پورشهنیسان

پورشه 911 توربو S در برابر نیسان GT-R و خودروی رالی کراس

اگر بدون داشتن آگاهی درباره پورشه ۹۱۱ توربو S به مشخصات آن نگاه کنید شاید اصلا نتوانید قابلیت های فوق‌العاده آن را تشخیص دهید. البته طرفداران این برند محبوب آلمانی به خوبی می‌دانند که ۹۱۱ توربو S می‌تواند فراتر از آمار و ارقام نشان دهد و یکی از سریع‌ترین خودروهای تولیدی دنیا محسوب می‌شود. کار واو به نشان دادن توانایی‌های این سوپر اسپرت علاقه‌مند بوده و به همین خاطر ۹۱۱ توربو S را در برابر نیسان GT-R با قدرت ۱۱۰۰ اسب بخار و یک خودروی رالی کراس الکتریکی با نام Xite ریسینگ نیتو قرار داده است.

در روی کاغذ پورشه کاملاً قافیه را به دو رقیب دیگر می‌بازد. نیروبخش این خودرو پیشرانه ۶ سیلندر ۳.۷ لیتری توئین توربوی تخت با قدرت ۶۴۰ اسب بخار و گشتاور ۸۰۰ نیوتون متر بوده و نیرو هم از طریق گیربکسی دوکلاچه به تمامی چرخ ها فرستاده می‌شود. نیسان GT-R به لطف پیشرانه ۶ سیلندر ۳.۸ لیتری توئین توربوی کاملاً تیون شده وضعیت بسیار متفاوتی دارد و قدرت و گشتاورش به ۱۱۰۰ اسب بخار و ۱۲۷۰ نیوتون متر می‌رسد. این خودرو نیز چهار چرخ محرک بوده و از گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک استفاده می‌کند. خودروی رالی کراس هم از چهار پیشرانه الکتریکی با قدرت ترکیبی ۸۲۰ اسب بخاری و گشتاور ۹۰۰ نیوتون متری استفاده می‌کند.

سه مسابقه درگ از حالت سکون برگزار می‌شود و در مسابقه اول هر سه خودرو به خوبی از زمین کنده می‌شوند اما با افزایش سرعت این خودروی رالی کراس و گودزیلا هستند که شروع به جدا کردن خود از پورشه می‌کنند. نتایج مسابقه دوم کمی متفاوت بوده و ۹۱۱ توربو S با لانچ استثنایی خود می‌تواند Xite را شکست دهد و تنها با فاصله اندکی پشت سر نیسان GT-R قرار گیرد. مسابقه آخر را می‌توان نفس‌گیرترین مسابقه دانست زیرا راننده خودروی رالی کراس توانسته قدرت خود در استارت را به رخ رقبا بکشد. به نظر شما در مسابقه سوم کدام خودرو پیروز میدان لقب می‌گیرد؟ برای دانستن پاسخ این سؤال تماشای ویدئوی زیر را از دست ندهید!

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۵ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۴ دیدگاه‌ها

  1. Reza Waffen SS

    ۳ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (5359 ديدگاه)

    نتیجه برام اهمیتی نداره پورش انتخابم

    موافقم 53
    مخالفم 9
    1. محمد هادی

      ۳ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (2409 ديدگاه)

      اون دوتا
      یکی که تا خشششتک تیون شده(۱۲۰۰ اسب بخار)
      اون یکیم که یه ماشین مسابقه یی سبک و پر قدرت با گیربکی کلاچ و پلوس و شفت بسیار سبک و دقیق،احتمالا تماما ساخته شده از الیاف کربن
      خب ملومه چه آتشی به پامیکنن تو شتاب
      من موندم این توربو اس چققد دقیق تنظیم کارخونه شده که پا به پای ماشینای تغیر شکل داده شده بازهم حرکت میکنه
      آقا این نسل توربو اس بهترین ۹۱۱ تاریخه تا الان بنظرم
      درست مثل M5 این نسل از بی ام و

      موافقم 19
      مخالفم 3
  2. بهنام

    ۳ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (905 ديدگاه)

    گودزیلا عجب رخی داره اینجا!

    موافقم 16
    مخالفم 7
  3. phonix

    ۳ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (1878 ديدگاه)

    جی تی ار
    پیرمرد تمام نشدنی مخصوصا اگه تیون بشه
    ولی در کل پورشه بهتره هم زیبا تره هم هندلینگ خوبی داره شاید خیلی کم افراد همچین مسیر مستقیمی گیرشون بیاد که بخوان ماشینو تا ته بگازونن
    ماشین های رالی هم دارن مجدد تاثیر گذار میشن شاید شاهد باتری های بسیار سبک تر در محصولات تولیدی باشیم

    موافقم 27
    مخالفم 2
    1. TML BN

      ۳ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (1059 ديدگاه)

      قطعا 911 از بعضی زوایا بهتره خیلی به صرفه تره بالاخره یک خودرو روزه

      موافقم 27
      مخالفم 3
      1. محمد هادی

        ۳ مرداد ۱۴۰۱
        سوابق: (2409 ديدگاه)

        911 Turbo S تشویق ندااااااشت؟؟؟
        با اینکه من اصلا پورشه باز نیستما

        موافقم 11
        مخالفم 1
  4. JDM lover

    ۳ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (885 ديدگاه)

    گودزیلا 😈🔥
    تازه این مقدار تمام توانش نیست
    با پکیج های الفا شرکت AMS performanc میشه تا 2200 اسب تیونش کرد
    حتی تا بالای ۳۰۰۰ تا هم بعضیا تیونش کردن

    موافقم 13
    مخالفم 19
  5. TML BN

    ۳ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (1059 ديدگاه)

    این GTR قصد پیر شدن نداره
    این خودرو رالی چقد شبیه چینی‌هاست

    موافقم 20
    مخالفم 2
    1. datsun

      ۳ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (3960 ديدگاه)

      داداش این تازه اول راهه r35 ، این ماشین مثل نسلهای قبلش هیچوقت تمام نمیشه بعد چهل سال دیگه هم میره واسه کلکسیونی و مجموعه داری اسکای لاین gtr32 رو هنوز دارن تیون میکنن و استفاده میکنن نیسان هم قطعاتش رو تامین میکنه برای مالکین.

      موافقم 16
      مخالفم 2
  6. new reventon

    ۳ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (452 ديدگاه)

    بلایی که ماشین بازا با موتور بدبخت 6 سیلندر جی تی آر میارن
    بمب پسر کوچک با ناکازاکی نکرد☹️
    دقیقا داستان سفیدی دندونو دیدن….
    بدبخت نه نمیگه به تیون همه ام بالای 1000 اسب ازش میکشن

    موافقم 12
  7. Si

    ۳ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (527 ديدگاه)

    با اینکه پورشه فن هستم ولی تنها ماشین هایی که از پورشه بیشتر دوستشون دارم وایپر و gtr و 812 هستن

    موافقم 10
    مخالفم 8
  8. پاشا

    ۳ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (71 ديدگاه)

    فقط گودزیلا

    موافقم 8
    مخالفم 8
  9. ارش

    ۳ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (42 ديدگاه)

    دم پورشه گرم فوق العاده ست.

    موافقم 11
  10. محمد هادی

    ۳ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (2409 ديدگاه)

    تو این شرایط توربو اس گل کاشت
    ماشاله بهش
    ۶۴۰ اسب دقیق و نقطه زن…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا