پورشه

درگ هایپرکار دیروز و سوپرکار امروز پورشه، 918 در برابر 911 توربو S

طرفداران پورشه قطعاً با نام ۹۱۸ اسپایدر آشنایی دارند. این نام متعلق به هایپرکار تولید محدودی بود که زمان معرفی صنعت خودروسازی را با اعداد چشمگیر خود شوکه کرد. ۹۱۸ در آن زمان با قیمتی بیش از ۸۰۰ هزار دلار هرگز خودروی ارزانی نبود اما این روزها به دلیل کمیابی، این رقم به بیش از یک میلیون دلار افزایش یافته است؛ اما کسانی که امکان پرداخت این مبلغ گزاف را ندارند می‌توانند سراغ یکی از محصولات جدیدتر و بسیار ارزان‌تر پورشه یعنی ۹۱۱ توربو S بروند.

اما آیا توربو S در ۴۰۰ متر حریف هایپرکار سال‌های نه‌چندان دور پورشه می‌شود؟ کارواو در جدیدترین ویدئوی خود قصد دارد به این سؤال پاسخ دهد. روی کاغذ، ۹۱۸ از همه لحاظ بر ۹۱۱ برتری دارد. پیشرانهٔ ۴.۶ لیتری V8 تنفس طبیعی این خودرو به همراه دو موتور الکتریکی مجموعاً ۸۸۷ اسب بخار قدرت و ۱۲۸۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. این هایپرکار همچنین با وجود استفاده از قوای محرکهٔ هیبریدی، تنها ۱۶۷۵ کیلوگرم وزن دارد که فقط ۳۰ کیلوگرم از توربو S بیشتر است.

بااین‌حال، توربو S هم اصلاً خودروی دست‌وپا بسته‌ای نیست زیرا پیشرانهٔ ۳.۸ لیتری شش سیلندر تخت توئین توربوی آن ۶۵۰ اسب بخار قدرت و ۸۰۰ نیوتن متر گشتاور را به هر چهارچرخ تحویل می‌دهد و با وزن ۱۶۴۰ کیلوگرم، کمی از همتای هایپرکار خود سبک‌تر است. همچنین طبق اعلام پورشه، این ۹۱۱ قدرتمند در شتاب صفرتاصد دودهم ثانیه از ۹۱۸ سریع‌تر است.

با این اوصاف، آیا ۹۱۱ جدیدتر می‌تواند در مسابقهٔ درگ ۴۰۰ متر به هایپرکار گران‌قیمت هیبریدی برسد؟ پاسخ این سؤال را در ویدئوی زیر ببینید.

مشخصات فنی

پورشه ۹۱۱ توربو S

پورشه ۹۱۸ اسپایدر

پیشرانه ۳.۸ لیتری H6 توئین توربو ۴.۶ لیتری V8 هیبریدی
قدرت ۶۵۰ اسب بخار ۸۸۷ اسب بخار
گشتاور ۸۰۰ نیوتن متر ۱۲۸۰ نیوتن متر
گیربکس ۸ سرعته دوکلاچه ۷ سرعته دوکلاچه
محور محرک چهارچرخ چهارچرخ
وزن ۱۶۴۰ کیلوگرم ۱۶۷۵ کیلوگرم
قیمت ۱۶۸,۹۰۰ پوند ۱.۳ میلیون دلار

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۳۴ دیدگاه‌ها

  1. Reza Waffen SS

    ۲۴ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (5360 ديدگاه)

    Mein Herz blieb stehen, mein Gott

    موافقم 13
    مخالفم 19
    1. ارش

      ۲۴ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (1549 ديدگاه)

      das video ist ficken und matt watson ist ein dumm mann.

      موافقم 10
      مخالفم 3
      1. Porsche

        ۲۴ مرداد ۱۴۰۱
        سوابق: (1222 ديدگاه)

        ؟Was ist Ihr Zweck dieser Obszönitäten

        موافقم 9
        مخالفم 2
        1. Payfast

          ۲۴ مرداد ۱۴۰۱
          سوابق: (808 ديدگاه)

          شماها از برلین تشریف اوردید؟

          موافقم 30
        2. Reza Waffen SS

          ۲۴ مرداد ۱۴۰۱
          سوابق: (5360 ديدگاه)

          کسی فحش نداد ابراز علاقه کردم

          موافقم 9
          مخالفم 3
        3. Porsche

          ۲۴ مرداد ۱۴۰۱
          سوابق: (1222 ديدگاه)

          نه داداش رضا با شما نبودم با اون دوستمون بودم

          موافقم 7
          مخالفم 2
        4. ارش

          ۲۵ مرداد ۱۴۰۱
          سوابق: (1549 ديدگاه)

          این جناب مت واتسون یه مسابقه بین مک لارن ۷۶۵ و پورشه ۹۱۱ توربو اس برگزار کرد که برنده مک لارن بود پس با این حساب مک لارن ۷۶۵ از کینگ پورشه سریع تره خیر ابدا

          موافقم 4
          مخالفم 12
  2. Si

    ۲۴ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (527 ديدگاه)

    هر دو عشق هستن اگه میلیونر بودم کلکسیون هر چی پورشه بود رو جمع میکردم

    حتی اگه بخوام هایپر کار بخرم یا sf90 میخرم یا 911 توربو s چون با قیمت سوپر اسپرت هرچی هایپر کار هست رو نابود میکنی

    موافقم 42
    مخالفم 7
    1. احمدرضا

      ۲۴ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (749 ديدگاه)

      داداش یه چیزی به اسم عشقم هستا
      من عاشق مک لارن اف وان و لکسوس LFA بودم و هستم
      اگه میلیونر بودم میرفتم این دو تا رو میخریدم با اینکه میدونم یه توربو اس با هزینه ناچیز تو درگ به راحتی میبرشون

      موافقم 29
      مخالفم 6
      1. Si

        ۲۴ مرداد ۱۴۰۱
        سوابق: (527 ديدگاه)

        میدونم ولی اگه به عشق باشه من عاشق 918 و استون dbs هستم با فورد gt و 812

        موافقم 14
        مخالفم 1
  3. احمدرضا

    ۲۴ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (749 ديدگاه)

    توربو اس خیلی دوس دارم ولی لازم داشت بفهمه رئیس خانواده کیه

    موافقم 69
    مخالفم 3
    1. مهردادکمال

      ۲۴ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (1981 ديدگاه)

      عجب کامنتی مرسی رفیق

      موافقم 24
      مخالفم 1
  4. T

    ۲۴ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (354 ديدگاه)

    هر دو عشقن

    موافقم 13
    مخالفم 1
  5. JDM lover

    ۲۴ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (886 ديدگاه)

    918 بی نظیره
    اگه پولشو داشتم جز انتخاب های اولم بود

    موافقم 22
    مخالفم 2
    1. phonix

      ۲۴ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (1878 ديدگاه)

      پیدا نمیکردی که بخری کی این شاهکارو میفروشه؟

      موافقم 6
      مخالفم 3
  6. FTB

    ۲۴ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (750 ديدگاه)

    918 از همون اولم چیز خوبی بود همیشه ازش خوشم میومد و برام جذاب بود!

    موافقم 12
    مخالفم 1
  7. پیام

    ۲۴ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (287 ديدگاه)

    اگه 918 چهارچرخ محرک بود چه هیولایی میشد

    موافقم 13
    مخالفم 6
    1. GMA

      ۲۴ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (849 ديدگاه)

      چهار چرخ محرکه😂😐

      موافقم 28
      مخالفم 2
      1. datsun

        ۲۴ مرداد ۱۴۰۱
        سوابق: (3943 ديدگاه)

        یادش بخیر چقدر از این ۹۱۸ حرص خوردیم gtr نیسمو تازه رکورد نوربرگ رو زده بود یک ماه نشد ۹۱۸ با تایم خیلی بهتر رکورد رو جابجا کرد

        موافقم 40
        1. SRT

          ۲۴ مرداد ۱۴۰۱
          سوابق: (623 ديدگاه)

          دوتا از بهترینای پورشه🤍
          و منی که یه زمان چقد حرص می خوردم سر اینکه یه ماشین پیدا شده که از ماشین مورد علاقم «ویرون» تو درگ سریع تره

          موافقم 26
        2. حسین

          ۲۶ مرداد ۱۴۰۱
          سوابق: (785 ديدگاه)

          ویرون تقریبا یکیه باهاش
          تا ۴۰۰ متر از اون به بعد ک هیچی دیگه…
          ولی تنها خودرویی ک تو ۴۰۰ متر
          راحت حریفش میشه شیرونه

          موافقم 3
          مخالفم 1
  8. Dian

    ۲۴ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (677 ديدگاه)

    ۹۱۱ توربو اس عجب اعجوبه ایه

    موافقم 18
    مخالفم 1
  9. پورشه

    ۲۴ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (28 ديدگاه)

    عالی

  10. Yasin

    ۲۴ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (257 ديدگاه)

    یادش بخیر چه رقابتی داشتن 918 و P1 و لافراری

    موافقم 14
  11. Porsche

    ۲۴ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (1222 ديدگاه)

    918 یکی از چندین الماس ساخت پورشه هست
    بعد از گذشت چندین سال همچنان می‌تونه با ماشین های روز رقابت کنه
    Ever ahead…

    موافقم 18
    مخالفم 3
    1. phonix

      ۲۴ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (1878 ديدگاه)

      چرا الکی منفی میدید؟

      موافقم 2
      مخالفم 5
      1. Porsche

        ۲۴ مرداد ۱۴۰۱
        سوابق: (1222 ديدگاه)

        دوست عزیز این لایک و دیسلایک ذره ای اهمیت نداره ولی مشخصه که کسانی دیس دادن که دیروز به حد فشار رسیده بودن😉

        موافقم 9
        مخالفم 1
      2. GMA

        ۲۴ مرداد ۱۴۰۱
        سوابق: (849 ديدگاه)

        لایک و دیس لایک بچه بازیه و فقط برای اونی که میخواد دیده بشه اهمیت داره،اصلا ملاک نیست

        موافقم 4
        مخالفم 4
        1. phonix

          ۲۴ مرداد ۱۴۰۱
          سوابق: (1878 ديدگاه)

          حق

      3. Payfast

        ۲۷ مرداد ۱۴۰۱
        سوابق: (808 ديدگاه)

        دارن فشار میخورن

  12. phonix

    ۲۴ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (1878 ديدگاه)

    شما به فرم بدنه 918 نگاه کن
    هیچ وقت پیر نمیشه لعنتی

    موافقم 13
    مخالفم 1
  13. HS

    ۲۴ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (64 ديدگاه)

    918
    عشق من
    و شاهکار خودروسازی در تاریخ بشریت

  14. ˈadɔlf ˈhɪtlɐ

    ۲۴ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (715 ديدگاه)

    بهترین پورشه همین 918 خیلی از دیگر پورشه ها بهتره

  15. red-bull

    ۲۵ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (4 ديدگاه)

    درگ خیلی هیجان انگیزی بود
    ۹۱۸ هنوز اون جذابیت و شکوهش رو داره
    هیچوقت قدیمی نمیشه در حالی نزدیک به ۱۰ سال از تولیدش میگذره
    توربو اس هم خیلی سریعه
    این نشون دهنده توانایی پورشه در مچ کردن موتور و گیربکس و باقی اجزا هست

    موافقم 1
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا