پورشه

بازتولید پورشه 912 با بدنه فیبر کربن و قیمت 400 هزار دلار رونمایی شد

شرکت کام مجارستان از پورشه ۹۱۲ ویژه با بدنه‌ای فیبر کربنی و کاهش وزن ۳۰۰ کیلوگرم رونمایی کرده است. این خودروی کلاسیک، قیمت قابل‌توجه ۴۳۷ هزار دلار دارد.

پورشه ۹۱۲ به عنوان محصول پایه این خودروساز طول عمر کمی داشته است. پیشرانه ۴ سیلندر این خودرو در مقایسه با نیروگاه ۶ سیلندر ۹۱۱ قدرت کمتری تولید می‌کند. در واقع ۹۱۲ بین سال‌های ۱۹۶۵ تا ۱۹۶۹ و به عنوان ارزان‌ترین محصول اسپرت پورشه عرضه شد تا جایگزینی برای مدل ۳۵۶ باشد. البته خودرویی که مشاهده می‌کنید اصلاً ارزان نیست و ۴۳۷ هزار دلار قیمت دارد.

پورشه 912c موردبحث توسط شرکت کام مجارستان تولید شده و از کیت بدنه کاملاً فیبر کربنی سود می‌برد. استفاده از این کیت باعث کاهش ۳۰۰ کیلوگرمی وزن خودرو می‌شود. این کیت وزن کلی پورشه ۹۱۲ را به رقم قابل‌توجه ۶۹۹ کیلوگرم رسانده است. علاوه بر کاهش وزن خودرو، استفاده از فیبر کربن سبب توزیع وزن حدود ۵۰/۵۰ می‌شود.

در صورتی که مالکان خودروی خود را در اختیار کام بگذارند هزینه تبدیل آن به محصول موردبحث ۳۹۳ هزار دلار خواهد بود. البته همین هزینه نیز برای مالکان خودرویی که به ۹۱۱ فقرا مشهور بوده بسیار زیاد است اما کام می‌گوید ۹۱۲ را به‌طور کامل دگرگون می‌کند. این شرکت پیشرانه ۲ لیتری با ردلاین ۷۲۰۰ را روی این پورشه نصب کرده و از تزریق سوخت الکترونیکی و دریچه سوخت جدید استفاده می‌کند. پیشرانه هوا خنک یاد شده ۱۹۰ اسب بخار قدرت دارد که بیش از دو برابر پیشرانه اصلی ۱.۶ لیتری برگرفته از ۳۵۶ SC خواهد بود.

از دیگر ویژگی‌های این پورشه ۹۱۲ می‌توان به آیرودینامیک ارتقا یافته، سیستم تهویه مطبوع بهینه، سیستم صوتی و ارتباط گوشی تلفن همراه و صندلی‌های جدید اشاره کرد. همچنین امکان سفارش این خودرو با کیت نیمه کربنی نیز وجود دارد که وزن خودرو را به ۷۵۰ کیلوگرم می‌رساند. این کیت با قیمت ۳۹۳ هزار دلار عرضه می‌شود اما در صورت تهیه خود توسط مالک هزینه به ۳۵۰ هزار دلار کاهش خواهد یافت. گفته می‌شود اولین نمونه‌های تولیدی در اوایل سال ۲۰۲۴ به دست مشتریان خواهند رسید و بنا به قول‌های کام هیچ دو خودرویی شبیه یکدیگر نخواهند بود. شایان ذکر است پورشه حدود ۳۰ هزار دستگاه از نسخه کوپه ۹۱۲ و ۲۵۰۰ هزار دستگاه مدل تارگا را در ۵ سال تولید کرد. البته مشخص نیست که از این تعداد چه خودرو در طول ۶۰ سال گذشته از بین رفته‌اند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲۶ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۷ دیدگاه‌ها

  1. Siyavash

    ۲۹ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (899 ديدگاه)

    ۶۹۹کیلو😯😯..
    ۱۹۰ اسب..
    به نظرم عالی شده..
    حالا اگه ۳۰۰ اسب قدرت داشت که دیگه الله اکبر…
    شاید بگید ۱۹۰ اسب اصلا جالب نیس و به چشم نمیاد..ولی این قدرت کنار ۶۹۹ کیلو وزن به نظرم کافی هست،عاشق این مدل بازسازی و تیونینگ هستم.کلا اگه به من باشه و یه برنده تیونینگ باشم ۹۷ درصد کارام تمرکزم رو رویه کم کردن وزن ماشین ها میزارم ۱ درصد قدرت.. ۱درصد داینامیک..و ۱ درصد راحتی
    واقعا خیلی برام جذابه هم وزنش هم قدرتش…💯💯💯💯

    موافقم 26
    مخالفم 1
  2. javad-bmw

    ۲۹ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (223 ديدگاه)

    ۹۱۲ کد یکه؟

  3. Arshia m3csl

    ۲۹ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (1203 ديدگاه)

    فاق العاده جذاب و خاصه😍👌🏼 پورشه عالیه

  4. مازیار

    ۲۹ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (987 ديدگاه)

    کاش نمی دیدمش
    چراغها و نمای عقبش خیلی بد

    موافقم 8
    مخالفم 19
    1. امیررضا

      ۳۰ آذر ۱۴۰۲
      سوابق: (2 ديدگاه)

      الان شرکت پورشه بخاطد هیت تو تعطیل میکنه

  5. ARIAN

    ۲۹ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (346 ديدگاه)

    فرض کنید موتور 911 توربو اس جدید روش بود با این وزن کم فکر کنم پرواز می‌کرد از منظومه شمسی خارج میشد😂😂

    موافقم 20
  6. Ramin

    ۱ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    نیاز ب یک مقدار خلاقیت بیشتر داره اندازه چراغ ها باید بزرگتر بشن و رنگی ک استفاده میشه باید خیلی با دقت و حداقل از دو رنگ استفاده ش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا