پورشه با معرفی باکستر و مدل ویژه ۲۵ سالگی آن بار دیگر قدرت و هنر خود را در صنعت خودروسازی به رخ رقبا کشید. این نسخه الهام گرفته از همان محصولی است که در سال ۱۹۹۳ معرفی شد و پیشرانه ۲.۵ لیتری ۶ سیلندر آن ۲۰۱ اسب بخار تولید میکرد و باعث تحولات بسیار مهمی در شرکتی شد که یکی از بهترین خودروسازان و اسپرتسازان جهان است.
البته باکستر سال ۱۹۹۶ وارد بازارها شد. درست زمانی که همه فکر میکردند که پورشه پروژه آن را کنار گذاشته است اما پورشه سه سال بعد برگشت تا خودرویی دوست داشتنی تولید شود.
نسخه ۲۵ سالگی باکستر، بر اساس ۷۱۸ باکستر GTS 4.0 شکل گرفته است و تولید آن به ۱۲۵۰ دستگاه محدود خواهد بود. همچنین این خودرو تغییراتی را نسبت به مدل اصلی خود دیده است مانند رینگهای آلیاژی ۲۰ اینچی که با رنگ مسی نئودیوم که در برخی نقاط دیگر خودرو نظیر پادری و نشانها نیز به کار رفته است.
علاوه بر رنگ نقرهای نسخه تست شده، میتوانید ۳ رنگ را برای بدنه خودرو سفارش دهید که این رنگها به ترتیب قرمز، مشکی و سفید هستند.
همچنین سقف از دورنگ مجزا استفاده میکند. قرمز که بیشتر بیانگر و یادآور نسخه ابتدایی است و رنگ مشکی با نوشته ۲۵ سالگی. اگر سقف را به رنگ قرمز انتخاب کنید تودوزی و رنگ به کار رفته آن نیز قرمز میشود و همانند کانسپت ۹۳ به زیبایی خودرو میافزاید. نام ۷۱۸ نیز در هیچ کجای خودرو دیگر به چشم نمیخورد.
رانندگی این خودرو به اندازه مدل معمولی خوب و لذتبخش است و یکی از بهترین باکسترهای ساخته شده به شمار میرود.
در قلب این خودروی بینظیر پیشرانه ۴ لیتری شش سیلندر تخت تنفس طبیعی پورشه قرار دارد که قدرتی ۴۰۰ اسب بخاری داشته و از شما میخواهد پای خود را روی پدال گاز فشار دهید تا به بهترین نحو ممکن و لذتبخشترین حالت رانندگی را به ارمغان بیاورد.
در رانندگی وقتی حالت را بر روی اسپرت قرار دهید، غرش و پاسخ دادن به خواستههای راننده بهتر عمل میکند.
گیربکس آن از نوع شش سرعته دستی است که این روزها در این سطح کمیاب است. فاصله دندهها کوتاه و کلاچ سنگین اما بسیار دقیق است.
اما همچنان برای کسانی گیربکس اتوماتیک را ترجیح میدهند مدل دو کلاچه PDK آن در دسترس خواهد بود.
پس این یک موتور عالی، گیربکس عالی و شاسی ناب است که در این خودرو جمعآوری شده و در همه جا تعادل و دقت را به شما نشان میدهد. در واقع این یکی از برجستهترین خودروهای اسپرت ساخته بشر است; که اکنون میتوانید با بهایی پایین خریداری کنید.
این خودرو به اندازه لوتوس انعطافپذیر و همچنان ترسناک نیست و به شما اجازه میدهد تا او را محدود کنید اما حتی در حالت محدود هم میتواند یکی از جذابترینها باشد.
پس این یک خودروی بینقص است و با آپشن های سفارشی مانند صندلیهای برقی تزئینات کابین و چرم به کار رفته و چراغ LED بینظیرتر هم میشود.
پس پورشه این خودرو را بهخوبی ساخته است تا یادآور باکستر و جشنی مناسب برای تولد ۲۵ سالگی آن هست.
این خودرو با قیمتی ۹۸۶۰۰ دلاری قابل سفارش خواهد بود و میتواند مورد توجه کلکسونرها نیز قرار گیرد.
مشخصات فنی پورشه باکستر نسخه ۲۵ سالگی
- قدرت: ۳۹۵ اسب بخار
- گشتاور: ۴۲۰ نیوتن متر
- شتاب صفر تا صد: ۴.۵ ثانیه
- بیشینه سرعت: ۲۹۳ کیلومتر بر ساعت
- وزن خالص: ۱۴۸۰ کیلوگرم
- مصرف سوخت میانگین: ۹.۰۸ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر
- قیمت مدل تست شده: ۷۶,h993 پوند
ترجمه: محمد دهقان
AMG GT R
۸ مرداد ۱۴۰۰بسیار عالی
امیر
۸ مرداد ۱۴۰۰شاهکار و زیبا
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۸ مرداد ۱۴۰۰طراحی این باکستر رو خیلی دوست دارم، یه مقدار ملایم تر از پورشه ۹۱۱و پانامراست اما درعین حال شیک تره، قدرتشم خوبه،۷۶هزار پوند هم چیز بالایی نیست پول سه تا آسترا بزاری روی هم میشه یکیشونو خرید…
ممنون محمد جان بابت مطلب👌🙏
BMW
۸ مرداد ۱۴۰۰ممنونم آبتین جان🙏💚
عاشق پدال
۸ مرداد ۱۴۰۰یک خودروی اقتصادی و دانشجویی.
به به.
نخند. خودم سوارش شدم.
عرفان
۸ مرداد ۱۴۰۰الان دوستان بیان بگن خدایی این اثر هنری بیشتر به ادم حال میده
با گیربکس دستی و موتور تخت و صفرتاصد 4.5 ثانیه ای
و لذت ناب رانندگی
یا تسلا ی بی روح با صفر تا صد 1.9 ثانیه ای
من نظر خودمو میگم
قططططططططططططعااااااا
پورشه بیشتر به ادم حال میده
و قطعا با سوار شدنش خاطره شیرینش تا چند وقت زیر زبونتونه
ماکسیمیلیان . فقط بریتانیا . فقط مکلارن
۸ مرداد ۱۴۰۰درود!
هنری دیگر از استاد پورشچیان😊🎨
برادران عزیز و گرامی ، عید سعید غدیر را به همه ی شما تبریک عرض میکنم💐
انشاالله روزهای خوبی هم در اینجا و هم در آنجا برای همه ی ما قسمت شود ، اما از ما حرکت از او برکت! تا همت نکنی دعا اثر نمیکند ، همچون زمانی که دارویت را با دعا و امید میل نکنی خبری از درمان نیست!
ففط برای شما نفرمودم ، اگر خود عمل نکنم مانند زنبور بی عسلی خواهم بود که رطب خورده منع رطب چون کند؟
این دل نوشته ای بود که هر کس پسندید ، پسندید و هر کس نپسندید نپسندید!
تحمیل عقیده حرام است آنگاه اگر حرام را حلال کنم منافق خواهم بود (گرچه حال هم کسی نیستم!)
پدال گرامی این دیدگاه بنده ی حقیر را پذیرا باش و بپذیر ، با سپاس 🌷
یاعلی!
((پارس و بریتانیا))
ماکسیمیلیان . فقط بریتانیا . فقط مکلارن
۸ مرداد ۱۴۰۰باز هم عرض میکنم بنده ی حقیر کسی نیستم ، خوب خدا است!
ماه بنی آدم ، علی بود! بنده آموخته های ایشان را فرمودم از خود چیزی ندارم!
البته نفس انسان آن قدر قویست که همین الان هم ممکن است ریا و خود نمایی کرده باشم!
با سپاس، یاعلی 💐
((پارس و بریتانیا))
مانی
۱۰ مرداد ۱۴۰۰((پارس و بریتانیا))
خیلی خنده دار و شاید بیشتر گریه دار نوشتی
این کشور بزرگترین دشمن ما در طول چند قرن اخیر بوده و بیشترین
آسیب رو به کشور و مردم زده
در مورده دارو،دعا،اینجا و اونجا هم بگم که حاجی من آزمایش کردم
هم دعا کردم هم فحش دادم
وقتائی که فحش میدم دارو بهتر عمل میکنه :))))))
سورنا
۹ مرداد ۱۴۰۰: )))))))))
akrh78
۸ مرداد ۱۴۰۰فاصله دنده ها کوتاه؟
شاید گیربکسشو بازنگری کردن چون چیزی که من از باکستر میدونم اینه که فاصله دنده ها خیلی زیاده با دنده 2 میشه یه عمر رانندگی کرد
محمد
۸ مرداد ۱۴۰۰فکر کنم منظورش این بود که حرکت دسته دنده کوتاهه
ADAK
۹ مرداد ۱۴۰۰فاصله زمانی بین تعویض دنده ها منظوره
مانی
۱۰ مرداد ۱۴۰۰عجب
چرا سایت اینجوری شده
فاصله دندهها کوتاه هست یعنی ضریب دندهها نزدیک هست
یعنی(برای نمونه میگم)دنده ۱ ۱به ۱.۳ هست دنده ۲ ۱ به ۱.۵ هست یهو نمیشه ۱ به ۲.۵
دانیال
۸ مرداد ۱۴۰۰از رنگ قرمز برای داخل کابین زیاد خوشم نمی اومده اما این قرمزش زیاد جیغ نیست و خیلی خواستنی و با کیفیت به نظر میرسه که قطعا همینطوره
The Junior Mafia
۸ مرداد ۱۴۰۰دوستان آقای دهقان از نویسندگان ثابت پدال هست یا بصورت تفتنی مطلب منتشر میکنه؟
جالب میشد اگه یکی از نویسندگان بود مطلبشون عالیه
با تشکر از سایت پدال
ADAK
۹ مرداد ۱۴۰۰قطعا همه چیز عالی و بی نظیر و با وسواس در کنار هم چیده شده
اما خدایشش 100 دلار براش زیاده به نظرم
وقتی نسخه پایه اش حدود 50 هزارتاس
Reza Waffen SS
۹ مرداد ۱۴۰۰بسیار زیبا
آریا ماشین
۱۰ مرداد ۱۴۰۰باکستر یعنی لذت رانندگی