پورشه

رکوردشکنی پورشه در بالاترین ارتفاع رانندگی را تماشا کنید!

سال قبل پورشه رکورد بالاترین ارتفاع رانندگی جهان را شکست و حالا خبر رسیده مستند مربوط به آن در چند روز آینده اکران خواهد شد.


در دسامبر ۲۰۲۳ بود که تیمی از مهندسان پورشه و رانندگان حرفه‌ای رکورد رانندگی در بالاترین ارتفاع ممکن با یک وسیله نقلیه را ثبت کردند. آن‌ها با دو دستگاه ۹۱۱ کاملاً ارتقا یافته راهی بلندترین آتش‌فشان دنیا در کوه‌های شمال شیلی شدند. در نهایت آن‌ها توانستند به ارتفاع ۶۷۳۴ متری از سطح زمین برسند. هم‌اکنون خبر رسیده مستند کامل این رکوردشکنی طی چند روز آینده اکران می‌شود.

صعود به آتش‌فشان پس از سفر تیمی از متخصصان پورشه که دو نمونه ارتقا یافته از ۹۱۱ با نام‌های دوریس و ایدت را توسعه داده‌اند انجام شد. رکوردشکنی سرانجام توسط رومین دوماس قهرمان نام‌آشنای لمان که پشت فرمان ایدت نشسته بود صورت گرفت. ایدت که این رکورد را ثبت کرده از تکنولوژی‌های بسیار پیشرفته‌ای همچون سیستم فرمان سفارشی باسیم سود می‌برد. این سیستم فرمان برای کاهش بازخورد طراحی شده و سیستم تعلیق خودرو نیز در ابتدا برای خودروی مسابقه‌ای لمان ۹۱۹ توسعه یافته است.

این ۹۱۱ در اصل یک کررا ۴S بوده که به محورهای پورتال مجهز شده و فاصلهٔ آن تا زمین ۱۳.۷ سانتیمتر افزایش یافته است. همچنین برای جلوگیری از آسیب دیدن خودرو هنگام بالا رفتن از صخره‌ها، زیر بدنه به محافظ‌های محکمی از فیبر آرامید مجهز شده است. برای داخل خودرو هم دو صندلی فیبر کربنی با کمربندهای ایمنی پنج نقطه‌ای در نظر گرفته شده است. پیشرانه ۶ سیلندر ۳ لیتری توئین توربوی ۹۱۱ کررا ۴S در حالت عادی ۴۵۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کند اما در ارتفاع بالا احتمالاً قدرت تولیدی کمتر شده است. این فیلم تا چند روز دیگر در تئاتر گلدن استیت هفته خودرویی مونتری اکران خواهد شد. در نهایت باید گفت ژرمن‌ها رکورد قبلی متعلق به یونیماگ با رانندگی در ارتفاع ۶۶۹۴ متر همین کوه را بهبود بخشیده‌اند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۶ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۴ دیدگاه‌ها

  1. راستگو

    ۲۵ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (181 ديدگاه)

    نه میدونی طراحیش شبیه قورباغه س الکی گرونه الکی پول برند میگیره فروش نداره قیمتش خیلی بالاس

    عوضش کوروت و دوج خوبه با نصف قیمت هم صفرتاصد کمتری داره هم تاپ اسپید بیشتری 🐫

    موافقم 16
    مخالفم 9
    1. EX

      ۲۵ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (31 ديدگاه)

      من براش یه رکورد مستند بودم
      اما اون کاغذ پاره دوست داشت 💔

      موافقم 20
      مخالفم 1
      1. ! i M α η δ υ α R

        ۲۵ مرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (2348 ديدگاه)

        کامنت به این قشنگی نوشتی ، چرا با اکانت فیک اون وقت !!!

        حیف نیست ؟

        سوشیانت ، دوستمون هم برای خودش کار درست کرد با این عمو جیم و برگه nhra …

        بس که با شماها کل کل کرد …

        موافقم 6
        مخالفم 2
        1. Taha Ayoobi

          ۲۶ مرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (4385 ديدگاه)

          مهدیار جان چون به حرفی که می زنن ایمان ندارن و میخوان به وجهه اکانت اصلیشون لتمه نخوره.

        2. ! i M α η δ υ α R

          ۲۶ مرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (2348 ديدگاه)

          👌👌👌

    2. Taha Ayoobi

      ۲۶ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (4385 ديدگاه)

      بیا، اونی که دنبال متعصب بود تحویل بگیره

  2. نانو

    ۲۵ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (185 ديدگاه)

    یعنی 1000متر بیشتر از دماوند دمشون گرم

    موافقم 11
  3. علی جردن

    ۲۵ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (2124 ديدگاه)

    این مسیرا واسه G کلاس هم قفله

    موافقم 8
    مخالفم 2
    1. kasra

      ۲۵ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (50 ديدگاه)

      جی کلاس بماند این برا یونیماگ قفله😐😑😐

      موافقم 9
      مخالفم 2
      1. ehsan fa

        ۲۶ مرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (1953 ديدگاه)

        خودش نوشته رکورد یونیماک رو بهبود دادن اونم فقط ۴۰ متر

  4. هراکلیوس

    ۲۵ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (283 ديدگاه)

    خب پورشه یه ماشین افرود بزنه برای فروش

    موافقم 11
    1. froG-driVer

      ۲۵ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (1013 ديدگاه)

      سلام

  5. kasra

    ۲۵ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (50 ديدگاه)

    جی کلاس بماند این برا یونیماگ هم قفله😐

    موافقم 3
    مخالفم 4
    1. JaMsHiD_R1988

      ۲۵ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (2810 ديدگاه)

      ایشون تازه تونستن رکورد یونیماگ رو بشکونن
      راهی که پورشه می‌ره برا یونیماگ خاطرست
      البته که پورشه اصلا با نام آفرود در تضاده و این کار خیلی جالبی بود
      البته که قبلاً پورشه با 959 افتخار آفرینی کرده

  6. Navid A J

    ۲۵ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (3792 ديدگاه)

    چرا این کارو با کاین یا ماکان نمیکنن؟

    1. علی جردن

      ۲۵ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (2124 ديدگاه)

      چون اونا ذاتا آفرودین و دکمه offroad روی کنسول وسط دارند پورشه اینبار خواست بجای خودروی موتور جلو با خودروی موتور عقب بره برای آفرود

      موافقم 3
      مخالفم 4
  7. JaMsHiD_R1988

    ۲۵ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (2810 ديدگاه)

    خب این تو این شیب جلوش بالا نرفته؟

  8. JaMsHiD_R1988

    ۲۵ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (2810 ديدگاه)

    یاد 959 داکار بخیر

  9. B2

    ۲۵ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (231 ديدگاه)

    رکورد یونیماگ رو زده!
    واقعا حرفی دیگه نمیمونه

    موافقم 5
    مخالفم 1
  10. یانکی من هم فرزند کسی هستم

    ۲۵ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (331 ديدگاه)

    وقتی توان ساخت یه ماشین آفرود نداری و برای خود نمایی هر کاری میکنیم.حتی یونیماگی که رفت اونجا از کابل برای بالا رفتن استفاده کرد که تو تصاویر ۹۱۱ هم مشخصه.الان که چی.باز یونیماگ اگر رفت یه تیبلیغ بی نظیر شد براش که این ماشین کار آفرود رو بخرید برای هر جای صعب العبوری این چرا اینکار رو کرد جز گنده گو…زی و مطرح کردن خودش.

    موافقم 3
    مخالفم 13
    1. دوج

      ۲۵ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (1 ديدگاه)

      فشار زیاد باعث کاهش عمر می شود

      موافقم 11
      مخالفم 1
  11. froG-driVer

    ۲۵ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (1013 ديدگاه)

    فردا،رونمایی از تمراریو…

    1. johnmarston

      ۲۶ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (151 ديدگاه)

      تیک تاک تیک تاک

    2. Taha Ayoobi

      ۲۶ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (4385 ديدگاه)

      تیک تاک آقای ویک، تیک تاک.

      تیک، تاک، تیک، تاک.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا