پورشهکاوازاکی

درگ رفت و برگشتی جذاب بین کاوازاکی نینجا H2R و پورشه 911 توربو S

پورشه ۹۱۱ توربو S یکی از سریع‌ترین خودروها و کاوازاکی نینجا H2R یکی از سریع‌ترین موتورسیکلت‌های جهان است اما تقابل این دو در U-Drag چه نتیجه‌ای خواهد داشت؟

احتمالاً با درگ رفت و برگشتی ادموندز که با نام U-Drag شناخته می‌شود آشنایی دارید. در این رقابت بعدازاینکه خودروها (یا موتورسیکلت‌ها!) ۴۰۰ متر را مثل درگ معمولی طی می‌کنند، ترمز کرده، دور می‌زنند و به خط شروع بازمی‌گردند. حال در جدیدترین U-Drag ادموندز، یکی از سریع‌ترین موتورسیکلت‌های جهان به مصاف یکی از سریع‌ترین خودروهای جهان رفته است.

در یک سمت میدان، پورشه ۹۱۱ توربو S ایستاده که به یک پیشرانهٔ ۳.۸ لیتری شش سیلندر تخت توئین توربو با ۶۵۰ اسب بخار قدرت و ۸۰۰ نیوتن متر گشتاور مجهز است. این نیرو از طریق یک گیربکس هشت سرعتهٔ دوکلاچه به هر چهارچرخ منتقل می‌شود و باید وزن ۱۶۷۵ کیلوگرمی را حرکت دهد. در مقابل این پورشهٔ سریع، کاوازاکی نینجا H2R قرار دارد یعنی موشک دوچرخی که از نیروگاه ۱ لیتری چهار سیلندر سوپرشارژ استفاده می‌کند. این پیشرانه، ۳۰۵ اسب بخار قدرت و ۱۶۵ نیوتن متر گشتاور را از طریق یک گیربکس شش سرعتهٔ دستی به چرخ عقب تحویل می‌دهد. نینجا با وزن ۲۱۵ کیلوگرم، بسیار از رقیب چهارچرخ خود سبک‌تر است.

این اولین باری نیست که نینجا در U-Drag به مصاف یک رقیب چهارچرخ می‌رود زیرا به‌تازگی آکورا NSX تایپ S را در همین رقابت مغلوب کرد اما این بار رقیبی به‌مراتب سریع‌تر را مقابل خود می‌بینید. با شروع مسابقه، درحالی‌که پورشه به جلو شلیک شد، نینجا در تلاش بود تا چرخ جلوی خود را دوباره روی زمین بازگرداند اما به‌محض اینکه هر دوچرخ موتورسیکلت به آسفالت رسیدند، پورشه عقب افتاد ولی این پایان ماجرا نبود زیرا توربو S خلی سریع‌تر دور زد و در مسیر برگشت قرار گرفت و کاوازاکی را تحقیر کرد. در مسابقهٔ دوم شرایط بدتر شد زیرا نینجا شروع خوبی نداشت و ۹۱۱ از همان ابتدا جلو افتاد.

در پایان هم بد نیست مروری بر بهترین زمان‌هایی داشته باشیم که دو وسیلهٔ نقلیه در این مسابقه‌ها ثبت کردند. پورشه ظرف ۲.۵ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت رسید درحالی‌که کاوازاکی این کار را در ۳ ثانیه انجام داد. ۹۱۱ پس از ۱۰.۲ ثانیه به پایان ۴۰۰ متر رسید اما این بار نینجا سریع‌تر بود و زمان ۹.۸ ثانیه را ثبت کرد. بااین‌حال، توربو S کل مسیر U-Drag را در ۳۰.۸ ثانیه پیمود اما H2R برای انجام این کار به ۳۲.۵ ثانیه زمان نیاز داشت.

مشخصات فنی

کاوازاکی نینجا H2R

پورشه ۹۱۱ توربو S

پیشرانه ۱.۰ لیتری I4 سوپرشارژ ۳.۸ لیتری H6 توئین توربو
قدرت ۳۰۵ اسب بخار ۶۵۰ اسب بخار
گشتاور ۱۶۵ نیوتن متر ۸۰۰ نیوتن متر
گیربکس ۶ سرعته دستی ۸ سرعته دوکلاچه
محور محرک عقب چهارچرخ
وزن ۲۱۵ کیلوگرم ۱۶۷۵ کیلوگرم

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۹۸ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۸ دیدگاه‌ها

  1. Siyavash

    ۱ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (797 ديدگاه)

    این کانال درگ هاش واقعا جالبه..همه درگ هاشو دیدم..راننده موتور حرفه ای نیست،میشه از استارت زدنش و ترمز کردنش و دور زدنش متوجه شد…پورشه هم مثل همیشه عالی….💯💯💯

    موافقم 44
    1. محمد

      ۲ دی ۱۴۰۲
      سوابق: (23 ديدگاه)

      البته باید توجه کرد که کنترل ۳۰۰ اسب بخار روی موتور کار بشدت سختی هست و این موتور ها سیستم های زیادی داره که از بلند شدن چرخ جلو جلوگیری کنه اما بازهم خیلی زیاده❤️‍🔥

      موافقم 15
  2. Tesla

    ۱ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (654 ديدگاه)

    ولی هنوز به گرد پا سریع ترین خودرو تست شده تاریخ ادموند یعنی s پلید کبیر با تایم ۹/۴ ثانیه نمیرسن 😎🇺🇸🇺🇸⚡️⚡️⚡️💪💪

    موافقم 1
    مخالفم 74
    1. amir

      ۱ دی ۱۴۰۲
      سوابق: (3601 ديدگاه)

      جالبه بدونی همین ۹۱۱ ملقب به قورباغه بد شکل از سمت شما تسلای کبیرت رو سوسک کرد

      موافقم 36
      مخالفم 2
      1. سوشیانت

        ۱ دی ۱۴۰۲
        سوابق: (3506 ديدگاه)

        پورشه هیچ جوره نمیتونه حریف تسلا تو شتاب بشه

        موافقم 2
        مخالفم 40
        1. amir

          ۲ دی ۱۴۰۲
          سوابق: (3601 ديدگاه)

          خیلی هم قشنگ میتونه تکذیب شما چیزی رو عوض نمیکنه برو دعا کن پورشه یه هیبرید یا تمام برقی خفن نزنه که دیگه نمیتونی اسم تسلای کبیرتو بیاری

          موافقم 19
          مخالفم 2
        2. سوشیانت

          ۲ دی ۱۴۰۲
          سوابق: (3506 ديدگاه)

          پورشه هر موقع تونست صفرتاصد ۲.۱ بزنه اون موقع همچین حرفی بزن

          موافقم 2
          مخالفم 17
      2. American dream

        ۲ دی ۱۴۰۲
        سوابق: (107 ديدگاه)

        چه حرفا !! ۹۱۱ فقط زمانی میتونه plaid رو شکست بده که بالای ۱۰۰۰ پونی قدرت داشته باشه و در غیر این صورت بدجوری به تسلا میبازه ، بنده خدا بوگاتی شیرون با اون عظمتش حریف plaid نمیشه دیگه چه برسه به پورشه !

        موافقم 2
        مخالفم 7
        1. phonix

          ۲ دی ۱۴۰۲
          سوابق: (1878 ديدگاه)

          در 400 اگر مسافت بیشتر باشه راحت میگیرت تسلا برقیه برقیا سنگینن بماند که سایبر ارتفاع هم داره و کلا نباید روی درگش با امثال 911 فکر هم کرد
          اون ویدیو تبلیغاتی هم میتونی بزاری در کوزه ابشو بخوری هیچ خبری از مهندسی خاص تسلا نیست صرفا گشتاور زیاد وانیه

        2. فرشاد

          ۳ دی ۱۴۰۲
          سوابق: (932 ديدگاه)

          ک چی
          با هون سرعت جلوی جفتشون پیچ بزار ببینم
          درضمن911هم تو لانچ یه ماشین الکتریکی رو جا میذاره این ینی تکنولوژی بچه

  3. ممد ژانگولر

    ۱ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (4147 ديدگاه)

    خارج از بحث شتاب خدائیش امنیتی که پورشه داره کاوازاکی نینجا نداره

    موافقم 21
    1. Siyavash

      ۱ دی ۱۴۰۲
      سوابق: (797 ديدگاه)

      خسته نباشی بابت نظر حرفه ای و کارشناسی شما..حقیقتا من فکر نمیکردم امنیت پورشه از یه موتور بیشتر باشه….🤲

      موافقم 25
      مخالفم 1
    2. Arash IV

      ۴ دی ۱۴۰۲
      سوابق: (114 ديدگاه)

      اگه پورشه موتور بود چی 😂😂

  4. Nissan

    ۱ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (2 ديدگاه)

    من خودم عاشق ماشینم اما تو خط مستقیم پورشه مقابل کاوازاکی حرفی واسه گفتن نداره اگه اون پیچ نبود نتیجه متفاوت بود

    موافقم 32
    مخالفم 1
  5. Arash IV

    ۱ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (114 ديدگاه)

    H2R انتخابم 💪

    موافقم 18
  6. سامان اذری

    ۲ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (3216 ديدگاه)

    راننده موتور ناشی بود

    موافقم 23
    مخالفم 3
  7. Dariush saadat

    ۲ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (163 ديدگاه)

    کلا نبرد نابرابره
    چون پایداری ماشین با چهارتاچرخ اونم پورشه خیلی بیشتره تا وسیله ای با دو چرخ تو دور زدن اونم صد و هشتاد درجه ماشین می‌تونه با سرعت بیشتری دور بزنه و پایدار تره تا وسیله دو چرخ مثل موتور
    ولی تو خط مستقیم موتور سریع تره

  8. HFball

    ۶ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (210 ديدگاه)

    یه هوندا ۱۲۵ بدید دست من با سرعت بیشتری میتونم به دور اون مانع بپیچم آخه این چه راننده غیر حرفه ای که آوردن حتی لانچ هم بلد نبود
    هردو نماینده رو دوست داشتم هم پورشه هم کاوازاکی
    هردو در اوج مهندسی و دقت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا