پورشه

تصاویر گرافیکی و مجازی پورشه باکستر الکتریکی منتشر شد

همان‌طور که مطلع هستید پورشه باکستر و کیمن از قوای محرکه الکتریکی استفاده خواهند کرد و دیگر خبری از قوای محرکه درون‌سوز برای آن‌ها نخواهد بود. این خودروساز آلمانی اعلام کرده به دلیل ساخت خودروهای اسپرت تمام الکتریکی اقدام به خاتمه تولید این دو مدل بنزینی خواهد کرد. اولین بار در سپتامبر ۲۰۲۱ که اولین نشانه‌های باکستر الکتریکی با معرفی کانسپت میشن R پدیدار شد اما همین چند روز پیش بود که پروتوتایپی از آن در حال تست‌ها رؤیت شد.

با توجه به تصاویر جاسوسی منتشر شده از پورشه باکستر الکتریکی، وب‌سایت Kolesa اقدام به انتشار تصاویر گرافیکی و رندرهای این خودرو کرده است. همان‌طور که در تصاویر جاسوسی این خودرو دیده می‌شود، پورشه تناسبات پیشرانه وسط نسل فعلی باکستر و کیمن را حتی پس از حذف پیشرانه‌های ۴ و ۶ سیلندر بنزینی حفظ خواهد کرد. برخی از ویژگی‌های طراحی بکار رفته در پورشه میشن R مدل ۲۰۲۱ در باکستر الکتریکی نیز دیده خواهند شد که از جمله آن‌ها می‌توان به طراحی چراغ‌های جلو اشاره کرد. پروتوتایپ باکستر بدون آلایندگی ظاهراً از ورودی‌های هوای بزرگ در بخش جلو استفاده کرده و شاید نوار نورانی LED پشت خودرو را نیز از نظرها پنهان کرده است.

فکر می‌کنیم ظاهر پورشه باکستر الکتریکی به اندازه میشن R گیرا نباشد زیرا کانسپت یاد شده فقط یک خودروی مختص پیست بوده است. هرچند احتمال دارد کیمن یا باکستر اسپایدر با نشان GT و پکیج آئرودینامیکی گیرا نیز در آینده تولید شود و شبیه میشن R باشد. در نظر داشته باشید که پورشه به‌طور هوشمندانه‌ای پروتوتایپ خود را استتار کرده و بنابراین جزئیات زیادی از طراحی این خودرو را نمی‌توانیم تشخیص دهیم. اگرچه برخی از ویژگی‌های خودروی جدید پورشه با دیگر محصولاتش مشترک خواهد بود اما پلتفرم آن به‌طور ویژه طراحی شده است. البته کانسپت میشن R بر پایه نسل فعلی کیمن شکل گرفته بود اما محصول تولیدی یک ساختار کاملاً جدید خواهد داشت. این کانسپت با قدرت بیش از ۱۰۰۰ اسب بخار و صفر تا ۱۰۰ حدود ۲.۵ ثانیه معرفی شده بود.

پورشه میشن R کانسپت

اما به نظر می‌رسد پورشه باکستر الکتریکی در سال ۲۰۲۵ و با قدرت کمتری از راه برسد. احتمال اینکه خودروی موردبحث حداکثر سرعت ۳۰۰ کیلومتر در ساعت مشابه میشن R را داشته باشد بسیار کم است. همچنین وزن کانسپت پورشه برابر با ۱۵۰۰ کیلوگرم بود که حدود ۸۵ کیلوگرم بیشتر از کیمن GT4 RS بوده بنابراین امیدواریم مهندسان پورشه راهی برای کم کردن وزن باکستر الکتریکی پیدا کنند. پورشه قبل از تولید خودروهای الکتریکی اسپرت اقدام به معرفی نسل بعدی ماکان الکتریکی در سال ۲۰۲۴ خواهد کرد. دو مدل ۷۱۸ پورشه نیز در نیمه دوم دهه جاری میلادی تولید خواهند شد و در کنار آن‌ها یک شاسی‌بلند الکتریکی بزرگ‌تر نیز تولید می‌شود. همچنین قرار است در سال‌های آینده ۹۱۱ هیبریدی هم تولید شود هرچند نسخه تمام الکتریکی آن قبل از سال ۲۰۳۰ پدیدار نخواهد شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۴ دیدگاه‌ها

  1. ممد ژانگولر

    ۲۱ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (4151 ديدگاه)

    خدا کنه غول خودروهای لوکس در ایران یعنی برند فونیکس بتونه شبیهه پورشه رو تولید کنه چهارتا چرخم ول کنه زیرش با قیمت زیر ۵۰۰۰ دلار تحویل جونای مردم بدن حداقل بگیم نمردیمو شبیهه پورشه سوار شدیم
    تمام امیدمون به کشور دوست و برادر چینه که بتونه یکاری برامون بکنه

    موافقم 9
    مخالفم 45
    1. Amin.aj

      ۲۱ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (95 ديدگاه)

      غول؟ فونیکس؟ در حد پورشه؟ زیره ۵۰۰۰ دلار؟
      خیلی رویای سنگینی داری !!!!! 😐😐😐😐😐

      موافقم 28
      مخالفم 1
  2. Reza Waffen SS

    ۲۱ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (5359 ديدگاه)

    از اونیکه انتظار داشتم خوشگلتر شده

    موافقم 37
    مخالفم 9
    1. مهران

      ۲۱ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (605 ديدگاه)

      خوشگلتر!!!!
      نمیدونم والا….

      موافقم 15
      مخالفم 8
  3. Just toyota

    ۲۱ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (1248 ديدگاه)

    از لحاظ پرفورمنس و شتاب قطعا از نسخه های بنزینی سریع تر خواهد بود ، و قطعا مثل تایکان محبوبیت و فروش زیادی پیدا میکنه ، پورشه قراره در آینده بدجوری تسلا رو اذیت کنه چون این ماشین حداکثر قیمتش ۷۰ هزار دلار خواهد بود یعنی تقریبا هم قیمت مدل ۳ پرفورمنس فول که این یعنی مردم بین انتخاب کوپه جذاب و سدان میان سایز دو دل خواهند شد و تسلا از این موضوع اصلا خوشش نمیاد ، از طرف دیگه ای هم قراره یه نسخه از تایکان با قدرت بیش از ۱۰۰۰ اسب بخار رونمایی بشه که قطعا میتونه تو درگ مدل s پلد رو شکست بده ( فکرشو کنید تایکان توربو s که ۳ سال پیش اومد همه سوپرکار ها میان رده و تسلا های پرفورمنس رو با خاک یکسان کرد ، حالا این نسخه ۱۰۰۰ اسب بخاری میاد تا دوباره نشون بده پورشه تو درگ حریف نداره 🇩🇪🇩🇪⚡️⚡️🚀)

    موافقم 25
    مخالفم 6
    1. ❤BMW❤

      ۲۱ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (1248 ديدگاه)

      دیروز نوشتی : 🇺🇸🇺🇸⚡️⚡️ و از تسلا دفاع و تعریف می‌کردی
      الان می‌نویسی : 🇩🇪🇩🇪⚡️⚡️و از رقیب تسلا (تایکان) دفاع و تعریف می‌کنی

      منطقیه :/

      موافقم 3
      مخالفم 3
    2. Clean energy

      ۲۱ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (1333 ديدگاه)

      آقا برای بار هزارم
      به ولله درگ انقد که شما روش مانور میدید مهم نیست
      به ولله این خط مستقیم انقد بزرگ نیست
      هزارتا پارامتر بهتر هست برای مقایسه دو خودرو

      موافقم 13
      مخالفم 1
    3. Arshia m3csl

      ۲۱ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (1193 ديدگاه)

      خیلی عالی میشه پورشه تسلا زشت و بی اصل و نصب رو پودر کنه منتظر نسل جدید پورشه ۹۱۱ جی تی ۲ ار اس هستم تا تسلا رو حسابی به چالش بکشه و اس پلاد رو تو پیست پودر کنه

      موافقم 9
      مخالفم 4
  4. مازراتی

    ۲۱ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (54 ديدگاه)

    چراغ های گرد پورشه امضای کار این برند هس کاش نسخه تولیدیش امضای پورشه روش باشه

    موافقم 2
    مخالفم 1
  5. Mahdi

    ۲۱ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (21 ديدگاه)

    خب الان که برقی شده چرا باید اسمش باکستر باشه

    1. Payfast

      ۲۳ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (806 ديدگاه)

      پورشه آرمیچر

  6. پارسا

    ۲۱ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (289 ديدگاه)

    از چراغ هاش خوشم نیومد . هیجوقت طرفدار چراغ های سنتی پورش نبودم ولی تغییر به این پسرفت محضه

    موافقم 2
    مخالفم 4
  7. Hamid3x

    ۲۲ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (418 ديدگاه)

    فقط عاشق این عبارتم
    مهندسان پورشه😌

    نون پدر شیر مادر حلالشون
    لذت و هندلینگ بالا سواری رو مهندسین پورشه تعریف کردن

    زنده باد پورشه

  8. فرشاد

    ۱۴ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (932 ديدگاه)

    پورشه بدون چراغ گرد انگار یه چیزی کم داره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا