این دو خودرو باهم کاملاً متفاوت هستند ولی بااینوجود، دیدن عملکرد آنها در مسابقهٔ درگ ۴۰۰ متر جالب و هیجانانگیز خواهد بود.
قطعاً پورشه ۹۱۱ و لوسید ایر خریداران یکسان و مشترکی ندارند اما این مانع از کارواو برای برگزاری مسابقهٔ درگ بین این دو خودرو نشده تا ببینیم آیا موتور بنزینی هنوز هم توان رقابت با قویترین سدان الکتریکی بازار را خواهد داشت یا نه. پورشهٔ حاضر در این درگ از نوع توربو S است که در برابر ایر دریم پرفورمنس قرار میگیرد. این یعنی شاهد رقابت نسخههای بالا رده از هردو خودرو هستیم.
هرچند وزن دشمن پرفورمنس است اما به دلیل تحویل نیروی فوری موتورهای الکتریکی، زمانی که قدرت فوقالعادهای داشته باشید میتوانید در خط مستقیم اضافهوزن را جبران کنید. در اینجا، ایر دریم پرفورمنس با ۲۳۸۳ کیلوگرم وزن، نزدیک به ۷۵۰ کیلوگرم از ۹۱۱ توربو S سنگینتر است. در رقابت بنزینی با بنزینی، خودروی سنگینتر شانسی نخواهد داشت اما لوسید ۱۱۱۱ اسب بخار قدرت و ۱۳۹۰ نیوتن متر گشتاور دارد درحالیکه پیشرانهٔ ۳.۸ لیتری شش سیلندر تخت توئین توربوی پورشه تنها ۶۵۰ اسب بخار قدرت و ۸۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند؛ بنابراین، تایکان توربو S رقیب منطقیتری برای سدان آمریکایی خواهد بود ولی بااینحال جالب است که ببینیم یک سوپراسپرت بنزینی سنتی در برابر یک سدان لوکس الکتریکی چه عملکردی از خود نشان میدهد.
در درگهای بین خودروهای برقی و بنزینی معمولاً انتظار داریم که خودروی الکتریکی در ابتدا جلو بیفتند اما در اینجا برعکس است زیرا در شروع درگ، برتری با ۹۱۱ توربو S است اما در ادامه لوسید فاصله را کم میکند و در هردو درگ پیروز میشود. با خاموش کردن سیستم کنترل پایداری در سومین درگ، پورشه در ابتدا فاصلهٔ بیشتری ایجاد کرد و نهایتاً دو خودرو همزمان از خط پایان عبور کردند.
در مسابقات رولینگ ۸۰۰ متری، ۹۱۱ هیچ شانسی نداشت و حتی زمانی که دو خودرو تا ۱۶۰۰ متر مسابقه دادند هم لوسید با وجود محدودیت سرعت روی ۲۷۰ کیلومتر بر ساعت، رقیب آلمانی را شکست داد. تنها پیروزی پورشه در مسابقهٔ آخر یعنی آزمایش ترمز به دست آمد و از سرعت ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت زودتر متوقف شد. این در حالی است که پرفورمنس ادیشن قویترین نسخهٔ لوسید ایر نیست و این شرکت نسخهٔ سه موتورهٔ سافایر را هم با ۱۲۳۴ اسب بخار قدرت و ۱۹۴۰ نیوتن متر گشتاور ارائه میکند.
مقایسه مشخصات فنی
لوسید ایر پرفورمنس | پورشه ۹۱۱ توربو S | |
پیشرانه | الکتریکی دو موتوره | ۳.۸ لیتری H6 توئین توربو |
قدرت | ۱۱۱۱ اسب بخار | ۶۵۰ اسب بخار |
گشتاور | ۱۳۹۰ نیوتن متر | ۸۰۰ نیوتن متر |
گیربکس | تک سرعته | ۸ سرعته دوکلاچه |
محور محرک | چهارچرخ | چهارچرخ |
وزن | ۲۳۸۳ کیلوگرم | ۱۶۴۰ کیلوگرم |
قیمت در بریتانیا | ۱۹۳,۰۰۰ پوند | ۱۸۰,۶۰۰ پوند |
Reza Waffen SS
۱۴ شهریور ۱۴۰۲پورش 911 توربو S : لایک
لوسید ایر پرفورمنس : دیسلایک
نشناسی بهتره
۱۴ شهریور ۱۴۰۲مقایسه پورش با هر خودروی برقی دیگهای مثل توهین میمونه://
mercedes
۱۴ شهریور ۱۴۰۲شاید برابوس راکت 900 اینو بزنه
amir
۱۴ شهریور ۱۴۰۲به صورت کلی از ماشین برقی خوشم نمیاد. ماشین باید صدا بده ، باید صدای اگزوز ماشین روح ادم و جلا بده . ماشین برقیا تو شتاب خیلی قوین ولی روح ندارن . حداقل من حسی براشون قائل نیستم . مطالعه نکردم ببینم برای تولید باطری و بدنشون یا چیزیا دیگشون چقد از سوخت فسیلی استفاده می کنن ولی به نظرم توی تولیدشون چندان پاک هم نیستن .
احسان
۱۴ شهریور ۱۴۰۲در ضمینه تولید و انتشار کربن و آلودگی ماشین های الکتریکی بسیار کمتر هست ،رجوع کنید به مقاله های ویژوال کپیتالیست. از اون گذشته فرآیند سوخت که از ذغال سنگ در آغاز انقلاب صنعتی آغاز شد به سوی انرژی پاک تر(نسبت به ذغال سنگ) نفت و سپس گاز و الان هم الکتریکی و سوخت هیدروژن پاک میرسه. تاوان لذت شما از اگزوز ماشین ،گرم تر شدن زمین و از اون مهم تر آلودگی در محیط شهری هست. من هم از ماشین های درون سوز لذت می برم اما تاوان سنگینش رو دیگه کره زمین نمی کشه. فرآیند تولید و انتقال برق و بازیابی باتری و… روز بروز سبزتر میشه و کاملا پاک نیست اما در مقایسه با بنزین خیلی پاک تره.
Aref hesami
۱۵ شهریور ۱۴۰۲برو اون بالا دلایل نخریدن برقی رو بخون نوشته که نمیتونی بهش بگی پاک همه مواردش بخون جالبه
فريد
۱۴ شهریور ۱۴۰۲باز از این درگای مسخره که به هم نمیخورن 👎🏻
JDM
۱۴ شهریور ۱۴۰۲این سه رقم 650 اسب حریف این چهاررقم 1111 اسب
این خیلی ها میدونن گشتاور آنی و بی اندازه برقی ها باعث این شتاباولیه/ثانویه شده
ولی پورش گشتاور آنی نمیشناسه
لوسید عالیه لذا این درگ نشون میده هیچی 911 توربواس نمیشه
علی
۱۴ شهریور ۱۴۰۲شما فقط تکنولوژی لانچ کنترل پورشه رو ببینید و کیف کنید
ARIAN
۱۴ شهریور ۱۴۰۲بخدا اسقاط شده اون پورشه رو به تک تک ماشین های الکتریکی حتی به ریمک ترجیح میدم. تا همین ده سال پیش شتاب حرمت داشت الان هر مشنگی رو یه شاسی دوتا آرمیچر سوار میکنه شتاب هیولا میگیره.اوضاع جوری شده که کیا هم یه ماشین الکتریکی با شتاب سه ثانیه و خورده داره! ببین چقد پورشه خوبه که با اینکه ریمک نود درصد ازش هم قدرت و هم گشتاور بیشتری داره حتی با وجود شتاب آنی موتور برقی از اون جارو برقی جلو میفته اولش!
Tesla
۱۴ شهریور ۱۴۰۲بنده خدا پورشه شده کیسه بوکس تسلا کبیر ، ریمک و لوسید ( درگ آخری که از اول پیست با هم انداختن چقدر خنده دار بود ) 🤣🤣🤣🇺🇸🇺🇸⚡️⚡️💪💪
فرشاد
۱۴ شهریور ۱۴۰۲اصلا دیدی کدوم زد بچه؟
Arshia m3csl
۱۴ شهریور ۱۴۰۲همون ۹۱۱ از کل تسلا های لگن تاریخ بزرگتره چرخش تسلا شما تو پیست رکورد gt3 rs نسل قبل هم نمیتونه بزنه😂😂😂😂😂😂💪🏼🇩🇪
mercedes
۱۴ شهریور ۱۴۰۲تسلای عزیز
لوسید با1111 اسب و اون گشتاو آنی به سختی حریف یه 650اسبی بنزینی شد.
اگه برابوس راکت 900بود نتیجه اینطوری نمیشد.
اون موقع چه چیزی برای گفتن داشتین؟
GERMANY
۱۴ شهریور ۱۴۰۲سر و صدا نکن میگم ۹۱۸ بیاد با خاک انداز جمعت کنه ها 😆😆
GERMANY
۱۴ شهریور ۱۴۰۲البته اگه ام ۶ دوازده سال پیش و عهد بوق اجازه بده و خودش عین غلتک از روتون رد نشه 😉😉
Royal Driver
۱۴ شهریور ۱۴۰۲کی امثال مثل شما از روی زمین محو میشن؟
کاربر۳
۱۵ شهریور ۱۴۰۲داداش یه سوال،میشه بگی چرا انقدر خودروی برقی دوست داری؟جدیدا هر مقاله ای که میبینم راجب خودرو های الکتریکی تو زیرش کامنت میزاری با تعصب کور کورانه.اصلا تو که تسلا سوار نشدی.چرا انقدر دوست داری تسلارو؟
Enzo Ferrari 2008
۱۴ شهریور ۱۴۰۲به پورشه اینجوری نگو
پورشه حرمت داره
Tesla
۱۴ شهریور ۱۴۰۲یادمه یه زمانی فسیل فن تا میدید تسلا کبیر یا هر الکتریکی دیگه ای توی ۴۰۰ متر مقتدرانه پیروز میشه ، در جا بهانه میاوردن که مسیر کوتاه بود و اگه ۸۰۰ متر بود حتما فسیلی برنده میشد !! بفرما از الان به بعد باید دعا کنید که تو همون ۴۰۰ متر جلوی الکتریکی ها شکست بخورین و گرنه شاهد تحقیری مشابه حقارت ۹۱۱ مخصوص مسابقه در برابر سدان لوکس سنگین وزن خواهید بود !! این نسخه لوسید مثل تسلا پلد کبیر و سافایر ، اصلا برای پرفورمنس ساخته نشده و گرنه اگه پلد یا سافایر بودن چنان بلایی سر پورشه توی ۴۰۰ متر میاوردن که اروپایی ها دعا میکردن کاش هیچوقت موتور بنزینی ساخته نمیشد ، کاش هیچوقت بنزین به وجود نمیومد و کاش هیچ جانداری بی زبانی تبدیل به فسیل نمیشد تا بریزمش تو باک این آشغالا 🤣🤣💪💪⚡️⚡️
Amir
۱۴ شهریور ۱۴۰۲از فن الکتریکی مگه ماشین باز در میاد؟ پورشه نسخه الکتریکی هم داره ها اونا نزارن درت فکر کن با اون همه قدرت باز نتونی تویه لانچ بزنی در اخر لوگویه خالی پورش »جارو برقی
ارین صاحب جمعی
۱۴ شهریور ۱۴۰۲برو حیاط خونتون بازیتو بکن
mercedes
۱۴ شهریور ۱۴۰۲دوست عزیز که به 911و امثال اون میگی آشغال، آیا خود شما قادر به خریدن یک چرخ اون هستی و آیا از نزدیک اونو دیدی؟
ضمنا اگر برادران لوسید و تسلا خیلی ادعا دارن برن رکورد نوربرینگ رو با هشت ثانیه اختلاف بشکنن
یا هر پیست دیگه ای!
GERMANY
۱۴ شهریور ۱۴۰۲ببین هر وقت تونستین تو نوربرگ رینگ تحقیر نشین بیا حرف بزن د آخه همون تسلا از یه ام ۶ تو همون پیست نوربرگ رینگ شکست خورد چی میگی عامو ؟ همین جاروبرقی رو ببرن پیست جلو همین ۹۱۱ ببین چه بلایی سر جارو میاره وگرنه خط مستقیم رو روی دوچرخه موتور جتم بذاری بوگاتی شیرون رو نابود میکنه
GERMANY
۱۴ شهریور ۱۴۰۲کیفیت داخلش رو هم که هیچی نگم بهتره متریال در حد سایپا 😂😂
علی
۲۵ شهریور ۱۴۰۲تو برو همون تسلا کبیرتو بخر پورشه نیازی امثال شما ها نداره
سوشیانت
۱۴ شهریور ۱۴۰۲جالبه یه عده ای میگن این درگ غیر منطقیه و نباید برقی و بنزینی باهم مقایسه بشن ولی حالا اگه پورشه برنده میشد این درگ کاملا منطقی میشد😂 تازه این لوسید ایر سافایر نبود وگرنه اون دیگه ابر شاهکاره قوی ترین و سریع ترین و پر شتاب ترین سدان برقی جهانه🇺🇲💪
18:45
۱۴ شهریور ۱۴۰۲سلام امیر جان خسته نباشی
یه سؤال:
اون مطلب بهترین سیکلت های تاریخ
ب ام و تو سایت” پلاس موتو” رو شما نوشتی؟
چون اسم شما بعنوان نویسنده نوشته شده.
مهدی دهقانی
۱۴ شهریور ۱۴۰۲هیچکس منکر پیشرفت تسلا و سریع بودنش نیست دوست من شما که معیار کیسه بوکس شدن پورشه رو
در مسابقه درگ میدونی بهتره یه سر هم با تسلا ی
۱۰۰۰ اسبی به پیست بری وبا پورشه های ۵۰۰ اسبی gt3 rsو کیمنgt4rs رقابت کنی اون موقع معنی کیسه بوکس شدن رو میفهمی
فرشاد
۱۴ شهریور ۱۴۰۲کرکرخنده بود
تنها چیزی که برقیا دارن گشتاور انی هس که توربو اس با650اسب و موتور دورن سوزش فقط با ذکر نگ…..از کله گنده های برقی رو کرد تو قوطی
پونصد اسب اختلاف گشتاور
بیشتر از پونصد گشتاور کمتر
توربواس بدون هیچ دسکاری تا310حتی بیشتر را میره مث این مخلوط کنا نه ارور پشت سرهم میده نه ترک پکی جداره و این داستانا
تو تست ترمز هم که اگه در لوسید واکنی پاتو سربدی رو زمین بهتر از ترمزای ماشین الکتریک عمل میکنه
درکل الکتریک هیچوقت مث این درون سوزا نیس فقط های و هوی کسایی مث کاربر دظلاس
شوتی سوار
۱۴ شهریور ۱۴۰۲متاسفانه دوران موتور های درون سوز بسر رسیده یا کم کم داره بسرمیرسه. چون کلی دلیل موجه براش داریم. یکیش پیشرفت تکنولوژیه که با برقی شدن همه وسایل میسر میشه ک اون خودش کلی مزیت داره(کاهش استهلاک،دوام بیشتر و کمتر شدن قطعات یدکی و..)
دومین دلیل ترس بشر از وابستگی بیشتر به سوخت های تجدید ناپذیر که همگی مطلع هستیم بلاخره یه روزی ذخایر سوخت های فسیلی تمام خواهد شد
وسومین دلیل آلودگی هوا که موجب افزایش دمای زمین شده که تاثیرات مخربی بر کل موجودات و گیاهان روی زمین داره
در نتیجه منک خودم عشق ماشین های درون سوزم و نعره اگزوز ۴۰۵مو با کل این جارو برقیا عوض نمیکنم به این نتیجه رسیدم داریم به عصر بی روح و بی جان برقی ها نزدیک میشیم
و استفاده از خودرو برقی کم کم به یه اصل مهم تبدیل خواهد شد البته در اینده دور ینی جوری که استفاده از خودرو درون سوز مشمول جریمه خواهد شد و منع قانونی خواهد داشت و با کمبود تولید و پشتیبانی قطعات از طرف شرکت های تولیدی دیگر بصرفه نیست که خودرو درون سوز داشته باشیم
ولی خودمونیما خودرو برقی دیگ دغدغه چک کردن روغن و اب و بنزینشو نداریم فقد دغدغمون اینه لکه ای نشه ک یه دسمال و شیشیه پاک کن واسه برق انداختنش کافیه و عین گوشی هی باطریشو چک میکنیم از حال نره باحاله ن؟🤔😂😂
محسن
۱۵ شهریور ۱۴۰۲اشغاله ماشینی که باهاس ۵ ساعت رانندگی میکنی باید ۱۲ ساعت بزنی به شارژ برق برای ساعتو تلوزیونه نه برای ماشین
GERMANY
۱۴ شهریور ۱۴۰۲باید به پورش آفرین گفت تقریبا با نصف قدرتش تونست پا به پاش بره و توی شتاب اولیه محوش کنه ازش انتظار نداشتم واقعا آفرین به پورشه پورشه بین کمپانی های خودروسازی از همشون بهتره از لحاظ علمی به نظرم به این باید اسپایدر رو میاوردن تا ببینه دنیا دست کیه و درگ عادلانه ای میشد حداقل به لحاظ قدرت
Dead man95
۱۴ شهریور ۱۴۰۲خیلی باحاله☝️
سام
۱۴ شهریور ۱۴۰۲لطفاً اگه مقدوره زیرنویس هم بذارین
سوشیانت
۱۴ شهریور ۱۴۰۲چرا کامنت من حذف شد؟!
سوشیانت
۱۴ شهریور ۱۴۰۲تازه این لوسید ایر سافایر نبود، اگه اون بود اختلاف بیشتر هم میشد چون قوی ترین و سریع ترین و پر شتاب ترین سدان برقی جهانه🇺🇲💪
Skyline 34
۱۵ شهریور ۱۴۰۲شما تصور کنید دوتا خودروی بنزینی با این اختلاف قدرت و گشتاور بود، خودرویی ک مشخصات لوسید رو داشت با اختلاف خیلی زیادی برنده میشد؛ حالا تصور کنید همین رقابت (بین خودروی بنزینی و برقی) با قدرت و گشتاور یکسان بود، وقتی با این اختلاف قدرت لوسید بازهم با اختلاف کمی پورش رو زد، در اون صورت که دیگ لوسید هیچ حرفی برای گفتن نداشت! همین نشون میده ک خودرو های بنزینی چقد بهتر از برقی ها هستن.
علی
۲۵ شهریور ۱۴۰۲ای بابا یه صدای اگزوز پورش شرف داره به کل لوسید و کل ماشین های برقی چه درگ بی خودی بود آخه با چه منطقی یه سدان و با یک کوپه درگ میندازه