پورشه 959 نماد محصولات اسپرت این خودروساز در دهه ۸۰ میلادی بود و هماکنون یکی از نسخههای کارکرده آن فرایند بازسازی و احیای جذابی را پشت سر گذاشته است تا به نمونهای بسیار زیبا تبدیل شود.
اگرچه در آن دوران نسخههای خاص و پرفورمنس ۹۱۱ نیز تولید شد اما آنها نتوانستند جایگاه الهامبخش ۹۵۹ به عنوان خودرویی پیشرفته و چهار چرخ محرک را تصاحب نمایند. در ویدئوی پیش رو فرایند بازسازی یا همان دیتیلینگ جذاب خودروی موردبحث را تماشا خواهید کرد. این پورشه ۹۵۹ قبل از بازسازی نیز وضعیت خوبی دارد و اگرچه نشانههای استهلاک در آن دیده میشوند اما از همان نگاه اول نمیتوان ۹۵۹ را خودرویی فرسوده دانست.
کار با اسپری کردن آب روی بدنه شروع شده و سپس با استفاده از صابون برای شست و سو ادامه مییابد. حتی در همین مرحله نیز پورشه بسیار خوب به نظر میرسد اما هنوز کارهای زیادی باقی مانده است. تمامی تریم های بدنه باز شده و بخشهای پیچیدهای همچون ورودیهای جانبی نیازمند ابزار متفاوتی برای تکمیل کار هستند. رکابهای دو طرف پیشرانه نیز نیازمند توجه و احیا بودهاند. کابین نیز همانند بدنه در وضعیت مناسبی به سر میبرد. البته همیشه فضا برای بهبود وجود داشته و برای احیای پورشه ۹۵۹ موردبحث از برس، صابون و فرچه استفاده میشود تا بخش داخلی خودرو بهبود یابد. حتی کیفهای نگهدارنده جعبهابزار و دیگر وسایل نیز نیازمند بررسی و تمیزکاری بودهاند. در ادامه بخشهای زیرین بدنه و چرخ ها با یخ خشک تمیز میشوند و این فرایند باعث جدا شدن تمامی ذرههای روغنی و گریس از بدنه میشود.
نسخه تولیدی ۹۵۹ در نمایشگاه فرانکفورت ۱۹۸۵ معرفی شد و اولین نمونههای آن به عنوان مدل سال ۱۹۸۶ به دست مشتریان رسیدند. در آن زمان تکنولوژیهای پیشرفتهای برای ۹۵۹ در نظر گرفته شده بودند. نیروبخش این خودرو نیز پیشرانه ۶ سیلندر ۲.۸۵ لیتری توئین توربو با بلوک هوا خنک بود هرچند سر سیلندر با مایع خنک میشد. نیروی تولیدی پیشرانه نیز به ۴۴۴ اسب بخار میرسید. سیستم چهار چرخ محرک خودروی موردبحث که پورشه از آن به عنوان Steuer Kupplung نام میبرد توانایی ارسال ۸۰ درصد قدرت به اکسل عقب را داشت. رانندگان میتوانستند تنظیمات مربوط به جادههای خشک، خیس، یخ و برف و توزیع ۵۰/۵۰ فول تایم را انتخاب کنند. سیستم تعلیق این خودرو نیز از دو دامپر در هر چرخ سود میبرد و البته این دامپرها از نوع تطبیقی و با قابلیت تنظیم ارتفاع بودند.
به عنوان سخن پایانی باید گفت ظاهراً پورشه در نظر دارد سوپرکار جدیدی تولید کند اما این کار به زودی انجام نخواهد شد. خودروی یاد شده شاید از سلولهای باتری جدیدی استفاده کند تا کارایی بهتری داشته باشد. البته هنوز هم نمیدانیم که چنین خودرویی از قوای محرکه هیبریدی استفاده خواهد کرد یا اینکه به پیشرانه تمام برقی مجهز خواهد شد.
Daruosh
۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲روح و روانم تسکین پیدا کرد😍
حمید
۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲steuer Kupplung به المانی میشه تقریبا : کلاچ هدایت پذیر !
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲برای من هم سواله
چرا این ویدئوهای تمیزکاری ماشین، حس خوبی داره؟
از درگ بهتره :)
پدرام
۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲چون یه جورایی ASMR هست
محمد
۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲قسمت نشد یه همچین چیزی احیا کنم
ولی تو کارنامم….احیای صفر تا صد یه سوزوکی هایابوسارو دارم
R/T
۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲معرکه بود
Kamy
۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲فرهاد اگه اینو میدید به جای شیرین کوهو واسه این میکند:'((•‿•)
Ramtin
۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲همه ی پورشه ها زیبان ولی ۹۱۱ و ۹۵۹ یچیز دیگه ان
Amir
۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲انگار روح داره 🤤
محمد
۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲بازسازی فرایند بسیار جذابیه
خصوصا چالشهایی که برای تهیه بعضی قطعات ایجاد میشه و مجبوری بسازی
خودم تجربه بازسازی چندین دستگاه موتور سیکلت رو دارم
اخرینش یه سوزوکی هایابوسای تصادفی مدل ۱۹۹۹ بود
بعد تحویل به مالکش،،،،به قیمت بالایی فروخت به بچه های تهران
اونا هم با یه قیمت بسیار بالاتر تو دیوار گذاشتن فروش
نکته جالب این بود که رنگ و استیکرهای بدنه که کاملا دستساز بود و کار خودم….زده بودن کار دوبی!!!
فرشاد
۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲پورشه ینی این
Reza Waffen SS
۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲بازی با روح و روان 🤤
Royal Driver
۱ خرداد ۱۴۰۲وای خدا این ماشین مانند یک فرشتست… ترکیبی از زیبایی، شکوه، قدرت، وقار و تکنولوژی. ۹۵۹ همیشه در یک سطح متفاوت بوده برای من ❤️❤️❤️❤️