در نبرد شش سیلندر تخت با V8 توئین توربو و موتورهای الکتریکی، کدامیک پیروز خواهد شد؟
در دنیای پورشه، نام توربو S سطح بالایی از قدرت و پرفورمنس را نشان میدهد. به همین دلیل، این شرکت حتی در مدل الکتریکی تایکان که پیشرانهٔ درونسوز و طبیعتاً توربوشارژر ندارد هم از این نام استفاده کرده است. ۹۱۱ و پانامرا هم دیگر مدلهای این شرکت هستند که در نسخهٔ قدرتمند توربو S به بازار عرضه میشوند. حال مردان اتوکار هند تصمیم گرفتهاند ببینند کدام مدل توربو S از همه سریعتر است و بدین منظور، مسابقهٔ درگی بین این نسخه از سه مدل تایکان، ۹۱۱ و پانامرا ترتیب دادهاند. ابتدا بیایید نگاهی به اعداد و ارقام داشته باشیم تا ببینیم روی کاغذ کدام خودرو برتری دارد.
با پانامرا توربو S شروع میکنیم که به یک پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربو با ۶۳۰ اسب بخار قدرت و ۸۲۰ نیوتن متر گشتاور مجهز است. این موتور به یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک متصل شده تا نیروی خود را به هر چهارچرخ برساند. وزن پانامرا هم ۲۰۸۰ کیلوگرم است اما عنوان سنگینترین پورشهٔ این جمع به تایکان توربو S با ۲۲۹۵ کیلوگرم میرسد. بااینحال، این خودرو به لطف دو موتور الکتریکی که برای مدت کوتاهی در حالت اووربوست ۷۶۰ اسب بخار قدرت و ۱۰۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکنند (۶۲۵ اسب بخار در حالت عادی)، بیشترین قدرت را هم دارد. انتقال نیروی موتورها هم توسط یک گیربکس دو سرعته صورت میگیرد.
و در آخر به ۹۱۱ توربو S میرسیم که با وزن ۱۶۴۰ کیلوگرم، سبکترین عضو گروه محسوب میشود. این خودرو با ۶۵۰ اسب بخار قدرتی که توسط پیشرانهٔ ۳.۸ لیتری شش سیلندر تخت توئین توربو تولید میشود، از پانامرا قویتر است. نیروی موتور نیز از طریق یک گیربکس هشت سرعتهٔ دوکلاچه به هر چهارچرخ منتقل میشود. با توجه به این اعداد، فکر میکنید کدام خودرو در ۴۰۰ متر سریعتر باشد؟ پاسخ این سؤال را در ویدئوی زیر ببینید.
مقایسه مشخصات فنی
پورشه ۹۱۱ توربو S | پورشه پانامرا توربو S | پورشه تایکان توربو S | |
پیشرانه | ۳.۸ لیتری H6 توئین توربو | ۴.۰ لیتری V8 توئین توربو | الکتریکی دو موتوره |
قدرت | ۶۵۰ اسب بخار | ۶۳۰ اسب بخار | ۷۶۰ اسب بخار |
گشتاور | ۸۰۰ نیوتن متر | ۸۲۰ نیوتن متر | ۱۰۵۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۸ سرعته دوکلاچه | ۸ سرعته دوکلاچه | دو سرعته |
محور محرک | چهارچرخ | چهارچرخ | چهارچرخ |
وزن | ۱۶۴۰ کیلوگرم | ۲۰۸۰ کیلوگرم | ۲۲۹۵ کیلوگرم |
قیمت | ۲۱۷,۵۵۰ دلار | ۱۸۷,۸۵۰ دلار | ۱۸۸,۸۵۰ دلار |
blackwing
۲ شهریور ۱۴۰۲چقدرررر این توربو S جدید خوبه 🤦🏻♂️
اگه من یه میلیونر تو خارج از کشور بودم قطعاً توربو S و 911 GT3 تو گاراژم پارک میشدن 🤌🏼
Porsche
۲ شهریور ۱۴۰۲سال دیگه تایکان توربو gt با ۱۰۰۰ اسب بخار میاد همشون رو تو قوطی میکنه 😂
Tesla
۲ شهریور ۱۴۰۲هر وقت اومد اونموقع بیا حرف بزن 🤫
Reza Waffen SS
۲ شهریور ۱۴۰۲جووووونم 911 💖
Shahab
۲ شهریور ۱۴۰۲وزن پورشه پانامرا رو اشتباه نوشتین فکر کنم
۱۶۰۰ کیلو که نیست فکر کنم ۲۰۷۰ اینا باشه
سامان اذری
۲ شهریور ۱۴۰۲افسانه بازم خودشو ثابت کرد
♥️
JDM سابق
۲ شهریور ۱۴۰۲911 توربو ۷۲۰S و 765lt و… ماشین هایی هستن که پرفورمنس رو یه سطح ارتقاء دادن
Tesla
۲ شهریور ۱۴۰۲در اصل تسلا پلد کبیر بود که پرفورمنس و به سطح دیگه ای ارتقا داد !! اولین خودرو تولید انبوه دنیا که مسیر ۴۰۰ متر را در کمتر از ۹/۵ ثانیه طی میکند ، خودرویی که دوبار تا حالا موفق شده رکورد نورنبرگ رو بشکنه و در نهایت برای امثال همین ۹۱۱ توربو s ، مکلارن ۷۶۵lt یا فراری sf90 ، خیلی پدری کرده 🤣🤣🇺🇸🇺🇸🇺🇸💪⚡️⚡️
فرشاد
۲ شهریور ۱۴۰۲دزززلا واسه فراری و پورشه و…پدری کرده؟
تو رباتی به ولله رباتی یا داری از تیمارستان کامنت میزاری
.Amir.
۲ شهریور ۱۴۰۲همون طور که ما گوشی قاتل پرچمدار داریم ماشین قاتل پرچمدار هم داریم مثل 720 و ۹۱۱توربوs که این رفیقمون گفت این ماشین ها انقدر توانایی های بالایی دارند که حتی خودرو هایی مثال svj و مکلارن سنا و.. رو شکست بدن.
Enzo Ferrari 2008
۲ شهریور ۱۴۰۲فقط 911
شکیبا
۲ شهریور ۱۴۰۲از اول هم معلوم بود ۹۱۱ سریعتره اصلا درگ احمقانه ای بود فقط میخاست بگه که درسته ۳۰۰میلیون هندی wcندارن بجاش بعضی خانواده ها مثل شیوخ عرب زندگی میکنن
امیر
۲ شهریور ۱۴۰۲بروووووو
لانچ با پورشه معنی میشه
امیرحسین
۲ شهریور ۱۴۰۲پورشه 911😘😘😘😘
JDM
۲ شهریور ۱۴۰۲توربو s قاتل پرچمدار پورشه هست معلومه برادراش حریفش نمیشن
معین
۳ شهریور ۱۴۰۲عالی
اگه درست حرف میزدن دو سه لول سطح کلیپ میرفت بالا