شرکتی بریتانیایی اقدام به رستوماد یا بازتولید پورشه ۹۱۴ دهه ۷۰ با بدنهٔ فیبر کربنی، ارتقاء شاسی و ترمزها و پیشرانهٔ ۳.۸ لیتری مدرن کیمن S کرده است.
هرچند پورشه ۹۱۱ خودروی بسیار محبوبی برای بازسازی و بازتولید (رستوماد) محسوب میشود اما یک شرکت بریتانیایی بنام Fifteen Eleven Design برای رستوماد سراغ یکی از کمطرفدارترین محصولات تاریخ پورشه یعنی مدل موتور وسط ۹۱۴ متعلق به دههٔ ۷۰ رفته است. این تیم، ۹۱۴ را با بدنهٔ فیبر کربنی، پیشرانهٔ کیمن و اصلاحات گستردهٔ شاسی، به خودروی اسپرت جذابی تبدیل کرده است. پروژهٔ رستوماد پورشه ۹۱۴ اولین بار در سال ۲۰۲۱ معرفی شد و حالا آمادهٔ تولید شده است.
نمای بیرونی این خودرو به نمونهٔ اصلی وفادار باقی مانده است ولی بدنه از فیبر کربن و با گلگیرهای عریضتر ساخته شده تا رینگهای ۱۸ اینچی با لاستیکهای میشلن پایلوت اسپرت را جای دهد. این خودرو همچنین به سپر جلوی جدید با ورودیهای هوای بزرگتر، چراغهای LED پروژکتوری بجای چراغهای مخفی نمونهٔ اصلی، دریچهٔ روی کاپوت و اسپویلر عقب مجهز شده است. داخل خودرو نیز با تودوزی چرمی اختصاصی، صندلیهای اسپرت ریکارو، دستهدندهٔ چوبی و بازطراحی پارتیشن جلویی برای افزایش فضای پا، ارتقاء پیدا کرده است. البته خریداران میتوانند با رنگها و تزئینات سفارشی، این ۹۱۴ را شخصیسازی کنند.
زیر پوست این پورشهٔ کلاسیک هم تغییرات مهمی صورت گرفته است زیرا تیم بریتانیایی رودستر قدیمی پورشه را به پیشرانهٔ ۳.۸ لیتری شش سیلندر تخت مدرن مجهز کردهاند که از کیمن S نسل ۹۸۷ گرفته شده است. این موتور که مثل نمونهٔ اصلی در وسط نصب شده، به لطف قطعات داخلی فولادی، پیستونهای فورجکاری شده و ECU جدید، بین ۳۸۰ تا ۴۰۰ اسب بخار قدرت تولید میکند. این نیرو از طریق یک گیربکس شش سرعتهٔ دستی به چرخهای عقب منتقل میشود. برای مقایسه، ۹۱۴ اصلی در قویترین نسخه با موتور ۲ لیتری شش سیلندر تنها ۱۱۰ اسب بخار قدرت داشت.
در این ۹۱۴ رستوماد، شاسی هم مستحکمتر شده و هندسهٔ تعلیق از کیمن گرفته شده است. ترمزها نیز با دیسکهای خنک شونده و کالیپرهای چهار پیستونهٔ برمبو، ارتقاء بزرگی را تجربه کردهاند تا با قدرت بیشتر خودرو مطابقت پیدا کنند. ازجملهٔ دیگر تغییرات این ماشین هم میتوان به تجهیز به دریچه گاز برقی، باک سوخت مطابق با قوانین فیا و سیستم اگزوز فولادی ضدزنگ اشاره کرد. Fifteen Eleven هماکنون پذیرش سفارشات خرید ۹۱۴ رستوماد را آغاز کرده و آن را در نسخههای فرمان چپ و فرمان راست تولید میکند. البته طبیعتاً چنین خودرویی هرگز ارزان نیست و قیمت آن از ۳۵۰ هزار پوند معادل ۴۴۲ هزار دلار آغاز میشود.
Ahmad
۴ شهریور ۱۴۰۲چیه این اخه واقعا تو دنیا ادم هایی هستن که ۴۴۰هزار تا بابت این اشغال بدن؟ خدا وکیلی مفت این ماشین گرونه با این پول میشه یه ۹۱۱ توربو اس و یه دونه پانامرا آخرین مدل گرفت
مازیار
۴ شهریور ۱۴۰۲تعدادشون که زیاد نیست اما از اونایی که معتقدن مفت این ماشین گرونه یکمی بیشتره
M.83
۴ شهریور ۱۴۰۲بالاخره پورشس
ولی اخه ۴۰۰ هزار دلار ؟ رینگای میباخ شرف داره
فرشاد
۴ شهریور ۱۴۰۲کسی اینو میخره که این هزینه مال یه هفته تفریحش هس
علی سرخانی
۶ شهریور ۱۴۰۲کیفیت واقعی ماشینها نه دراستقبال مردمی, بلکه در مسابقات 24ساعته لمنس مشخص میشه.914 فولکس پورشه ایه که بسیار پرطاقت و سخت جونه و در مسابقات لمنس خودشو به خوبی نشون داده.جون میده برای اونایی که بیشتر از مد روز,کیفیت رو دوست دارن.
amirkhanzadeh
۴ شهریور ۱۴۰۳دقیقا
آلمان 🇩🇪🇩🇪
۴ شهریور ۱۴۰۲اتفاقا ماشین خوبی هست موتور قدرتمند و بدنه تمام فیبر کربنی اصلاحات در قطعات فنی و بدنه ماشین و…. این ماشین رو واقعا عالی کرده
OM.01
۴ شهریور ۱۴۰۲خدا را شکر من پدرم میلیونر نبود و خودمم فعلا نیستم. اما اگه میلیونر میبودم، شک نکن جز افرادی بودم که اینکارو میکردم و این خودرو رو میخریدم
نه فقط این محصول رستوماد بلکه پورشه 911 شرکت های گانتر ورکس و سینگر با 2 برابر قیمت این خودرو را هم میخریدم و به پورشه های مدرن ترجیحش میدادم. حالا شاید سوال بشه برای چی؟
جواب به این سوال سخته چون کسی که غرق در دنیایی رستوماد هست ده ها دلیل قانع کننده داره که چرا باید این سبک ماشینارو بخره و دوست داشته باشتشون و از اون ور چرا باید برای شرکت سازنده ارزش های قائل باشه و کارشون رو گرانبها بدونه.
و از اون ور کسی هم که هیچ چی از این دنیای بسیار بزرگ یعنی رستوماد نمیدونه، تا زمانی که وارد این دنیا نشه درکش نمیکنه…
Arshia m3csl
۵ شهریور ۱۴۰۲رستوماد ها واقعا خاصن ولی خیلی گرونن و روف هم تقریبا رستوماده و دوست داشتنیه
میرلطیفی
۶ شهریور ۱۴۰۲سلام بر همگی و تشکر از گرد آورنده این مطلب. البته ساخت این اتومبیل در آن زمان خیلی زود بود. متاسفانه تعداد ۱۳۳۰۰ دستگاه تولید شد که ۱۰۰۰۰ دستگاه چهار سیلندر و ۳۳۰۰ دستگاه ۶ سیلندر بود و طرح متوقف شد. من یکدستگاه ۹۱۴ دارم که حدود ۳۵ سال پیش در کرمان خریدم. تهران آوردم متور تعمیر شد و صافکاری هم احتیاج نداشت و نهایت نقاشی شد و قرار شد برگردم پیش نقاش که پولیش بشه متاسفانه الان ۳۵ ساله که بهمان مانده، البته اخیرأ تغییر رنگ دادم به رنگ اولیه که پرتقالی بود. ماشین بسیار سالم ولی رنگ میخواهد و تودوزی و تریم. اگر پیدا کنم عکس میفرستم. متشکرم
فراموش کردم سال ساخت ۱۹۷۴ هست و موتور ۱۸۰۰ .
Enzo Ferrari 2008
۴ شهریور ۱۴۰۲۹۱۱بخری بهتره تا این هم زشته
۹۱۱خیلی خوش رخه
مهدی
۴ شهریور ۱۴۰۲تو سایت های خرید و فروش ماشین تو خوده آلمان فابریک این ماشین نمونه تر تمیزش ۱۰هزار یورو شروع میشه اون وقت چرا باید یکی بیاد به این این همه پول بده؟
خخخ
۵ شهریور ۱۴۰۲در دنیای موازی چه میگذرد:
اروپایی راستکی ارزون
میرلطیفی
۵ شهریور ۱۴۰۲سلام بر همگی و تشکر از گرد آورنده این مطلب. البته ساخت این اتومبیل در آن زمان خیلی زود بود. متاسفانه تعداد ۱۳۳۰۰ دستگاه تولید شد که ۱۰۰۰۰ دستگاه چهار سیلندر و ۳۳۰۰ دستگاه ۶ سیلندر بود و طرح متوقف شد. من یکدستگاه ۹۱۴ دارم که حدود ۳۵ سال پیش در کرمان خریدم. تهران آوردم متور تعمیر شد و صافکاری هم احتیاج نداشت و نهایت نقاشی شد و قرار شد برگردم پیش نقاش که پولیش بشه متاسفانه الان ۳۵ ساله که بهمان مانده، البته اخیرأ تغییر رنگ دادم به رنگ اولیه که پرتقالی بود. ماشین بسیار سالم ولی رنگ میخواهد و تودوزی و تریم. اگر پیدا کنم عکس میفرستم. متشکرم
میرلطیفی
۵ شهریور ۱۴۰۲سلام بر همگی و تشکر از گرد آورنده این مطلب. البته ساخت این اتومبیل در آن زمان خیلی زود بود. متاسفانه تعداد ۱۳۳۰۰ دستگاه تولید شد که ۱۰۰۰۰ دستگاه چهار سیلندر و ۳۳۰۰ دستگاه ۶ سیلندر بود و طرح متوقف شد. من یکدستگاه ۹۱۴ دارم که حدود ۳۵ سال پیش در کرمان خریدم. تهران آوردم متور تعمیر شد و صافکاری هم احتیاج نداشت و نهایت نقاشی شد و قرار شد برگردم پیش نقاش که پولیش بشه متاسفانه الان ۳۵ ساله که بهمان مانده، البته اخیرأ تغییر رنگ دادم به رنگ اولیه که پرتقالی بود. ماشین بسیار سالم ولی رنگ میخواهد و تودوزی و تریم. اگر پیدا کنم عکس میفرستم. متشکرم
فراموش کردم سال ساخت ۱۹۷۴ هست و موتور ۱۸۰۰ .
VW1967
۶ شهریور ۱۴۰۲سلام نویسنده عزیز، اسمش فقط پورشه ۹۱۴ نیست. این فولکس _ پورشه ۹۱۴ هستش .
این قرار بود یه خودروی اسپرت با همکاری دو شرکت فولکس واگن و پورشه باشه ولی تو فروش اونقدرا هم خوب نبود .
پورشه ۹۱۴ انحصاراً ماله پورشه هست . و کلا با فولکس _پورشه ۹۱۴ فرق داره .
Ali
۸ شهریور ۱۴۰۲خیلی بی ریخته جلوش شبیه قورباغس پشتشم شبیه پیکان جوانان من حاضر هم بیشتر پول بدم نسخه کلاسیکشو بخرم اما برا این پول ندم مردشون باز طراحیش بدم