کدام نسل پورشه ۹۱۱ توربو بهترین است؟ پاسخ دادن به این سؤال تقریباً غیرممکن خواهد بود زیرا هر نسل ویژگیهای مثبت و منفی خاص خود را دارد. بااینحال، با برگزاری یک مسابقهٔ درگ میتوان به این سؤال پاسخ داد که کدام نسل ۹۱۱ توربو سریعترین است. به لطف تیم کارواو، فرصت دیدن چنین مسابقهای بین تمام نسلهای ۹۱۱ توربو فراهم شده است؛ بنابراین، هرچند نمیتوانیم بگوییم کدام ۹۱۱ توربو بهترین است ولی حداقل بهزودی خواهیم فهمید که کدامیک در ۴۰۰ متر سریعترین است.
برای این درگ، کارواو تمام هفت نسل ۹۱۱ توربو را گرد هم جمع کرده که از نسل ۹۳۰ تا ۹۹۲ را شامل میشود. در سال ۱۹۷۵ پورشه با معرفی ۹۱۱ توربو نسل ۹۳۰، برای اولین بار استفاده از تکنولوژی توربوشارژر در خودرویی تولیدی را به نمایش گذاشت و از آن زمان تاکنون، نسخهٔ توربو را همواره برای تمام نسلهای ۹۱۱ ارائه کرده است. هرچند توسعهٔ ۹۳۰ توربو در سال ۱۹۷۲ آغاز شد اما پورشه در طول دههٔ ۶۰ تکنولوژی توربوشارژر را در کاربردهای مسابقهای آزمایش کرده بود. در آن زمان، توربوشارژرها قطعهٔ اضافهشدهٔ عجیبی به پیشرانهها بهحساب میآمدند.
پورشه در ابتدا ۹۳۰ توربو را صرفاً برای همولوگ کردن مدل مسابقهای ۹۳۵ در نظر گرفته بود و تنها ۴۰۰ دستگاه از آن تولید کرد اما ۹۳۰ توربو بهسرعت محبوب شد و پورشه را مجاب کرد که تعداد بیشتری از آن تولید کند. بدین ترتیب، از اولین ۹۱۱ توربو بیش از ۲ هزار دستگاه تولید شد. این خودرو به یک پیشرانهٔ ۳ لیتری شش سیلندر تخت توربو مجهز شده بود که ۲۵۶ اسب بخار قدرت و ۳۳۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکرد. این نیرو از طریق یک گیربکس چهار سرعتهٔ دستی به چرخهای عقب منتقل میشد.
پس از نزدیک به نیم قرن، داستان ۹۱۱ توربو به نسل کنونی یعنی ۹۹۲ رسیده است. پس از هفت نسل بهبود پرفورمنس متمادی، ۹۹۲ توربو S به یکی از بهترین و سریعترین محصولات تاریخ پورشه تبدیل شده است. این نسل از یک پیشرانهٔ ۳.۸ لیتری شش سیلندر تخت توئین توربو با ۶۵۰ اسب بخار قدرت و ۸۰۰ نیوتن متر گشتاور استفاده میکند. این موتور قدرتمند به یک گیربکس هشت سرعتهٔ دوکلاچه متصل شده تا نیروی آن به هر چهارچرخ منتقل شود.
حال در این درگ که اولین و آخرین ۹۱۱ توربو در کنار هم قرار گرفتهاند، میتوان جهشی چشمگیر در پرفورمنس این ماشین طی نزدیک به نیم قرن را مشاهده کرد.
ممد ژانگولر
۶ اردیبهشت ۱۴۰۱این همه رنگهای خوشگل پورشه رفته هر چی رنگ دلگیره آورده
کامران
۶ اردیبهشت ۱۴۰۱نه جذابیت ظاهری دارن نه صدای خاصی نه ارتقا مهمی
به جا اینا یه کانال آمریکایی باید درگ بین کوروت C1 تا C8 برگزار کنه تا بشه جذابیت و در هر ثانیه ویدیو دید
من چندین بار ۹۱۱ تو خیابون دیدم مثل هر ماشین عادی دیگه بود برام جذابیت نداشت انگاری بیتل دیدم که در اصل واقعا بیتل دیدم همینقدر عادی به قول خارجیا meh ولی کوروت C7 دیدم میخکوب شدم قلبم تند تند میزد از اون عظمت تازه استینگری بود اگه ZR1 با اون کیت زیبا با صدای پوشراد سوپرچارجد حتما سکته قلبی میزدم
hssn
۶ اردیبهشت ۱۴۰۱باشه.
Jdm باز
۶ اردیبهشت ۱۴۰۱اها
🤍🤍Tesla lover🤍🤍
۶ اردیبهشت ۱۴۰۱😐😐
اولین کسی هستی که به 911 این نظرو داره
کاملا مخالفم با نظرت جدا از اون قسمت که راجب کروت گفتی😁😁😐💖
Reza Waffen SS
۷ اردیبهشت ۱۴۰۱منم از نزدیک هردوتاشونو زیارت کردم ولی با اطمینان بهت میگم 911 خیلی خیلی خوشگلتر و جذاب تره نسبت به کوروت
TOM KRISTENSEN
۷ اردیبهشت ۱۴۰۱کوروت😂😂
Moein
۶ اردیبهشت ۱۴۰۱اصالت در سه رقم
تنها رقیب به حق فراری میشه گفت خود پورشه است و بس
Jdm باز
۶ اردیبهشت ۱۴۰۱با اصالت ترین طراحی بین تمام خودرو ها
👏👏👏
viper2
۶ اردیبهشت ۱۴۰۱چلنجر سلام میرسونه.
Jdm باز
۷ اردیبهشت ۱۴۰۱راست میگی حواسم نبود
ولی خب حداقل جز با اصالت ترین ها هستش
GMA
۶ اردیبهشت ۱۴۰۱نماد خودرو های اسپرت
مازیار
۶ اردیبهشت ۱۴۰۱هفت نسل
هفت پله صعودی در موتوراسپرت
درگ جالبی بود تشکر از آقای دهقان
ehsan
۶ اردیبهشت ۱۴۰۱از نمای روبرو 997 زیبایی خاصی داره نمای عقب هم 992 که احتمالا آخرین محصول تمام بنزینی باشه، خبری از gt2, gt2rs, gt3rs نشده، نسخه هیبرید هم در راهه انگار 🤩
مردیم از خوشی
۶ اردیبهشت ۱۴۰۱همه شون زیباند ولی لامصب پورشه این دو نسل اخر به نظرم تو تغییر طراحی کم کاری کرده الان عالیه ولی بازم میشد بهترش کرد البته در پرفورمنس که کامله
هلهل
۶ اردیبهشت ۱۴۰۱انصافا هنوزم زیباست اما نه مثل قبل
کمی تکراری شده
- A M I R -
۷ اردیبهشت ۱۴۰۱چقدر نسل ۹۹۳ و ۹۹۷ طراحی های ماندگاری دارن. آدم سیر نمیشه از نگاه کردن بهشون. ضمن این که ۹۹۷ نسبتا خوب کنار ۹۹۲ تاب آورد.
Ghawami
۲ تیر ۱۴۰۱داریم اصیل تر از پوشه
پیج دختره رو کی داره😅