طرفداران پورشه قطعاً با نام ۹۱۸ اسپایدر آشنایی دارند. این نام متعلق به هایپرکار تولید محدودی بود که زمان معرفی صنعت خودروسازی را با اعداد چشمگیر خود شوکه کرد. ۹۱۸ در آن زمان با قیمتی بیش از ۸۰۰ هزار دلار هرگز خودروی ارزانی نبود اما این روزها به دلیل کمیابی، این رقم به بیش از یک میلیون دلار افزایش یافته است؛ اما کسانی که امکان پرداخت این مبلغ گزاف را ندارند میتوانند سراغ یکی از محصولات جدیدتر و بسیار ارزانتر پورشه یعنی ۹۱۱ توربو S بروند.
اما آیا توربو S در ۴۰۰ متر حریف هایپرکار سالهای نهچندان دور پورشه میشود؟ کارواو در جدیدترین ویدئوی خود قصد دارد به این سؤال پاسخ دهد. روی کاغذ، ۹۱۸ از همه لحاظ بر ۹۱۱ برتری دارد. پیشرانهٔ ۴.۶ لیتری V8 تنفس طبیعی این خودرو به همراه دو موتور الکتریکی مجموعاً ۸۸۷ اسب بخار قدرت و ۱۲۸۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. این هایپرکار همچنین با وجود استفاده از قوای محرکهٔ هیبریدی، تنها ۱۶۷۵ کیلوگرم وزن دارد که فقط ۳۰ کیلوگرم از توربو S بیشتر است.
بااینحال، توربو S هم اصلاً خودروی دستوپا بستهای نیست زیرا پیشرانهٔ ۳.۸ لیتری شش سیلندر تخت توئین توربوی آن ۶۵۰ اسب بخار قدرت و ۸۰۰ نیوتن متر گشتاور را به هر چهارچرخ تحویل میدهد و با وزن ۱۶۴۰ کیلوگرم، کمی از همتای هایپرکار خود سبکتر است. همچنین طبق اعلام پورشه، این ۹۱۱ قدرتمند در شتاب صفرتاصد دودهم ثانیه از ۹۱۸ سریعتر است.
با این اوصاف، آیا ۹۱۱ جدیدتر میتواند در مسابقهٔ درگ ۴۰۰ متر به هایپرکار گرانقیمت هیبریدی برسد؟ پاسخ این سؤال را در ویدئوی زیر ببینید.
مشخصات فنی
پورشه ۹۱۱ توربو S | پورشه ۹۱۸ اسپایدر | |
پیشرانه | ۳.۸ لیتری H6 توئین توربو | ۴.۶ لیتری V8 هیبریدی |
قدرت | ۶۵۰ اسب بخار | ۸۸۷ اسب بخار |
گشتاور | ۸۰۰ نیوتن متر | ۱۲۸۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۸ سرعته دوکلاچه | ۷ سرعته دوکلاچه |
محور محرک | چهارچرخ | چهارچرخ |
وزن | ۱۶۴۰ کیلوگرم | ۱۶۷۵ کیلوگرم |
قیمت | ۱۶۸,۹۰۰ پوند | ۱.۳ میلیون دلار |
Reza Waffen SS
۲۴ مرداد ۱۴۰۱Mein Herz blieb stehen, mein Gott
ارش
۲۴ مرداد ۱۴۰۱das video ist ficken und matt watson ist ein dumm mann.
Porsche
۲۴ مرداد ۱۴۰۱؟Was ist Ihr Zweck dieser Obszönitäten
Payfast
۲۴ مرداد ۱۴۰۱شماها از برلین تشریف اوردید؟
Reza Waffen SS
۲۴ مرداد ۱۴۰۱کسی فحش نداد ابراز علاقه کردم
Porsche
۲۴ مرداد ۱۴۰۱نه داداش رضا با شما نبودم با اون دوستمون بودم
ارش
۲۵ مرداد ۱۴۰۱این جناب مت واتسون یه مسابقه بین مک لارن ۷۶۵ و پورشه ۹۱۱ توربو اس برگزار کرد که برنده مک لارن بود پس با این حساب مک لارن ۷۶۵ از کینگ پورشه سریع تره خیر ابدا
Si
۲۴ مرداد ۱۴۰۱هر دو عشق هستن اگه میلیونر بودم کلکسیون هر چی پورشه بود رو جمع میکردم
حتی اگه بخوام هایپر کار بخرم یا sf90 میخرم یا 911 توربو s چون با قیمت سوپر اسپرت هرچی هایپر کار هست رو نابود میکنی
احمدرضا
۲۴ مرداد ۱۴۰۱داداش یه چیزی به اسم عشقم هستا
من عاشق مک لارن اف وان و لکسوس LFA بودم و هستم
اگه میلیونر بودم میرفتم این دو تا رو میخریدم با اینکه میدونم یه توربو اس با هزینه ناچیز تو درگ به راحتی میبرشون
Si
۲۴ مرداد ۱۴۰۱میدونم ولی اگه به عشق باشه من عاشق 918 و استون dbs هستم با فورد gt و 812
احمدرضا
۲۴ مرداد ۱۴۰۱توربو اس خیلی دوس دارم ولی لازم داشت بفهمه رئیس خانواده کیه
مهردادکمال
۲۴ مرداد ۱۴۰۱عجب کامنتی مرسی رفیق
T
۲۴ مرداد ۱۴۰۱هر دو عشقن
JDM lover
۲۴ مرداد ۱۴۰۱918 بی نظیره
اگه پولشو داشتم جز انتخاب های اولم بود
phonix
۲۴ مرداد ۱۴۰۱پیدا نمیکردی که بخری کی این شاهکارو میفروشه؟
FTB
۲۴ مرداد ۱۴۰۱918 از همون اولم چیز خوبی بود همیشه ازش خوشم میومد و برام جذاب بود!
پیام
۲۴ مرداد ۱۴۰۱اگه 918 چهارچرخ محرک بود چه هیولایی میشد
GMA
۲۴ مرداد ۱۴۰۱چهار چرخ محرکه😂😐
datsun
۲۴ مرداد ۱۴۰۱یادش بخیر چقدر از این ۹۱۸ حرص خوردیم gtr نیسمو تازه رکورد نوربرگ رو زده بود یک ماه نشد ۹۱۸ با تایم خیلی بهتر رکورد رو جابجا کرد
SRT
۲۴ مرداد ۱۴۰۱دوتا از بهترینای پورشه🤍
و منی که یه زمان چقد حرص می خوردم سر اینکه یه ماشین پیدا شده که از ماشین مورد علاقم «ویرون» تو درگ سریع تره
حسین
۲۶ مرداد ۱۴۰۱ویرون تقریبا یکیه باهاش
تا ۴۰۰ متر از اون به بعد ک هیچی دیگه…
ولی تنها خودرویی ک تو ۴۰۰ متر
راحت حریفش میشه شیرونه
Dian
۲۴ مرداد ۱۴۰۱۹۱۱ توربو اس عجب اعجوبه ایه
پورشه
۲۴ مرداد ۱۴۰۱عالی
Yasin
۲۴ مرداد ۱۴۰۱یادش بخیر چه رقابتی داشتن 918 و P1 و لافراری
Porsche
۲۴ مرداد ۱۴۰۱918 یکی از چندین الماس ساخت پورشه هست
بعد از گذشت چندین سال همچنان میتونه با ماشین های روز رقابت کنه
Ever ahead…
phonix
۲۴ مرداد ۱۴۰۱چرا الکی منفی میدید؟
Porsche
۲۴ مرداد ۱۴۰۱دوست عزیز این لایک و دیسلایک ذره ای اهمیت نداره ولی مشخصه که کسانی دیس دادن که دیروز به حد فشار رسیده بودن😉
GMA
۲۴ مرداد ۱۴۰۱لایک و دیس لایک بچه بازیه و فقط برای اونی که میخواد دیده بشه اهمیت داره،اصلا ملاک نیست
phonix
۲۴ مرداد ۱۴۰۱حق
Payfast
۲۷ مرداد ۱۴۰۱دارن فشار میخورن
phonix
۲۴ مرداد ۱۴۰۱شما به فرم بدنه 918 نگاه کن
هیچ وقت پیر نمیشه لعنتی
HS
۲۴ مرداد ۱۴۰۱918
عشق من
و شاهکار خودروسازی در تاریخ بشریت
ˈadɔlf ˈhɪtlɐ
۲۴ مرداد ۱۴۰۱بهترین پورشه همین 918 خیلی از دیگر پورشه ها بهتره
red-bull
۲۵ مرداد ۱۴۰۱درگ خیلی هیجان انگیزی بود
۹۱۸ هنوز اون جذابیت و شکوهش رو داره
هیچوقت قدیمی نمیشه در حالی نزدیک به ۱۰ سال از تولیدش میگذره
توربو اس هم خیلی سریعه
این نشون دهنده توانایی پورشه در مچ کردن موتور و گیربکس و باقی اجزا هست