میدانیم که این روزها پورشه ۹۱۱ توربو S یکی از پادشاهان ۴۰۰ متر است اما آیا خودرویی میتواند این شاهکار آلمانی را مغلوب کند؟ برای فهمیدن پاسخ این سؤال، تیم کارواو یک لامبورگینی اونتادور SVJ و یک مکلارن 720S را در برابر توربو S قرار داده است تا ببینیم رقبای شایستهای برای آن هستند یا نه. پس بیایید ببینیم کدامیک از این سه سوپرکار قدرتمند پادشاه درگ خواهد بود.
پورشه ۹۱۱ توربو S ممکن است ظاهر بیادعایی داشته باشد اما در زیر این پوستهٔ ساده یک قاتل واقعی سوپرکارها پنهان شده است. این ماشین از یک پیشرانهٔ ۳.۸ لیتری شش سیلندر تخت توئین توربو نیرو میگیرد که ۶۵۰ اسب بخار قدرت و ۸۰۰ نیوتن متر گشتاور دارد. این موتور به گیربکس هشت سرعتهٔ دوکلاچهٔ PDK پورشه متصل شده که تعویض دندههای برقآسایی دارد. توربو S همچنین از سامانهٔ چهارچرخ محرک هم بهره میبرد که امکان استفادهٔ بهتر از قدرت را فراهم میکند. به گفتهٔ پورشه، این خودرو ظرف ۲.۶ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت میرسد و ۴۰۰ متر را در ۱۰.۵ ثانیه طی میکند.
لامبورگینی اونتادور SVJ یکی از آخرین سوپرکارهای سنتی بازار محسوب میشود. در سینهٔ این ماشین یک نیروگاه ۶.۵ لیتری V12 تنفس طبیعی قرار گرفته است که ۷۷۰ اسب بخار قدرت و ۷۲۰ نیوتن متر گشتاور دارد. این V12 دوستداشتنی به یک گیربکس هفت سرعتهٔ AMT متصل شده است تا قدرت را از طریق سامانهٔ چهارچرخ محرک لامبورگینی به هردو محور برساند. به گفتهٔ لامبورگینی، این اونتادور وحشی برای رسیدن به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت به ۲.۷ ثانیه زمان نیاز دارد و ظرف ۱۰.۵ ثانیه ۴۰۰ متر را پشت سر میگذارد. با توجه به این اعداد، اونتادور SVJ رقیب تمام و کمالی برای توربو S محسوب میشود.
و درنهایت به مکلارن 720S میرسیم یعنی سوپرکار محرک عقبی که در اینجا باید با چهارچرخ محرکها رقابت کند. 720S از یک موتور ۴ لیتری V8 توئین توربو با ۷۲۰ اسب بخار قدرت و ۷۷۰ نیوتن متر گشتاور استفاده میکند. این موتور به یک گیربکس هفت سرعتهٔ دوکلاچه متصل شده و از این طریق نیروی خود را به چرخهای عقب میرساند. با وجود انتقال قدرت محرک عقب، شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر ۲.۷ ثانیهای مکلارن با اونتادور یکسان است. 720S همچنین ۴۰۰ متر را هم ظرف تنها ۱۰.۳ ثانیه طی میکند که یعنی روی کاغذ هم لامبورگینی و هم پورشه را مغلوب میکند.
اما دنیای واقعی با اعداد روی کاغذ تفاوت دارد و برای اینکه بفهمید کدامیک از این سوپرکارهای قدرتمند در ۴۰۰ متر پیروز خواهد شد ویدئوی زیر را تماشا کنید.
مشخصات فنی
پورشه ۹۱۱ توربو S | مکلارن 720S | اونتادور SVJ | |
پیشرانه | ۳.۸ لیتری H6 توئین توربو | ۴.۰ لیتری V8 توئین توربو | ۶.۵ لیتری V12 |
قدرت | ۶۵۰ اسب بخار | ۷۲۰ اسب بخار | ۷۷۰ اسب بخار |
گشتاور | ۸۰۰ نیوتن متر | ۷۷۰ نیوتن متر | ۷۲۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۸ سرعته دوکلاچه | ۷ سرعته دوکلاچه | ۷ سرعته AMT |
محور محرک | چهارچرخ | عقب | چهارچرخ |
وزن | ۱۵۸۵ کیلوگرم | ۱۴۲۰ کیلوگرم | ۱۵۲۵ کیلوگرم |
قیمت | ۱۶۸,۹۰۰ پوند | ۲۲۲,۸۰۰ پوند | ۳۵۰,۰۰۰ پوند |
HamiD
۵ تیر ۱۴۰۱حاجی من موندم راننده مک لارن داشت تو ماشین چیکار میکرد!!! باو بلد نیستی خب نیا دیگه 720 اس از آونتادور نمیخوره که!!!
توی رولینگ هم مشخص بود مک لارن برنده میشه … حتی با این راننده !!!
اما عجب چیزی ساخته پورشه!!!! هیولاست!!!
برنده واقعی پورشه بود بنظرم … قیمت کمتر قدرت کمتر اما توی درگ سریع تر و مناسب واسه جاده!
Reza Waffen SS
۵ تیر ۱۴۰۱و بازم پورش دوست داشتنی
Monster 765lt
۶ تیر ۱۴۰۱چون چهار چرخ متحرکه وگرنه اونم شکست میخورد از ۷۲۰
مازیار
۵ تیر ۱۴۰۱چرا اینقدر اما و اگر داشت این درگ؟
Reza Waffen SS
۵ تیر ۱۴۰۱راننده مکلارن آماتور بود فکر کنم
ارین صاحب جمعی
۵ تیر ۱۴۰۱پورشه یک برند نیست یک امپراطوریه
China zadeh
۵ تیر ۱۴۰۱هونگچی هم همینطور
ارین صاحب جمعی
۵ تیر ۱۴۰۱🤣🤣🤣🤣🤣😂😂😂😂😂 خدا شادت کنه همیشه تا دو ساعت داشتم میخندیدم پورشه رو با هونگوچی مقایسه میکنی بگم کاین gtsبیاد نذاره یک لاستیک از هونگچی h9 بمونه حرف میزنی بزن ولی اول فکر کن
محمد هادی
۵ تیر ۱۴۰۱اسمو😂😂😂
چینا زاده🤣🤣🤣
یانکی.من هم فرزند کسی هستم.آبان سرخ.
۵ تیر ۱۴۰۱من موندم اونی که تو این سه تا 911 انتخاب میکنه دنبال چیه.نه ظاهر داره نه صدا داره.اصلا چه کاریه وقتی صدا تولید نمیکنه موتور برقی بزارید
BMW
۵ تیر ۱۴۰۱صدای بخوای gt3 به تنهایی تمام صنعت خودروسازی آمریکارو میشوره میبره مشکل توریو اس صدا نیست مشکلش اینکه با وزن بیشتر و صد اسب قدرت کمتر همه رو میترکونه و شما آمریکایی باز تحمل دیدن برتری مهندسی آلمانیو ندارید میاید بهانه های بنی اسرائیلی میگیرید بعدشم صداش از داخل ماشین خوبه که کافیه چون راننده مهمه بشنوه نه بقیه شما برید درگیر همون ماسل کارهای دهه نود به قبل بشید چون اونا واسه شما قابل درک ترند 😂😂😂
سوشیانت
۵ تیر ۱۴۰۱کی گفته مهندسی آلمان از آمریکا بهتره فعلا که سریع ترین و قوی ترین سدان هشت سیلندر جهان دوج چارجر جیل بریک هست که ۸۰۷ اسب بخار قدرت داره و حداکثر سرعتش ۳۲۷ کیلومتر در ساعته هیچ سدان آلمانی هشت سیلندر به این سرعت نرسیده
seyedjavad.mercedesbenz
۵ تیر ۱۴۰۱هیچ سدان آلمانی هشت سیلندر به این سرعت نرسیده
Alpina b5
۳۳۰ کیلومتر بر ساعت
قوی ترین سدان هشت سیلندر جهان دوج چارجر جیل بریک هست که ۸۰۷ اسب بخار قدرت داره:
Amg gt63 s e performance
۸۳۱ اسب بخار
اینارو برای کل کل نگفتم فقط خواستم بگم لطفا اگر اطلاعاتتون ناقصه خط و نشون الکی نکشین
سوشیانت
۵ تیر ۱۴۰۱در جواب به سید جواد
دوست عزیز آلپینا بی پنج خودرو تیونینگ شده هست ولی دوج چارجر خودرو فابریک کارخونه و خودروی فابریک رو با خودروی تیونینگ مقایسه نمیکنن بعدش اون بنز هم دویست اسبش به خاطر موتور الکتریکیش هست و بدون اون موتور الکتریکی قدرتش از دوج چارجر کمتره که تو خود سایت پدال هم راجبش گفته شده
یکم بیشتر تحقیق کن
seyedjavad.mercedesbenz
۵ تیر ۱۴۰۱آلپینا توسط بی ام و خریداری شده پس فابریک حساب میشه
در کامنت شما حرفی در مورد هیبرید و غیر هیبرید زده نشد
سوشیانت
۵ تیر ۱۴۰۱در جواب به سید جواد
شرکت اس آر تی رو باید با ام پاور بی ام و مقایسه کرد چون این دو شرکت از اول برای دوج و بی ام و بودن نه شرکت آلپینا حتی تو اینترنت هم نوشته شده که آلپینا بی پنج محصول خود آلپینا هست نه بی ام و بعدش همین که دوج چارجر با یه موتور انقدر قدرت داره نشون میده که مهندسی دوج بهتره
سوشیانت
۵ تیر ۱۴۰۱آلپینا از اول برای بی ام و نبوده پس فابریک محسوب نمیشه این حرف شما مثل این میمونه که رولز رویس رو چون بی ام و مالکشه پس آلمانی محسوب میشه که منطقی نیست ولی شرکت اس آر تی از اول برای دوج بوده و فابریک محسوب میشه و رقیبش هم ام پاور هست چون اون هم از اول برای بی ام و بوده بعدش چون دوج چارجر از یک موتور بنزینی استفاده میکنه پس باید با خودرو های مقایسه بشه که مثل خودش هستن نه اون بنز که شما میگی
بی خیال اسم
۱۲ شهریور ۱۴۰۱خیلی خندیدیم آقای سوشیانت مهندسی دوج😂😂
آلفارومئو جولیا با قدرت کمتر تاپ اسپیدش از تمام سدان های آمریکایی بیشتره
آلپینا هم الان جزو بی ام و هست
مقایسه ام پاور و اس آر تی تو آمار فروش بخش های پرفورمنس هر برند نشون می ده که کی برتره
مثل خودتون که آمار فروش رو می کشید وسط
یانکی.من هم فرزند کسی هستم.آبان سرخ.
۵ تیر ۱۴۰۱اصلا آمریکا بد تو خوب ولی واقعیت عوض میشه.یه ماشین بسیار زشت و بد صدا یا بی صدا.الان رو این بوزینه موتور برقی باشه بهتر نیست.اینجا لامبورگینی رو برد ولی کی به 911 اهمیت میده وقتی تو صدای لامبو گم شده.
فرشاد
۱۹ فروردین ۱۴۰۲متاسفانه برنده کسی هس که از خط زودتر عبور کنه مسابقه درگ هس نه خوانندگی
بعدشم کل آمریکن یه ماشین نداره بتونه جلوی توربو اس رو بگیره هرچقدرم صداش بد باشه پس الکی خودتون و مسخره نکنین
فرشاد
۱۸ دی ۱۴۰۱اگه به صداس که از خیلی چیزا میشه صدا درآورد ولی به درد نمیخورن😂😂
بعدشم ظاهر یه چیز سلیقه ای هس نمیتونی از طرف کسی نظر بدی
بقیه نکات هم که همیشه هس و باعث کامنتای فشاریت میشن
امین
۵ تیر ۱۴۰۱میشه نتیجه را کامل بنویسید.نمیتونم ببینم
joojoo
۵ تیر ۱۴۰۱پورشه درگ رو برد…اونتادور دوم شد و مکی هم اخر شد….توی رولینگ مکی اول شد… پورشه دوم و اونتادور سوم(برام عجیبه که اونتادور نتونست از پس پورشه بربیاد تو رولینگ چون سری قبلش در کنار 812 پورشه رو توی رولینگ له کرد)….توی تست ترمز هم اونتادور رو اینگاری با میخ کوبیدن زمین…از همه ی ماشینا زودتر وایستاد….مکی هم سر خورد رفت ته جدول
امین
۵ تیر ۱۴۰۱ممنونم
هاشمی
۵ تیر ۱۴۰۱عزیزم مشخصات ماشین رو بخون هردوتا تویین توربو هستن ولی لامبو تنفس عادی هست سنگینه وتک کلاچ هستش اصلا تو کلاس این دوتا نیست به باهاشون داره دراگ میزنه اگه یه توربو داشت نه دوتا اونوقت حالیشون میکرد دراگ چیه چرا فراری رو نیوردن که تویین توربو هست
مولتی تیلیاردر
۱۱ بهمن ۱۴۰۲راننده لامبو تو حالت CORSA رانندگی نمیکرد…
از اول تا آخر چه تو درگ چه تو رول ریس با حالت comfort رفت که از تمام قدرت موتور استفاده نمیشه در حالت comfort.
JDM lover
۵ تیر ۱۴۰۱رانننده 720s یکم ناشی بود
پورشه بیشترین ارزش رو داره چون خیلی قیمت کمتری داره،مهندسی فوق العاده ای داره و به معنای واقعی کلمه یه موشک زمین به زمینه
محمد هادی
۵ تیر ۱۴۰۱یکم از یکم بیشتر
مهردادکمال
۵ تیر ۱۴۰۱پورشه چقدم خوش قیمت هست…
کاش پورشه یه هایپر بسازه اخرین بار یه شاهکار بی نظیر ساخت که زمان خودش بهترین بود
ارش
۵ تیر ۱۴۰۱دیگه این مت واتسون زده مسخره بازی نه تایم مک لارن درست بود نه پورشه و نه لاامبمورگینی.
محمد امین
۵ تیر ۱۴۰۱چرا اینقدر درگ ضعیفی بود ، اصلا ماشین ها روی لیمیت نرفتن
پیشبینی خیلی راحت بود که پورشه درگ رو میبره و مکلارن رولینگ رو ، ولی نتایج درگ از نظر زمانی کاملا با واقعیت متفاوت بود ، حتی با در نظر گرفتن اینکه روی خیابون هستن ، مکلارن اینقدر فاصله نداره با توربو اس و خیلی نزدیک هستن..
اگر دقت کنید ، پورشه توربو اس ، همیشه توی درگ ها ، تقریبا از یه نسل مکلارن و فراری جلو تر بوده ، با قدرت کمتر ، ولی توی رولینگ اندازه ی دو نسل عقب تره ، رولینگ مکلارن mp4c12 با توربو اس رو ببینید که پا به پا میرن ، با اینکه مکلارن ده سال قدیمی تره ، ولی توی درگ نزدیک به یک ثانیه سریع تره …واقعا عجیبه
شاید ۷۲۰ لاستیک خوب نداشت ، یعنی لاستیک هاش فرسوده بود ، چونکه هم لانچ بد میکرد و هم در ترمز گیری سر خورد ….ممکنه
SRT
۵ تیر ۱۴۰۱اونتادور ۷۲۰ اس رو زده؟منطقیه.
علی رضایی
۵ تیر ۱۴۰۱پورشه عالی بود
لامبورگینی اونم خوب بود
مکلارن من ازش ناامید شدم مکلارن ۷۲۰sهیچ وقت اینطوری باخت نمی داد
خاک بر سر راننده کنن
Hamed
۶ تیر ۱۴۰۱چه لانچ های ترو تمیزی داشت راننده مک لارن کلاس درسی بود برا بقیه
Sibhan
۶ تیر ۱۴۰۱برنده لامبوره، جفتشون توربو داره از این شکرت ها توربو رو میگیری ماشین هاشون راه نمیرن 🤗
رضا
۶ مهر ۱۴۰۱خب اونوقت باید حجم موتورشون هم انداره لامبو باشه
مولتی تیلیاردر
۱۱ بهمن ۱۴۰۲این راننده لامبورگینی فکر کنم اصلا چیزی به عنوان حالت CORSA که جزو حالت های لامبورگینی هستش نمیدونه…
همش تو همه درگ ها با حالت comfort رانندگی میکنه…
یکی هم نیست بهش بگه بابا لامبورگینی تو حالت CORSA از همه توانش استفاده میکنه… احمق خان.