج ادیشن است که سال گذشته رونمایی شد و احتمالا ویدئوی آن در کانال مانی خوشبین دیده باشد. خوشبختانه ۹۱۱ اسپرت کلاسیک برخلاف نسخه تارگا 4S هریتیج، یک ۹۱۱ عادی با برچسبها و رنگهای زیبا نیست. پورشه اینبار پا را فراتر از حد معمول گذاشته و موتور، سیستم محرکه، و فضای درونی و بیرونی خودرو را تغییر داده است.
زیر رنگ خاکستری، بدنه یک ۹۱۱ توربو قرار دارد که در آن خبری از ورودیهای جانبی هوا نیست و پرداخت رنگ منحصر به خود را دارد. طاق چرخهای این مدل نیز کمی پهنتر از ۹۱۱ توربو شده اما خروجی موتورش با موتور توربو برابر است. ۹۱۱ اسپرت کلاسیک از یک واحد ۳.۷ لیتری تویین توربو ۶ سیلندر تخت استفاده میکند که ۵۴۲ اسب بخار انگلیسی قدرت خود را برخلاف مدلهای توربو و توربو S، تنها به چرخهای عقب منتقل میکند و دیگر خبری از سیستم چهارچرخ محرک نیست. پورشه برای جعبهدنده این مدل نیز واحد ۸ سرعتی خودکار PDK را فراموش کرده و به سراغ یک گیربکس ۷ سرعتی دستی رفته است. درنتیجه این تغییرات، گشتاور ۹۱۱ اسپرت کلاسیک نسبتبه توربو ۱۴۸ نیوتن متر کاهش به ۵۹۲ نیوتن متر رسیده است.
(خوشبختانه یا متاسفانه) با وجود اینکه پورشه گشتاور این مدل را کاهش داده اما این کاستی با تزئینات باکیفیت جبران شده است؛ خطوط مسابقهای روی بدنه با دست رنگ شدهاند. شیوه جایگذاری و هماهنگی آنها با فواصل بدنه، سقف و کاپوت نیز اتفاقی نبوده و طراحان برای پیادهسازی دقیق آن زمان صرف کردهاند. «Porsche Exclusives» سقف و کاپوت را کاملا از جنس فیبرکربن بازطراحی کرده است. رینگهای ۲۰ و ۲۱ اینچی اسپرت کلاسیک در جلو و عقب آشنا بهنظر میرسند اما به همراه اسپیولر سنتی پورشه ۹۱۱ کمی تغییر را تجربه کردهاند. باقی اجزا مانند سپرهای جلو و عقب، چراغها و سیستم اگزوز دوگانه همگی با ۹۱۱ توربو یکسان هستند.
اجزای شاسی مانند میراگرهای تطبیقی (دمپرها) PASM نیز با نمونههای موجود در توربو S یکسان هستند؛ درحالیکه سیستم پایداری شاسی پورشه موسومبه «PDCC» و فرمانپذیری چرخهای عقب بهطور کامل و مخصوصا برای مدل اسپرت کلاسیک بازتنظیم شده است تا تمرکز این مدل را بر سواری جادهای بیشتر کند. ۹۱۱ اسپرت کلاسیک بهخاطر سیستم دیفرانسیل عقب خود، ۷۰ کیلوگرم وزن کمتری از ۹۱۱ توربو S دارد تا به عدد ۱۵۷۰ کیلوگرم برسد. حال با این تغییرات، آیا شما حاضرید تا ۹۱۱ توربو S را فراموش کرده و بهخاطر طرحی خاص، جعبهدنده دستی و سیستم دیفرانسیل عقب ۹۱۱ اسپرت کلاسیک را تهیه کنید؟!
اکبر
۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱اگه کسی اسم این آهنگ رو میدونه به من بگه!
Mad.z.Max
۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱Where do I begin
از اندی ویلیامز. دیگران هم بازخوانی کردن
Mad.z.Max
۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱این خانمی هم که صدای توی همین ویدیو هست، گمونم Shirely Bassey باشه
RKH7787
۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱مگه این لاو استوری نیس؟🤓
Mad.z.Max
۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱لاو استوری اسم فیلمی هست که این آهنگ روش ریلیز شد
Sina
۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱حال با این تغییرات، آیا شما حاضرید تا ۹۱۱ توربو S…. را تهیه کنید؟!
بله صددرصد و قطعا
اگر ماشین رو به دو قسمت ۱_تکنولوژی فضای کابین و۲_ تکنولوژی موتوری تقسیم کنیم من عاشق این ماشین هایی هستم که فضای کابینش پر تز تکنولوژی صفحه نمایشهای بزرگ انواع دوربین دید در شبو لیزرو رادرو نورپردازیو دستیار صوتیو…باشه اما قسمت موتوری یه موتور و گیربوکس مکانیکی ساده با کیفیت بسیار بالا و نهایت نهایتش فقط یه توربو کم فشار داشته باشه یه ماشین سخت جون باشه
اسب بخارهای بالا،اسب بخارهای بالای ۵۰۰ تا به هیچ کاری نمیان بجز اصتحلاک و دردسر و این تکنولوژی هایی مثل هیبرید ملایم هیچی ندارن
میبیند که با تقویت ماشین ۲۰۰،۳۰۰ اسب میگذارن روی ماشین فقط واسه چند دهم ثانیه که در دنیای واقعی به هیچدردی نمیخوره
یه جورای روند لکسوس رو دوست دارم هرچند هیچوقت طراحی و قیافه بیرون و داخل لکسوس به پای المانی ها نرسیده
اما این ماشین از همون جنس و ساختاریه که من میخوام و به نظرم باید باشه
فقط ای کاش سیستم تمام چرخ محرک رو میگذاشتن غیر از تین نقصی نمیبینم هرچند سیستممحرک عقب واقعا عالیه
FTB
۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ببین این ماشین ماشین خوبیه ول خیلی ساله طراحیش از دوتا چراغ گرد بیرون نیومده
به نظرم باید طراحیش عوض بشه
اکبر
۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱یه آهنگ ایرانی هم از روی این آهنگ کاور شده اگه اونم بتونید بگید خیلی خوبه
محمد امین
۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱خیلی کابینش زیباست …درکل جذاب شده
مازیار
۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱واقعا پایان ناپذیره این 911
با کاریزمایی اون چنان قدرتمند که تونسته این باور رو ایجاد کنه که هیچ وقت کهنه نمیشه و این رو تقریبا همه پذیرفتن
GMA
۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ظاهر با اصالت و عالی، در کنار پرفورمنس بی نقص و فرمول اختصاصی موتور عقب پورشه همیشه دوست داشتنی هست
akrh78
۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱وای که اگه موتور gt3 رو داشت چی میشد
javadhy
۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱حتی تصور رانندگی با ماشینی که بالای ۵۰۰ اسب بخار قدرت داره و دنده دستیه آدمو به وجد میاره حالا به این پکیج دیفرانسیل عقب بودنم اضافه کن
مطمئنا این ماشین یکی از بهترین ماشین ها برای تجربه حس خالص رانندگیه
BMW
۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱اگه موتور gt3 می بود خوب بود ولی با این موتور که بزور ازش صدا در میاد نه
Jdm باز
۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱پورشه۹۱۱
دنده دستی
دیفرانسیل عقب
یه ترکیب عالی برای لذت رانندگی
فقط هیکاش موتورgt3 روش بود اونموقع دیگه کاملا بی نقص میشد
Khosrow
۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱پارچه صندلی هاش نه / کلاسیک نه به هر قیمتی ..
مهدی
۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱تکنولوژی جدید با دنده ی دستی
میشه گوشه ای از بهشت
Taha Malek
۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱منکه عاشقش شدم
با اون صندلیاش
با اون اسپویلر عقبش
پرفورمنس پورش هم که در موردش حرف نزنیم بهتره
Poria
۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱از اون کلیپ هم مشخصه خواسته یه ماشین نوستالژیک مثل سال ها قبل تولید کنه و بنظرم تو این جور ماشین ها طراحی مهم تر هستش: از لحاظ طراحی کابین با اون دنده دستی فوق العاده واقعا تونسته.