پورشه ۹۱۸ اسپایدر به همراه فراری لافراری و مک لارن P1 جزو سه ابر خودرویی بود که عصر جدید خودروها را رقم زد و اخیراً یکی از ویدئوهای مربوط به شتاب گیری فوقالعادهاش در فضای مجازی سروصدا کرده است.
ابر خودروی ۹۱۸ اسپایدر از سال ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۵ و به تعداد ۹۱۸ دستگاه تولید شد. تا به اینجای کار میتوان گفت خودروی یاد شده آخرین هایپرکار پورشه است که حتی با استانداردهای کنونی صنعت خودرو نیز پرفورمنس فوقالعادهای دارد. برای اثبات این ادعا میتوانید ویدئوی انتهای مطلب را تماشا بفرمایید. در نگاه اول به نظر میرسد هایپرکار پورشه قدرت استاندارد ۸۷۵ اسب بخار و گشتاور ۱۲۸۰ نیوتون متری دارد اما در آغاز ویدئو گفته میشود قدرت خودرو به ۸۸۷ اسب بخار و گشتاور آن به ۱۲۴۰ نیوتون متر میرسد که احتمالاً ناشی از یک اشتباه فنی است. نیروبخش ابر خودروی جذاب پورشه پیشرانه ۸ سیلندر ۴.۶ لیتری تنفس طبیعی برگرفته از خودروی مسابقهای RS اسپایدر LMP2 بوده هرچند دو پیشرانه برقی و باتری ۶.۸ کیلووات ساعتی نیز وجود دارند.
۹۱۸ اسپایدر در خط مستقیم همانند یک گلوله عمل میکند. شتاب گیری خودرو هیچ نشانی از کمبود ندارد و هایپرکار پورشه حتی در زمان رسیدن به مسافت ۸۰۰ متر نیز دوست دارد سرعت بگیرد. خودروی موردبحث میتواند این مسافت را با سرعت ۲۷۷.۸۶۷ کیلومتر در ساعت طی کند. دمای هوا در زمان شتاب گیری ۶ درجه بالای صفر بوده و باد ملایمی نیز از سمت شمال میوزیده است. دمای سطح آسفالت نیز در زمان شتاب گیری به ۱۲ درجه میرسید.
خبرهای اخیر رسانهها نشان میدهد پورشه به تولید جانشین ۹۱۸ اسپایدر فکر میکند هرچند چندین سال فاصله تا رونمایی آن فاصله داریم. ژرمنها معتقدند خودروی موردبحث از نسل جدید باتریها باید استفاده کند هرچند هنوز مشخص نیست چنین خودرویی از قوای محرکه تمام برقی استفاده خواهد کرد یا قوای محرکه هیبریدی خواهد داشت. پورشه با سرعت بالایی آماده عرضه خودروهای برقی میشود. برای مثال ماکان بدون آلایندگی در سال ۲۰۲۴ از راه خواهد رسید و یک سال بعد نیز شاهد تولید جانشین برقی ۷۱۸ باکستر و کیمن خواهیم بود. همچنین قرار است کاین برقی نیز تولید شود و یک شاسیبلند سه ردیفه جدید با کد داخلی K1 هم در حال توسعه بوده هرچند باید گفت اسطوره پورشه یعنی ۹۱۱ تا اواخر دهه جاری میلادی از قوای محرکه برقی استفاده نخواهد کرد.
Hamilton1970
۲۹ فروردین ۱۴۰۲از اسطوره های اشتوتگارت🇩🇪✌🏽
mercedes
۲۹ فروردین ۱۴۰۲پیشنهاد میکنم درگش رو با کوینزگ آگرا سرچ کنین.
رضا
۳۰ فروردین ۱۴۰۲مشابه همون درگ رو بوگاتی ویتس با کونیگزگ داشت که عملکرد ضعیفتری به نسبت پورشه داشت
Tesla
۲۹ فروردین ۱۴۰۲بر طبق گفته رسانه های نزدیک به پورشه : جانشین ۹۱۸ اسپایدر سال ۲۰۲۶ معرفی میشه و اواخر همون سال هم به دست مشتریان میرسه ، گفته میشه تمام الکتریکیه و در بحث شتاب و پرفورمنس یه چیزی در حد ریمک نورا ( یا حتی سریع تر هست ) 🇩🇪🇩🇪⚡️⚡️⚡️🚀
فقط انگلستان
۲۹ فروردین ۱۴۰۲قصد بدی ندارم ولی نمیدونم چرا کامنت هات حس بدی بهم میده مثلا حس میکنم از عشق خودرو بودن فقط شتاب و الکتریکی بودن رو فهمیدی.
GERMANY
۳۱ فروردین ۱۴۰۲بگو که قراره جاروبرقی تحویل بدن
تریدر برفکی
۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۲خب لامصبا همینه دیگه همه چی داره برقی میشه
همینجوریش جلو برندهای چینی دارن کم میارن اینقدر مثل مور و ملخ ماشین عجیب غریب میدن بیرون
مشتریای پورشه و برند های دیگه کاربرای پدال نیستن که! باید یه چیزی بزنن که کل دنیا بخره
Reza Waffen SS
۲۹ فروردین ۱۴۰۲خونم به جوش اومد 💖💖💖
شبی که آرام است
۲۹ فروردین ۱۴۰۲پولشو دارم اینو بخرما ،:”؛، ولی یکی بپرسه ماشینت چیه ، بگم وایساخ خجالت می کشم ،:” لذا یکی از خودروهای داخلی رو انتخاب می کنم .
ali-s
۲۹ فروردین ۱۴۰۲😶🌫️😂
Reza Waffen SS
۲۹ فروردین ۱۴۰۲در واقع وایسک هستش تلفظ آلمانیش میشه وایساخ که بنظرم خیلیم گنگه
تلفظ محلی خودرو هایی مثل کنیخ سیک ، مایباخ و وایساخ و . . . تو زبان آذری میتونه معنی یه چیز دیگه رو بده ولی تلفظش واقعا گنگه
GERMANY
۳۱ فروردین ۱۴۰۲داداش رو همون اولیت کلی خندیدم دمت گرم 😂😂
امین
۲۹ فروردین ۱۴۰۲بنظرم بهترین پورشه ای که بعد از سال ۲۰۰۰ تولید شو ، کارا جی تی بود.بینظیره این ماشین
مهردادکمال
۲۹ فروردین ۱۴۰۲بنز و بی ام و ماشین بد ساختن اما پورشه هرگز حتی دهه ۷۰که گاهی مورد انتقاد گرفتن بعضی محصولات پورشه و گفتن در حد بقیه نیستن باز اصلا ماشین های بدی نبودن
حالا این دیگه شاهکارشه
Yasin
۲۹ فروردین ۱۴۰۲رنگش عالیه
R/T
۲۹ فروردین ۱۴۰۲عالی بود
Siyavash
۲۹ فروردین ۱۴۰۲به نظرتون تویه شتاب صفر تا ۳۰۰ کیلومتر ۹۱۸ بهتره یا مکلارن۷۶۵..یا فراری ای اف ۹۰..چی میشد درگ این سه تا رو انجام میدادن…عاشق هر سه تاشون
Sobhan
۲۹ فروردین ۱۴۰۲Sf90 میبرد به احتمال زیاد
F
۲۹ فروردین ۱۴۰۲با اختلاف LT765 سریع ترین سوپر اسپورت هست در شتاب های ثانویه.
فرشاد
۳۰ فروردین ۱۴۰۲918هایپرکاره زدن مکلارن براش چیزی نی
با اس اف نود هم خیلی پایاپای حرکت میکنن چون تایماشون خیلی نزدیک همه
حسین
۳۰ فروردین ۱۴۰۲اما به حضرت شیرون کسی جرعت نگاه کردن را ندارد
و ۷۶۵ مانند ملخی به دورش ورجه و وروجه میکند و پاچه میخارد
حسین
۳۰ فروردین ۱۴۰۲هیچکدام
زیرا …
شیرون اعظم هر سه را راهی مهد اتوموبک ها کرد
و گفت
کمی آنجا بازی کنید تا انرژیتات تخلیه شود
و احترام بگذارید
حسین
۳۰ فروردین ۱۴۰۲حالا جالبه این سلطان شتاب که همه را به خاک و خون میکشید در
دیدار با شیرون در چندین مرتبه
خود را خیس کرد و پس از چندی کیلومتر
با خود پرسید
آیا ممکن است کسی در شتاب اولیه
مرا شکست دهد؟
درست است کنار می آیم
اما پس از آن نیز در غبار
محو شدن را
نمیتوانم
هضم کنم
فرشاد
۳۰ فروردین ۱۴۰۲حسین پیازداغشو زیاد نکن
تو شتاب از شیرون جلوتر بود شیرون بعدافتادجلو
بعدشم ماشین2014رو داری با شیرون 2021مقایسه میکنی
رقیب 918اون زمان ویرون بود که پورشه جوری تو درگ نایلون پیچش کرد که یادش نره
حسین
۳۱ فروردین ۱۴۰۲عزیز دل
اولا من فن بوگاتی ام خب انتظار دیگه ای از من نمیره خب
تعصبم ندارم
و پسر خوبب؟؟؟
شیرون برای سال ۲۰۱۶
ویرون برای سال ۲۰۰۵
تازه ویرون هم پا به پای این توپ جنگی پورشه اومد منتظر بود مسیر بیشتر باشه تا پارش کنه که مسیر با فاصله یه سپر تمام شد و پورشه زودتر از خط پایان گذشت
بعدم خواستی حرص بخوری اول عزیز من یکم فکر کن 😂
قیمت هم قبول دارم ولی بوگاتیه دیگهه
فرشاد
۳۱ فروردین ۱۴۰۲ببین گل پسر تولیدش آخرای 2016هس یعنی از 2017
درگی که تو یوتیوب بود مال2021هس
اسم و رسمی که 918اون موقع داشت هیچ بوکاتی تاحالا نداشته
بعدشم به هرحال با هرفاصله ای هم که باشه بوگاتی او زمان شکست خورد حتی شیرون هم تاصد صدوپنجامتر عقب بود بعد رسید
هرکی918رو میشناسه یعنی لافراری و پی وان روهم میشناسه چون این مثلث تو یه دوره هیجانی آفریدن که هنوزم که هنوزه امثال بوگاتی نمیتونن تکرارش کنن
کلا بخشی که شیرون توش فعاله کمترین کمترین طرفدار رو داره
هنسی تواتارا کوئینگ زگ شیرون زنوو یکی از یکی کسل کننده تر حالا شیرون کمتر بقیه بیشتر
فرشاد
۳۱ فروردین ۱۴۰۲پسر خوب؟😂
ببین خردسال آخرای2016بود یعنی 2017
درگشون تو یوتیوب هم مال سال2021بود
بعدشم به هرحال با هرفاصله ای هم که باشه بوگاتی او زمان شکست خورد حتی شیرون هم تاصد صدوپنجامتر عقب بود بعد رسید
هرکی918رو میشناسه به احتمال زیاد لافراری و پی وان رو هم میشناسه مثلثی که تو یه دوره هیجانی رو آفریدن که امثال بوگاتی نمیتونن تکرارش کنن
دنیایی بوگاتی توش هس کمترین هیجان و داره هنسی تواتارا کوئینگ زگ بوگاتی شیرون زنوو یکی از یکی کسل کننده تر حتی درگای زیاد و رسمی هم باهم ندارن هرکدوم تو حیاط کمپانی خودشون گنده گویی میکنن
بعدشم بوگاتی رو عمو فولکس قراره سرپرستی شو بده به پورشه مطلب پدال هم بود لینک میخوای بدمت
تریدر برفکی
۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۲اره شیرون ماشین ۲۰۲۱ هست
منم ۹۲۰ سالمه
GERMANY
۳۱ فروردین ۱۴۰۲توی هایپرکار ها عاشق بوگاتی هستم توی نیدفور اسپید هم همیشه ماشین مورد علاقم بود بوگاتی رو با ایننا مقایسه نکن که شانش رو میاری پایین عامو ویرونش یه چی دیگه بود لامصب
فرشاد
۱ اردیبهشت ۱۴۰۲اصن میشناسی اینو؟
خاص
۳۰ فروردین ۱۴۰۲آقای حسین که رقیبهای بوگاتی رو مسخره میکنی:
مکلارن۷۶۵ و پورشه۹۱۸ و فراریsf90 اصلاً رقیبِ شیرون نیستند.
شما یه نگاه به اسببخار و گشتاور ماشین ها بنداز بعد ببین رقیبِ شیرون کیه.
رقیبِ شیرونSS، یسکو Absolute و ونومF5 هستند که شیرون رو محو میکنند. باور نمیکنی؟
اینو داشته باش👇
حتی محصولِ یکدهه پیشِ شرکت کونیگزگ (One:1 2013) میتونه پرچمدارِ فعلیِ شیرونSS رو در درگ رولینگ شکست بده. و این خیلی معنی داره.👇
https://fastestlaps.com/comparisons/lzmlv9tl13s8
رولینگ شروع از 100km/h :
100-200 شیرونSS = سه ثانیه و چهار صدم
100-200 One:1 = سه ثانیه و سه صدم
200-300 شیرونSS = شش ثانیه و سه صدم
200-300 One:1 = پنج ثانیه و سه صدم
100-300 شیرونSS = نه ثانیه و هفت صدم
100-300 One:1 = هشت ثانیه و شش صدم
اگه هنوز باور نمیکنی دوتا درگ رولینگ از (Agera R) و (Veyron GrandSport Vitesse) توی یوتیوب هست. نگاه کن. هردوش رو (Agera R) میبره.
با قدرت و گشتاوری کمتر و موتوری فسقلی نسبت به موتور بوگاتی.
درضمن Agera R پرچمدارِ کونیگزگ در سال ۲۰۱۳ نبود
حسین
۳۱ فروردین ۱۴۰۲این مقایسه هارو شپا مطمئن باش قبل از خودتون خیلی وقت پیش انجام دادم درسته عزیز
من هم فقط رو حساب فن بوگاتی یکم
احساساتی بازی در اوردم وگرنه قصدم مسخره کردن نیست
چون اونطوری
داخل پیست قطعا قطعا
حداقل داخل پیچ نه مستقیمی ها
پورشه بوگاتی رو خواهد گرفت و دیگران
مگر بوگاتی تو مستقیمی ها جبران کنه
و در نظر داشته باش
اختلاف شیرون با ویرون اولا که خیلی زیاده خیلی
و اون گرند ویتس که شما دیدی فقط کمی از
نسخه پایه قوی تر بوده
و قوی ترین نسخه ویرون که بازمهندسی متفاوت داشته نسخه ss ویرون بود که سبک تر هم بوده !!
اون باید با آگرا آر درگ مینداخت و احتمال بالا
یه قسمت مسیر کوینگزگ بک میزد اما کم می اورد
بعد مقایسه خودروی کاملی مثل بوگاتی
با کوینگزگ اشتباهه واقعا
نه اینکه کوینگزگ ارزش نداشته باشه
اما فلسفه و کارایی تولید بوگاتی خیلی متفاوت تره دوست عزیز این رو دیگه من نباید بگم که ماشالاه خودتون با سواد خودرویی
بعد هم گفتم این اعداد در روی جاده فقط مشخص میشه
که عملکردی که از شیرون اس اس ما دیدیم
من که بعید میدونم جز برقی ها !!!
ماشینی حریفش بتونه بشه
حتی خود برقی ها هم توانش رو ندارن داداش 😂
کوینگزگ هنسی
البته زنوو بود؟؟
نمیدونم جدیدا زدن
البته عملا تستی ازش دیده نشده
خواستم بگم همه اینا هدف طراحیشون تنها سرعت بالاست یا به عبارتی ماشین نهایت سرعت همین .
مهم همه اینا داشتن بازدهی برای خود مشتری هست بازدهی کامل .. .
تنها خودرویی این رو ارائه میده بوگاتیه
در رده هایپر ها
همه هم میدونن کسی جایگزینش نیست
ولی حواسم نبود
ریماک نورا و باتیستا هستن که
این غول رو متاسفانه زمین بزنند
اما با این حال نسخه ۳۰۰ پلاس
تو سرعت های بالا به کسی امون نمیده
حالا این پست که قدیمی شده
کسی کامنتمو دید به بقیه شیر کنه
یا اشتراک بزاره 😕😂❤
GERMANY
۳۱ فروردین ۱۴۰۲اگرا نزدیک چهارصدتا کم میاره اگه کمی مسیر طولانی باشه بوگاتی میزنتش
میثم
۳۰ فروردین ۱۴۰۲صفر تا صد و اینکه ۴۰۰ متر رو تو چه زمانی تموم میکنه چقدره؟
خاص
۱ اردیبهشت ۱۴۰۲به میثم:
در شتاب اولیه (صفر تا صد) و یکجهارم مایل، بوگاتی در مقایسه با بقیهی ماشینهای غیربرقی ، سریعتر هست.
چون AWD هست.
دو دیفرانسیل.
حریف محصولات بوگاتی در شتاب اولیه، شاید (CZinger 21C) یا (Lamborghini Revuelto) یا (Ferrari SF90 Pista) یا (Amg One) بشند.
شاید
چون این چهارتا هم AWD (دو دیفرانسیل) هستند.
البته هیچکدوم از ماشینهای برقی رو حساب نکردم.
رکورد شتاب اولیه در ماشینهای برقی فعلاً دست (McMurtry Spéirling) هست با رکورد ۱.۴ ثانیه در ۰-۶۰ مایل و ۷.۹۷ ثانیه در یکچهارم مایل.
خاص
۱ اردیبهشت ۱۴۰۲به حسین:
عزیزم ، حرفم این نیست که بوگاتی ویتس از آگرا آر شکست خورده پس محصولات بوگاتی هیچکدوم به درد نمیخورن.
حرفم اینه که شما قدرت و گشتاور و نسبتِ قدرت به وزنِ محصولاتِ بوگاتی رو با همتای خودشون در شرکت کونیگزگ مقایسه کن.
بعد ببین چه عملکردِ عجیبی دارند محصولات کونیگزگ.
مثلاً همتای (Agera R 2011) تقریباً میشه گفت (Veyron SuperSport 2010) هست. البته ویروناساس ۷۰ اسب بیشتر داره و دو دیفرانسیل هم هست ولی موقع درگ رولینگ … 👇
https://fastestlaps.com/comparisons/s8et7k736j4i
ببین 200-300 رو بوگاتی چقدر ضعیف میره.
یا مثلاً همتای (One:1 2013) تقریباً (Chiron 2016) هست. البته شیروناساس ۱۴۰ اسب بیشتر داره و دو دیفرانسیل هم هست ولی موقع درگ رولینگ …👇
100-200 شیرون: ۳.۷ ثانیه
100-200 وانوان: ۳.۳ ثانیه
200-300 شیرون: ۷.۰ ثانیه
200-300 وانوان: ۵.۳ ثانیه
100-300 شیرون: ۱۰.۷ ثانیه
100-300 وانوان: ۸.۶ ثانیه
میدونید که اختلاف چند صدم ثانیه، توی درگ هایپرکارها، به معنای دهها متر فاصله هست.
اختلاف ۲ ثانیه توی درگ هایپرکارها، به معنای چند صد متر فاصله هست.
درواقع عملکرد (One:1 2013) در درگ رولینگ از (Chiron SuperSport 2022) هم بهتره.
لینکش رو توی پیام قبلیم فرستادم.
علی Shelby
۲۸ شهریور ۱۴۰۳قرمزش خیلی قشنگه