پورشه امسال تولد ۲۰ سالگی گاو شیرده خود یعنی کاین را جشن میگیرد و به همین خاطر ژرمنها تصمیم گرفتهاند با نگاه به پورشه کاین کانورتیبل خاطره سازی کنند و سراغ پروتوتایپ عجیب و تک ساخت یاد شده بروند. این خودرو میتوانست تقریباً همزمان با دیگر شاسیبلند روباز عجیب و غریب یعنی نیسان مورانو کراس کابریولت وارد بازار شود.
به گزارش motor1، پورشه میگوید فکر کردن به تولید نسخههای گوناگون کاین را اندکی پس از عرضه این خودرو در سال ۲۰۰۲ شروع کرد. سه نسخه متفاوت از کابین شامل مدلهای کوپه، نسخهای بزرگتر با سه ردیف صندلی و نهایتاً مدل کانورتیبل بودند. این خودروساز پروژه پورشه کاین کانورتیبل را پیش برد و مدل عملکردی آن را که در تصاویر مشاهده میکنید تولید کرد. ژرمنها درباره ظاهر نهایی خودرو مطمئن نبودند و به همین خاطر طراحان برای هر طرف خودرو طراحیهای متفاوتی را در نظر گرفتند. پروتوتایپ یاد شده قابل راندن نبوده و فاقد بهبودهای استحکامی لازم برای خودروهای روباز است.
سقف نرم پورشه کاین کانورتیبل از ستونهای A شروع شده و به بخشی با ارتفاع بیشتر در عقب سقف میرسد. شیشههای جانبی کمی به سمت پایین متمایل هستند تا ظاهری روانتر را ایجاد کنند. دو درب خودرو ۲۰ سانتیمتر طویلتر از کاین استاندارد شدهاند و در بخش عقب هم ظاهری جعبهای یا نرم را میتوان دید. این پروتوتایپ از سقف نرمی استفاده میکند که بهصورت دستی قابل جدا شدن است. البته پورشه در حال کار روی مکانیسمی برای سقف برقی نیز بود. این خودروساز شبیهسازیهای کامپیوتری برای چگونگی باز شدن پانل عقب انجام داد. پورشه میگوید راهحل این موضوع مشابه همان چیزی بود که در نسل ۹۹۱ از پورشه ۹۱۱ تارگا بکار رفت.
اما دو فاکتور مانع رسیدن پورشه کاین کانورتیبل به خط تولید شدند. اول اینکه پیشبینیهای مالی و اقتصادی این برند نشان میداد کاین کانورتیبل سوددهی زیادی نخواهد داشت. دوم اینکه پورشه از جذاب بودن طراحی این خودرو برای مشتریان مطمئن نبود. مایکل مائر رئیس طراحی پورشه که البته روی این پروژه کار نکرده است میگوید:
یک شاسیبلند به عنوان خودرویی کانورتیبل یک چالش محسوب میشود. شاسی بلندها همواره بدنهای بزرگ و سنگین داشتهاند. شما این را با یک سقف کوچک ترکیب میکنید و سقف را برش میدهید و شکل بسیار عجیبی را به دست میآورید
پورشه در حال حاضر آماده بهروزرسانی کاین و کاین کوپه میشود. این بهروزرسانیها شاید اواخر سال جاری میلادی آماده باشند اما اصلاً انتظار دیدن نسخه روباز از این خودرو را نداریم!
T
۱۷ مرداد ۱۴۰۱همین بهتر که تولید نشد با این ظاهر عجیبش
محمد
۱۸ مرداد ۱۴۰۱تو ایران بود باید ۳۰ سال و به تعداد ۵ میلیون تولید میشد چون شرکت تونسته بود یه دونه ازش تولید بکنه.
Si
۱۷ مرداد ۱۴۰۱حقیقتاً بد اونم بسیار زیاد
NAVID۰۰۹۸
۱۷ مرداد ۱۴۰۱نیسان و رنجرور قبلاً چنین ساختههایی داشتند اما به موفقیت ختم نشده چون طرفدار نداره !
یه ماشینِ گُنده و کروک چیزی نیست که جالب در بیاد !
لندکروزر ، لندروور و جیپ کروک به در سافاری در حیاط وحش آفریقا و جنگهای نظامی میخورند !
حق گوی باطل
۱۷ مرداد ۱۴۰۱نوید جات خالی صبح لشکر ژاپن بر شهاب یاتاقان پیروز شد که قسمتی از صحنه نبرد رو پدال پاک کرد
ولی باقی مانده صحنه نمایانگر وین شدن ماست
لشکر کره شهاب ۵ ساله رو گرفته بود بالا میگفت بهش رحم کنید ولی دیرگفتند و تیر هیبرید های ژاپن به گلوش اصابت کرد🔥🔥🔥
NAVID۰۰۹۸
۱۷ مرداد ۱۴۰۱چه میشود گفت ؟!
آنها گیر میدهند به ژاپن در صورتی که چینیها هم دیگر کره را پشتسر گذاشتهاند !
Humer
۱۸ مرداد ۱۴۰۱جالبیش اینه از اصالت میگید در صورتی که کره اصالت بیشتری نسبت چین داره
دو تا بچه ۱۵ ساله که احساس می کنند پخی هستند
راستی جو سایت رو عوض نکنید خب برند مورد علاقه تان نیست خب نبینیند نوید خوبه خودت می دونی ترول بازی چیه .
خب احساس می کنید الان مثلا تایپ می کنید یه چیزی نوشتید به موفقیت بزرگی دست پیدا کردید، خیر
راستی کسی به شما زور نگفته حتما بیاید تایپ کنید خب نبینید تویوتا هم مشکلاتی داره هر ماشینی بی نقص اتفاقا هیوندای کیا هم مشکلاتی دارند
شما ها فقط ۱۵ ساله های هستید دنبال توجه
با همین کار ها فکرکنید بموفقیت رسیدید
aMiRsHaYaN
۱۷ مرداد ۱۴۰۱چرا عقبش اینطوریه ؟؟
Amin.aj
۱۷ مرداد ۱۴۰۱واقعا نخوندی؟
بخون متوجه میشی
aMiRsHaYaN
۱۷ مرداد ۱۴۰۱نه متاسفانه شما رو نخوندم
عزیز دارم تعجبم رو اعلام می کنم
Amin.aj
۱۷ مرداد ۱۴۰۱آها جناپ پس شما هم سطح شدی دوست داری از
کلمات و جملات خز استفاده کنی
الان آفرین بهت بگم؟
محمد
۱۷ مرداد ۱۴۰۱من که خوشم اومد مورانو و رنجررور ایووک هم این مدل رو زدن نمیدونم چرا بازار روی خوش نشون نداد غیر خودروساز ها قبلا مردم هم انتخاب های جذاب تری میکردن جمعیت نسبت به دو یا سه دهه قبل بیشتر شده ولی بعضی سگمنت های خودرویی از بی مشتری بودن دارن تعطیل میشن این سگمنت های جدید مثل همین ماشین هم که خلق میشن یا در حد کانسپت میمونن یا سریع جمع میشن اتفاقا خیلی از خبرنگاران و یوتیوبر های خودرویی چه ایرانی چه خارجی که تو اروپا و آمریکا زندگی میکنن هم این رفتار مردم براشون عجیبه یه روز خود علی بخردی هم یه لایو نسبتا طولانی از رانندگیش تو خیابون ها و بزرگراه های تگزاس گذاشته بود که مردم بیشتر چی سوار میشن خودش هم اعصابش خورد شده بود اکثرا کراس اوور اونم با رنگهای نقره ای و سفید
یوسف
۱۷ مرداد ۱۴۰۱رنجروور با اووک کانورتیبل ثابت کرد که کار هر کسی نیست که این کارو انجام بده…. حتی اگه پورشه باشه
حسین دهمرد
۱۷ مرداد ۱۴۰۱رنجرور خوب از آب در اومده. ولی این نه.
Yasin
۱۷ مرداد ۱۴۰۱این چه سمیه🤣
چه خوب تولید نشد