در ادامه اعترافات قابلتأمل خودروسازان معتبر جهانی این بار پورشه اظهار داشته اهداف ترسیم شده برای تولید خودروهای برقی خیلی جاهطلبانه بودهاند.
در مارس ۲۰۲۲ بود که پورشه بیانیهای خبرساز را منتشر کرد. این برند میخواست خودروهای برقی تا پایان دهه جاری میلادی سهم بیش از ۸۰ درصدی از کل فروشش را به خود اختصاص دهند؛ اما ژرمنها هماکنون مطمئن نیستند که بتوانند به چنین هدفی دست یابند. سخنگوی پورشه در مصاحبه با رویترز گفته است:
همهگیری خودروهای برقی بسیار طولانیتر از آن چیزی است که پنج سال پیش فکر میکردیم.
البته این اظهارات به معنی تغییر استراتژی پورشه نیست. سبد محصولات برقی پورشه در سالهای پیش رو همچنان گسترش خواهند یافت اما مقامات این خودروساز آلمانی در کنار اهداف سال ۲۰۳۰ شرط و شروطی نیز قرار دادهاند. در واقع میزان عرضه خودروهای برقی پورشه به تقاضای مشتریان و توسعه زیرساختهای حملونقل بدون آلایندگی بستگی خواهد داشت. خودروهای پورشه ۷۱۸ باکستر و ۷۱۸ کیمن بنزینی در سال ۲۰۲۵ بازنشسته خواهند شد تا فضا برای تولید جانشین برقی آنها باز شود. پیش از این نیز نسخه برقی ماکان رونمایی شده و در اواخر دهه جاری میلادی نیز چهارمین نسل کاین با قوای محرکه برقی عرضه خواهد شد. ژرمنها قبلاً اظهار داشتهاند شاید پانامرا هم به محصولی بدون آلایندگی بدل شود. در این صورت شاید پانامرا جایگاهی بالاتر از تایکان به عنوان خودرویی بزرگتر و لوکستر داشته باشد. اگرچه قرار نیست نسخه برقی پورشه ۹۱۱ در این دهه عرضه شود اما فرایند پاکتر شدن آن نیز شروع شده و اخیراً مدل هیبریدی آن پدیدار گردیده است.
پورشه اولین برند لوکسی نیست که اظهار میدارد برنامههای برقی سازی خودروها طبق برنامهریزی پیش نرفته است. بنتلی در نظر داشت تا سال ۲۰۳۰ به شرکتی کاملاً برقی تبدیل شود اما این استراتژی با سه سال تأخیر روبرو شده است. مرسدس بنز نیز اخیراً اذعان داشته درباره اهداف برقی سازی خود خیلی زیادهروی کرده و ابتدا تخمین میزد خودروهای پلاگین هیبریدی و برقی تا سال ۲۰۲۵ سهم ۵۰ درصدی از فروش خواهند داشت اما این پیشبینی حالا به سال ۲۰۳۰ منتقل شده است. همچنین ژرمنها گفتهاند خودروهای درونسوز حتی چندین سال پس از سال ۲۰۳۰ نیز عرضه خواهند شد.
عدم استقبال مورد انتظار از خودروهای برقی گریبان آئودی را نیز گرفته است. ارباب حلقهها اخیراً اعتراف کرد مجبور شده تولید Q8 E-Tron و Q8 اسپرت بک E-Tron را به خاطر فروش پایین متوقف کند. درصورتیکه آئودی راهحلی برای حل مشکلات برقی سازی خود پیدا نکند احتمال تعطیلی کارخانه بلژیک آن وجود دارد. این تغییر در برنامهها باعث نگرانی آینده جگوار نیز شده چراکه بریتانیاییها همچنان به دنبال برقی سازی کامل محصولات خود هستند. تمامی محصولات فعلی جگوار به جز مدل اف پیس بازنشسته میشوند و همین مدل اف پیس نیز در آینده نزدیک راهی موزه خواهد شد زیرا جگوار لندرور میخواهد جگوار محصولات گرانقیمتتری بسازد.
برخی برندهای رده میانی بازار نیز بیانیههای مشابهی را منتشر کرده است. فورد اروپا از اهداف خود درباره عرضه خودروهای سواری برقی تا سال ۲۰۳۰ عقبنشینی کرده و فولکسواگن نیز عرضه ID.7 در آمریکا را به خاطر تغییرات مداوم بازار به تعویق انداخته است. بیشک دلیل چنین اقدامی نگرانی فولکسواگن درباره عدم استقبال کافی از لیفت بک برقیاش بوده است. تنها چند خودروساز مشهور درباره خیزش ناگهانی خودروهای برقی ابراز تردید کردهاند. آکیو تویودا رئیس تویوتا معتقد است سهم خودروهای برقی از بازار هرگز بیش از ۳۰ درصد نخواهد بود. بی ام و همچنان امیدوار است این خودروها سهم ۵۰ درصدی از کل فروشش تا پایان دهه جاری میلادی را داشته باشند اما مقامات باواریا تاریخی برای خاتمه عرضه خودروهای درونسوز خود اعلام نکردهاند. خودروسازان تراز اول جهانی در موقعیت سختی قرار دارند و باید از یک طرف با قوانین سختگیرانه خودروهای درونسوز کنار آمده و از طرف دیگر نیز خودروهای برقی سطح بالایی را تولید کنند. تمامی این موارد هزینهبر هستند و به همین خاطر روز به روز از تعداد خودروهای کوپه و کانورتیبل کاسته میشود. خودروسازان با حذف مدلهای کمفروش میخواهند روی محصولاتی سودده تر همچون کراس اورها و شاسی بلندها تمرکز کنند.
Khosrow
۴ مرداد ۱۴۰۳تا سـی سالـهـ اینــدهــ چیــزی بـرای زنـدگـــی کــردن وجــود نخـواهـد داشتـــ / دنیــا دیگـــهـ بـهـ انســـان نیـازی نخــواهــد داشتـــــ بجـز بــردهـ / بـهـ عصـــرهـ Cyberpunk خــوش امـدید ..
HELLO.BROTHERS
۴ مرداد ۱۴۰۳🤣🤣🤣🤣تا میتونی از زندگی لذت ببر.
هراکلیوس
۴ مرداد ۱۴۰۳تا سی سال اینده هنوز نیسان ابی هست اونم با سوخت بنزینی و برای ایرانی ها بردگی می کند
Khosrow
۴ مرداد ۱۴۰۳خودمـونــو جـزء دنیــا حسابــ نکنــــ / مــا حـالاحـالاهــا بـا یهـ سالاد سـزار تـو کـافهـ هـا دنبـالهـ دیــدهـ شــدن خـواهیمـــ بــود :) ..
راف
۴ مرداد ۱۴۰۳داری شلوغش میکنی ، نظر بنده اینه که آینده هم روندش همینطوری یه نواخته
رافائل
۴ مرداد ۱۴۰۳داری شلوغش میکنی ، نظر بنده اینه که آینده هم روندش همینطوری یه نواخته
Ferrari
۴ مرداد ۱۴۰۳تنها برندی که به نظرم استراتژی درستی داشت تویوتا بود.
جوگیر نشدن و از هدر رفتن میلیاردها دلار هم جلوگیری کردن.
همچنین نسل جدیدی از پیشرانه های هیبرید رو معرفی کردن که بسیار کارامد هستن
Killer
۴ مرداد ۱۴۰۳جهت اطلاعاتت تویوتا ۱۱ میلیارد دلار تا الان سرمایه گذاری کرده تو حوزه برقی و یه مدیر عاملم در راه رسیدن به برقی اخراج کرده! فقط فرقش با بقیه این بوده که هنوز نتونسته برقی درست بسازه وگرنه اندازه بقیه هزینه کرده چه بسا بیشتر!
آینده برقی ها هم که اجتناب ناپذیره همونطور که متن نوشته پورشه برنامه برقی سازیشو تغییر نداده
B2
۴ مرداد ۱۴۰۳جنسیس هم که اون همه به برقیاش افتخار میکردین ، قراره دست به دامن هیبریدی بشه و گفته تصورمون از برقیا درست نبود
https://www.caranddriver.com/news/a61625408/genesis-adding-hybrid-models-report/
Ferrari
۴ مرداد ۱۴۰۳وقتی فرق سرمایه گذاری و هزینه برای تحقیق و توسعه رو با ضرر و زیان و فروش ماشین با ضرر رو نمیفهمی بیخودی ریپلای نکن
ببین چقدر داغونی که از ناکجا اباد میای اینجا میگی تویوتا داغونه نتونسته و فلان
همین تویوتا که نتونسته رکورد سوداوری و فروش رو زده و مثل برندهای دیگه که تا ۴ میلیارد دلار ضرر از فروش ماشین های برقی داشتن رو تجربه نکرده
همین نتونستن اینجا به نفعشون شده.
Killer
۴ مرداد ۱۴۰۳هزینه تحقیق و توسعشون هم ۱۸ میلیارد دلار بوده دیگه نخواستم اونو بگم حالت بدتر نشه ولی الان مجبورم کردی بگم،تهش شد bz4x
ببین تو چقدر داغون تر از تویوتایی که روت نمیشه بگی فنش هستی و پشت فراری قایم میشی :)))
بعد من نگفتم داغونن که،شاهکار صنعت خودرو bz4x اینو گفت
ضرر برای همه هست،نیسان هم تو بنزینی ها ۴ سال پشت سر هم ضرر کرد،برقی هم همینه دودوتا تو آرزوی سود برقی موند اونور هیوندای هی داره سود میکنه تو برقی،به عرضه بستگی داره
حالًا بدو برو چرخشو بزار سر جاش که اوضاع خرابه
Ferrari
۵ مرداد ۱۴۰۳خیلی برای خودم متاسفم که جواب کاربری مثل تورو میدم درحالی که سوادت حتی درحد دبستان هم نیست
گفتم که هنوز فرق سرمایه گذاری و ضرر رو نمیدونی ایجا میچرخی و یه مشت اراجیف تحویل بقیه میدی. نمیدونم چی تو خودت میبینی که با همه کل کل هم میکنی.
اولا یه چرخ ماشینی مثل پرادو یا فورانر رو با کل اشغال سازی کره عوض نمیکنم
خودروساز هایی که یه رقیب برای هایلوکس، لندکروزر ، فورانر حتی برای کرولا ندارن اما تو از دورقوز اباد سفلی زیر باد پنکه پارس خزر نشستی میگی شکست تویوتا.
هر بار که خبری درمورد بازنگری برندهای بزرگ درمورد ماشنیهای برقی منتشر میشه، همه متوجه میشن که استراتژی تویوتا چقدر درست بوده که حتی درمورد سرمایه گذاری روی ماشین های برقی هم افراط نکرده برعکس برندی مثل فولکس واگن
چه افتخاری در فروش ماشین برقی با ضرر هست؟
سال گذشته فورد ضرر ۴ میلیارد دلاری داشته حتی زباله ساز محبوبت هم با ضرر داره ماشین برقی تولید میکنه و میفروشه.
https://www.bloomberg.com/news/articles/2024-07-25/hyundai-profit-tops-estimates-on-robust-hybrid-vehicle-sales
برای تو که فرق ضرر با سرمایه گذاری رو نمیفهمی توضیح میدم.
ضرر یعنی هزینه ساخت یه ماشین برقی از قیمتی که فورد درنظر گرفته بیشتر بوده
بدون شک bz4x یه شکست برای تویوتا بوده اما اینکه شتاب زده شروع به معرفی مدلهای برقی نکردن یه اقدام کاملا مناسب بود.
ضمنا شکست یعنی مدیران هیوندای بیان بگن برای تولید ماشینهای برقی عجله کردیم و بهترین گزینه ماشینهای هیبریدی هستن که تویوتا تو این بخش خداست. با فروش ۵۶۶ هزارتایی فقط در بازار امریکا.
کاش این موارد رو بفهمی هرچند امیدی بهت ندارم
! i M α η δ υ α R
۴ مرداد ۱۴۰۳Killer …
کیلر جان این دفعه خودتو کشتی فکر کنم …
تاریخ چاپ خبر :
۱۴۰۰/۰۵/۳
” سرمایه در نظر گرفته شده مرسدس یکی از بزرگترین بودجههایی است که خودروسازان بزرگ اخیرا برای برنامههای برقی سازی محصولات خود در نظر گرفتهاند که ازجمله برترین آنها میتوان به فولکسواگن ۷۳میلیارد یورو تا سال ۲۰۲۵ (شامل فناوری دیجیتال) …
مرسدس ۴۰میلیارد یورو تا سال ۲۰۳۰ …
استلانتیس ۳۰ میلیارد یورو تا ۲۰۲۵ (شامل نرمافزار) …
جنرال موتورز ۳۵میلیارد دلار تا سال ۲۰۲۵ (شامل وسایل نقلیه خودران) …
فورد ۳۰میلیارد دلار تا سال ۲۰۲۵ اشاره کرد …
بعد به نظرت تویوتا با 13.5 میلیارد دلار سرمایه گذاری ، خیلی کار زیادی کرده !!!
در ضمن عزل و نصب یه مدیر برای استراتژی جدید ، برای کلان شرکتی مثل تویوتا با بیش از 375000 کارمند ، به نظرت زیان یا شکست یا فاجعه تلقی میشه !!!
وقتی چیزی برای گفتن نداریم ، مجبور که نیستیم هی به این و اون ریپلای بزنیم …
البته شاید فقط می خواهید تعداد کامنت هاتون بره بالا …
Saeed Boroomand
۵ مرداد ۱۴۰۳درسته و چون خودروی برقی در مقایسه با خودروی درون سوز ریسک بزرگی براشون محسوب میشه، سعی کردن علیهش لابی کنن. ده ساله که قراره باتری سالید استیت تحویل بدن به ملت. البته مشکل اصلی شون بی وای دی هست که داره کم کم توی حوزه ی هیبریدی ازشون جلو میزنه.
نانو
۴ مرداد ۱۴۰۳من فکر کنم میخوان دهن چین سرویس کنن چون اون فقط داره خوب میفروشه وداره از تسلا هم میزنه جلوتر
R@min
۴ مرداد ۱۴۰۳ترامپ که بیاد کلا می کشه زیر برقیا اوضاع بدترم میشه برای ژرمن های بیچاره !!
چقدر جالبه تمام حرفامون درست در اومد و تویوتا هم اون بالا به همه شصت نشون میده.
Killer
۴ مرداد ۱۴۰۳جهت اطلاعت تویوتا ۱۱ میلیارد دلار تا الان سرمایه گذاری کرده تو حوزه برقی و یه مدیر عاملم در راه رسیدن به برقی اخراج کرده! فقط فرقش با بقیه این بوده که هنوز نتونسته برقی درست بسازه وگرنه اندازه بقیه هزینه کرده چه بسا بیشتر!
آینده برقی ها هم که اجتناب ناپذیره همونطور که متن نوشته پورشه برنامه برقی سازیشو تغییر نداده چون خودشونم نخوان قوانین مجبورشون میکنه!
تویوتا هم داستانش با برند لوکسی مثل پورشه و بنز فرق داره باید با فولکس و هیوندای مقایسه بشه که اونا تو برقی خیلی خوب نتیجه گرفتن
datsun
۴ مرداد ۱۴۰۳تویوتا سرمایه گذاری کرده ولی تمام تلاشش رو برا برقی سازی صرف نکرده اکیو تویودا قبلا این رو پیشبینی کرده بود
Killer
۴ مرداد ۱۴۰۳چندین میلیارد دلار هزینه کرده،مدیر عامل اخراج کرده،از کره باتری گرفته،از تسلا پلتفرم گرفته،از بی وای دی تکنولوژی گرفته بعد میگه همه تلاششو نکرده.دیگه چیکار باید میکرد که میشد همه تلاش :))) نصف این کارارو اون برندهایی که میگی همه تلاششونو کردن،نکردن
R@min
۴ مرداد ۱۴۰۳میشه نتیجه درآمد فولکس و هیوندای و بقیه رو بگی ؟؟
Killer
۴ مرداد ۱۴۰۳اطلاعی از درامد برقیا ندارم حوصله هم ندارم سرچ کنم واست،فقط میدونم درامد از خودروهای برقی برندی که هنوز نتونسته یه برقی سالم بسازه خیلی کمتره از برندهایی که هر ماه رکورد فروش برقیای خودشونو میزنن :)))
حالا دیدم زیادی داری خودتو خسته میکنی سرچم میکنم،بستگی به تقلای تو داره :))))))
JaMsHiD_R1988
۴ مرداد ۱۴۰۳خیلی فشار اومده تویوتا پرفروش ترین خودروساز غیر آمریکایی هست نه؟
یا اینکه تو لیست پرفروش ترین ها در نیمه سال تو آمریکا هیچ کره ای نبود فشار. خوردی بی سواد؟
R@min
۴ مرداد ۱۴۰۳😂😂😂
R@min
۴ مرداد ۱۴۰۳زورتو بزن ببینم چند اکانتی
R@min
۴ مرداد ۱۴۰۳خیلی بیچاره ای که نمی تونی حرف خودتم ثابت کنی.
Car love
۴ مرداد ۱۴۰۳دودوتا تا الان ۱۸/۶ میلیارد دلار سرمایه گذاری کرده نه ۱۱ تا! و برنامه ریزی کرده که تا سال ۲۰۳۰ این رقم رو ۷۰ میلیارد دلار برسونه در صورتی که هیوندای که این همه تو برقی جلوترش هست برنامش ۵۰ میلیارد دلاره 😂😂اینم شصتتت
R@min
۴ مرداد ۱۴۰۳چیش جلوتره چند اکانته ؟؟ تکنولوژی ؟؟ سود ؟؟ فروش ؟؟ بازار ؟؟ بپا یه وقت شصتت تو چشمت نره.
Car love
۴ مرداد ۱۴۰۳اینکه یه محصول برقیش از فروش کل برقیای تویوتا + لکسوس ضربدر ۲ فروشش بیشتره 🤣🤣
فراستی با اعداد و ارقام حرفاش زیر سوال رفت ناراحته آخی 💔🙁
Absurd Hero
۴ مرداد ۱۴۰۳فروش
https://www.pedal.ir/hyundai/hyundai-dealers-accused-lying-ev-sales/
JaMsHiD_R1988
۴ مرداد ۱۴۰۳فروش تویوتا = فروش کل خودروسازان کره x 1.5
Car love
۴ مرداد ۱۴۰۳هر وقت اثبات شد بیا صحبتشو بکن
مثلا من میتونم اثبات کنم که فروش آیونیک5>>> فروش کل برقیای لکسوس+دودوتا ضربدر ۳
ناراحت کنندس نه؟ 😭
R@min
۴ مرداد ۱۴۰۳بیچاره چند اکانته نتونستی که چیزی بگی 😂😂
mosafer
۴ مرداد ۱۴۰۳برقی شدن کامل حداقل سی سال دیگه وقت میخاد
علیزاده
۴ مرداد ۱۴۰۳فک کن دیگه صدای اگزوز پورشه وحود نداشته باشه اون وقت فرقش با تسلا چیه
مازیار
۴ مرداد ۱۴۰۳سرعت کم و زیاد میشه که طبیعی هم هست بخاطر تب و تاب اولیه، اما مسیر عوض نمیشه و هیچ کشوری هم به تنهایی قادر نیست این روند رو عوض کنه
Amirmohammad
۴ مرداد ۱۴۰۳همیشه بنزینی از الکتریکی بهتره اما قوانین وضع شده توسط سیاستمدار ها جوری شده که برندهای خودرویی باید به سمت برقی برن هرچه سریعتر چون دولت های برای مقابله با گرمایش زمین حاضر نیستن از تولیدات خودشون بزنن و جاش برندهای خودرویی رو مجبور میکنن که تولیداتشون رو تغییر بدن یعنی دیواری از اینا کوتاه تر پیدا نکردن وگرنه همین چین و آمریکا تنها میتونن با تغییر در مصرف و تولید منابعشون مشکل رو حل کنن
از طرفی هم برندهای اقتصادی تو این راه موفق تر عمل کردن چون تغییر نظر قشر پولدار که مشتری برند های لوکسی مثل پورشه هستن همیشه سخت تر بوده،البته برندهایی مثل بنز هم با طراحی های بسیار زشت و مسخره برقیاشون تو این راه گل به خودی زدن
نويد
۴ مرداد ۱۴۰۳کم شدن سرعتش طبیعیه چون هرچبز جدیدی تو هر حوزه ای همون چند سال اولش خیلی هیجانی میره جلو و بعد سرعتش کمتر میشه چون عادی تر میشه اما بعید میدونم نتیجه نهایی که برقی شدن همه شرکت ها هست تغییر کنه چون سیاست هایی که پشتشه خیلی قویه و هیچ خودروسازی نمیتونه حریفشون بشه
datsun
۴ مرداد ۱۴۰۳رسانه های که میگفتن تویوتا عقبه حالا قیافه هاشون دیدن داره تویوتا خارج از گود تقلای بقیه رو تماشا میکرده
3 چرخه
۴ مرداد ۱۴۰۳تقلا= اخراج مدیر عامل 😆
B2
۴ مرداد ۱۴۰۳تقلا = آمار فروش دروغ
3 چرخه
۴ مرداد ۱۴۰۳از اتهام و شایعه صحبت نکن از واقعیات و اثبات شده ها صحبت کن مثل:
تقلا= اخراج مدیر عامل 😆
phonix
۵ مرداد ۱۴۰۳تویودا بخاطر برقی اخراج شد ؟!
تویودا رئیس هئیت مدیرست .
تغیر مدیر عامل جزئی از تغییرات کلان تویوتا برای ورود به عصر جدید و تبدیل شدن به بازیگر مهم در حمل و نقل و نه صرفا خودرو سازیه خبرشو پدال هم کار کرد تو احتمالا از کل سایت دیدن عکس و کامنت چرند گذاشتن و تیتر هارو نگاه میکنی
بیچیاره
کیان
۴ مرداد ۱۴۰۳تنها کسی ک هنوزم معتقده برقی و جاروبرقی هست کره مربا هست، اونم در حد که هیوندای دارن با هرچی سوپر اسپرت هست درگ خط مستقیم بندازن و خوشحال بشن و …
البته این طفلیا موتور بنزینی بلد نیستن بسازن واسه همین مجبورن جاروبرقی بسازن و …
datsun
۴ مرداد ۱۴۰۳علتش این بود یه موتور درون سوز درست حساب نتونستن بسازن
JaMsHiD_R1988
۴ مرداد ۱۴۰۳بنده خدا ها اونقدر عقده داشتن که ماشین اسپرت موفق بزنن اومدن صدا ماشین روش انداختن
مازیار
۴ مرداد ۱۴۰۳این بزرگترین تغییر در بزرگترین صنعت دنیاست. اونم تغییری ناخواسته و بالاجبار. این خیلی فرق داره.
اونوقت میشه انتظار داشت از همون اول همه چی خوب پیش بره؟! البته که انتظار زیادی هست.
برقی روح نداره لذت نداره جذابیت نداره درست، اما همه اینها بجای خودش درک شرایط و ضوابط هم بجای خودش.
وقتی ضرب العجل تعیین میشه _ حالا با تغییرش _ دیگه گلایه از کمپانی ها یعنی چی واقعا؟ مثلا من خیلی … ؟
رامتین
۴ مرداد ۱۴۰۳فراری بنظرم خیلی محتاطانه و دقیق کار میکنه. سالها منتظر کراس اور ازش بودن، ولی صبر کرد. الان هم دنبال خودروی برقی ازش هستن که فکر کنم سال 2030 بزور بده. آلمانها بنظرم همشون عجله کردند. اما دلیلش چی بود؟ مثل بچه ها ترسیدن از فروش تسلا و همه گیر شدن برقی ها. بابا اون ایلان ماسک براش اصلا تسلا مهم نیست. اونقدر هم پول داره که ارزش برند مرسدس با 62 میلیارد دلار در برابر سرمایه 220 میلیارد دلاریش، خیلی کوچیک جلوه میده. امیدوارم دهه 2030 دهه هیبریدی ها باشه و کلا برقی ها به خاطره تبدیل بشند.
Mohammad
۴ مرداد ۱۴۰۳اولین خودروی برقی فراری تا سال ۲۰۲۶میاد بیرون ،
المانی ها نترسیدن ، این بیشتر قوانین اروپایی بود که برند های آلمانی رو به لجن کشید ، تا جایی که پورشه برای پاس قوانین میاد الکتروموتور ۶۰ اسبی میزاره رو ماشین
شرکتی که موتور پورشه ۹۱۹ رو ساخته ، نمیتونست ۶۰اسب بیشتر از موتور بنزینی بگیره؟؟
زیزیگولو
۴ مرداد ۱۴۰۳گفته بودم که کمپانیای خودروسازی دارن یکی ، یکی از حوزه برقیا پا پس میکشن : جنرال موتورز و بنتلی و بی ام و ومرسدس بنز و ………… حالا هم سخنگوی کمپانی پورشه داره غیر مستقیم همین حرف رو میزنه
امیر
۵ مرداد ۱۴۰۳من تو خارج برقی دو سه هفته دستم بود، بزرگترین مشکل شارژه، عذاب بودا، این چرت و پرتایی هم که سازنده ها میگن ای بیا بیست دقیقه برس روی ۸۰ درصد توهمه، وقتی برای یک شارژ ساده حداقل نیمساعت درگیری، بعد بردتم محدوده، توی همه شهرها ایستگاه شارژ نیست، با دمای هوا دائم بردت بالا پایین میشه، کار داری میخوای بری بیرون یادت میفته ماشینت شارژ نداره، وسط راه بمونی، نمیشه ۱ لیتر بنزین بریزی توش جایی بری، یعنی کم کم این ماشین میشه عذاب و از همه مهمتر اصلا قیمت رقابتی نداره خارج، طرف بنزینی با همون مشخصات رو ۱۰ هزار دلار ارزونتر میخره، بنزین هرچی بالا پایین بشه، بازم اختلافش به نفعشه
تا فکری برای شارژ سریع و قیمت مطلوب نکنن عملا این ماشنها یا رشد نمیکنن یا میرم تو دسته تاکسی و اوبر و حمل و نقل عمومی یا کسی که شارژر تو خونه ویلاییش تو خارج داره.