پورشه

شتاب‌گیری خیره‌کننده پورشه 911GT3 RS نسل 992

تمامی نسخه‌های اسپرت و پرفورمنس پورشه ۹۱۱ باعث جلب‌توجه می‌شوند و اخیراً نیز یک نمونه از مدل 911GT3 RS نسل ۹۹۲ با شتاب گیری فوق‌العاده خود برای رقبا خط و نشان کشیده است.

هر نسخه جدیدی از که ۹۱۱ معرفی می‌شود شاهد پیشرفت‌های زیادی هستیم. اگرچه ۹۱۱ اعضای خانواده متنوعی دارد اما آنچه باعث می‌شود مدل GT3RS جدید سریع‌ترین و بهترین آن‌ها لقب بگیرد استفاده از پیشرانه ۶ سیلندر ۴ لیتری تخت است، پیشرانه‌ای که به‌صورت طبیعی نفس می‌کشد. پورشه 911GT3 RS با استفاده از لانچ کنترل همچون گلوله شلیک می‌شود و این کار را با اندکی هرزگردی انجام می‌دهد. دنده‌ها نیز با هیجان تمام در ردلاین ۹ هزار تعویض می‌شوند تا راننده تجربه سواری فراموش‌نشدنی‌ای داشته باشد. البته که تماشای بالا رفتن دور موتور این خودرو در دورشمار بزرگش سورئال به نظر می‌رسد. در واقع سرعت‌سنج و دورشمار موتور 911GT3 RS شبیه پورشه ۳۵۶ کلاسیک است، خودرویی که ردلاین پیشرانه‌اش نصف GT3 خواهد بود.

علاوه بر این گوش دادن به صدای پیشرانه ۶ سیلندر پورشه همانند حضور در بهترین کنسرت موسیقی دنیا خواهد بود. صدای تولیدی چیزی شبیه آژیر خطر است و شما را به تخت گاز رفتن تشویق می‌کند. این خودرو یک دور جهنم سبز را زیر ۷ دقیقه طی می‌کند و قوی‌ترین پیشرانه تنفس طبیعی پورشه را به همراه دارد. شاید همین موضوع باعث شده که ویدئوی منتشر شده کمی ناامید کننده باشد زیرا کوتاه است.

شما در این ویدئوی ۵۴ ثانیه‌ای می‌توانید شتاب‌گیری خیره‌کننده پورشه 911GT3 RS و رسیدن به سرعت ۲۶۳ کیلومتر در ساعت را تماشا کنید. شایان ذکر است پیشرانه خودروی یاد شده قدرت ۵۲۵ اسب بخار را در دسترس راننده قرار می‌دهد که ۱۵ اسب بخار بیشتر از قدرت مدل استاندارد GT3 است. گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه نیز مشابه مدل GT3 بوده اما پورشه از نسبت دنده کوتاه‌تری در دنده آخر استفاده کرده تا شتاب‌گیری خودرو در تمامی دنده‌ها بهبود یابد. ژرمن‌ها مدعی هستند این هیولا در عرض ۳.۲ ثانیه از سکون به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت می‌رسد که دو دهم ثانیه بهتر از مدل GT3 جدید خواهد بود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳۴ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳۲ دیدگاه‌ها

  1. corvette

    ۱۶ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (370 ديدگاه)

    پورشه حرف نداره . عالیه

    موافقم 51
    مخالفم 1
  2. ARIAN

    ۱۶ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (346 ديدگاه)

    چقد این gt3rs خوبه! یک پکیج کامل از بهترین چیز های دنیا. اصیل ترین ماشین بشریت با بهترین گیربکس و بهترین موتور شیش سیلندر خطی دنیا نتیجش میشه این اعجوبه اشتوتگارتی! روانیشم

    موافقم 55
    مخالفم 6
    1. mercedes

      ۱۶ فروردین ۱۴۰۲
      سوابق: (425 ديدگاه)

      ماشین باز واقعی👏

      موافقم 26
      مخالفم 2
    2. وی

      ۱۷ فروردین ۱۴۰۲
      سوابق: (375 ديدگاه)

      البته 6 سیلند تخت نه خطی

    3. مانی

      ۱۷ فروردین ۱۴۰۲
      سوابق: (2486 ديدگاه)

      تخته خطی‌ نیست

  3. غلام یاکوزا

    ۱۶ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (29 ديدگاه)

    خیره کننده کجا بود جلوی اسکای لاین و سوپرا شوخیه

    موافقم 8
    مخالفم 77
    1. ❤ ب ت bugatti

      ۱۶ فروردین ۱۴۰۲
      سوابق: (179 ديدگاه)

      از اسمت معلومه
      خیلی مافیایی حرف می زنی
      چرت و پرت و سوپرا رو بزار کنار
      خب منم بگم سوپرا خیره کننده نبود پی وان جی تی ار خیره کننده بود

      موافقم 23
      مخالفم 1
    2. Tesla

      ۱۶ فروردین ۱۴۰۲
      سوابق: (654 ديدگاه)

      دوست دارم ببینم اسکای لاین و سوپرا فابریک : جرات میکنن حتی به gt3rs پیشنهاد درگ بدن !! 🤣🤣🤣🇩🇪🇩🇪💪💪

      موافقم 36
      مخالفم 6
      1. زیزیگولو

        ۱۶ فروردین ۱۴۰۲
        سوابق: (6036 ديدگاه)

        آلمانیا تو درگ رودست ندارن

        موافقم 19
        مخالفم 3
    3. Tesla

      ۱۶ فروردین ۱۴۰۲
      سوابق: (654 ديدگاه)

      تو پراید هم تقویت بکن ، میتونه خیلی از مدعیان رو تو خط مستقیم شکست بده 🤣😒🤣 ، مهم اینه وقتی ماشین استوکه چه حرفی برای گفتن داره و گرنه هر ماشینی رو تا خرخره تقویت کنی پرشتاب میشه

      موافقم 27
      مخالفم 6
    4. Amir

      ۱۶ فروردین ۱۴۰۲
      سوابق: (27 ديدگاه)

      اولندش که سوپرا رو تقویت میکنن دومندش تویه مسیر ۴۰۰ متری تا بخواد سوپرا به ۰ تا ۱۰۰ برسه پورش مسیرو تموم کرده … بگزریم که فرمون پذیریش بهتره و هزارررر برابر تو امکانات و اپشنه😂

      موافقم 20
      مخالفم 1
    5. Haji

      ۱۶ فروردین ۱۴۰۲
      سوابق: (23 ديدگاه)

      خدا عاقبت پدالو ختم بخیر کنه با ورود ماشین بازای اینستاگرام

      موافقم 25
      مخالفم 2
    6. R

      ۱۶ فروردین ۱۴۰۲
      سوابق: (1171 ديدگاه)

      بچه ها همش از سوپرا حرف میزنن توهم یکی از اون بچه های خردسالی یا یه دلقک اینطور که از اسمت پیداس

      موافقم 16
      مخالفم 3
    7. کافر مقدس

      ۱۷ فروردین ۱۴۰۲
      سوابق: (1635 ديدگاه)

      یذره اغراق تیتر میزنن .این آمار ارقام در اختیار بسیاری دیگه هم هست که.حتی بهتر از این آمار و ارقام و شتاب و..

      موافقم 2
      مخالفم 8
      1. iman1199

        ۱۷ فروردین ۱۴۰۲
        سوابق: (1864 ديدگاه)

        چرا خودتو به اون راه میزنی؟
        این نسخه مخصوص پیسته داونفورس بالایی داره و اصلا برای درگ ساخته نشده محور عقبه
        تنفس طبیعیه و ردلاین بالایی داره تا حدود ۱۰ هزار آر پی ام
        عملکردی که این داره اتفاقا در اختیار بسیاری دیگه نیست بجز صفر تا صد
        تو بحث صفر تا صد هم مدل توربو اس مد نظره که با قدرت کمتر بسیاری از اسب بخار بیشتر از خودش رو لوله کرده

        موافقم 13
  4. Arshia m3csl

    ۱۶ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (1184 ديدگاه)

    عالیه ۹۱۱ جی تی ۳ ار اس یک پورشه واقعی هستش و واقعا خیلی برای لامبورگینی و مکلارن و فراری داره شاخ و شونه میکشه که بی نظیره ۹۱۱ جی تی ۳ ار اس بی نظیره یکی از بهترین سوپراسپرت های تاریخه از نسل ۹۹۶ پورشه ۹۱۱ شروع شد مدل gt3 rs و رقیب نزدیکش هم تو اون سالا فراری 360 چلنج استرادلا بود از همون سالا فراری و لامبورگینی رو ۹۱۱ جی تی ۳ ار اس باهاشون درحال رقابت بوده تا الان و برادر بزرگترش gt2 rs هم آماده خون ریزی خیلیاست تا ۳ سال دیگه که معرفی قراره بشه

    موافقم 14
    مخالفم 1
  5. ❤ ب ت bugatti

    ۱۶ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (179 ديدگاه)

    چیزی که برام عجیب بود سرعتش از دویست و خورده بیشتر نشد
    آقای راننده نترس
    ماشین عالیه و پیشرانه باحالی داره
    کاشکی میشد یک ماشین ترکیبی از جی تی دو ار اس و جی تی ۳ ار اس ساخته میشد
    سرعت جی تی ۲ ار اس و طراحی جذاب جی تی ۳ ار اس

    موافقم 10
    مخالفم 1
  6. مازیار

    ۱۶ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (3300 ديدگاه)

    آیا این اولین پورشه اتمسفریک با ورودی هوای روی گلگیر عقبه؟

  7. GT01

    ۱۶ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (2 ديدگاه)

    قورباغه افسانه ای ❤️

    موافقم 12
    مخالفم 1
  8. یانکی.من هم فرزند کسی هستم.آبان سرخ.

    ۱۶ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (2353 ديدگاه)

    احساس میکنم هر چی دندها سبک میشه سرعت تعویض میره بالاتر.دقت کنید تو دندهای ابتدائی دور موتور بعد هر شیفت میاد رو 7000 ولی به دندهای بالاتر که میره دور بالاتر میمونه تا جایی که تو آخرین شیفتش برمیگرده حوالیه 8000 دور.یعنی گیربکس انقدر سریع میشه که دور موتور فرصت نمیکنه افت کنه.

    موافقم 22
    مخالفم 2
    1. F

      ۱۶ فروردین ۱۴۰۲
      سوابق: (223 ديدگاه)

      نه به اون موضوع ربطی نداره، ببینید مثلا دنده یک نسبت سه به یک داره و به طور مثال برای اینکه بتونه پنجاه کیلومتر برساعت بره باید دور موتورش باشه ۷۵۰۰ ، حالا دنده دو رو میان و کاهش نسبت معکوسی میدن و مثلا حدودای دو به یک میشه و اینجا بعد از تعویض دنده چون سرعت خودرو در اون لحظه ثابته برای صدم ثانیه موتور باید با سرعتی بچرخه که با توجه به تغییر ضریب همون سرعت پنجاه تا رو حفظ کنه که در این حالت مثلا دور موتور میاد روی ۵۰۰۰ حالا سرعت میگیری و دوباره مثلا سرعت میره روی ۸۰ تا ، حالا هم دور موتور روی ۷۵۰۰ هست در دنده دو و اینبار هم ضریب دنده دو سوم برابر میشه و دوباره بعد تعویض دنده دور موتور هم دو سوم برابر میشع، حالا اصل اینه که تا آخرین دنده همین نسبت تغییر یعنی دو سوم بشن ولی اینجا پورشه طبق متن که گفته شده میاد نسبت دنده رو کوتاه تر میکنه یعنی به جای اینکه دو سوم برابر کنه میاد یه کوچولو کمتر کم میکنه مثلا چهار پنجم برابر میکنه و این دفعه بعد تعویض دنده به جای اینکه دور موتور بیوفته روی ۵۰۰۰ میاد روی ۶۰۰۰ و این یعنی شتاب گیری سریع تر میشه هرچند که ممکنه نهایت سرعت کاهش پیدا کنه.

      مثال دم دست هم بزنم براتون گیربکس پنج دنده پراید نسبت دنده یکش حدود سه و نیم به یک هست و نسبت دنده پنجش حدود شیش دهم به یک هست یعنی هرشیش دهم دوری که فلایویل میزنه یا همون شفت ورودی به ازای اون شفت خروجی یک دور میزنه یعنی دنده سبک یا سرعتی. حالا اگه پراید رو بزنی دنده یک در دور موتور ۱۰۰۰ سرعت ماشین حدود ۷ کیلومتر بر ساعت هست و اگه بزنی دنده پنج در دور موتور ۱۰۰۰ سرعت ماشین حدوداً ۴۰ کیلومتر بر ساعت هست که این یعنی دقیقا به مانند نسبت ضریب گیربکس دنده یک به دنده پنج که حدودا شیش برابر شده سرعت در یک دور موتور هم شیش برابر میشه اما شتاب هم یک شیش و یا کمتر میشه.

      موافقم 4
      مخالفم 1
  9. Amir

    ۱۶ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (118 ديدگاه)

    باید به اونایی که میگن پورشه صدا چرخ خیاطی میده این ویدیو رو نشون بدی

    موافقم 22
    مخالفم 2
  10. Amir

    ۱۶ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (118 ديدگاه)

    برای ی شیش سیلندر تنفس طبیعی این صدا حرف نداره🤤🤤
    شتابشم که بی نظیره

    موافقم 16
    مخالفم 2
  11. Huracan Performante

    ۱۶ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (61 ديدگاه)

    ماشین عالی ایه ولی اونقدرم سریع نبود ها

    موافقم 5
    مخالفم 7
    1. Amir

      ۱۶ فروردین ۱۴۰۲
      سوابق: (118 ديدگاه)

      دلیلش اینه که شیش سیلندره و تنفس طبیعی نباید توقع شتاب زیر ۳ داشته باشی

  12. ARMAN سابق

    ۱۶ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (491 ديدگاه)

    از دلایلی که خیلی دوسش دارم اینه که مثله توربو اس صدای جارو برقی نمیده

    موافقم 12
    مخالفم 1
  13. Slr

    ۱۶ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (31 ديدگاه)

    تصورش واقعا برام سخته که با ماشین اینقدر سریع به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسم
    دیوانه واره واقعا ولی جدای از اون عجب موتوری داره تا ۹ هزار تا دور میگیره قدرتشم که عالیه صداشم اصن

  14. زیزیگولو

    ۱۶ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (6036 ديدگاه)

    سرعتو هیجان ارتباط مستقیمی با هم دارن و خیلی از عشق ماشینا مثل من دوست دارن ماشینایی سوار بشن که شتابو سرعت بالایی دارن چون عاشق رانندگی پرهیجان هستن و به شتاب ماشین اهمیت میدن ولی کمپانیای خودروسازی ماشینا رو که تولید میکنن و بدست مشتریاشون میرسونن جوری تولید میکنن که مثل اون نمونه تبلیغاتی و رونمایی شده موقع معرفی به حداکثر شتابش نمیرسه و شاید این موضوع بخاطر مسائل ایمنی و مصرف سوخت و یه سری فاکتورای دیگه باشه

    موافقم 4
    مخالفم 1
  15. faster

    ۱۶ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (82 ديدگاه)

    البته این ماشین با اون اسپویلر عظیم برای خط مستقیم طراحی نشده و 911 turbo s از این شتابش بیشتره

    موافقم 3
    مخالفم 1
  16. فرشاد

    ۱۷ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (932 ديدگاه)

    دیس ایز خاص
    صداش هندلینگش سرعتش
    در عین حال کابینی پر از امکانات
    انقدی اسپرت هس که نمیشه بهش گف لوکس
    و همینطور انقدی ظریف کاری داره که نمیشه بهش گف اسپرت
    همشوباهم داره
    این یعنی پورشه

    موافقم 1
    مخالفم 1
  17. Reza Waffen SS

    ۱۷ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (5360 ديدگاه)

    جوووونم 😘😘

    موافقم 0
    مخالفم 1
  18. Sobhan

    ۱۷ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (422 ديدگاه)

    این همونی بود که با تکنیکا درگ انداخت ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا