پورشه ۹۱۱ توربو S در حالت استاندارد خودرویی بسیار قدرتمند است، تیونینگ و افزایش توان بیشتر، این خودرو را به یک هیولای جادهای تبدیل میکند.
بارها شاهد قدرتنمایی این خودروی ۵۶۰ اسب بخاری بودهایم. کمتر خودرویی پیدا میشود که بتواند ۹۱۱ توربو S را در مسابقات درگ شکست دهد. ۹۱۱ توربو S که یکی از پرشتابترین خودروهای تولیدشده تا به امروز است بدون انجام هیچگونه تغییراتی میتواند تنها در ۳.۲ ثانیه از سرعت صفر به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد. کمپانی تیونینگ O.CT قدرت خروجی توربو S کابریو را از ۵۶۰ اسب بخار نیرو و ۷۰۰ نیوتن متر گشتاور به ۶۶۰ اسب بخار نیرو و ۸۸۰ نیوتن متر گشتاور رسانده است. این خودرو که قبل از تیونینگ هم سریع بود حالا سریعتر از گذشته به نظر میرسد. اطلاعات عملکرد این خودرو را در ادامه میبینید:- ثبت زمان ۲.۷۷ ثانیه در تست شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت
- ثبت زمان ۹.۳۲ ثانیه تا سرعت ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت
- ثبت زمان ۱۵.۰۲ ثانیه تا سرعت ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت
- سرعت نهایی ۳۳۵ کیلومتر بر ساعت
این خودروی تیونینگ شده از لحاظ نهایت سرعت، سریعترین خودروی جهان نیست اما با چنین عملکردی تا زمانی که خودروهای دستهی بالاتر مثل کونیگ زگ و مک لارن P1 را در نظر نگیرید میتوانید روی سرعت و عملکرد فوقالعادهاش حساب کنید.
برای اینکه کاملاً متوجه عملکرد این خودرو شوید فراری ۴۸۸ GTB را در نظر بگیرید، این خودروی فراری هم دقیقاً ۶۶۰ اسب بخار نیرو تولید میکند بااینحال نمیتواند ۹۱۱ تیونینگ شده را در شتاب و سرعت نهایی شکست دهد چرا که ۴۸۸ GTB در ۳ ثانیه از صفر به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت میرسد و سرعت نهایی ۳۲۵ کیلومتر بر ساعت را ثبت میکند. ترجیح میدادیم که O.CT بدنه و ظاهر خودرو را هم تیونینگ کند تا تفاوت این دو مدل بیشتر دیده شود اما O.CT تنها روی عملکرد خودرو تمرکز کرده است و از لحاظ زیبایی، هیچ تفاوتی در ۹۱۱ توربو S تیونینگ شده O.CT و توربو S کابریولت دیده نمیشود.
احمد باقری
۴ آبان ۱۳۹۴انصافا آدم تعجب می کنه که واقعا ماشینی بهتر از این پورشه 911 داریم که اینقدر زیبا و پر ابهت باشه، واقعا پیدا نمیشه!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! صد سال دیگه هم پیدا نمی کنی، الکی نگرد، به قول معروف، گشتیم نبود، نگرد نیست. اگر این ماشین، اسطوره اصالت و ابهت و طراحی هست، به نظرم بقیه شرکتها دیگه دارن الکی تلاش می کنن، هیچ وقت به گرد پاش هم نمیرسن. واقعا طراحی جلوی این ماشین، طرفداران و متعصبان این خودرو رو کشته، از هر طرف نگاه می کنی، اصالت موج میزنه، عین همون ماشین 200 سال پیشه(با خنده)، من موندم چرا شرکتهای خودروسازی بزرگی مثل فراری با اون همه عظمت و اصالت، هر ماشینی که میزنه یکی از یکی قشنگتره، ولی هیچکدوم شبیه هم نیستند، به نظرم فراری باید از پورشه یاد بگیره، همیشه همون طراحی رو انجام بده، فقط موتورش و تکنولوژی ماشین رو بهتر کنه، آخه چه کاریه که فراری بره این همه زحمت بکشه یک طراحی متفاوت و زیبای دیگه رو انجام بده، همون طراحی قبلی چه عیبی داره، اینجوری بهتر هم هست، میگن درجه اصالتش خیلی زیاده. به نظرم پورشه هم نباید از طراحیهای جدید، بترسه و چون ماشینهاش فروش میره تا صد سال دیگه هم همین طراحی رو به خورد ملت بده، اما افسوس از این ملت عاشق که هرچه بدی، تلخ و شیرین، میگن به به و چه چه.
mohsen
۴ آبان ۱۳۹۴فعلا با این قیافه قدیمی به نظر( خنده دار) شما تو رقابت با رقیب های بنزش شاخ بنزو شکسته شاید تنها برتری بنز از پورشه یه خورده قیافش باشه از بیرون ولی در عملکردو طراحی داخلی قضیه عکس این حرفاس هنوز کسی این اجازه رو به خودش نداده 911turbo s را با AMG GT S شاخ به شاخ کنه که امیدوارم بعد از معرفی مدل جدید پورشه این کار عملی بشه Turbo s که از پس گودزیلا در اومد مطمئن باشید GTs رقیبی قدری واسش محسوب نمیشه و هر قدرم قیافه جلو پورشه به نظر شما بد باشه همون قدر عقب GTs بده
ali ayat
۴ آبان ۱۳۹۴من سوار بنز gtشدم سوار ۹۱۱کاررا ۴هم شدم اصلا اینجور سطحی که شما میگی نیست اصلا اینجور نیست دوست عزیزم آقا محسن ولی تا یه حدی درسته ولی خب نه اونجور کع تو فکرته
احمد باقری
۴ آبان ۱۳۹۴اگر دقت کرده باشی، بنده هم از نظر طراحی گفتم، اول درست مطلب رو بخون بعدا نظر بده، مطمئن باش که از نظر فنی هم مرسدس خیلی از این پایین تر نیست.
Amir one
۴ آبان ۱۳۹۴قبول دارم که واقعا پورشه کارش از هر نظر درسته و اصالتشو حفظ کرده ولی راستشو بخوای دیگه برام مدلای پورشه 911 اصلا جذاب و خاص نیس البته 918 اسپایدر عالیه،حداقل کاش در عین حفظ اصالت یه تغییرات جزیی توی طراحیاش بکار میبرد.
علي رضا
۴ آبان ۱۳۹۴آقای باقری…شما نظرت اینه که این ماشین زیبا نیست و نظرت هم برای هممون محترمه ولی یه شخصی هم مثل من از این ماشین خوشش میاد. پس لطفا دیگه هی نگو طراحیش فلانه و..
شاید یه کسی ناراحت بشه…
احمد باقری
۴ آبان ۱۳۹۴من فقط گفتم طراحیش خیلی قدیمی و تکراری هست، نباید به بهانه داشتن اصالت، سالهای سال، یه جور طراحی داد بیرون، حرف من فقط همینه و ربطی به سلیقه من و شما نداره، دیگه یعنی شما نمیدونی که سالهای ساله همین طراحی رو میده بیرون، این چه ربطی به سلیقه داره؟
محمد
۴ آبان ۱۳۹۴نظرات کارشناسان زیبایی شناسی چیه ؟؟http://m.caranddriver.com/photo-gallery/the-10-most-beautiful-cars-on-sale-today#63
پورشه 911 تو این لیست میدرخشه
بنابراین از دید یه کارشناس زیبایی شناسی پورشه زیباست
نظر کارشناس مهمه نه کسی که فرق لامبورگینی و جیپ رو باید با کمک بقیه تشخیص بده
shahab
۵ آبان ۱۳۹۴الان یعنی پورشه قشنگ نیست؟؟؟
خنده دار؟؟؟
حتما اپتیما خوبه دیگه با نسل قبلش زمین تا آسمون فرق داره و خوشگله
عملکردو ببین عملکررررررررررد
احمد باقری
۴ آبان ۱۳۹۴بزن دیسلایک ها رو و حالشو ببر، ولی حقیقت همینه و عوض نمیشه.
mohsen
۴ آبان ۱۳۹۴واقعیت اینکه Panamera Turbo s رو هیچ کدوم از بنز یا حتی بی ام وه (با اینکه روش تعصب دارم)تو عملکرد نمیتونه بگیره پیشنهاد میکنم اگه این ماشینو پیدا کردید تجربش کنید وقتی میخوای یه ماشین لوکسه ولی وقتی یه خورده سر به سرش بزاری مثله یه 911 عملکرد نشون میده …
mehdy
۴ آبان ۱۳۹۴اولا 488محور عقبه دوما گشتاور این بیشتره بعد میگی پورشه سریعتره تازه 488سرعت341kmرو هم ثبت کرده پس لطفا ***
sina
۴ آبان ۱۳۹۴در اینکه 911 یکی از بهترینا تو کلاس خودشه شکی نیس بازم تاکید میکنم یکی از بهتررررین هااا نه بهترین مطلق!
بنظرم هیچ ماشینی تو هیچ کلاسی تو همه زمینه ها و پارامترای اون کلاس کامل و بهترین نیس ولی در اینم ک پورشه یکی از تکرار نشدنیای دنیای اتومبیله هیچ شک و شبه ای نیس
هر ماشینی از فراری و لامبو و پورشه و …. حس و حال خاص خودشو داره ولی من تو این کلاس gtr و آونتادور رو بیشتر از بقیه میپسندم
Nissan...Japan
۴ آبان ۱۳۹۴اره واقعا نیسان جی تی ار و اونتادور خیلی دلربان.
مهدی 911
۴ آبان ۱۳۹۴911هیچوقت زیر سایه فراری لامبو ومکلارن نبوده کلا ماشینهای المانی بخصوص 911 بالاترین مهندسی رو دارن در تست موتور ترند توربو اس شتاب 2/6 ودر کار اند درایو 2/5 رو زده اگه فراری جدید488 با670اسب چهار چرخ هم بود فکر نکنم بتونه همچین رکوردی بزنه
ali ayat
۴ آبان ۱۳۹۴کلا چهار تا برند تو کل دنیا داریم که خاصاشون خاصه
پورشه لامبو فراری مک لارن البته هر کدوم تو یه زمینه ای تاپن نسبت به هم
پورشه هندلینگش از باقی بهتره
لامبو هیجان و طراحی و صدای اگزوز و راحتی تو روندنش از باقی بهتره
مک لارن قدرت خروجیش از باقی بهتره
و فراری هم که دیگه همه این هارو با هم داره و تو پیست هم خوب خودشو میده
Archi KHAN
۵ آبان ۱۳۹۴من موندم شما اگه از پورشه مخصوصا 911 حالت بهم میخوره ، قبول
اما
مگه مجبوری بیای تو مقالات مربوط به پورشه خونِ خودت را کثیف تر کنی و حرص بخوری !
بهروز
۵ آبان ۱۳۹۴وجدانا اینایی ک میان میگن از پورشه خوشمون نمیادو اذیت نکنید. این طفلیا چیزی واسه از دست دادن ندارن!
والا من با اینکه خودم طرفدار بنزم بخودم اجازه نمیدم ب این اسطوره احترام نذارم
king 918
۶ آبان ۱۳۹۴بابا 911 خودش هیولاست نیازی به این کارا نیست نمیدونم چرا ولی نسخه ی استوکش از تیونش عملکرد بهتری هم داره