در طول سالهای گذشته شاهد معرفی برخی از جذابترین خودروهای هنری پورشه بودهایم و این برند آلمانی هماکنون برخی از آنها را معرفی کرده است.
اولین خودروی هنری پورشه همین چند ماه پیش در هفته مد پاریس معرفی شد و به عنوان گرامی داشت سیامین سالگرد تولید خودروی مشهور ۹۶۸ در معرض دید عموم قرار گرفت. این خودرو ۹۸۶ L’ART by L’Art de L’Automobile نام داشته و از رنگ سبز صدفی سود میبرد. سقف این خودروی هنری نیز حذف شده و یک جفت صندلی ریکارو به آن اضافه شده است. از دیگر ویژگیهای خودروی هنری پورشه میتوان به سیستم صوتی سفارشی Bose و ساعت خاص تگ هور برای هماهنگی با این خودروی خاص اشاره کرد.
دیگر خودروی هنری پورشه که اخیراً معرفی شده ۹۹۶ سوان است که توسط کریس لابروی هنرمند دیجیتال طراحی گردیده است. این خودرو نیز به منظور گرامی داشت ۲۰ سال حضور ژرمنها در بازار چین طراحی شده و اولین بار در ماه نوامبر و در شانگهای معرفی شده است.
همچنین ۵ دستگاه تایکان هنری نیز در این گالری دیده میشوند. از جمله این خودروها میتوان به نمونه هنری کار شده توسط ریچارد فیلیپس اشاره کرد که از رنگ مشهور ملکه شب سود برده است. اوایل ماه جاری میلادی نیز دو نسخه هنری ویژه از تایکان هم در رویداد هنر کانادا پدیدار شدند.
اما وقتی بیشتر درباره خودروهای هنری پورشه فکر میکنیم به مدل مشهور ۳۵۶ SC میرسیم که ابتدا در مالکیت جنیس جاپلین بود. این خودرو از طرح رنگی خاصی استفاده میکرد اما پس از مرگ جاپلین دوبره به رنگ اصلی خود یعنی خاکستری دلفینی بازگردانده شد و بعدها با قیمت ۱.۷۶ میلیون دلار به فروش رفت. این خودرو بیشترین قیمت برای یک ۳۵۶ را ثبت کرد و بهای پرداختی برای آن بسیار بالاتر از تخمینهای فروش بین ۴۰۰ تا ۶۰۰ هزار دلار حراجی ساتبیز بود.
NAVID۰۰۹۸
۹ آذر ۱۴۰۰میشه به فراریها گفت عتیقههای هنری اما مطمئناً به پورشه باید گفت مهندسیه هنری .
محمد امین
۹ آذر ۱۴۰۰مگه فراری نسبت به پورشه مهندسی کمتری داره….؟!😵
فراری ۹۲ ساله داره توی فرمول یک که بالاترین سطح مهندسی خودرو سازی در این سیاره ی خاکی هست رقابت میکنه و از تیم های برتر و پرافتخار بوده…. اونوقت پورشه تکنولوژی ساخت mguh فورمول یک رو نداره…
فراری بیشترین تعداد موتور های پرفورمنس مسابقه ای رو ساخته…
بیشترین جوایز فنی رو با اختلاف زیاد نسبت به بقیه داشته
بیشترین افتخارات در مسابقات رو داره با اختلاف حدود ده برابر برد بیشتر ….
پرافتخار ترین خودرو مسابقه ای دنیا رو ساخته
رکورد بیشترین قهرمانی در یک سال رو داره
رکورد گسترده ترین سطح مسابقات رو در جهان داره
قویترین موتور تنفس طبیعی که به جاده تا به حال راه یافته رو ساخته(والکری هنوز به دست مشتری ها نرسیده)
رکورد بیشترین استفاده و توسعه ی تونل باد رو داره و جزو پایه گزار های در این زمینه بوده
و هزار تا مثال دیگه…
اگر این ها مهندسی نیست پس مهندسی چیه…😁👊
لازمه ی تمام این افتخارات فقط براری مهندسی نسبت به رقبا هست…
محمد امین
۹ آذر ۱۴۰۰*برتری*
خط آخر به جای برتری ،اشتباهی نوشتم براری
ABOLFAZL.RAHMANI
۱۰ آذر ۱۴۰۰داداش روی فراری تعصب داری قبول
ولی مهندسی پورشه بهتره
کل سایت این رو تایید میکنند
محمد امین
۱۰ آذر ۱۴۰۰خب روی چه حسابی میگی مهندسی پورشه بهتر از فراری هست؟ به خاطر اینکه توی نوربرگ تندتر میره یا توربو اس توی درگ بهتر از f8 هست..؟
اینا ملاک نیست ، ملاک این هست که فراری حدود پنج هزار مسابقه ی مشترک رو بین خودش و پورشه رو برده … همیشه کسی میبره که ماشینش بهتر و مهندسی شده تر باشه
پورشه به صورت مستقیم گفته که فعلا نمیتونیم برای کلاس gt3 موتور توربو شارژ توسعه بدیم ، درصورتی که فراری قوی ترین پیشرانه ی کل تاریخ gt3 رو که توربو هم هست سال هاست در اختیار داره…
خیلی میشه صحبت کرد
TOM KRISTENSEN
۱۰ آذر ۱۴۰۰میشه راجع به اینم بحث کرد که ۹۱۸ با قیمت۱/۳ لافراری از اون پرفورمنس بهتری ارائه میده،همچی مسابقات نیست،وگرنه اون زمانی که پورشه لمانز درو میکرد فراری موز ورمیداشت
محمد امین
۱۰ آذر ۱۴۰۰تام کریستین ، تقریبا پورشه و آئودی ۸۰ درصد از قهرمانی هاش رو زمانی به دست آورد که فراری توی لمانس نبود …
اگر بخوایم حال رو در نظر بگیریم ، تویوتا توی لمانس از پورشه بهتره ، سال ۲۰۱۷ تویتا 050 با فاصله ی حدود ۲ثانیه سریع تر از پورشه ی ۹۱۹ پول پوزیشن رو گرفت و پورشه و آئودی که بدون رقیب به قهرمانی های لمانس رسیده بودن ، با وجود این اختلاف تصمیم گرفتند چند سالی از لمانس دور باشن و برن سر میز مهندسی تا ماشینی بسازن که توان رقابت با تویوتا رو داشته باشه
قیمت رو هم مقایسه نکن بین ۹۱۸ و لافراری ، الان لافراری با یه قیمت هایی فروش میرا که ۹۱۸ صد سال دیگه هم نمیتونه این قیمت هارو توی خواب ببینه
بعدش هم هیچ مدرک موثقی نیست که پرفورمنس ۹۱۸ بهتر از لافراری باشه
UNAS
۱۰ آذر ۱۴۰۰به تویوتاها چی باس گفت اونوخت ؟!
مثلا سگ جونهای ماندگار
علی
۹ آذر ۱۴۰۰چقدر عکس های تایکان خوشگلن
بی ام و هم معروفه خودرو های هنری ش
porsche
۱۰ آذر ۱۴۰۰مدرکی نیست وقتی هر درگی انجام دادن پورشه ۹۱۸ لافراری رو لوله کرده
اگه اینطوریه چرا تو لیست کار اند درایور که SF90 رکورد زد خبری از لافراری نبود ؟؟؟
و متوسل شدن به تکنولوژی ۱۰ سال جدید تر!؟
محمد امین
۱۰ آذر ۱۴۰۰دوست عزیز، خب اگر پرفورمنس یعنی درگ که تسلا از هم جلوتره🙄
مهندسی اینجا هست که لافراری با اون پیشرانه ی ۱۲ سیلندر ۶.۳ لیتری که به تنهایی از کل پورشه سنگین تره ، در کل وزن بسیاز کمتری نسبت به پورشه داشت
porsche
۱۰ آذر ۱۴۰۰بحث سرعت رو فقط گفتم
سیستم هیبریدی پورشه
و پکیج وایساخ
گیربکس PDK
و….
چون یادمه شما هم پرفورمنس SF90 رو با ۹۱۱ توربو اس مقایسه کردین که نامردیه ولی این که حریف هستن تو بخش پرفورمنس پورشه بهتره
و پورشه هم کم مهندسی نداره که بشه با انجین ۶ سیلندر تموم ۸ و ۱۰ و ۱۲ سیلندر هارو گرفت
porsche
۱۰ آذر ۱۴۰۰منم یه مثال بزنم که رینگ های ۹۱۸ طوری بود که به راحتی با یک دست یا ۳ انگشت بلند میشد با دلیل سبک بودن بسیار زیاد و استحکام بالای اونها
محمد امین
۱۰ آذر ۱۴۰۰کارت درسته دوست عزیز 👊
من دوباره یکمی ترول بازی در آوردم
هرچند به شدت روی حرفم هستم🤌😉
ولی خب یکمی تند رفتم
M@M@DRZ
۹ آذر ۱۴۰۰مطلب جالبی بود
بدجور زوم کرده بودم رو اون ۹۱۱ نسل قبل قرمز رنگ که مثل اسفنج رو زمین ولو شده بود !!!
porsche
۱۱ آذر ۱۴۰۰شرمنده منم همینطور طور
شمام کارت درسته🌹👊
ABOLFAZL.RAHMANI
۹ آذر ۱۴۰۰فقط اون دومی خخخخخ هههههه
آخری رنگش مخصوصا سمت چپ اون طوسیه
مهندسی،هنری پورشه حرف نداره شاید لامبورگینی و فراری خیلی زیبا باشند اما مهندسی پورشه بهترینه
AMG GT R
۹ آذر ۱۴۰۰وقتی مهندس ها کودک درونشون بیش فعال هست
RKH7787
۹ آذر ۱۴۰۰پدال جان چرا چن وقتیه از سایتای خارجی مطلب می زاری؟
این مطلب در carbuzz بود
بهتون بر نخوره ها!
سایتتون خیلی کامل و خوبه
نمی دونم ! 🤷♂️
شاید من بدی بینم
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۱۰ آذر ۱۴۰۰الان بنظرت این اخبار رو همینجوری میارن؟؟ باز نشر و ترجمه شده خبرای خارجیه چی میگی برادر…
علی رضایی
۱۰ آذر ۱۴۰۰می تونم باحالترین چیز هایی که از پورشه دیدم
آخه این چیه ۹۱۱ بادکنکی
🤣🤣🤣
و پورشه غو
برای سوار شدن کسایی که می خان تو رود ها بروند
Navid_A.J
۱۱ آذر ۱۴۰۰یکی از یکی مزخرفتر. آخه به اسم هنر که نمیشه گند زد به هرچی و قیمت سرسام آوری روش گذاشت.
...
۱۰ آذر ۱۴۰۰عجب