پورشه ۹۱۱ توربو S یکی از سریعترین خودروهای حال حاضر دنیا در مسافت ۴۰۰ متر محسوب میشود. این ماشین به لطف پیشرانهٔ ۳.۸ لیتری شش سیلندر تخت توئین توربویی که ۶۵۰ اسب بخار قدرت و ۸۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند، در درگهای کارواو تایمی در حدود ۱۰ ثانیه را ثبت کرده است. در این ماشین، نیروی موتور توسط یک گیربکس هشت سرعتهٔ دوکلاچه به هر چهارچرخ منتقل میشود و باید وزنی ۱۶۴۰ کیلوگرمی را جابجا کند.
از سوی دیگر، موتورسیکلت پرچمدار سوزوکی هایابوسا قبلاً در یکی از درگهای کارواو توانست لامبورگینی اونتادور SVJ را مغلوب کند اما آیا این قاتل بیرحم ژاپنی میتواند حریف توربو S شود؟ مت واتسون برای فهمیدن پاسخ این سؤال آنها در برابر هم قرار داده است. هایابوسا از یک پیشرانهٔ ۱۳۴۰ سیسی چهار سیلندر استفاده میکند که ۱۹۰ اسب بخار قدرت دارد. شاید این رقم در مقایسه با قدرت پورشه چندان زیاد به نظر نرسد اما باید توجه داشت که موتورسیکلت سوزوکی تنها ۲۶۴ کیلوگرم وزن دارد.
در اولین درگ، پورشه شروع خوبی داشت و زودتر از خط پایان گذشت اما مت یک فرصت دیگر به سوزوکی داد. بااینحال، در درگ دوم هرچند اختلاف کمتر شد اما نتیجه تغییری نکرد و ۹۱۱ با زمان ۱۰.۳ ثانیه به پیروزی رسید. البته هایابوسا با اختلافی بسیار جزئی شکست خود و موفق به ثبت زمان ۱۰.۴ ثانیه شد. سپس مسابقهٔ رولینگ ۸۰۰ متر از سرعت ۸۰ کیلومتر بر ساعت برگزار شد که این بار موتورسیکلت بهراحتی جلو افتاد و پیروز شد.
سپس رولینگ دیگری در دنده سه برگزار شد که بازهم هایابوسا با اختلاف زیادی رقیب چهارچرخ را پشت سر گذاشت. در آخر هم نوبت به آزمایش ترمز رسید. البته چنین آزمایشی برای دو وسیلهٔ نقلیهٔ کاملاً متفاوت مثل اینها که یکی چهار چرخ و دیگری دو چرخ دارد علمی و اصولی نیست ولی دیدن آن برای سرگرمی خالی از لطف نخواهد بود. در این آزمایش، پورشه تقریباً بهاندازهٔ طول چهار خودرو زودتر متوقف شد.
مشخصات فنی
۹۱۱ توربو S | سوزوکی هایابوسا | |
پیشرانه | ۳.۸ لیتری H6 | ۱.۳ لیتری I4 |
قدرت | ۶۵۰ اسب بخار | ۱۹۵ اسب بخار |
گشتاور | ۸۰۰ نیوتن متر | ۱۵۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۸ سرعته دوکلاچه | ۶ سرعته دستی |
محور محرک | چهارچرخ | عقب |
وزن | ۱۶۴۰ کیلوگرم | ۲۶۰ کیلوگرم |
قیمت | ۱۶۴,۶۵۰ پوند | ۱۶,۷۰۰ پوند |
Reza Waffen SS
۱۶ شهریور ۱۴۰۱جووونم 911
کافر مقدس
۱۶ شهریور ۱۴۰۱هنوزم دلیل درگ بین موتور و ماشین رو نمیفهمم .مخصوصا وقتی با دوتا چرخ ممکن نیست لانچی داشته باشید در حد 4چرخ !
حداقل یدونه h2r کاوازاکی رو بیارید 400تا بره تو مسافت که انبوهی ماشین بهش نرسن
کلا 90%درگ ها کلیک بیت ن و یه وضعی شده اصن هیچ اصول درست حسابی درش نیست و بسیاری از مخاطبین در درگ بین دو ماشین تصور میکنن هر کی زودتر 400متر رو بره پس بهتره !
ایلیا
۱۶ شهریور ۱۴۰۱پاره میکنه میره جلو
NAVID۰۰۹۸
۱۶ شهریور ۱۴۰۱۹۱۱ که جایِ خود !
بچسبید به هایابوسا که چه غولیه باسه خودِ لاکردارش بیپدرمادر روانی میکنه آدم رو !
یعنی لقب سامورایی سربهزیر برازندشه ، عششششقم هایابوسا ❤👑 !
بخدا اگر حاکم جایی بودم ، تو تمام رژههای نظامی کشوری میگفتم با هایابوسا با دو ترکنشین و کلاش به دوش رِژه برید تا کُرکُوپَرِ جهانیان بریزه 😂🤤❤ !
تازشم میگفتم رو فیلمش هم ادیت بکنند با آهنگ نگاه استیل گنگو …. !
آرین
۱۶ شهریور ۱۴۰۱هایابوسا لانچ کردنش خیلی سخته. اون دوباری که عقب افتاد بخاطر همین بود.
بهنام
۱۶ شهریور ۱۴۰۱اگه مسافت کمی بیشتر بود هایابوسا برنده میشد . پورشه بخاطر لانچ انفجاری و عالی همون اول کار کلی جلو میوفته .
سامان اذری
۱۶ شهریور ۱۴۰۱دوتا افسانه
پورشه که شاهکاره
تنها موتوری هم که میتونه از هایابوسا قویتر و سر تر باشه ninja h2r هست که فکر نکنم هیچ ماشینی بهش برسه
AMD
۱۶ شهریور ۱۴۰۱برادر خیلی جاها هایابوسا هم تونسته نینجا رو ببره ولی جفتشون قابل احترامند.
Iman99
۱۷ شهریور ۱۴۰۱چرا هم هایپرکار و هم خودروهای اصلاح شده ای هست که در تمام پارامتر ها از h2r کلا سریعتر هستن هم یعنی علاوه بر صفر تا صد صفر تا ۲۰۰ و صفر تا ۳۰۰ و صفر تا ۴۰۰ سریعتر از اون هستن تو رولینک هم میزنن اون رو
Iman99
۱۷ شهریور ۱۴۰۱هرچند که همون هایپر کار ها هم که جاده ای و قانونی هستن نیازی نیست با h2r که قانونی و جاده ای نیست رقابت کنن ولی با این وجود تونستن سریعتر باشن
رقیبش باید همون خودرو های اصلاح شده از طرف کارخانه باشه که در جاده هم مجاز نباشن که در این صورت کاملا خودرو های سریعتری از اون وجود داره
meysam
۱۶ شهریور ۱۴۰۱با 16 هزار پوند چه لذت نابی رو میشه تجربه کرد ای خددددداااااااا