پورشه

رکورد تازه پورشه کاررا GT در نوربرگ‌رینگ با لاستیک‌های جدید، 16 ثانیه سریع‌تر!

پورشه کاررا GT با تجهیز به لاستیک‌های جدید میشلین، توانست یک دور پیست نوربرگ‌رینگ را ۱۶ ثانیه سریع‌تر از رکورد قبلی خود طی کند.

تاثیر لاستیک‌های جدید روی بهبود پرفورمنس یک خودروی قدیمی شگفت‌انگیز است. این موضوع را پورشه کاررا GT به‌خوبی اثبات کرده است. این ابرخودروی V10 افسانه‌ای که اکنون ۲۰ سال از عمرش می‌گذرد، با لاستیک‌های جدیدی راهی پیست نوربرگ‌رینگ شده و تایم بسیار سریع‌تری را ثبت کرده است. هرچند تولید کاررا GT در سال ۲۰۰۶ خاتمه پیدا کرد ولی پورشه همچنان با ارائهٔ قطعات و فراخوان، از این ماشین پشتیبانی می‌کند. در همین رابطه، در اکتبر امسال پورشه خبر از نصب لاستیک‌های جدید میشلین پایلوت اسپرت کاپ ۲ به‌صورت رایگان روی تمام نمونه‌های کاررا GT داد.

به گفتهٔ پورشه، این لاستیک‌های جدید از طریق همکاری با میشلین به‌طور اختصاصی برای کاررا GT توسعه پیدا کرده‌اند و عملکرد خودرو را بهبود می‌بخشند. این شرکت وعدهٔ مسافت توقف کوتاه‌تر، بهبود هندلینگ و مهم‌تر از همه، امکان ثبت لپ تایم‌های سریع‌تر در پیست‌ها را داده است. نشریهٔ المانی اسپرت اتو این شانس را پیدا کرده که ادعای پورشه را با استفاده از رانندهٔ اختصاصی این شرکت «یورگ برگمایستر» و با پشتیبانی تیم منثی ریسینگ در نوربرگ‌رینگ آزمایش کند. برای این کار از یک کاررا GT زردرنگ با لاستیک‌های جدید استفاده شده است.

این کاررا GT با رانندگی برگمایستر توانست یک دور پیست نوربرگ‌رینگ را در ۷ دقیقه و ۱۲ ثانیه طی کند. این تایم جدید ۱۶ ثانیه سریع‌تر از زمانی است که این خودرو در سال ۲۰۰۴ با رانندگی «والتر روهرل» در جهنم سبز به ثبت رساند. تایم جدید کاررا GT در نوربرگ‌رینگ حتی از برخی خودروهای مدرن مثل پورشه ۹۱۱ GT3 نسل ۹۹۱، ب‌ام‌و M4 CSL و لکسوس LFA هم سریع‌تر بوده است. این نشان می‌دهد که تکنولوژی لاستیک چقدر پیشرفت کرده و لاستیک‌های جدید چطور می‌توانند به خودروهای قدیمی جانی تازه ببخشند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۹ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۴ دیدگاه‌ها

  1. Taha Ayoobi

    ۲۵ آذر ۱۴۰۳
    سوابق: (4612 ديدگاه)

    خیلی عجیبه
    برام جالب شد همه ماشین قدیمی های نوربرگ با لاستیک جدید تایمشون چی میشه.

    در راستای همین داستان که با لاستیک جدید پرفورمنس بهبود پیدا میکنه،
    من جدیدا برام سوال شده بود که مثلا، ماشین های قدیمی، مثلا ماشین های دهه 30 یا 40 میلادی که مثلا 100 اسب بخار قدرت داشتن، با بنزین های امروزی قدرتشو افزایش داره؟

    موافقم 6
    مخالفم 5
    1. OM.01

      ۲۵ آذر ۱۴۰۳
      سوابق: (561 ديدگاه)

      (ماشین های قدیمی، مثلا ماشین های دهه 30 یا 40 میلادی که مثلا 100 اسب بخار قدرت داشتن، با بنزین های امروزی قدرتشو افزایش داره؟)

      جواب این سوال متاسفانه نه هست
      بسیاری از خودروهای کلاسیک دهه 30 الی 40 میلادی نسبت تراکم کمی دارن. سوخت اکتان بالا برای مقاومت در برابر ناک زدن همون پیش اشتعال در موتورهای با تراکم بالا طراحی شده است. یک خودروی کلاسیک نسبت تراکم پایینی داشته باشد، از سوخت اکتان بالاتر بهره نخواهد برد و در واقع حتی کارایی کمتری به عمل میاره چون ممکنه سوخت به طور کامل نسوزد.
      در خودروهای کلاسیک اون دوران که موتور برای سوخت اکتان کمتر طراحی شده اند، درواقع اون دوران بنزین سرب هم داشت، استفاده از اکتان بالا منجر به افزایش توان نمیشه. موتور به گونه ای تنظیم نشده که از اکتان بالاتر استفاده کند و بدون تغییرات موتوری و سوخت رسانی، افزایش عملکرد را مشاهده نخواهید کرد.

      اینو بهت بگم که حالا در ایران دست ما کوتاه و خرما بر نخیل و اصلا کلاسیک سواری داستان داره ولی در حداقل آمریکا کانادا نیوزلند چندین کشور دیگه که مبحثش داغ هست اصلا ایرادی نداره. فقط بحث پول هست
      https://www.rkmotors.com/vehicles/4826/1937-ford-cabriolet
      شاسی سفارشی و کاملا نو و تعلیق نو افترمارکت کابین سفارشی کولر بخاری صندلی برقی یا صندلی دستی تعلیق بادی موتور انژکتور اسمال بلاک یا بیگ بلاک شوی یا فورد و گیربکس دستی یا اتومات، فرقی نداره اصلا معنایی نداره…هرچی که دل تنگت میخواد!

      بی ام و سری 4 سوار شدن که نشد ماشین بازی… داج چلنجر هزار اسبی که نشد عشق حال. لامبورگینی سوار شدن که معیاری بر ثروت نیست! پس هات رادینگ چیه!؟ اونجایی لذت بخش میشه که خودت تو پروژه ساخت قرار بگیری… به به!
      https://inthegaragemedia.com/chopping-the-top-of-a-1941-buick-super-coupe/
      نمیدونم شاید دیدگاه من غلطه! شاید ظاهر قیافم جوان هست ولی مغزم خیلی old!

      موافقم 3
      مخالفم 1
  2. JaMsHiD-B

    ۲۵ آذر ۱۴۰۳
    سوابق: (2953 ديدگاه)

    ماشینای قدیمی یه بار دیگه با لاستیک های جدید رکورد بزنن خیلی خوب میشه

    موافقم 6
    مخالفم 1
  3. مازیار

    ۲۵ آذر ۱۴۰۳
    سوابق: (952 ديدگاه)

    Carrera GT خودرویی هست که تایم در موردش اهمیت نداره
    و اگه زرد باشه دیگه هیچی اهمیت نداره

    موافقم 20
    1. froG-driVer

      ۲۵ آذر ۱۴۰۳
      سوابق: (1030 ديدگاه)

      نه نقره ای خوشگلتره

      موافقم 3
      مخالفم 2
  4. R@min

    ۲۵ آذر ۱۴۰۳
    سوابق: (2096 ديدگاه)

    تفاوت راننده اختصاصی یک برند با راننده های دیگه !!! چقدر زیبا با دنده کار می کرد.

    موافقم 10
    مخالفم 4
  5. Kiarash

    ۲۵ آذر ۱۴۰۳
    سوابق: (677 ديدگاه)

    وقتی که گاز می داد لذت می بردم از این صدا پورشه کاررا V10 GT 🤤
    🇩🇪👏

    موافقم 19
    مخالفم 2
    1. SMS

      ۲۵ آذر ۱۴۰۳
      سوابق: (629 ديدگاه)

      وقتی ماشین پتانسیلشو داشته باشه لاستیک می تونه خودشو نشون بده
      کاررا GT یکی از خدایگان جذابیت هستش

  6. محمدهادی

    ۲۵ آذر ۱۴۰۳
    سوابق: (2460 ديدگاه)

    عجججب ماشینی
    هنوزم ناب و خاصه
    صدارو
    تو پورشه فقط اینو اون ۹۱۱ جی تی ۱ سال ۱۹۹۸

  7. محمدهادی

    ۲۵ آذر ۱۴۰۳
    سوابق: (2460 ديدگاه)

    الان یه سوال پیش میاد
    این لاستیک های میشلن چند وقته عرضه شده؟
    ینی مثلا اون روز که لامبو اس وی جی،پورشه ۹۱۱ جی تی ۲،یا مرسدس جی تی بلک سریز که جدیدترین رکوردها دست شونه از همین لاستیک ها استفاده کردن؟

  8. محمدهادی

    ۲۵ آذر ۱۴۰۳
    سوابق: (2460 ديدگاه)

    سوال دوم اینکه آیا مثلا پیرلی بریجستون یا هر مارک معروف دیگه هم نمونه مشابه پایلوت کاپ داره یا این لاستیک ها اختصاصی میشلنه؟
    ای کاش پدال یک مطلب اختصاصی درخصوص جدیدترین لاستیک های پرفورمنس محور معروف ترین سازندگان لاستیک منتشر کنید،بنظرم شدیدا مطلب جذابیه که بهش تالا پرداخته نشده🤔

  9. hosen

    ۲۵ آذر ۱۴۰۳
    سوابق: (886 ديدگاه)

    جیغ اون موتور v10 روح آدمو تازه میکنه

  10. BlackWing

    ۲۵ آذر ۱۴۰۳
    سوابق: (1322 ديدگاه)

    شاهکار مهندسی موتور اسپرت آلمان یعنی این ماشین !

    موافقم 10
    مخالفم 1
  11. JDM سابق

    ۲۵ آذر ۱۴۰۳
    سوابق: (776 ديدگاه)

    موقعی که آلمان ها با هیجان تمام ماشین میساختن

    موافقم 9
    مخالفم 1
  12. Mbslrmc

    ۲۵ آذر ۱۴۰۳
    سوابق: (32 ديدگاه)

    یادش بخیر نید فور اسپید شیفت با کاررا جی‌تی چقدر حال میداد
    توی دقیقه ۷:۱۷ فیلم اونجا رو مثل دیوونه ها تند میرفتم بیشتر نصف اوقات هم ماشین یه جوری میپرید که اخرش میخورد به جدول.

  13. 𝐀𝐥𝐢

    ۲۵ آذر ۱۴۰۳
    سوابق: (1593 ديدگاه)

    هنوزم حرفایی برای گفتن داره

  14. nissan skyline

    ۲۵ آذر ۱۴۰۳
    سوابق: (39 ديدگاه)

    هیچ صدایی به زیبایی v10 تنفس طبیعی نیست

  15. R

    ۲۵ آذر ۱۴۰۳
    سوابق: (1208 ديدگاه)

    تنها پورشه ی جذاب

    موافقم 3
    مخالفم 5
  16. AliMOPAR

    ۲۵ آذر ۱۴۰۳
    سوابق: (204 ديدگاه)

    عجیبه واقعا دارم به این فکر میکنم اگه یه همچین آپدیتی هم روی ACR بکنن چی میشه شاید بیاد زیر 6/55

    موافقم 5
    مخالفم 3
    1. Taha Ayoobi

      ۲۵ آذر ۱۴۰۳
      سوابق: (4612 ديدگاه)

      راننده از همه شون مهم تره

      موافقم 2
      مخالفم 1
  17. IMAN

    ۲۵ آذر ۱۴۰۳
    سوابق: (82 ديدگاه)

    این لاستیک ها توی ایران هم موجوده ؟؟؟

    موافقم 1
    مخالفم 2
  18. محمدرضا

    ۲۵ آذر ۱۴۰۳
    سوابق: (56 ديدگاه)

    تعویض دنده هاش با روح و روان بازی میکنه

  19. احمدرضا

    ۲۵ آذر ۱۴۰۳
    سوابق: (744 ديدگاه)

    ماشالا پیرمرد جذاب
    البته خیلیم پیر نیست ولی عشقه صداش
    البته من صدای LFA بیشتر دوس دارم
    جفتشون عشقن مخصوصا این که دنده دستیه

  20. سهیل گل آزاد

    ۲۵ آذر ۱۴۰۳
    سوابق: (78 ديدگاه)

    با اینکه حدود دو دهه از زمان معرفیش گذشته‌ و یه جورایی داره به سگمنت سوپرکارهای کلاسیک نزدیک میشه ولی همچنان تازه نفس با قدرت میتازد سمفونیش چقدر قشنگه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا