پورشه

بازسازی پورشه 928 توسط ناردون

شرکت‌های بازسازی‌کننده خودروهای قدیمی معمولا به سراغ مدل‌هایی می‌روند که در گذشته از محبوبیت خاصی برخوردار بوده‌اند تا ازطریق بازسازی‌شان به سود مناسب خود برسند. خودروهایی چون پورشه ۹۱۱، فورد موستانگ و جگوار ای-تایپ. با این وجود، شرکتی به نام «ناردون اتوموتیو» تصمیم گرفته تا روی مدلی نه‌چندان نام‌آشناتر کار کند و ۹۲۸ ناردون را بسازد.

این شرکت فرانسوی به‌حدی در کار پیشرفته داشته که موفق به کسب جایگاهی اختصاصی برای خود در «فستیوال سرعت گودوود» شده است. ناردون قصد دارد تا سال ۲۰۲۴ نخستین مدل‌های ۹۲۸ ناردون را که با قیمتی حدود ۶۰۰ هرا یورو به فروش می‌رسند، به دست مشتریانش برساند.

این خودروی بازسازی‌شده برپایه پورشه ۹۲۸ S4 توسعه یافته است که در زمان خود به یک موتور V8 به حجم ۵ لیتر و توان تولید ۳۲۰ اسب بخار قدرت مجهز شده بود. ناردون با بهبود این پیشرانه حال حال قدرت ۹۲۸ را به ۴۰۰ اسب بخار رسانده که از طریق یک جعبه‌دنده ۶ سرعتی دستی و دیفرانسیل لفزش محدود به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود. از دیگر بخش‌های بهبودیافته در این خودرو می‌توان به شاسی به‌روزشده آن، فنربندی الکترونیکی فعال، سیستم فرمان برقی و ترمزهای بزرگ‌تر اشاره کرد.

 

ناردون به‌جز تمام صفحات بدنه ۹۲۸ را به‌جز درها از نو ساخته است. این شرکت به‌جای استفاده از ورق‌های فلز برای ساخت بدنه این خودرو از مواد کامپوزیتی بهره برده است. ناردون برای اینکه ظاهر ۹۲۸ را با خودروهای امروزی هماهنگ‌تر کند، به استفاده از چراغ‌های جدید، رینگ‌های ۱۸ اینچی، صندلی‌های چرمی و استفاده گسترده از آلکانتارا در جای‌جای کابین روی آورده است. سیستم PCCM پورشه نیز نو شده و ناردون برای دسترسی سرنشینان به فناوری روز، از سیستم های‌فای و اپل کارپلی استفاده کرده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

علی صفرپور

نویسنده و مترجم سایت پدال٬ کارشناس مهندسی مکانیک

مطالب مشابه

‫۱۱ دیدگاه‌ها

  1. PURIYA

    ۱۳ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (569 ديدگاه)

    شزکت😂

    موافقم 7
    مخالفم 1
  2. PURIYA

    ۱۳ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (569 ديدگاه)

    پورشه عشقه ولی خدایی با این حال نکردم اونم با قیمت ۶۰۰ هزار یوروییش

    موافقم 12
    مخالفم 1
    1. بهراد

      ۱۳ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (242 ديدگاه)

      اره واقعا قیافش یجوریه

    2. Reza Waffen SS

      ۱۴ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (5359 ديدگاه)

      نسخه بازسازی شدس قرار نبود خوشگلتر بشه

  3. aryan 25

    ۱۳ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (109 ديدگاه)

    ببخشید بابت اسپم نمی‌دونستم باید سوالم رو کجا بپرسم
    فرض کنید شما یه ماشین ژاپنی مثل مزدا RX -7 یا نیسان جی تی آر r32 کلا از این دست ماشین ها داشته باشید (با بودجه نامحدود ) و قرار باشه موتورش رو عوض کنید چه موتوری روش میزاشتید؟

    1. Payfast

      ۱۴ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (806 ديدگاه)

      W16 حتی اگه جا نشه

      موافقم 1
      مخالفم 1
    2. Mad.z.Max

      ۱۴ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (1863 ديدگاه)

      بی شک از LS های شوی. کاری هم به بودجه نیس. انننننقدر که ال اس سواپ انجام شده و نتیجه بینظیر بوده که دیگه نیازی به فکر کردن به گزینه دیگه نیس. از آفرودر تا فرمولا دریفت تا درگ تا پیست، نسخه های مختلف LS بهترین بازدهی رو دادن و دارن میدن، سرتاسر دنیا عاشق داره، لوازم هم که وفور نعمت هست

    3. Hamidreza

      ۶ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (329 ديدگاه)

      اگه یه اسکای لاین r32 نیسمو داشتم همون موتور خودشو میدادم دست منصوری یا هنسی به سفارش خودم تیون میکردن نه فقط موتور بلکه کل ماشینو تیون میکرد😅

  4. al-ml-kh

    ۱۴ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (100 ديدگاه)

    والا بشخصه خودم زیاد JDM فن نیسم و انجینی هم که خیلی میپرستمش به این ماشینا نمیخوره
    موتوره هشت سیلندر همی ( Hellephant Hemi)
    یکی از بزرگترین مزیتاش داشتن سوپرشارژه بجای توربو برا همین لگ و این چیزا تو کارش نی
    و مهم تر از همه غرشی که داره آخ آخ آخ
    البته مرسدس 300 E همر هم یه وی 8 خیلی ناز داره ولی اون یکم قدیمیه

    ولی کلا ماشین فانتزیام یه ماشین کوپس که راحتیش مث اس کلاسه و یه هشت سیلندر همی هم روش باشه البته نه برا درگ و دریفتو این چیزا فقط برا اینکه با صداش عشق کنی و آخر شبا تو اتوبان که تنهایی یه گاز ریزم بش بدی .ماشینی که هم با راحتیش حال کنی و با موتورش صفا.

    1. Payfast

      ۱۴ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (806 ديدگاه)

      والا تنها کوپه ای که راحتی اس کلاس رو داشته باشه یه هایپر جیتی معروفه =| نمیدونید چیه

  5. Radmehr

    ۱۴ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (541 ديدگاه)

    ببخشید اینو نذاشتخ بودید قبلا؟
    https://www.pedal.ir/porsche/restomod-porsche-928/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا