پورشهیاماها

رقابت نمایشی پورشه 918 با یاماها دوک

میشلن برای تبلیغ تایرهای خود، رقابتی بین دو اسطوره دنیای خودرو و موتورسیکلت را به نمایش می‌کشد. یک رقابت تماشایی در پیست.

porsche-918-spyder-face-a-yamaha-R1

porsche-918-spyder-face-a-yamaha-R1
اما بهتر است همین ابتدا خاطرنشان کنیم که این تنها یک شوی تبلیغاتی زیبا است و قرار نیست برنده رقابت اتومبیل و موتورسیکلت در آن مشخص شود. میشلن در این تبلیغ، یک بار به نعل و بار دیگر به میخ می‌زند و در نهایت نیز برنده‌ای را مشخص نمی‌کند. اما در یک رقابت واقعی بین این دو ماشین، کدام برنده خواهد شد؟ حدس شما چیست؟ موتورسیکلت یاماها R1 دوک یا پورشه ۹۱۸ اسپایدر؟


[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۲۹ دیدگاه‌ها

  1. مهدی 911

    ۱۳ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (459 ديدگاه)

    918 سلطان تکنولوزی تو مسابقه 5 هایپر کار روی همه رو کم کرد بخصوص مکلارن پی 1 ولا فراری رو

    1. پژمان

      ۱۳ آذر ۱۳۹۴
      سوابق: (296 ديدگاه)

      شما فقط ظاهر قضیه رو میبینی تو اون تست و یه درگ دیگه ضعف راننده لافراری باعث شد که لافراری اول نشه وگرنه تو تست موتورترند که از همه معتبرتره و لافراری و مکلارن p1 و پورشه 918 توسط یک راننده تست شدن لافراری از همه سریعتر شد ,, شما از راننده ای که حتی بلد نیست با لافراری لانچ کنه و تعویض دنده افتضاح داره چه توقعی داری؟؟!!!

    2. England

      ۱۳ آذر ۱۳۹۴
      سوابق: (1152 ديدگاه)

      رو همه رو کم کرد؟ درگ 400 متر ارزشی نداره اگر درگ 1 مایل بود پورشه از همشون میخورد پی 1 جوری نقطه میکردش که دیگه نیای اینجوری صحبت کنی این ماشین فقط شتاب اولیه خوبی داره اونم به لطف 4 چرخ متحرک …. توی مسیر پیچ دار هم که فاصله زمانی پی 1 و لافراری و 918 در حد 1 ثانیه هم نبود که میشه گفت اونم ارزش بالایی نداره اگر حداقل 3-4 ثانیه بود آره اما نه زیر 1 ثانیه….ولی بازم میگم اگر درگ هم مسیر 1 مایل بود هم از لافراری میخورد هم از پی 1 هم از بوگاتی

      1. mehran911

        ۱۳ آذر ۱۳۹۴
        سوابق: (2114 ديدگاه)

        به گفته ی شما
        برد پورشه در تست 3 مرحله ای بین P1 و لافرای و 918 هیچ ارزشی نداره
        ثبت بهترین زمان در Nürburgring هم هیچ ارزشی نداره
        یا انتخاب شدن بعنوان پیشرفته ترین خودوری جهان هم ارزشی نداره
        یا حتما مصرف سوخت کمتر و یا ثبت زمان بهتر باتوجه به قدرت کمتر و وزن بیشتر هیچ ارزشی نداره
        پس چی اهمیت و ارزش داره دوست من
        شما داری همه چیز رو با اما و اگر و حدثیات خودت جلو میبری نه با مستندات موثق
        شما میگی تست 400 متر ارزشی نداره در صورتی که معتبر ترین درگ ها در 400 متر صورت میگیره شما رو چه منبعی این حرف رو میزنی
        زمانی که پورشه برای مکلارن موتور فرمول میزد شما کجا بودی دوست من
        نکته جالب اینجاست که پورشه 918 برنده رقابت شده اگر بازنده بود که …

        1. خسته شده

          ۱۳ آذر ۱۳۹۴
          سوابق: (623 ديدگاه)

          بهتره جواب امثال اینا داده نشه خودشونم میدونن چقدر دارن مهمل میبافن دو سه تا هم بیشتر نیستن(احتمال قوی یه نفره با دو تا اسم از یه کشور!) جوابشونو بدی فکر میکنن واقعا دارن درست میگن بهتره ولشون کرد به حاله خودشون هزار و یک لینک هم بیارید دوهزار و ان تا هم گفته و شنیده هم بیارید بازم حرف خودشونو میزنن باید راحتشون گذاشت کسی که خودشه زده به خواب بمب اتمم کارسازش نیست آقا مهران

        2. mehran911

          ۱۴ آذر ۱۳۹۴
          سوابق: (2114 ديدگاه)

          درست میگی دوست عزیز
          چکنم که نرود میخ آهنین در سنگ

        3. great britain

          ۱۴ آذر ۱۳۹۴
          سوابق: (2855 ديدگاه)

          لابد منو میگی خسته شده دو نفر با یک اسم.
          عزیزم england کشور نیست فقط از لحاظ فوتبالی و چند تا ورزش دیگه کشور محسوب میشه.
          در ضمن خوبه به خودت هم همین ربطو داده بودن که یک نفر با چندین اسم که ناراحت شدی.
          خیالت راحت من هیچ وقت همچین کاری مثل بعضی ها نمیکنم!!!!!

  2. فردین بهادری نژاد

    ۱۳ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (129 ديدگاه)

    اوایل که 918 اومد زیاد بهش حس خوبی نداشتم
    اما با گذشت زمان واقعا بهش ایمان آوردم
    خیلی غوله از هر نظر عالیه

  3. naser ferari

    ۱۳ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (22 ديدگاه)

    من کاری به مسابقه ی بین پنج تا هایپر ماشین ندارم که کی اول شد اصلا ازاین دست مسابقه ها رو قبول ندارم چون شخصی .شکی درتو انایی پورشه هم نیست ،بهونه هم نیست . awdسیستمی که پورشه ازش استفاده میگنه مخصوصا توپیچا .دماغش یاجلوش روبه پایینه که ازبرخورد زیاد باد به جلو ماشین جلوگیری میکنه همین باعث بهتربودن سرعت ماشین میشه،ضمنا تاحدود زیادی جلو ماشین ازریخت افتاده یعنی زیبایی رو فدا کردن.بازم هست نیروی محرکه پورشه به چهارچرخ است ،فراری به دوچرخ عقب گرفتی،ودراخراینجوری نظردادن شما هم نه به پورشه کمکی میکنه پنه بزرگش ونه فراری ومکلارن روکوچیک . فراری هنوزم بهترین هست وخواهد بود.

    1. Danial

      ۱۳ آذر ۱۳۹۴
      سوابق: (33 ديدگاه)

      :-|
      الان میخوای بگی مکلارن و لافراری اینقدر خنگ بودن که به ایرودینامیک توجهی نکردن؟
      خود مکلارن بدنش دو تیکست تا چسب کمتری ببره و خودرو سبک تر شه بعد اونوقت میاد بحث مهم ایرو دینامیکو نادیده میگیره
      بعدشم این سه تا جلوشون در یه اندازن پایین همشونم ورودی هواست از هر نظرم حساب کنی لافراری بیشتر شبیه خودرو های فرمول یکه
      بعدشم 918 اگه فکر برنده شدن بود مثل مکلارن باتری میزاشت نه دوبرابر اون که وزنو ببره بالا ولی بشه با موتور الکتریکی بیشتر رفت یا مثلا 918 سقفشو میشه برداشت و اون پنل وسط ماشینو گزاشت که مثل یه خودرو لوکس بشه
      پورشه اینقدر دست و پا بسته نیست اگه میخواست سرعتشو بیشتر کنه میتونست یا اینکه میتونه وژنشو از پی وان و لافراری کمتر کنه

  4. mehdi

    ۱۳ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (19 ديدگاه)

    پورشه ماشینه عالی هست.اما در پس فراری قرار میگیره…پورشه تو اکثر رقابت ها از فراری کم میاره…. منیکه 15 ساله مجله ماشین و رقابت ها و مقایسه های مختلف بین فراری و ماشین هایی خوندم میگم……. فراری یعنی بهترین هم از لحاظ هندیلینگ هم از نظر کیفیت..کلا تکه….به خاطره همین مردم عاشق همچین ماشینی هستن… فراموش نکینید مهد سوپر اسپرتهای دنیا تو ایتالیاست…..یعنی بهترین کشوری که سوپر اسپرت های ناب تولید میکنه ایتالیاست…این اغراق نیست برادران

    1. KING 918

      ۱۳ آذر ۱۳۹۴
      سوابق: (2493 ديدگاه)

      عزیز حرفاتو اصلا قبول ندارم میدونی چرا ؟ چون فراری اکثر خودرو هاش دیفرانسیل عقب هستن و دیر دور برمیدارن شما به فراری 599 نگاه کن با این که بالای 650 اسب بخار قدرت داره ولی با هر ماشینی که درگ میندازه بازنده اس چون زمان می بره تا ماشین سرعت لازم رو بگیری موتور های سنگین وزن 12 سیلندر و وزن زیاد خودرو استفاده از حجم موتور بالا بدون توربو یه مقداری در عملکرد ماشین وقفه ایجاد میکنه اما فراری با مدل های 458 اسپیشیال و f12 و تازگی لافراری حرفی برای گفتن در درگ داره ودر اون تاریخ 15 ساله چندان حرفی برای گفتن نداشته در ضمن دوست عزیز پورشه 911 با یه موتور 6 سیلندر 3.8 لیتری 458 اسپیشیال f12 و حتی لافراری رو هم گرفته مدرک هم خواستی تو اپارات سرچ کن دیگه 918 پیشکش ……..ارادت

      1. پژمان

        ۱۳ آذر ۱۳۹۴
        سوابق: (296 ديدگاه)

        پورشه 911 , لافراری رو گرفته ؟؟؟!!!! جک سال رو گفتی پورشه 911 حریف فراری 458 نیست چه برسه به f12 و لافراری , ادرس لینک بدم حیف دیر تایید میشه این ادرس رو تو اپارات سرچ کن ببین اونیکه ویدیو رو گذاشته اسمش علی هستش رو اسمش کلیک کن وارد کانال شو و همه ویدیوهارو ببین ضمنا زمانی که مدلای قدیمی فراری مثل f40 و f50 و انزو و…. تو درگ حریفانشون رو نابود میکردن شما کجا بودی؟؟؟؟!!!

        درگ فراری f۱۲ و پورشه ۹۱۱ توربو s و مرسدس بنز sls amg B

        1. KING 918

          ۱۳ آذر ۱۳۹۴
          سوابق: (2493 ديدگاه)

          عزیزم تو اپارات سرچ کن میبینی بعد باهم صحبت میکنیم.

      2. mehran911

        ۱۳ آذر ۱۳۹۴
        سوابق: (2114 ديدگاه)

        به به آقا پژمان گل
        پژمان جان میخواهی مثل قدیما منم لینک اون 9 ویدیو باخت فراری 458 رو از 911 که تو کنالم هست رو بزارم حال کنیم

        ( شوخی کردم پژمان جان بازم سر بزن )

  5. KING 918

    ۱۳ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (2493 ديدگاه)

    king 918 ………………

  6. Carbonado Aventador

    ۱۳ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (4514 ديدگاه)

    امیدوارم پورشه جانشین بعدی 918 رو سریعتر رونمایی کنه….
    و سیستم awd پورشه چیزیه که باعث برتری اون نسبت به لافراری میشه!
    لافراری هرچقدر مهندسی شده باشه هرچقدر کامپیوتر درش به کار برده باشن اما 950 اسبی که فقط به چرخ های عقب منتقل میشه سر پیچ داستان ایجاد میکنه!
    من خودم لافراری رو خیلی بیشتر دوست دارم ولی خب انتظارات رو براورده نکرد!

  7. سیاوش

    ۱۳ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (163 ديدگاه)

    همه چیز سرعت و قدرت موتور نیست گرچه پورشه تو اونم مقتدر ظاهر شده و حرف زیادی برای گفتن داره بنظرم ماشین خوب باید یه بالانس خوبی بین قدرت و هندلینگ داشته باشه
    ناپایداری لافراری سر پیچ ها رو که بواسطه دیف عقب این خودرو رو اصلا نمی پسندم براستی چرا فراری awd نمیزنه !

  8. yahya

    ۱۳ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (215 ديدگاه)

    بین مقایسه اتومبیل و موتورسیکلت ،موتور سیکلت هرگز برتری نداره حتی اگر در مسابقه ی درگ از سریع ترین اتومبیل های زمانه پیشی بگیرد.
    دود اگر بالا نشیند کسر شان شعله نیست جای چشم ابرو نگیرد گرچه او بالاتر است

  9. mehdi

    ۱۳ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (13 ديدگاه)

    آقای KING 918 من مخالفم…بهترین سوپر اسپرت پورشه همینه , پورشه کاررا GT ;i تو hdk 15 سال که می تونه اول یا دو باشه…)(بقیه پورشه ها فقط حرف در مقابل بنز یا بی ام دبیلیو دارن و از اون ها برترن) ولی من کاری به شتاب ندارم چون هر ماشینی می تونه شتاب اولیه بالا یا سرعت 400 به بالا بره چه بوگاتی یا کوینزیگ…مهم هندلینگ ،لذت، کیفیت و مارک ماشینه…..شما می تونی یک مدل پورشه را با 40 هزار دلار بخری اما فراری چی؟؟؟؟ فراری هر کس باهاش رانندگی کرده همه جوره ازش تعریف کردن..در ضمن شتاب لافراری در تو تست موتورترند که از همه معتبرتره و از همه بیشتره….شما می خوای قبول کن می خوای نکن فراری از نظر هندلینگ و لذت و کیفیت تو دنیا سمبله….یعنی یک الگو…خدایی بی اغراق میگم.

    1. KING 918

      ۱۳ آذر ۱۳۹۴
      سوابق: (2493 ديدگاه)

      عزیز پورشه با 40 هزار دلار ؟؟؟؟
      پورشه قیمت پایین ماکانه که با موتور بسیار ضعیف فقط برای رفا و امد شهری ساخته شده و قیمتش بالای 50 هزار دلاره ….دوست گلم 40 و 50 هزار دلار هم مبلغ بالایی هستش ولی ملاک که قیمت نیس …….
      درضمن فراری فقط سوپر اسپرت میزنه اگه یه شاسی بلند ساخت به نظرتون قیمتش چقدره؟ carrera gt و انزو قیمتشون از اوانتادور بیشتره اما کدومشون بهتره ؟؟؟؟

  10. احمد باقری

    ۱۳ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    این ماشین، از نظر سرعت و شتاب، واقعا خوبه، ولی از نظر ظاهر در بین هایپر کارهای دیگه، باز هم حرفی برای گفتن نداره. یعنی یه ماشین هایپر کار، نباید ظاهر زیبایی هم داشته باشه، اصلا چه ایرادی داره که یک ماشین سوپر اسپرت، ظاهر قشنگی هم داشته باشه، چه مشکلی پیش میاد. اولین چیز در نظر و ذهن انسان، ظاهر هست که باید زیبا باشه و اون حس ابهت، خشونت و صلابت یک هایپر کار رو به آدم بده. بوگاتی انگار از یه سرزمین دیگه اومده، واقعا قشنگه. فراری لافراری، انگار داره جاده رو می خوره و میره، یعنی این حس زیبا رو منتقل می کنه. پاگانی رو که دیگه نگو، واقعا شاهکار طراحی هست. حالا 918 رو بگو، باید قبول کرد که از 911، بسیار بسیار بهتر هست، اما میتونست خیلی بهتر از اینها باشه، اما وقتی هدف فقط شتاب و سرعت باشه، دیگه طرف کاری به زیبایی نداره و هزینه نمی کنه(حتی حاضره لوله اگزوز رو بیاره بالای ماشین تا بالاخره سرعتش زیاد بشه، آخه این شد حرف حساب. همه چیز را نباید فدای شتاب و سرعت کرد. اگه پورشه میخواد اسطوره بودن خودش رو حفظ کنه، باید با همین پیشرفت مداوم که در تکنولوژی داره، برای طراحی های زیبا هم مثل بقیه شرکتها، هزینه کنه. به امید اون روز. هر زمان پورشه هم طراحی زیبایی بده بیرون، ما میگیم زیباست.

    1. KING 918

      ۱۳ آذر ۱۳۹۴
      سوابق: (2493 ديدگاه)

      عزیز این لوله اگزوز ها در پشت، باعث تخلیه گاز در مدت کوتاه می شه و برداشت گرما و خنک کردن موتور و باتری را به صورت بهتری صورت میگیره ، همچنین به خودرو اگزوز قوی تر و صدایی زیبا تر ایجاد میکند ………………ارادت

  11. mehdi

    ۱۳ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (13 ديدگاه)

    عزیز پورشه با 40 هزار دلار ؟؟؟؟…….بله پورشه باکسر.. معلومه این کار نمیکنه و ماشین ارزون قیمت نمی زنه و اگرنه فرقش با تلتل و تویوتا و بی ام دبیلیو چیه؟؟ اگه این طور بود باید ماشین ارزون قیمت و با کیفیت پایین تولید میکرد….فراری یا gt دونفره یا چهار نفره یا و سوپر اسپرت تولید میکه…بقیه مد ل های ارزونشو می تونید (و suv که توراه)تو مازراتی ببنید وحتی این الفا جولیا جدید که شتاب زیر 3.9 داره…

  12. ali ayat

    ۱۳ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (716 ديدگاه)

    دوستان این که اصلا رقابتی نبود این تبلیغ شرکت میشلین برای لاستیک بود همین یه سری حرکت نمایشی بود

  13. 1A1

    ۱۳ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (144 ديدگاه)

    حدس نمیخاد که یاماها اذیتش میکنه یاماها بهترینننننننننننننههههههههههههههه.

  14. Rouzbeh

    ۱۳ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (171 ديدگاه)

    کینگ 918 . فک کردی مگه پورشه چقدر بزرگه؟؟؟911 ینی بهترین مدل های مدل های فراری رو تو مسابقه زده؟؟ همین چن وقت پیش بود اگه اشتباه نکنم ، اگه اشتباه نکنم تو پدال هم فیلمشو گذاشتن که فراری 458 اسپیشال با یه مجری میانسال و 911 با یه ادم جوان مسابقه دادن و 458 اسپیشال 911 رو سوسک کردش اونموقع شما از رو چه حسابی میگی که 911 بهترین ماشینای فراری مخصوصا اف 12 و لا فراری رو تو مسابقه زده؟؟اگه بحث سوپر اسپرت بودن باشه فک نکم کسی به فراری برسه. تو رقابت پنج هایپر هم پورشه وقت با اختلاف دو صدم از فراری جلو بود ینی از یه پلک زدن هم کمتر وقت میبرد. تو شتاب اولیه هم درسته پورشه بهتره ولی اون شتاب اولیس و در سرعت های بالا مطمعن باش جا میمونع.

    1. KING 918

      ۱۳ آذر ۱۳۹۴
      سوابق: (2493 ديدگاه)

      دوست گلم اون فیلمی که شما میگی 458 اسپیشال رو با 911 gt3 مقایسه کردن اگه در مورد 911 اطلاعاتی داشته باشین میدونین اگرچه 911 gt3 بسیار قویه اما منظور من 911 توربو اس بود که از gt3 شتاب بالاتر و قدرت بیشتری داره چون در مدل gt3 از موتور تنفس طبیعی استفاده شده شما درگ های 911 توربو اس رو در اپارات سرچ کن میبینی ………………………..
      اما دوست من یه مطلبی هم در باره ی اون فیلم بهت یاداوری کنم ………….
      458 اسپیشیال موتور 8 سیلندر 4.5 لیتری بهینه شده ی مدل ایتالیا با 597 اسب بخار قدرت
      911 gt3 موتور 3.8 لیتری 6 سیلندر تخت با 475 اسب بخار
      میبینی با این حال برد 458 کاملا اشکاره اما اگه فیلم رو دیده باشی 911 در بیشتر مسیر از 458 جلو افتاد و در اخر با فاصله کمی از خط گذشت ……………..
      ارادت

  15. zaman

    ۲۳ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (2 ديدگاه)

    دوستان تو این ویدئو براحتی میتونین برتریه (YZF R1 YAMAHA)روببینید
    توی اکثریت ویدئوهایی که در آپارات گذاشتن همیشهYAMAHAحرف اول روزده.
    حتی لامبورگینی رونتون هم نتونسته به گرد این Super Bikeبرسه.
    عشق فقط(YAMAHA ).

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا