پورشه

پورشه 993 اسپیدستر تک ساخت با 300 اسب بخار قدرت معرفی شد

پورشه ۹۹۳ اسپیدستر خودرویی تک ساخت و سفارشی است که از پیشرانه ۶ سیلندر با ۳۰۰ اسب بخار قدرت استفاده می‌کند.


برنامه سفارشی ساز پورشه به مشتریان بسیار خاص این شرکت اجازه می‌دهد تا با طراحان و مهندسان روی هر چیزی که می‌خواهند کار کنند. لوکا ترازی طراح ایتالیایی خواهان یک دستگاه ۹۹۳ برای کلکسیون اسپیدسترهای خود بوده اما پورشه هرگز چنین خودرویی را به‌صورت رسمی تولید نکرده و تنها نسخه‌های خاصی را برای فری پورشه و جری سینفلد توسعه داده و یک مدل دیگر را نیز به عنوان بخشی از فرایند ارتقای کارخانه خود تولید نموده است. حالا می‌خواهیم شما را با چهارمین پورشه ۹۹۳ اسپیدستر دنیا آشنا کنیم.

ترازی به طراحان پورشه در تولید این خودرو کمک کرده است. ۹۹۳ اسپیدستر بر پایه مدل کررا کابریوله توسعه یافته و از شیشه جلوی جدید و بخش پشتی منحصربه‌فرد برخوردار است. از دیگر جزئیات خاص خودروی یاد شده می‌توان به رینگ‌های ۱۸ اینچی تیره، آینه‌های طرح کلاسیک، تریم پرچم شطرنجی زرد و مشکی روی صندلی‌ها و چراغ‌های جلو با طراحی محصولات مدرن پورشه اشاره کرد. رنگ زرد منحصربه‌فرد بدنه هم اوتو نام دارد که از روی نام سگ ترازی انتخاب شده است.

قطعاتی همچون اسپویلر جلو، رکاب‌های جانبی و پانل‌های پشتی از خودروی ۹۹۳ توربو الهام گرفته‌اند. محافظ تیغه کوسه بالای رینگ‌های عقب هم اشاره جذابی به ۹۱۱ اسپیدستر سال ۱۹۸۹ دارند. قوای محرکه و بخش سخت‌افزاری خودرو شامل پیشرانه، شاسی و ترمزها همگی از ۹۹۳ کررا RS گرفته شده‌اند و نیروگاه ۶ سیلندر ۳.۸ لیتری تخت خودرو ۳۰۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کند.

پورشه ۹۹۳ اسپیدستر در هفته خودرویی مونتری به نمایش درآمده و سپس راهی اروپا خواهد شد تا به دست ترازی برسد. پورشه در خلال ساخت این محصول سفارشی به ترازی اجازه داده تا فرایند گالوانیزه شدن بدنه را تماشا کند و حتی بخشی از بدنه را خودش رنگ‌آمیزی نماید. بخش سفارشی ساز پورشه چندین دهه مشغول فعالیت بوده و پروژه‌های تک ساخت و سفارشی را نیز تولید می‌کند اما پورشه این فرایند را فقط برای مشتریان خاص خود در نظر گرفته است. با اینکه بخش سفارشی ساز پورشه در سال ۲۰۲۲ خودروی تک ساخت ۹۹۶ اسپرت کلاسیک را تولید و حراج کرد اما این ۹۹۳ اسپیدستر اولین محصول تک ساخت برای مشتری شخصی است. پروژه‌هایی همچون خودروی موردبحث از پایه قیمت ۱۰۰ هزار دلار شروع می‌شوند اما مشخص است که مبلغ نهایی بسیار بالاتر خواهد بود. البته در دنیایی که افراد زیادی خواهان دستیابی به محصولات خاص و انحصاری پورشه هستند، هزینه پرداختی آخرین چیزی است که به ذهنشان می‌رسد…

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۷ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۱ دیدگاه‌ها

  1. محمد جواد شهبازی

    ۲۹ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (12 ديدگاه)

    زیبای خفته

    موافقم 9
    مخالفم 1
    1. ۲۹ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (4897 ديدگاه)

      سلام داش
      دیشب خواب دیدم ۲۰۷ لو آپشن با شیشه عقب دستی تولید شده داشبورد ۲۰۶ هم داشت🤣🤣🤣

      موافقم 6
      مخالفم 2
      1. ۳۰ مرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (4897 ديدگاه)

        حالا اگه گفتی کی خریده بودش؟
        پدر یکی از رفقام 🤦
        البته اینو بگم ماشین اتومات بود😂😂

  2. 𝐀𝐥𝐢

    ۲۹ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (1540 ديدگاه)

    خیلی خفن شده

    موافقم 10
  3. Arshia m3csl

    ۲۹ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (1171 ديدگاه)

    پورشه ۹۱۱ اسپیداستر واقعا محشره و به این ماشین میاد واقعا مدل ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ اسپداستر هم محشر بود این ماشین خوراک سفر به جنوب فرانسه و اسپانیاست

  4. Kiarash

    ۲۹ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (466 ديدگاه)

    این ماشین هیچوقت قدیمی نمیشه

    موافقم 6
    مخالفم 1
  5. علی جردن

    ۲۹ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (2123 ديدگاه)

    ماشین زرد رنگ تو لیگ دیگه ایی بازی می کنه و بهترین رنگ سوپر اسپرته که به ۹۱۱ و لامبورگینی و فراری خیلی میاد

    موافقم 3
    مخالفم 1
  6. ۲۹ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (4897 ديدگاه)

    این ماشین خوراک اینه سه چهار تا ازش بگیری عشقی بندازی ته دره
    یاشاسین هایما اوشاخلاری🇹🇷🇨🇳🇯🇵💪🏻💪🏻

    موافقم 2
    مخالفم 12
  7. khashayar.

    ۲۹ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (45 ديدگاه)

    من عاشق کابین ساده ام. ترکیب رنگ زرد و تیره هم محشره.
    https://cdn.motor1.com/images/mgl/7ZmJ4o/s1/porsche-914-by-fifteen-eleven-design.jpg

    1. امیر

      ۳۰ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (41 ديدگاه)

      درود . این بی از حد دیگه سادس

  8. mohammadUSA

    ۲۹ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (3 ديدگاه)

    نسخه هایی که توسط خود پورشه عرضه می‌شوند قطعا ارزش بالاتری دارند.
    نسخه های سینگر هم دلربا هستند.
    اما تعداد شرکت هایی که نسخه های مختلف ۹۱۱ رستوماد میکنند زیاد شده است و حقیقتا من حس خوبی از آنها نمیگیرم.
    این مورد توی ذوق میزنه .
    فکر میکنم که پورشه نباید به راحتی اجازه استفاده از لایسنس ۹۱۱ رو به هر شرکتی بده .
    بهتره به چند تا شرکت مهم و خاص اجازه بده.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا