ظاهرا، هنوز میتوان خودروهای بنزینی و غیر هیبریدی را قابل رقابت با مدلهای تمام برقی دانست. به تازگی پورشه ۹۱۱ توربو S لایت ویت توانسته است مسیر ۴۰۰ متر (کوارتر مایل) را در زمان ۹/۹ ثانیه طی کند و سرعتگیری صفر تا صد کیلومتر بر ساعت ۲/۱ ثانیه داشته باشد. این عملکرد برتر از کونیگزگ رگرا RS فراری لافراری، پاگانی زوندا R و نزدیک به تسلا مدل S پلد است. احتمالا، ۹۱۱ توربو S لایت ویت میتواند در زمانی کمتر از یک ثانیه از حالت سکون به سرعت ۵۰ کیلومتر برساعت برسد.
پکیج آپشنهای لایت ویت (سبک وزن) برای پورشه ۹۱۱ توربو S، حدود ۱۰ هزار دلار قیمت دارد. آستانه قیمت این خودرو با امکانات استاندارد، ۲۰۸ هزار دلار است. پورشه ۹۱۱ توربو S لایت ویت علاوه بر کاهش وزن ۳۶ کیلوگرمی، آپشنهای شبیه به 911GT3 دارد و توانایی عالی برای رانندگی در پیست ارائه میکند.
پورشه ۹۱۱ توربو S لایت ویت، شیشههای سبکوزن و صندلیهای فیبرکربن دارد. این خودرو فاقد صندلی عقب و عایقکاری مرسوم در خودروهای جادهای پورشه است. سیستم تعلیق ۹۱۱ توربو S لایت ویت نیز، قابلیت کاهش ارتفاع به میزان یک سانتیمتر پایینتر از ۹۱۱ توربو S استاندارد دارد.
یکی از مهمترین امکانات ۹۱۱ توربو S لایت ویت، سیستم دو دیفرانسیل با تنظیمات هوشمند برای شتابگیری عالی و کنترل هرزگردی چرخها است. این خودرو از پیشرانهی ۳/۷ لیتر ۶ سیلندر تخت با قدرت ۶۴۰ اسب بخار و گشتاور ۸۰۰ نیوتنمتر همراه جعبهدندهی ۸ سرعتهی اتوماتیک استفاده میکند.
دستگاههای الکترونیکی C&D، شتاب گرانش ۹۱۱ توربو S لایت ویت هنگام مانورهای تند را ۱/۱۲ جی محاسبه کردهاند. این عدد با تایرهای استاندارد ثبت شده واحتمالا با لاستیکهای گرمشده و مخصوص پیست، بالاتر خواهد بود.
روی کاغذ، ۹۱۱ توربو S لایت ویت با آستانه قیمت ۲۱۸ هزار دلار، بسیار گران به نظر میرسد؛ اما سوپراسپرتهایی با عملکرد مشابه مثل فراری SF90 هم قیمتی بالاتر و نزدیک به ۶۲۰ هزار دلار دارند. از سویی دیگر، تسلا مدل S پلد هم میتواند با قیمت ۱۳۰ هزار دلار، سرعتگیری صفر تا صد کیلومتر برساعت مشابه ۹۱۱ توربو S لایت ویت داشته باشد؛ اما این خودرو برقی هرگز مناسب رانندگی در پیست نبوده است و توانایی مانور سریع مشابه پورشه ندارد.
یانکی.من هم فرزند کسی هستم.آبان سرخ.
۳ بهمن ۱۴۰۰یعنی با 36 کیلو کاهش وزن از 2.6 رسیدن به 2.1
مازیار
۳ بهمن ۱۴۰۰۲.۶ عدد اعلامی کارخونه هست که عملا کمتر از اون ثبت کرده مثل مدلهای دیگه پورشه همچنین SF90 و یا 765LT
سامورایی | 武士 | قاتل تسلا
۳ بهمن ۱۴۰۰خداست
و تمام
همه رو نابود میکنه
Reza ar
۳ بهمن ۱۴۰۰برام جای سوال داره چجوری با ۶۴۰اسب بخار به این اعداد رسیده؟ احتمالا افزایش قدرت هم داشته ولی هنوز به طور دقیق اعلام نشده و یا تغییرات اساسی داشته
MR.JD
۳ بهمن ۱۴۰۰جواب سوال شما یک کلمه است و تمام ( مهندسی آلمانی و پورشه )
new RAMIN
۳ بهمن ۱۴۰۰اینکه چرا این خودرو موشک زمینی هست و درکلاس سوپراسپرت ها ، قاتل هایپرکارهاس تنها یه جواب داره= وزن!
نسخه فابریک911توربو اس وزنش 1680کیلوگرمه و قدرتش 640 اسب بخار. فقط کافیه نسبت قدرت به وزنش رو حساب کنی. به جواب اینکه چرا سریع هست خواهی رسید.(البته اینم باید درنظر گرفت 911 بسیار آیرودینامیک هست)تازه با این پکیج جدید وزنش36کیلوگرم کمتر میشه یعنی درصورت سفارش این آپشن وزن ماشین 1644 کیلوخواهد بود! (البته اینم باید گفت وقتی میشینیم تو 911 حداقل 70 کیلو روی وزن ماشین میاد.🙂)
آریل موتورز رو میشناسید؟
آریل اتم موتوراش یا 2 لیتری توربو هست یا 2.4 و قدرتش بین 300 و 350 اسب بخار گشتاور هم بین 400 الی 500نیوتون…اما شتابش زیر 2.6 ثانیس! چرا؟ چون وزنش 600کیلوگرم هست!
وزن تو شتاب خیلی تاثیر گذاره. همین 911توربو اس رو اگه با یه بدبختی وزنشو از 1680 به 1580 برسونیم شتاب این ماشین طبق محاصبات ریاضی میتونه به زیر 1.7 برسه! بله وزن خیلی مهمه. البته رسوندن وزن 911توربو اس از 1680 به 1580 با همین شکل و ظاهر فعلا ناممکنه مگر ماده سبک تر از فیبرکربن ساخته بشه.
پورشه از قوانین فیزیک پایه استفاده کرد تا پدیده ای به نام 911 توربو اس خلق کنه.
محمد امین
۳ بهمن ۱۴۰۰اتفاقا پورشه ۹۱۱ سنگین هست نسبت به بقیه سوپر کارها ، مثلا مکلارن ۷۶۵ وزن ۱۳۴۰ کیلویی داره و….
چیزی که باعث سریع شدن این ماشین شده سیستم 4wd هست
Reza ar
۳ بهمن ۱۴۰۰ربطی به وزن نداره و وزنش نسبت به رقبا معمولیه گریبکس دو کلاچه و سیستم انتقال قدرت پیشرفته و لانچ کنترل پیشرفته دلیل عملکردشه ولی باز ۴۰ کیلو کاهش وزن نباید انقد تفاوت ایجاد کنه
Philipp
۳ بهمن ۱۴۰۰البته علاوه بر وزن و سیستم چهار چرخ متحرک یک دلیل دیگه هم هست
اونم پلتفورم موتور عقبه
ماشینای موتور عقب عموما شتاب خیلی خوبی دارن از قدیم هم همینجور بوده پورشه 959 که مال دهه هفتاده شتابش 3.6 که فقط 0.4 ثانیه از اولین هایپرکار دنیا مکلارن F1 که مال سال 1991 کمتره دلیلشم بخاطر اینه که چون موتور عقبه چسبندگی روی چرخ های عقب خیلی بیشتر میشه و هرزگردی کمتر
ولی توی پیچ بشدت ناپایدارن اونم بدلیل مرکز ثقلشونه که از حالت عادی عقبتره و باعث افزایش گریز از مرکز میشه که پورشه این مشکلو توی دهه نود حل کرد البته فقط برای 911
Eldorado1974
۶ مرداد ۱۴۰۲عجب،که اینطور
پس توی درگ با آوانتادور sv و مک لارن 720s که پورشه از دوتاشون ضعیفتر بود و وزنش هم خیلی از اونا بیشتر بود و در آخر با اختلاف اول شد ، چی میگی؟؟؟
تمام تکنولوژی پرفورمنس پورشه رو زیر سوال بردی بعد میگی علت فقط وزنه?؟?؟ !!!!!!!
واقعا خنده داره.
خب بقیه هم سبک بسازن..
اینا همش توجیهه..
فقط و فقط هنر یه آلمانی همچنین پدیده ای رقم میزنه.وسلام
Eldorado1974
۶ مرداد ۱۴۰۲دقیقآ موضوع همینه..
این هنر پورشه و هنر آلمانه که همیشه تک هستن و خواهند بود
امین
۳ بهمن ۱۴۰۰چون رقم واقعی بالای ۸۰۰ اسبه و ۷۶۵ هم بالای ۹۰۰ اسب این ۶۰۰ اسب یک …..روغه
Philipp
۳ بهمن ۱۴۰۰در مورد پورشه صحبت می کنی عزیز
legatuspropraetore
۵ بهمن ۱۴۰۰این الکتریکی برقی که میگن با ۳تا موتور بالای ۱۰۰۰اسبه ننگ به این الکتر
یکی که انقدر گندش کردن همین پورشه رو بکنن ۱۰۰۰اسب کمر الکتریکی میشکنه ولی انجا ۶۴۰ اسب بخاره، کلا میگین درحد الکتریکی اخه یه اسباب بازی برقی که تو خط راسته کل ادعاش بیای با این مقایسه کنی خیلی جسارت
به خرج دادی
Aboalfazl demon
۳ بهمن ۱۴۰۰من یک چیز بگم
ببینید من خودم خیلی پورشه رو دوست دارم
به عقیده من مهندسی ترین خودروساز دنیاس
ولی . جالب نیست سوپر اسپرت ۹۱۱ توربو اس پرفورمنس هایپرکار داشته باشع
باید یک مرزی بین سوپر اسپرت ها و هایپر کار ها باشه
پارسا
۳ بهمن ۱۴۰۰یعنی میتونن با همین قیمت سریع ترش کنن ولی چون مشخص میشه بعضی هایپرکار ها پول مفت از مردم میگیرن نباید تولید شه ?
MR.JD
۳ بهمن ۱۴۰۰شرمنده ولی این استدلال شما از دم غلطه و مثل اینه که به دخترت که پزشکی خوانده و موفق شده بگی :
دخترم تو تازه 20 سالت هم نشده هنوز فارغ التحصیل هم نشدی ولی ماهی 50 میلیون درآمد داری . از پدرت خجالت بکش 60 سال کار کرده ولی هنوز با یارانه دولتی ماهی 148 هزار تومن با قسط و قناعت زندگی میکنه و تو عمرش چنین پولی ندیده تو باعث سرافکندگی من شدی لطفا هرچه زودتر پسرفت کن !
دقیقا جریان پورشه هم مثل همین داستان هست که با تلاش و زحمت و البته تجربه مهندسی که از راه رکورد شکنی در پیست ها و مسابقات به ارث رسیده توانسته از درون 911 چنان گوهری خلق کنه که با کلاسی در حد بنز و بی ام و رقیب هایپر کارهایی همچون کونیگ زگ و پاگانی با موتور V12 بشه !
این پورشه نیست که باید خودشو جمع کنه و بگه زشته با این کار ابهت ماشینای میلیون دلاری را خراب کنم .
این بقیه سوپر اسپرت ها هستند که باید هر چه زودتر به خودشان بیایند و دست بکار شوند تا در دنیایی که حتی یک پیکاپ و اس یو وی شاسی مستقل هم میتونه شتاب 3 ثانیه ای داشته باشه کاری کنند که هیچ وقت یک وانت نتونه بوگاتی شیرون 3/4 میلیون دلاری را خراب کنه .
Aboalfazl demon
۳ بهمن ۱۴۰۰شاید هم شما درست میگی
به هر حال گفتم این نشونه مهندسی پورشه س
MR.JD
۴ بهمن ۱۴۰۰اتفاقا نظر شما هم خیلی درست و بجا هست
فقط به نظر شخصی بنده راه حل آن یواش تر کردن ماشین هایی مثل این 911 یا دیگر ماشینهای اسپرت نیست
بهترین کاری که برند هایی مثل فراری یا لامبورگینی و حتی بوگاتی و کونیگ زگ میتوانند انجام دهند این است بجای رقابت سر یک دهم ثانیه شتاب بیایند و روی ملاک های دیگری مانند 0-200 و 0-300 و البته تاپ اسپید کار کنند . چون تقریبا ماشینهای سوپر اسپرت از حدود 30 سال پیش می توانستد به 0-100 در حدود 3 ثانیه و سرعت بالای 300 تا برسند.
نمونه اش مک لارن F1 / مرسدس بنز CLK GTR / پورشه 911GT1 در عکس زیر
https://drives.today/upload/000/u48/3/a/ee4d8041.jpg
بنابراین به جرعت میتوان گفت در این 20/30 سال گذشته سوپر کارها نسبت به سدان ها و شاسی بلند هایی که از شتاب های 10/15 ثانیه ای به زیر 3 رسیدند اصلا پیشرفت که هیچ پسرفت کرده است
شاید بتوان گفت اصلی ترین پیشرفت سوپر کار ها در این چند دهه گذشته تنها قابلیت وصل کردن گوشی به ماشین با اندروید اتو و اپل کار پلی بوده است :/
که واقعا جای تاسف است
akrh78
۳ بهمن ۱۴۰۰چرا؟ بزنن تو سرش چون سریعه؟ 911 توربو اس همیشه خدا سریعترین 911 بوده و سوپرکارا رو شرمنده میکرده، حاجیمون غول کشه
ARMAN
۳ بهمن ۱۴۰۰صد حیف که صدای جارو برقی میده
MR.JD
۳ بهمن ۱۴۰۰توی دنیایی که روی پراید اگزوز میبندن و صدای لامبورگینی میده
پورشه ساکت بماند سنگین تره
R@m!n
۳ بهمن ۱۴۰۰آخه این چه توجیحیه مرد حسابی 😄
با اوردن اسمه پراید کل صنعت خودروسازی آلمانو قهوه ای کردی که
یه جمله بگو بخاطر قوانین آلایندگی مجبورن سافت لیمیتر بزارن. اینکار بخاطر پایین اومدن عوارض مالیات رو ماشین هست.
Philipp
۳ بهمن ۱۴۰۰والا تا بود برقیا صدا جاروبرقی میدادن
اینم که صداش فقط خفه شده اونم بخاطر کلی فیلتر و توربوعه کجاش شبیه جاروبرقیه؟
sobhaaaaaaan
۴ بهمن ۱۴۰۰اگه شما خریدی روش اگزوز تیتانیوم ببند. هم وزنش کمتره هم صداش بهتره.
نسبت به قیمتش می ارزه.
sam
۳ بهمن ۱۴۰۰شاهکار مهندسی یعنی این
با ۶۵۰ اسب بخار شتاب ۲.۱ ثبت کنی
با ۳ تا موتور برقی که بیش از ۱۰۰۰ اسب بخار قدرت دارن هر ماشینی میتونه به این تایم برسه
امیر
۳ بهمن ۱۴۰۰این چه منطقی بود؟!
اتفاقا خیلی از هایپرکارها هستن ک بیش از هزار اسب دارن اما همچنان شتاب تسلارو (قطعا منظورتون تسلا بود)ندارن
بعدشم وزن تسلارو هم در نظر بگیرید!
بحث الکتریکی کلا فرق میکنه و اصلا نمیشه با بنزینی ها مقایسش کرد(چه خوب چه بد)
امین
۳ بهمن ۱۴۰۰داداش ۶۵۰ اسب نیست اون هم مثل شتاب اعلامی که ۲.۶ میگن ولی ۲.۲ هست بالای ۸۰۰ اسب قدرت داره
akrh78
۳ بهمن ۱۴۰۰خوب ماشینتو بده ما یه سر ببریم داینو ببینیم همینه که میگی یا نه
Scuderia Ferrari
۳ بهمن ۱۴۰۰۹۱۱ توربو S با این پکیج میتونه در ۱/۴ مایل مکلارن 765LT رو با فاصله ای بسیار کم شکست بده
امین
۳ بهمن ۱۴۰۰نه خیر چون ۷۶۵ هم ۹.۹ میزنه و کمتر حتی
SRT
۳ بهمن ۱۴۰۰داداش مکلارن تایم های حدود ۹/۷ یا حتی زیر ۹/۵ هم میزنه،پس پیش بینیش خیلی سخته
Scuderia Ferrari
۳ بهمن ۱۴۰۰اگه منطقی و با آمار و ارقام رسمی به مسئله نگاه کنیم مکلارن 765LT در ۱/۴ مایل ۹.۹ میزنه
در پیست درگ با تایرهای Toyo R888R که چسبندگی زیادی ایجاد میکنن ۹.۵ میزنه
پس باید احتمال داد در آسفالت معمولی به خاطر AWD بودن ۹۱۱ توربو S و کشش بهتر و لانچ های فوق العاده ای که داره بتونه پیروز رقابت باشه
البته عوامل تاثیرگذار زیادی هم وجود داره که میتونه ورق رو به نفع 765LT برگردونه
چیزی که مهمه اینجا با دو سوپرکار سطح بالا و سریع رو به رو هستیم
امین
۳ بهمن ۱۴۰۰مجبوری ریپلای کنی؟ چی گفتی؟
امین
۳ بهمن ۱۴۰۰تو آسفالت هم نمیتونه ۷۶۵ رو بزنه
AMIN (M.A.S)
۳ بهمن ۱۴۰۰اقای Scuderia Ferrari هنسی یه درگ بین فراری F8 و مکلارن 765LT ترتیب داده بود
کاری به نتیجه درگ و عادلانه بودنش ندارم
ولی مک لارن اونجا تایم 9.5 زده بود و اشاره به تعویض تایر هم نشده بود
Scuderia Ferrari
۴ بهمن ۱۴۰۰کاربر امین ۳۵۵ کامنته
میدونم از اون روز که جواب بدی بهت دادم عقده داری و هرطور شده میخوای عقده گشایی کنی تا یکمی آروم بشی ولی من بی خیال تر از این حرفام گل پسر 😉😉
از نظرات شما همه به اندازه کافی شاد شدن و بودن شما به فضای طنز سایت کمک زیادی میکنه
کاربر AMIN (M.A.S)
شما درگ 765LT با SF90 استراداله رو ملاک قرار بده که فقط تعویض تایر داشت و ۹.۵ زد
اگه شما میگی در حالت استوک و در آسفالت معمولی ۹.۵ میزنه پس قطعاً SF90 استراداله رو هم شکست میده و باید دوستان قضاوت کنن که آیا ممکنه چنین چیزی ؟؟؟؟ خودتون باور میکنید که بتونه در ۱/۴ مایل فراری رو شکست بده ؟؟
AMIN (M.A.S)
۴ بهمن ۱۴۰۰در اسفالت معمولی که مشخصه رسوندن مک لارن به این تایم 9.5 خیلی خیلی سخته
درگ هنسی در پیست درگ بوده ولی ظاهرا از تایر Toyo یا کلا هرنوع درگ رادیال استفاده نشده بوده البته بازم میگم توی ویدیو اشاره ای نشده
منظور من هم فقط به تایر بود وگرنه این تایم در پیست درگ بوده و تا جایی که دیدم بهترین تایم مکلارن بوده (بی خیال درگ تایمز)
امین
۴ بهمن ۱۴۰۰شما اگر بیخیال اون موضوع شده باشید منم باید بگم اصلا نمیدونم کدوم موضوع رو میگی واقعا و راجع به طنز کامنت فکر نکنم به شما برسم
ارش
۳ بهمن ۱۴۰۰رکورد دار بودن در مسابقات لمانز که الکی بدست نیامده .
امیرحسین
۳ بهمن ۱۴۰۰خدای من همین دیروز بود اس پلاد ۲.۵ یا ۲.۳ گفته شد
رقابت داره هیجان انگیز تر از همیشه دنبال میشه
جااااااااااانم پورش
جانم رقابت خودرو سازهای خوب ما که عشق میکنیم
امیدوارم زنده بمونیم تا ببینم به کجا می رسیم تو شتاب
یا حضرت کرونا
TOM KRISTENSEN
۳ بهمن ۱۴۰۰تجارت گر مرگ😈😈😈😈😈😈👹
GMA
۳ بهمن ۱۴۰۰قاتل هایپرکارها❤️😎، یک شاهکار بی نقص و زیبا
کافر مقدس
۳ بهمن ۱۴۰۰قیاس شتاب این ماشین با تسلا5نفره سدان از بیخ اشتباهه
قیمت این ماشین هم 2 نیم برابر اوناست
سوخت فسیلی برای رسیدن به این شتاب کلی هزینه ساخت ش زیاد میشه و رو قیمت آخر تاثیر میذاره
این ماشین باید با مکلارن و امثال اعهم مقایسه بشه.آریل هم شتاب در این حد داره ولی خوب با هزینه بسیار برای کاهش وزن و حمل نهایتا 2 نفر
اتفاقا زنگ خطر برای درون سوزهاست چون یه ماشین اسپرت توربو با قیمت بیشتر و وزن کمتر داره قیاس میشه با یک ماشین سدان
پاراگراف اول رو بخونید بزرگان سوپر اسپرت دنیا اسمشون در کنار تسلا سدان اومده این خودش گویاست دیگه که سدان برقی چه پرفرمنسی میده
بعد شتاب همیشه بستگی به شرایط داره چه برقی چه سوخت فسیلی همیشه نمیتونن شتاب خوب بزنن که
این ماشین پیست محور هست . تسلا یک سدان خانوادگی این قیاس ها چیه آخه . چرا باید تسلا سدان یکی بره پیست اتفاقا باید قانون بذارن شتاب سدان ها در حد تسلا سریع نباشه چون خطرناکه شتاب به درد پیست میخوره و خودرو اسپرت
M@M@DRZ911
۳ بهمن ۱۴۰۰جالبه میگی این شتاب برای یک سدان بیش از حده بعد میای میگی نام تسلا در کنار سوپر اسپرت سازان بزرگ اومده تازه بعدشم میگی این قیاس از بیخ اشتباهه .
والا ما که نفهمیدیم حرفت چیه !
مجتبی
۴ بهمن ۱۴۰۰وقتی قرار برد تسلا باشه با موتور گازی هم قیاس میشه اماوقتی شرایط سخته باید فقط با سدان چهار درب خانوادگی با آلایندگی پایین مقایسه بشه
مهدی
۳ بهمن ۱۴۰۰هیولا و قاتل محض
Porsche 911
۴ بهمن ۱۴۰۰واقعا چه میکنه پورشه!
بی نظیره این شتاب فقط و فقط از دست پورشه بر میاد این شدت از هماهنگی بین اجزای ماشین این رو به قاتل هایپرکار های تبدیل کرده
واقعا بی نظیره و همچنین زیبا
فوق العادست مثل همیشه
🇩🇪porsche👑🇩🇪👑
ابی
۴ بهمن ۱۴۰۰چیش به ما بدبختا ما پول وانت پیکان هم نداریم تو این کشور هیچی روی جاش نیست😑😑😑