از آنجایی که پورشه در چهارمین فصل از رقابتهای فرمول E نیز حضور خواهد داشت بنابراین از خودروی بهروز شده 99X به عنوان محصول جدیدی هماهنگ با قوانین جدید Gen3 رونمایی کرده است. این خودروی چرخ باز چهاردهم ژانویه ۲۰۲۳ در گرندپری مکزیکوسیتی اولین حضور خود را تجربه خواهد کرد.
خودروهای Gen3 تغییرات قوای محرکه قابلتوجهی خواهند داشت. خودروسازان میتوانند پیشرانه خود را به گونهای مهندسی کنند که حداکثر قدرت ۴۶۹ اسب بخار را ارائه کند. این رقم در مقایسه با خروجی ۳۳۵ اسب بخار خودروهای Gen2 افزایش محسوسی را نشان میدهد. فرمول E تخمین میزند خودروهای قویتر Gen3 میتوانند به سرعت ۳۲۰ کیلومتر در ساعت برسند که بیشتر از حداکثر سرعت خودروهای نسل قبل است.
همچنین در اکسل جلو یک پیشرانه جدید قرار گرفته که البته ارتباطی با چرخ ها ندارد بلکه قدرت ترمز احیا شونده را تأمین میکند. در کل خودروی فرمول E پورشه 99X میتواند ۸۰۵ اسب بخار را احیا کند که نسبت به رقم ۳۳۵ اسب بخار خودروهای Gen2 افزایش زیادی خواهد بود. خودروهای Gen3 فاقد ترمزهای عقب مرسوم خواهند بود بلکه این کار را فقط فاز احیای پیشرانه الکتریکی انجام میدهد.
باتریها نیز هماکنون ظرفیت ۳۸.۵ کیلووات ساعتی دارند درحالیکه خودروهای قبلی باتری ۵۲ کیلووات ساعتی داشتند. این تغییر به خاطر کاهش وزن و چابکی بیشتر خودروهای مسابقهای فرمول E رخ داده است. باتریها نیز از شارژ بسیار سریع پشتیبانی میکنند و زمانی که در پیت استاپ ۳۰ ثانیهای خودرو را به برق وصل کنید باتری انرژی ۴ تا ۵ کیلووات ساعتی را به دست خواهد آورد.
طراحی خودروی فرمول E پورشه 99X بیشتر شبیه خودروهای مسابقهای سنتی است. دیگر خبری از محافظ روی چرخ های جلو نیست و بال روی دماغه نیز شکل پیچیدهتری پیدا کرده است. در بخش عقب هم بخشهای زاویهدار و بلند را به همراه بالی در ارتفاع پایین خواهیم دید. با توجه به قوانین جدید میتوان گفت خودروها باید فاصله بین محوری کوتاهتر و فاصله بین چرخ های روبرویی کمتری نسبت به نسل پیشین خودروهای فرمول E داشته باشند. حداقل وزن خودرو با راننده به ۸۴۰ کیلوگرم رسیده درحالیکه خودروهای قبلی حداقل وزن ۹۰۰ کیلوگرمی داشتند. تیم تگ هور پورشه در فصل قبل با ۱۳۴ امتیاز در رده هفتم قرار گرفت و مرسدس EQ نیز با ۳۱۹ امتیاز قهرمانی را به خود اختصاص داد.
Just toyota
۲۱ آبان ۱۴۰۱پورشه قراره تو سال ۲۰۲۴ یه فیس لیفت میان دوره ای برای تایکان انجام بده و یک مدل جدید به تایکان هم اضافه کنه که اسمش : توربو gt هست و از ۳ موتور الکتریکی برخورد دار و بیش از ۱۰۰۰ اسب بخار قدرت داره ، در واقع قراره قاتل تسلا مدل s پلد باشه ، لطفا اخبارش رو پوشش بدین
hamidreza
۲۱ آبان ۱۴۰۱منظورت از تسلا همون کمپانی مدعیِ ۱/۴ هست؟
Just toyota
۲۲ آبان ۱۴۰۱تسلا مدل s پلد شتاب ۰ تا ۹۶ کیلومتر برساعت : ۱/۹۹ ثانیه داره و شتاب پورشه تایکان توربو gt هم احتمالا همین حدود باشه ( شاید سریع تر یا شاید هم کند تر باید تا سال ۲۰۲۴ منتظر مشخصاتش بشینیم ) ولی کلا تایکان شتاب دیوانه کننده ای داره و نسخه ۷۵۰ اسبی توربو s صفر تا صد رسمی ۲/۸ ثانیه داره
d1123
۲۱ آبان ۱۴۰۱کجا نوشتند که قراره سه موتوره باشه؟
بنظر من که فقط اصلاحات ایرو تجربه کرده تا توی پیچ ها بهتر عمل کنه
Just toyota
۲۲ آبان ۱۴۰۱به سایت inside ev مراجعه کن میبینی که نوشته ، نسخه ۱۰۰۰ اسب بخاری
Porsche 911
۲۱ آبان ۱۴۰۱والا من که مطالب زیادی دیدم که هر کدوم با نوشتن 3 موتوره و یا دارای اصلاحات آیرودینامیکی اون ماشین رو تعریف کردن
از طرفی سیاست پرفورمنس ساز پورشه بیشتر متکی بر آیرودینامیک و اصلاحات هست تا قدرت بیشتر
نمونه واضح اش GT3 RS جدید که فقط چند اسب بخار از GT3 عادی بیشتر هست اما چقدر در پیست ها و در کل سریعتر هست
Just toyota
۲۲ آبان ۱۴۰۱آره خداییش ، مطمئنم این نسخه توربو gt که بیاد شتابش خیلی سریع تر از نسخه توربو s خواهد بود ، تایکان توربو s همین الان هم با وجود برقی های بالای ۱۰۰۰ اسب بخار خیلی سریع هست و با اینکه ۷۵۰ اسب قدرت داره تونسته شتاب ۰ تا ۹۶ حدود ۲/۴ ثانیه و یک چهارم مایل کمتر از ۱۰/۵ ثانیه بره ، حالا فکرشو کنید نسخه توربو gt که خیلی ادعا کردن بالای ۱۰۰۰ اسب قدرت چه شتاب دیوانه کننده ای تو خط مستقیم خواهد داشت 😍😍⚡️⚡️🚀🇩🇪🇩🇪